vs chaos?!

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Vanirh
Chuck Norris
Posty: 620
Lokalizacja: Karak Beton(Karak Świebodzin)

Post autor: Vanirh »

ja gram z chaosem na lordzie na smoku, 2 dyskach 5x2 jazdy i hellka, to jest koszmar, ustawimy się w rogu i jak nam to nie przypier..... to połowe armi możemy mieć uszkodzone...

kondolencje
Warzywo
Posty: 16

Post autor: kondolencje »

a na wojownikow chaosu jakas taktyke wacpany macie ?

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

patrz opis działu Dwarfs

Awatar użytkownika
Grodag
Warzywo
Posty: 17

Post autor: Grodag »

Co lepiej wystawic na chaos z kuszami w 2 rzedach czy ze strzelbami ?? tez w 2 zedach ??

Awatar użytkownika
ANtY
Kretozord
Posty: 1610
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: ANtY »

Najlepiej lorda na smoku i steam tanka.

Mściwoj
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 44
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Mściwoj »

Grodag pisze:Co lepiej wystawic na chaos z kuszami w 2 rzedach czy ze strzelbami ?? tez w 2 zedach ??
Ja urzynam Thundersów przebicie pancerza na chaośne AS jest bardzo przydatne, ale w jednym rzędzie nie ma sensu ustawiać 2 rank bo po pierwsze chaosniacy gromowładnych i tak zmiotą jeśli dojada a poza tym i przede wszystkim strzelać będzie tylko polowa oddziału

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Nie chciałem tworzyć nowego tematu, a więc doczepię się tutaj, jeśli nikomu to nie przeszkadza. Mamy z kumplami taki system losowania, kto z kim będzie grał następna bitwę (żeby nie było ustawiania się konkretnie na armię przeciwnika) i wychodzi na to że moim przeciwnikiem mogą być WE albo HE albo Woch. Rozgrywka jest na 2250 punktów i mam na tyle rozpiskę, ale chciałbym wiedzieć, czy według was, moje wybory na te armie są odpowiednie:

1. Bohaterowie - Punkty:645
a) Runelord z kowadłem, shield, a z run: M. rune of Spellbinding, 2xR. of Spellbreaking, R. of Stone. - 423pkt.
b) Master Engineer z Rune of Stone - 75pkt.
c) Runesmith, shield, M. Rune of Balance, R. of Spellbreaking - 147pkt.

2. Core - Punkty:781
a) 19 Warriors z shieldami, FCG - 196pkt.
b) 20 Warriors z shieldami, FCG - 205pkt.
c) 15 Longbeards z shieldami, FCG, R. of Determination - 225pkt.
d) 10 Thunderers z shieldami, Musician - 155pkt.

3. Special - Punkty:585
a) Bolt Thrower, Master Engineer, R. of Penetrating - 70pkt.
b) Bolt Thrower, Engineer, R. of Penetrating, Flakkson's R. of Seeking - 100pkt.
c) Grudge Thrower, Engineer, R. of Accuracy, R. of Reloading, R.of Burning - 135pkt.
d) Grudge Thrower, Engineer, R. of Accuracy, R. of Reloading - 130pkt.
e) Grudge Thrower, Engineer, R. of Accuracy, R. of Reloading, R. of Penetrating - 155pkt.

4. Rare - Punkty: 240
a) Organ Gun - 120pkt.
b) Organ Gun - 120 pkt.

Dispel Dice - 9
R. of Spellbreaking - 3
Modele: 104

Ogółem punktów - 2256

Kumple często lubią iść na porno magię więc Runelord i Runesmith to raczej mus. Moją taktyką jest ustawienie mocnego środka w postaci Thundererów po środku, i flankujących ich oddziały Warriorsów (w jednym Runesmith). Za Thundami, oddział Longów, który wyjdzie kiedy Thundzi złożą szeregi. Po bokach oddziałów warriorów Organki. Za tym wszystkim kowadło. Jeśli będzie również wzgórze z tyłu to tam stawiam Grudge Thrower'a z dwoma runami, a jeśli nie to trochę z boku, żeby cały środek nie przesłaniał pola widzenia. Na flankach Bolce (przy czym jeden jest ewidentnie zbudowany na wszystko co lata) a trochę z boku i z tyłu bolców reszta Grudge Throwerów (ten z ognistymi atakami, przy bolcu na jednostki latające, co broni mi flankę o całego drewnianego/regeneracyjnego/latającego ścierwa).

Plan jest by wystrzelać przeciwnika jak tylko można, przy ostrym bloku magii przeciwnika i używanie dużej runy zadającej obrażenia z kowadła. Jeśli wróg dojdzie współpraca oddziałów warriorów i longów, by breakowac jak najwięcej.

Co o tym sądzicie? Jestem ciekaw porad i wskazówek, jako że jestem jeszcze raczej początkującym graczem i chciałbym się wprawić w graniu moją ulubioną rasą.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
cobra651
Wodzirej
Posty: 738
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle, Varangian Guard

Post autor: cobra651 »

Ściągnij tarcze z thundersów, bo się im nie przydadzą. Jak chcesz mieć mocny środek, miast dwóch katapult/ lub jednej katapulty i 1 organek wystaw Hammersów (jednostka warta swojej ceny). Wywal Longów i jeden oddział Warriorów, zamiast nich wystaw dwa dodatkowe kloce thundersów/kuszników, więcej bedziesz miał strzelania, mniej dojdzie przeciwnika do twoich liń. Masz kowadło, więc będziesz upierdliwy dla przeciwnika.
Mac pisze:ten z ognistymi atakami, przy bolcu na jednostki latające, co broni mi flankę o całego drewnianego/regeneracyjnego/latającego ścierwa
Ciekawe, jak chcesz odstrzelić tym lataczy, którzy już w drugiej turze bedą walczyli z twoimi maszynami, mając tak mało corowych strzelaczy, balistą (która nie ma takiej skuteczności jak elfickie salwy), katapulta ma rozrzut i na to trzeba zawszę brać poprawkę? Chyba że będziesz im ścinał ruch kowadłem, co nie zawsze wychodzi? Albo co zrobisz Waywacherom jak i innym takim jak Ci wylezą z tyłu?

Organki to rewelacyjna maszyna, ale pamiętaj o tych nieszczesnych 24 calach zasięgu, co przy długich łukach u HE i WE, może być problemem. Na Wochy bardzo dobra maszyna, ale w walce z elfami musisz je maksymalnie chronić, bo ci je coś ukatrupi.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Dzięki za rady, na pewno uwzględnię :) muszę trochę bardziej się przekonać do thundererów (zawodzili mnie już trochę, często nie robiąc nic przez całą bitwę i zniechęcili do siebie), a kuszników jakoś nigdy nie za bardzo spróbowałem (jednak to nie to co thundzi). Hammererzy oczywiście byli już u mnie w rozpach i kocham ten unit, ale teraz chciałem spróbować czegoś innego (bo i na forum czytałem że longi i warriorzy zwykle wystarczają).

Z tym bolcem na lataczy i ognistą katapą to raczej tak na wszelki wypadek. Kumple raczej w latających fastach nie gustują (a nie wiem dlaczego, w ogóle w fast cavalery nie inwestują, a przecież to daje ogromne korzyści), a nie chciałem też przesadzać za bardzo w tym aspekcie. Jakby co zawsze mam kowadełko jak powiedziałeś :)

Dziękuje za zwrócenie uwagi na waywatcherów, muszę na pewno spojrzeć na ten minus mojej rozpy. Choć kumpel dopiero co zaczął nimi grać i raczej jeszcze stara się połapać co i jak, to zdecydowanie trzeba być gotowym na to że będzie chciał wypróbować różne jednostki.

Gracz HE, trochę dłużej gra i już się zarzekał że zawsze na powyżej 2000pkt. prewencyjnie będzie brał pendant of vengeance, co ma oczywiście mnie irytować i wcale nie ułatwiać zadanie. Jednakże i w jego wcześniejszych rozpiskach zauważyłem, że minusem jest stawianie głównie na magię, a raczej ignorowanie strzelania (ewidentny brak łuczników, wyłącznie bolce). Raczej tak samo będzie tutaj, więc mogę się spodziewać co najmniej 3 magów, dragon princów, swordmasterów i piechoty.

Gracz Woch, jest za to (dziwnie) dla mnie dość dużym problemem. Oczywiście gra dość stereotypowo, czyli idzie do przodu, ale zwykle wysyła na mnie taką masę piechoty, że wystrzelać za nim dojdzie ani rusz, a jak dojdzie to szans raczej nie mam (np. 2-3 duże kolcki marasów, z bohaterami). Między tym wszystkim silne oddziały typu Dragon Ogres albo Trolle. Jazdy u niego raczej się nie widuje. Do tego jego magia wydaje mi się tak jakby trudniejsza do przełknięcia.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4808
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

cobra651 pisze:Ściągnij tarcze z thundersów, bo się im nie przydadzą
IMO tarcze na strzelcach są bardzo pomocne 8)

co bym zmienil w tej rozpie to duży koszt maszyn, a za zaoszczędzone punkty dopakowalbm np. longów.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
cobra651
Wodzirej
Posty: 738
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle, Varangian Guard

Post autor: cobra651 »

Mac pisze:a jak dojdzie to szans raczej nie mam (np. 2-3 duże kolcki marasów, z bohaterami).
Pewnie maruderzy Nurgla lub Korniki, co? Dlatego potrzeby Ci oddział z mocnym pierdolnięciem (patrz hammersi), który będzie w stanie przyjąc na klatę maruderów i ich pogonić. Także dużo korowego strzelania, żeby ich zmiękczyć w sposób zadwalający, a thundersi się do tego idelanie nadają.
Mac pisze:Między tym wszystkim silne oddziały typu Dragon Ogres albo Trolle.
Trolle są głupie, więc to nas ratuje, ale bardziej na twoim miejscu obawiałby się DO, bo są szybsze i mniej czasu zajmuje im dojście do Twoich linii, na nich jest lekarstwo w postaci organek. Jak gracz WOCh nie gra na fastach i psach, to nie musisz się go aż tak obawiać. Polecam również zacząc stosować działa, bo to potrafi przetrzepać szeregi wroga bardziej niż balista, a na Wochy idealnie się nadaje, jeżeli gra na piechocie. Pomocny bywa również żyrokopter, który mógłbyś wystwaić zamiast jednych organek.

Z He to pewnie twój przeciwnik stoi i czeka, aż do niego podejdziesz i wali ze swoich balist w twoje szeregi, może byłaby dobrym rozwiązaniem w tym wypadku inwestycja w żyrokopter, coby coś ci szybko mogło dolecieć do jego linii to on musiałby się ruszyć pierwszy, tym bardziej że nie gra na łucznikach, wystarczy podlecieć i strzelić i po sprawie :wink: . A później walisz z wszystkiego co masz w DP i SM.

Arbiter Elegancji pisze:IMO tarcze na strzelcach są bardzo pomocne 8)
Które tylko zjadają Ci punkty, bo nie zawsze będziesz nimi walczył wręcz 8) jeżeli masz ich dużo (30+)

Awatar użytkownika
Arqueek
Chuck Norris
Posty: 380

Post autor: Arqueek »

Które tylko zjadają Ci punkty, bo nie zawsze będziesz nimi walczył wręcz jeżeli masz ich dużo (30+)

Tarcze byc musza. To nam podnosi save na strzelanie, i daje pewnosc, ze zadna lekka nie zje nam strzelcow.

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4808
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

cobra651 pisze:
Mac pisze:Które tylko zjadają Ci punkty, bo nie zawsze będziesz nimi walczył wręcz 8) jeżeli masz ich dużo (30+)
30+ to chyba lekka przesada, jeśli dolożymy do tego maszyny to zazwyczaj trudno to wszystko sensownie na stole rozstawić, pozatym mówimy o przypadku rozpy kilka postów wyżej gdzie thundów jest 10. A dzięki tarczą strzelcy stają sie calkiem fajnym wsparciem, no i fasty jak np. DR czy Maruderzy nie przebiją się przez takią 10, więc można nimi ladnie maszyny/ flanki większych klocków bronić. poza tym 10 pkt. to nie majątek, a nie rzadko ratuje oddzial za 120/150 pkt.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Bruenor Battlehammer
Wodzirej
Posty: 703
Lokalizacja: Bendsburg

Post autor: Bruenor Battlehammer »

Tarcze to zdecyowanie mus na naszych strzelaczach. Dzięki nim już parokrotnie chłopaki dzięki nim wytrzymywały rzeczy w stylu kawaleria ciężka, czy kloce orków.
putoa alasti avantoon! :wink:

Awatar użytkownika
cobra651
Wodzirej
Posty: 738
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle, Varangian Guard

Post autor: cobra651 »

Panowie, kolega Mac napisał wyraźnie, że jego sparing partnerzy nie grają na fastach, choć prawda tarczę zawsze coś mogą nam uratować na naszych strzelcach, szczególnie jak będzie podchodził do WE, których łuki mają przecież 30 cali zasięgu. Ciekaw jestem jakiej rasy kawę Ci zatrzymali Bruenor Thundersi w HTH, bo nam często jak nimi graliśmy to składali się już od szarży takich DP, czy nawet WR? Dlatego wystawiamy ich bez tarcz (ja także mam armię krasi :wink: ) traktując ich jako takie mięso armatnie, choć może po waszych wnioskach zmienie zdanie. Co do Twoich zarzutów Arbiter, że 30 thundów to za dużo to trudno mi się z tobą zgodzić. Mac potrzebuje więcej ilości corowego strzelania, bo maszyny same mu bitwy nie wygrają, a zwykli warriosi to moim skromnym zdaniem plewa (S3 cudów nie dokona), która dość szybko może zejść, jeśli przeciwnik będzie się bawił w czarowanie. Longi troszkę lepsze, ale na armię takie jak HE czy WE, to za wiele nie zdziałają bo są za wolni, choć przyznaję potrafią też wiele rzeczy przyjąć na klatę, wadą tej jednostki jest wystawianie jej z klockiem warriorów, co jest moim zdaniem stratą punktów i gdyby tego nie było byliby bardziej grywalni. Jeśli chłopak zatem chce koniecznie grać na parku maszynowym, przeciwko HE, WE i Wochom, to niech ma przynajmniej dwie jednostki strzelające w korach, z tymi nieszczesnymi tarczami :wink:

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

DP i WR to dość elitarne kawalerie ale np kawaleria imperium , niedobitki jakiejś lancy czy fasty dzięki tarczom strzelcy mogą wystać ... nawet pogonić.


Argumenty typu ciekawe z caym ty grasz bo w walce z bloodthirsterem to tarcze sa zwykłym marnowaniem pkt są bez sensu.

Awatar użytkownika
cobra651
Wodzirej
Posty: 738
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle, Varangian Guard

Post autor: cobra651 »

Dobra przyznaje, zagalopowałem się nieco i proszę kolegów graczy o wybaczenie :oops:

Awatar użytkownika
Bandit
Wałkarz
Posty: 69
Lokalizacja: Karaz-a-Karak chociaż częściej Będzin

Post autor: Bandit »

Witam serdecznie,
Również skorzystam z tego tematu i poproszę o pomoc bardziej doświadczonych generałów :). Będę walczył z Woch na 1000 pkt i po wczorajszej dość dotkliwej porażce na 600 pkt (zasady bp) nie wiem do końca co wystawić. Wymyśliłem coś takiego ale dość słabo to będzie strzelać ale wiem że przeciwnik na pewno zainwestuje w 2 ciężkie jazdy chosenów no i bede miał problem jak wjadą we mnie.

Warriors 12 Great Weapon; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician 168
Veteran 1 [10]

Longbeards 13 Heavy Armour; Shield; Standard; Musician 223
Runic Banner Rune of Courage [30]
Greatbeard 1 [10]

Thane 1 General; Crossbow; Gromril Armour; Shield 147
Runic Weapon Master Rune of Swiftness; Rune of Cleaving; Rune of Snorri Spangelheim [70]
Runic Armour Rune of Stone [5]

Thane 1 Gromril Armour; Battle Standard 140
Runic Banner Rune of Stoicism [25]
Runic Armour Master Rune of Gromril [25]

Organ Gun 1 120
Crew 3 Light Armour [0]

Thunderers 13 Dwarf Handgun; Light Armour; Shield 195

Total:993

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Niko
Oszukista
Posty: 794
Lokalizacja: Warszawa, Yelonki "GAMONIE"

Post autor: Niko »

BSB jezeli ma magiczny sztandar nie moze miec zadnych innych magicznych itemow

malo maszyn i dziwne oddzialy... czemu po 13typow?

Awatar użytkownika
Bandit
Wałkarz
Posty: 69
Lokalizacja: Karaz-a-Karak chociaż częściej Będzin

Post autor: Bandit »

13 warkow bo tak akurat wyszlo punktowo a chciałem żeby w razie szarży lekkiej kawy na strzelców mogli doskoczyć na flanke. Co do longów to dwóch thanów miało dopełniać do 15. Co do bsbka dzieki za info juz to zmieniam.

ODPOWIEDZ