Glazing

Jak "to" się robi? Tutaj uzyskasz odpowiedź.

Moderatorzy: Ziemko, Arbiter Elegancji

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Fingor
Chuck Norris
Posty: 524
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Fingor »

Ogólnie nakłada się go jak washa, ale tak aby nie spływał?

Tomash
Spaministrator
Posty: 7890
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

Przemas
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 158

Post autor: Przemas »

mniej wiecej tak ;) . ponadto farba do laserunku powinna byc jeszcze bardziej rozwodniona /slabiej kryjaca.

Awatar użytkownika
Ritchie
Wodzirej
Posty: 710
Lokalizacja: Provinz Posen

Post autor: Ritchie »

Co do drugiego: efekt będzie nie gorszy, a inny. Zwykła farba po nałożeniu laserunku (polska nazwa na glaze) zmatowi powierzchnię (często bardzo pożądany efekt!) i złagodzi kontrasty - tusz (ink) natomiast będzie się świecił i podbije kontrasty.
Jeśli maluję tak szlachetną armię jak DE to lepszy byłby chyba świecący i odbijający kontrasty tusz, co ?

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Dobrze , ze ktos odkopal ten temat , bo zastanawiam sie nad jedna sprawa , jak glazuje to czasem w niektorzch miejscach zostaje brzydka plama od wyschnietego glaza , czego to moze byc wina ?

Awatar użytkownika
Manfred
Postownik Niepospolity
Posty: 5910
Lokalizacja: Cobra Kai

Post autor: Manfred »

ja dopiero zaczyna msię tym bawić, i wg. mnie to porpostu za słabo rozwodnione, i dodaj tego ludiwka może :P

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

No rozwodnione jest bardzo , dlatego zastanawiam sie czemu takie plamy powstaja...

Awatar użytkownika
ataman
Chuck Norris
Posty: 474

Post autor: ataman »

Nie wiem czy wiem co masz na myśli :wink: , ale jesli mysle o tym samym co Ty, to chyba sie to bierze od zbyt dużej ilości flow improvera w bardzo rozwodnionym roztworze - wtedy farba zamiast rownomiernie sie rozprowadzic w "warstwie wody", koncentruje sie w jednym miejscu i powstaje takie wyrazniejsze przebarwienie. Dlaczego tak sie dzieje, nie wiem.
To z moich osobistych obserwacji, nie popartych chocby ksztyną wiedzy naukowej ;)

Awatar użytkownika
Grafik
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 114

Post autor: Grafik »

Zacząłem się zastanawiać nad jednym faktem, gdy macie ochotę coś wyrównać - przejścia między kolorami itd, to używacie techniki laserunku. No tak, ale do tego celu używacie jaśniejszego odcienia farby czy ciemniejszego, o co mi chodzi postaram się wytłumaczyć na przykładzie:

Przykład 1.
Powiedzmy malujemy skórę orka, dark angel green (podstawa, albo jakiś inny ciemny) rozjaśniamy goblins green (albo jakimiś jasnymi odcieniami) no i bierzemy się do "glazowania", no i włanie jakim odcieniem? Ciemniejszym farby, dark angel green, czy jednym z jaśniejszych?

Przykład 2
Przykład jest analogiczny, ale dla lepszego zrozumienia problemu i jego rozpiszę. Powiedzmy malujemy skórę jakimś brązem (ciemnym na podstawę) scorched brown i rozjaśniamy jakimiś jaśniejszymi barwami typu bestial brown, i pozostałymi odcieniami brązu. Pytanie to co wcześniej, bierzemy sie do "glazowania" aby złagodzić przejścia, i jakim odcieniem to robimy? Ciemnym czy jasnym, którymś z tych co już używaliśmy czy jakimś nowym?

Przykładów można by mnożyć wiele, ale odpowiedź można odnieść do każdego z nich. Zatem zapraszam do dyskusji. Od siebie dodam,że mam z tym nie lada problem.

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

Nie jestem mistrzem tej techniki ale do celów wyrównania przejść używamy ciemniejszej barwy, kluczowa jest tu konsystencja farby, sposób nałożenia (to nie wash tak że należy unikać nadmiernego gromadzenia się w zagłębieniach) i cierpliwość do czekania aż kolejna półprzezroczysta warstwa zmieni kolor bazy.
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash

Awatar użytkownika
Kajthek
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 162

Post autor: Kajthek »

Ja też miałbym pytanie, bo cały czas nie rozumiem tej techniki... To chodzi o położenie rozwodnionej farbki tylko w zagłębieniach czy jak? (sry, że takie głupie pytanie, ale nie ogarniam)
Obrazek
"Tu się nie gra, tu się nie hałasuje..."
"Boom De Ah Dah"

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

Rozwodnionej i to bardzo, znacznie bardziej od washa. Kiedy jest na tyle rozwodniona, że myślisz sobie "przecież to bezsensu, tym się nie da malować" wtedy dopiero jest ok. Glaza nakładasz gdzie chcesz, może zamieniać zabarwienie wystających elementów jak i zagłębień.
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Ile bylo tematow o glazach... Kolega Grafik kolejny temat zakladasz , ktory juz byl. Opcja szukaj nie boli... Temat lacze z tym , w ktorym powinny te posty od razu sie znalezc...

Jesli chodzi o moje zdanie na temat glazowania. Mailem na poczatku problem , ze zostawaly plamy glazowanego koloru. Wazne jest rozowdnienie farby (bardzo duzy , barwnik musi byc bardzo slaby) , a takze dobre nakladanie. Trzeba uwazac, zeby nie nakladac za duzo , jedna cienka warstwa , poczekac az wyschnie , potem nastepna - wtedy daje to ladne efekty.

P.S. No i imho zawsze ciemniejszym kolorem sie glazuje.

Awatar użytkownika
Grafik
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 114

Post autor: Grafik »

@ Ziemko, przepraszam za założenie nowego tematu, ale mnie osobiście chodziło o konkretny przypadek tyczący się glazowania, gdy rzuciłem temat, nie doczytałem iż podobny już był.

Awatar użytkownika
Fedek
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Zielona Góra/Gorzów Wlkp.

Post autor: Fedek »

Ziemko pisze:P.S. No i imho zawsze ciemniejszym kolorem sie glazuje.
Glazować można każdym dowolnym kolorem i nie ma znaczenia jego jasność. Np. tu mamy przykład boga malowania Cyrila, który używa różnych kolorów, nawet jasnego zielonego i białego.
click

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Nie no jasne , ze mozna kazdym , aczkolwiek chyba najbardziej popularne jest glazowanie ciemniejszym kolorem.

Awatar użytkownika
Grafik
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 114

Post autor: Grafik »

A czy glazowaniem mogę uzyskać efekt zardzewiałego topora i innych metalowych części? Bo glazując czarnym inkiem uzyskamy brudny naturalny metal. A ja chciałbym efekt zardzewiałej powłoki. Chciałem tak pomalować Każdy element metalowy na space orkach.

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

Rdza to może 1% możliwości glazów, więc do roboty ;)
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Grafiku no ziooom ja naprawde ladnie prosze , nie ciagnij juz tematu rdzy w nieodpowiednim temacie i uzyc opcji szukaj , bo jest spory temat odnosnie tego jak zrobic rdze...

Mozna rdze uzyskac glazami , ale imho fajniej wychodzi dobrze zwashowana odpowiednim zestawem kolorow...

Awatar użytkownika
Grafik
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 114

Post autor: Grafik »

Myślę, że tym razem piszę w odpowiednim temacie o glazach, no juz sam nie wiem, co mam pisac jak mam pisać i gdzie mam pisać.

Chciałem, zrobić to poprzez glazy, dlatego w tym miejscu sie spytałem o poradę.

ODPOWIEDZ