Polski, fanowski podręcznik armii Psów Wojny
Moderator: esgaroth
Re: Polski, fanowski podręcznik armii Psów Wojny
Halabarda tak jak predzej dunczyk slozyl do zbijania tarczy zeby kumpel obok mogl zabic kolesia.
Nie skupijamy sie na realiach swiata tylko na realiach batla.
Co oznacza ze zasady powinny byc spojne z podejsciem tworcow gry.
Nie skupijamy sie na realiach swiata tylko na realiach batla.
Co oznacza ze zasady powinny byc spojne z podejsciem tworcow gry.
Shaman says:
-There is no evil spirits, but some just not like you.
-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.
-There is no evil spirits, but some just not like you.
-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.
to wydaje sie dobrym celem na ktorym nalezaloby sie skupic,Dokładnie ;P. Osobiście uważam, że armia DoW w odróżnieniu od innych armii i potowków GW nie powinna być armią nafaszerowaną zasadami specjalnymi, ale jak najszerszym asortymentem ekwipunku podstawowym i dużą liczbą ekwipunku unikalnego jak wspomniane puklerze (buclers) czy pawęże. Spełnia to założenia armii najemnych, które mają szeroki dostęp do każdej broni dzięki styczności z wszelkiej maści oddziałami z różnych stron świata. Ma to sens, gdyż wystarczy dać zwykłemu standardowemu "człowiekowi z hand weaponem" pikę i mamy już ultra ciekawą i klimatyczną jednostkę. Uważam, że nalezy to wykorzystać. Zaś samo GW oficjalnie stosuję tą zasadę (ale nie wykorzystuje jej efektywnie) przedstawiając lekkie działa zaprzeżone w konie, piki, pawęże i inne ciekawe rozwiązania. Trzeba je tylko ugrywalnić i nieco poszerzyć asortyment.
stad ponawaim propozycje ciezkiej kawaleri z pistoletami (ogniem i mieczem ostatnio lecialo )
Shaman says:
-There is no evil spirits, but some just not like you.
-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.
-There is no evil spirits, but some just not like you.
-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.
- Deliberitus886
- Mudżahedin
- Posty: 262
Po przeczytaniu postów w temacie chciałbym przedstawić swoją koncepcję .
Wypunktuje może moje obecne odczucia.
1.Zastanówmy się nad dodaniem generałowi wierzchowca takiego jak smok albo gryf ,przydał by się mu tak trochę nie.
2. Pikinierzy w pełni popieram zmniejszenie kosztu o 2 punkty oraz grupę dow za 25 p oraz graty za 25 p. dla szefa.
3.Kusznicy mam prosta receptę na nich zmniejszyć im minimalną liczebność do 5+ to nadje im nowe oblicze. Można ich praktycznie wepchnąć wszędzie albo wystawić mniejszą liczbę jak nam potrzeba strzelców a punktów brak.
4. Dueliści też można im spokojnie zmniejszyć minimalną liczebność do 5+ , i opcjonalnie dać im scouta ale w tedy nie liczyli by się do minimalnej liczy corów, to daje według mnie tego czego nam zawsze brakował scoutów tanich .
5. Znieść wszystkie ograniczenia 0-1 na regimenty to daje nam nowe możliwości na rozpy . np. 2regimenty niziołków ,
6 . Proponował bym aby wprowadzić do nazwy armii barwę coś takiego jak linie krwi u wampirów ,czy marki chaosu . np. biała kompania, niebieska, czarna , czerwona, to mogło by być dobre rozwiązanie , we Włoszech kompanie kondotierów miały kolory przed nazwą dowódcy albo tylko np. czerwona kompania .
7 . Wywalmy Paymasters Bodyguard a w ich slot wstawmy nowy regiment Weteranów o profilu
koszt 10 ptk
M Ws Bs S T A I Ż Ld
4 4 3 4 3 1 4 1 8
10 +
ekwipunek . ciężka zbroja i broń ręczna
mogą posiadać halabardy za +2 p. albo piki lub kusze i pavise za 3 p
zasady specjalne
Byle do wypłaty coś na wzór uporu tyle że jeżeli zostanie 5 to normalnie testują panikę i inne testy psychologiczne na złamanie itp.
byłby to ciekawy pomysł na ludzkie armie gdzie role oddziałów specjalnych pełnią nieustraszeni weterani .Mogła by być też wersja rycerska .
8. Jako formację specjalną wprowadzimy Wingled Lancerów z Kislevu.
Oni taż byli najemniakmi . w opisie kawy cięż to jest .
9 Nowe przedmioty magiczne muszą być .
Chciałem jeszcze poruszyć kwestię broni
Pika –powinna pozostać na razie bez zmian.
Mongersztern – dać temu Armour piurcing 1 zawsze . albo coś bo zasad do tego niema.
Wypunktuje może moje obecne odczucia.
1.Zastanówmy się nad dodaniem generałowi wierzchowca takiego jak smok albo gryf ,przydał by się mu tak trochę nie.
2. Pikinierzy w pełni popieram zmniejszenie kosztu o 2 punkty oraz grupę dow za 25 p oraz graty za 25 p. dla szefa.
3.Kusznicy mam prosta receptę na nich zmniejszyć im minimalną liczebność do 5+ to nadje im nowe oblicze. Można ich praktycznie wepchnąć wszędzie albo wystawić mniejszą liczbę jak nam potrzeba strzelców a punktów brak.
4. Dueliści też można im spokojnie zmniejszyć minimalną liczebność do 5+ , i opcjonalnie dać im scouta ale w tedy nie liczyli by się do minimalnej liczy corów, to daje według mnie tego czego nam zawsze brakował scoutów tanich .
5. Znieść wszystkie ograniczenia 0-1 na regimenty to daje nam nowe możliwości na rozpy . np. 2regimenty niziołków ,
6 . Proponował bym aby wprowadzić do nazwy armii barwę coś takiego jak linie krwi u wampirów ,czy marki chaosu . np. biała kompania, niebieska, czarna , czerwona, to mogło by być dobre rozwiązanie , we Włoszech kompanie kondotierów miały kolory przed nazwą dowódcy albo tylko np. czerwona kompania .
7 . Wywalmy Paymasters Bodyguard a w ich slot wstawmy nowy regiment Weteranów o profilu
koszt 10 ptk
M Ws Bs S T A I Ż Ld
4 4 3 4 3 1 4 1 8
10 +
ekwipunek . ciężka zbroja i broń ręczna
mogą posiadać halabardy za +2 p. albo piki lub kusze i pavise za 3 p
zasady specjalne
Byle do wypłaty coś na wzór uporu tyle że jeżeli zostanie 5 to normalnie testują panikę i inne testy psychologiczne na złamanie itp.
byłby to ciekawy pomysł na ludzkie armie gdzie role oddziałów specjalnych pełnią nieustraszeni weterani .Mogła by być też wersja rycerska .
8. Jako formację specjalną wprowadzimy Wingled Lancerów z Kislevu.
Oni taż byli najemniakmi . w opisie kawy cięż to jest .
9 Nowe przedmioty magiczne muszą być .
Chciałem jeszcze poruszyć kwestię broni
Pika –powinna pozostać na razie bez zmian.
Mongersztern – dać temu Armour piurcing 1 zawsze . albo coś bo zasad do tego niema.
Widzę Wszystko
Pika powinna mieć stałą siłę podczas przyjmowania szarży niezależnie kto ją trzyma. Musi mieć też modyfikator -2 do pancerza więc albo siła 5 lub 4 i AP.
Trzeba by tez ustalić przeciwko czemu bonus będzie przysługiwał. Kawaleria i wszystko to co wypłaca impakty to chyba oczywiste, ale co z pozostałymi potworami, lataczami oraz stworami wielkości ogra?
W dalszym ciągu sądzę, że pika powinna działać przez jedną turę.
Trzeba by tez ustalić przeciwko czemu bonus będzie przysługiwał. Kawaleria i wszystko to co wypłaca impakty to chyba oczywiste, ale co z pozostałymi potworami, lataczami oraz stworami wielkości ogra?
W dalszym ciągu sądzę, że pika powinna działać przez jedną turę.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
Do cora albo speca(chyba raczej speca)
Wielkość jednostki: 5-10
Koszt na model: 12p(sorry dałem złą wersję z worda, a trzech woundów w niej to nie zauważyłeś?)
Łowcy nagród
R 4
WW 4
US 4
S 3
Wt 3
Żyw 1
I 4
A 2
Zp 8
Harcownicy, determinacja, łowcy nagród(za każdego zabitego wrogiego bohatera otrzymuje dodatkowe 100VP, jeżeli jednostka dotrwa do końca gry)
Runsztunek: broń ręczna, lekka zbroja
Każdego z nich można uzbroić w:
+1p kuszę
+2p kuszę powtarzalną
+1p pistolet
+1p dodatkowa broń do walki wręcz
+1p wielka broń
+1p tarcza
Jednostka
+35p mogą być uzbrojeni w sieci(patrz nocne gobliny)
+35p mogą mieć zasadę zwiadowcy
Wielkość jednostki: 5-10
Koszt na model: 12p(sorry dałem złą wersję z worda, a trzech woundów w niej to nie zauważyłeś?)
Łowcy nagród
R 4
WW 4
US 4
S 3
Wt 3
Żyw 1
I 4
A 2
Zp 8
Harcownicy, determinacja, łowcy nagród(za każdego zabitego wrogiego bohatera otrzymuje dodatkowe 100VP, jeżeli jednostka dotrwa do końca gry)
Runsztunek: broń ręczna, lekka zbroja
Każdego z nich można uzbroić w:
+1p kuszę
+2p kuszę powtarzalną
+1p pistolet
+1p dodatkowa broń do walki wręcz
+1p wielka broń
+1p tarcza
Jednostka
+35p mogą być uzbrojeni w sieci(patrz nocne gobliny)
+35p mogą mieć zasadę zwiadowcy
Ostatnio zmieniony 14 sty 2010, o 22:10 przez likaon, łącznie zmieniany 2 razy.
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
-
- Masakrator
- Posty: 2297
Skirmisz i Stubborn za 8pkt, do tego 4BS'a .
Hahahahahahahahahahaha.
Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać.
Skończę przygotowanie do kolokwium, to może coś też zaproponuję.
Hahahahahahahahahahaha.
Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać.
Skończę przygotowanie do kolokwium, to może coś też zaproponuję.
Co do samego paymastera...
To jeden z trudniejszych zadań do rozwiązania.
Osobiście dla mnie paymaster nigdy nie był ikoną tej armii. No chyba, że ikoną "utrapienia". Spojrzmy obiektywnym okiem na oficjalnego paymastera...
Za 55 punktów otrzymujemy herosa o charakterystykach chempiona orków lub chempiona gorów. Jest to zatem bardzo zubożały heros w statystykach, któremu GW pozostawiło archaiczną cechę 5-edycyjnych generałów, po których stracie jednostki w armii były zmuszone do rzutu na panikę. W dodatku jest to BSB, obowiązkowy do wystawienia czyli jeśli ktoś chce wykorzystać jego przerzuty musi trzymać go blisko armii. Umozliwia to przeciwnikowi otrzymania bardzo duzych korzyści z jego "upolowania". Stąd osobiście dla mnie to jedna wielka "słabość" armii, za którą gracz zmuszony jest jeszcze płacić punkty ;P.
Gdyby GW teraz napisało AB do GW na 101% paymaster albo by znikł albo przemienił się jednostkę przynoszącą same korzyści a zero minusów. W nowych AB ponadto rezygnują z muszania do wystawiania okreslonych herosów czy jednostek, również GW unika tworzenia jednostką zasad "ujemnych".
Ciężko powiedzieć co zrobić z tym fantem. Czy paymastera jako takiego wywalić? Zostawić z korektą czy może przeobrazić go zupełnie. Każdy ma inny pomysł ;P.
Dość spora część graczy DoW uważa, że paymaster jest "klimatyczny" czy też stanowi ikonę tej armii. Nie rozumiem tej części graczy ;P, ale w takim wypadku postaram się przedstawić pomysł "skorektowania" paymastera bez propozycji jakiś rewolucji.
PAYMASTER:
points/model: 65 or 75
Paymaster M4 WS5 BS5 S4 T4 W2 I5 A3 LD8
Special Rules: The Paymaster
A zatem paymaster będzie posiadał statystyki najemnego kapitana, dzięki czemu da się z niego złożyć rozsądnego klepacza, a nie chowało po lasach ;P.
No i została zasada "The Paymaster". Paymaster zatem będzie posiadał cechy BSB (Counts as BSB), tyle że jego BSB zamiast aspektu sztandaru armii będzie związana ze skrzynką złota i kluczami ;P. Przejęcie skrzyni/kluczy tak samo jak w przypadku BSB pozwoli przeciwnikowi zgarnać 100 dodatkowych punktów. Dodatkowo zabicie paymastera będzie wzbudzało panikę w promieniu 6 cali. Czemu w 6 cali? Ano dlatego, że 12 cali to zdecydowanie za dużo. W 5 edycji był taki trend. Zaś w 7 edycji paniki jak i inna psychologia działa na 6 cali. Stąd 6 cali to jest bardziej dostosowanie się do "realiów" 7 edycji. Jak narazie nasz paymaster ma więcej minusów niż plusów, które wypadałoby zrównoważyć. Bardzo ciekawym pomysłem jest umożliwienie paymasterowi dawania pewnych umiejętności i zasad. GW częściowo to temat liznęło porzez nadanie gwardii paymastera zasady bodyguards. Poszedłbym w tą stronę. Zatem nasz paymaster jak sama nazwa wskazuje jest w posiadaniu zasobów finansowych, które dla najemnika jest "wszystkim". Stąd paymaster umie nimi motywować do walki. Stąd będąc w oddziałe lub w promieniu 12 cali na początku każdej swojej tury, aż do kolejnej własnej może "motywować" brać najemniczą. Przykładowo wybrana jednostka aż do następnej tury paymastera otrzymuje: immune to panic, fear and terror. Czemu akurat to? Z bardzo prostego powodu. Armia DoW jest armią wrażliwą na panikę. Nie ma wysokiego LD. Takim armiom bardzo trudno nawiązać walkę z armiami siejącymi strach zwłaszcza wampirami i demonami. Nowe boosty orków oparły się właśnie o złagodzeniu tej bolączki. Dlatego nowy army list DoW powinien posiadać więcej niż jedną możliwość ograniczenia wpływu psychologii. DoW musi posiadać możliwość pewnych szarż, aby przemyślana w pocie czoła pułapka nie zakończyła sie fiaskiem przez niezdanie głupiego testu LD na strach czy terror. Turniejowo armia DoW musi zatem posiadać możliwość "pewnych" szarż jeśli ta armia ma sobie dawać radę na grze jednostkami, które nie posiadają zasad udodparniających je na psychologię. To jedna z przyczyn takiej popularności ogrów w armii DoW i ogólnie jednostek wzbudzających strach lub terror.
Można się ograniczyć do jednego boosta dawanego przez paymastera, ale można również dać ich więcej od 2 do 4 (wzorem kowadła, kociołka czy engina) i powiększyć te bonusy o np. +1 do CR w promieniu 6 cali itp. zasad. Takie rozwiązanie było już proponowane w tym wątku i stanowi bardzo ciekawą propozycją, która wspiera jednostki DoW, zwłaszcza piechotę rankową - niegrywalną w tak wielu armiach. Jednak zwiększenie liczby boostów wpłynie pewnie na wzrost punktowy paymastera.
Dodatkową klimatyczną zasadą byłoby zyskanie przez jednostki DoW zasady hatred lub ethernal hetred w stosundku do jednostki, która przejęła kasę/klucze najemników.
To wydaje mi się, ze ugrywalniłoby tego herosa bez zatracania jednak sensu i koncepcji jakie nadało mu GW. Jednak nie zmuszałbym gracza DoW do obowiązku wystawienia paymastera w armii.
To jeden z trudniejszych zadań do rozwiązania.
Osobiście dla mnie paymaster nigdy nie był ikoną tej armii. No chyba, że ikoną "utrapienia". Spojrzmy obiektywnym okiem na oficjalnego paymastera...
Za 55 punktów otrzymujemy herosa o charakterystykach chempiona orków lub chempiona gorów. Jest to zatem bardzo zubożały heros w statystykach, któremu GW pozostawiło archaiczną cechę 5-edycyjnych generałów, po których stracie jednostki w armii były zmuszone do rzutu na panikę. W dodatku jest to BSB, obowiązkowy do wystawienia czyli jeśli ktoś chce wykorzystać jego przerzuty musi trzymać go blisko armii. Umozliwia to przeciwnikowi otrzymania bardzo duzych korzyści z jego "upolowania". Stąd osobiście dla mnie to jedna wielka "słabość" armii, za którą gracz zmuszony jest jeszcze płacić punkty ;P.
Gdyby GW teraz napisało AB do GW na 101% paymaster albo by znikł albo przemienił się jednostkę przynoszącą same korzyści a zero minusów. W nowych AB ponadto rezygnują z muszania do wystawiania okreslonych herosów czy jednostek, również GW unika tworzenia jednostką zasad "ujemnych".
Ciężko powiedzieć co zrobić z tym fantem. Czy paymastera jako takiego wywalić? Zostawić z korektą czy może przeobrazić go zupełnie. Każdy ma inny pomysł ;P.
Dość spora część graczy DoW uważa, że paymaster jest "klimatyczny" czy też stanowi ikonę tej armii. Nie rozumiem tej części graczy ;P, ale w takim wypadku postaram się przedstawić pomysł "skorektowania" paymastera bez propozycji jakiś rewolucji.
PAYMASTER:
points/model: 65 or 75
Paymaster M4 WS5 BS5 S4 T4 W2 I5 A3 LD8
Special Rules: The Paymaster
A zatem paymaster będzie posiadał statystyki najemnego kapitana, dzięki czemu da się z niego złożyć rozsądnego klepacza, a nie chowało po lasach ;P.
No i została zasada "The Paymaster". Paymaster zatem będzie posiadał cechy BSB (Counts as BSB), tyle że jego BSB zamiast aspektu sztandaru armii będzie związana ze skrzynką złota i kluczami ;P. Przejęcie skrzyni/kluczy tak samo jak w przypadku BSB pozwoli przeciwnikowi zgarnać 100 dodatkowych punktów. Dodatkowo zabicie paymastera będzie wzbudzało panikę w promieniu 6 cali. Czemu w 6 cali? Ano dlatego, że 12 cali to zdecydowanie za dużo. W 5 edycji był taki trend. Zaś w 7 edycji paniki jak i inna psychologia działa na 6 cali. Stąd 6 cali to jest bardziej dostosowanie się do "realiów" 7 edycji. Jak narazie nasz paymaster ma więcej minusów niż plusów, które wypadałoby zrównoważyć. Bardzo ciekawym pomysłem jest umożliwienie paymasterowi dawania pewnych umiejętności i zasad. GW częściowo to temat liznęło porzez nadanie gwardii paymastera zasady bodyguards. Poszedłbym w tą stronę. Zatem nasz paymaster jak sama nazwa wskazuje jest w posiadaniu zasobów finansowych, które dla najemnika jest "wszystkim". Stąd paymaster umie nimi motywować do walki. Stąd będąc w oddziałe lub w promieniu 12 cali na początku każdej swojej tury, aż do kolejnej własnej może "motywować" brać najemniczą. Przykładowo wybrana jednostka aż do następnej tury paymastera otrzymuje: immune to panic, fear and terror. Czemu akurat to? Z bardzo prostego powodu. Armia DoW jest armią wrażliwą na panikę. Nie ma wysokiego LD. Takim armiom bardzo trudno nawiązać walkę z armiami siejącymi strach zwłaszcza wampirami i demonami. Nowe boosty orków oparły się właśnie o złagodzeniu tej bolączki. Dlatego nowy army list DoW powinien posiadać więcej niż jedną możliwość ograniczenia wpływu psychologii. DoW musi posiadać możliwość pewnych szarż, aby przemyślana w pocie czoła pułapka nie zakończyła sie fiaskiem przez niezdanie głupiego testu LD na strach czy terror. Turniejowo armia DoW musi zatem posiadać możliwość "pewnych" szarż jeśli ta armia ma sobie dawać radę na grze jednostkami, które nie posiadają zasad udodparniających je na psychologię. To jedna z przyczyn takiej popularności ogrów w armii DoW i ogólnie jednostek wzbudzających strach lub terror.
Można się ograniczyć do jednego boosta dawanego przez paymastera, ale można również dać ich więcej od 2 do 4 (wzorem kowadła, kociołka czy engina) i powiększyć te bonusy o np. +1 do CR w promieniu 6 cali itp. zasad. Takie rozwiązanie było już proponowane w tym wątku i stanowi bardzo ciekawą propozycją, która wspiera jednostki DoW, zwłaszcza piechotę rankową - niegrywalną w tak wielu armiach. Jednak zwiększenie liczby boostów wpłynie pewnie na wzrost punktowy paymastera.
Dodatkową klimatyczną zasadą byłoby zyskanie przez jednostki DoW zasady hatred lub ethernal hetred w stosundku do jednostki, która przejęła kasę/klucze najemników.
To wydaje mi się, ze ugrywalniłoby tego herosa bez zatracania jednak sensu i koncepcji jakie nadało mu GW. Jednak nie zmuszałbym gracza DoW do obowiązku wystawienia paymastera w armii.
- Deliberitus886
- Mudżahedin
- Posty: 262
A może zapomnieć o nim jako o herosie statystykach itp. A wprowadzić Tytuł zdolności Paymastera i np. jeden Kapitan mógłby ten tytuł dzierżyć , To było by dobre rozwiązanie .Kal_Torak napisał Co do samego paymastera...
Jeżeli komuś Pey jest potrzebny po prostu nadaje kapitanowi ten tytuł i jest cudownie bez alpejskich kombinacji ,co wy na to ułatwimy sobie życie
Widzę Wszystko
Dalibaritus zapomniałem właśnie o tym napisać ;P.
Tak jak powiedział kolega wyżej wystarczy, że kapitan najemnik będzie miał opcje wykupienia tego tytułu na tych samych zasadach co wykupienie BSB dla innych armii. Oczywiście paymaster jako rodzaj BSB nie będzie mógł być generałem. Z drugiej strony gracz DoW nie będzie zmuszany go wystawiać jeśli woli np. zaoszczedzić punkty na herosach.
Najważniejsze jednak aby paymaster swoją obecnością dawał jakiś bonus jednostką równoważącą jego wady. Zdolności ograniczające w DoW zasady psychologiczne stawiam na pierwszym miejscu.
Jak pisałem dostęd do podtsawowego i unikalnego ekwipunku w armii DoW to podstawa - jeśli armia ta ma posiadać klimat najemników i duża ilość ciekawych kombinacji przy tworzeniu rozpiski. To dużo ciekawsze rozwiązanie niż tworzenie jednostek typu abominacje, hydry, kólka, flamery czy wraithy przez GW lub faszerowania jednostek masą mocnych zasad specjalnych jak przy black guardsach czy innych tego typu jednostkach.
Tak jak powiedział kolega wyżej wystarczy, że kapitan najemnik będzie miał opcje wykupienia tego tytułu na tych samych zasadach co wykupienie BSB dla innych armii. Oczywiście paymaster jako rodzaj BSB nie będzie mógł być generałem. Z drugiej strony gracz DoW nie będzie zmuszany go wystawiać jeśli woli np. zaoszczedzić punkty na herosach.
Najważniejsze jednak aby paymaster swoją obecnością dawał jakiś bonus jednostką równoważącą jego wady. Zdolności ograniczające w DoW zasady psychologiczne stawiam na pierwszym miejscu.
Napewno pasuje to do koncepcji DoW. Zwłaszcza, że nie chodzi tu o dawania dwóch pistoletów a jednego, co nie jest żadnym przegięciem a znowu wyróżnia kawalerię DoW od innych.Aves pisze:stad ponawaim propozycje ciezkiej kawaleri z pistoletami (ogniem i mieczem ostatnio lecialo
Jak pisałem dostęd do podtsawowego i unikalnego ekwipunku w armii DoW to podstawa - jeśli armia ta ma posiadać klimat najemników i duża ilość ciekawych kombinacji przy tworzeniu rozpiski. To dużo ciekawsze rozwiązanie niż tworzenie jednostek typu abominacje, hydry, kólka, flamery czy wraithy przez GW lub faszerowania jednostek masą mocnych zasad specjalnych jak przy black guardsach czy innych tego typu jednostkach.
Przepraszam, ale jakie wady? Panika w 6''? Przecież i tak w 90% przypadków będzie padał w walce.Kal_Torak pisze:Najważniejsze jednak aby paymaster swoją obecnością dawał jakiś bonus jednostką równoważącą jego wady. Zdolności ograniczające w DoW zasady psychologiczne stawiam na pierwszym miejscu.
Paymaster powinien mieć lipne statsy, bo to nie żaden wojownik tylko spasiony kupiec. Nie powinien z całą pewnością zabierać slota Herosa to wszystko.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
Jeśli będzie dawał jakiś zdolności w promieniu X calach to niekocznie będzie wystawiany w pierwszej linii aby zaraz miał paść w walce ;P.Hobbit pisze:Przepraszam, ale jakie wady? Panika w 6''? Przecież i tak w 90% przypadków będzie padał w walce.
Ew. można zostawić mu tą panikę na 12 cali. Ale to dość ryzykowne posunięcie.
No to będzie wyszkolony kupiec. Tak jakby kupcy podróżujący w karawanach nie umieli się bronić ;P. Tym bardziej w armii najemnej ;PHobbit pisze:Paymaster powinien mieć lipne statsy, bo to nie żaden wojownik tylko spasiony kupiec. Nie powinien z całą pewnością zabierać slota Herosa to wszystko.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2010, o 00:03 przez Kal_Torak, łącznie zmieniany 2 razy.
- Deliberitus886
- Mudżahedin
- Posty: 262
Paymaster to człowiek który ma klucz do skrzyni z wypłata ,ale również ją rozdziela z tej racji powinien być to człowiek mocny psychicznie, fizycznie ale również dobrze walczyć i posiadać posłuch pośród reszty , bo jeżeli ktoś policzy inaczej wypłatę to on te rachunki musi siłą wystornować .Hobbit napisał Przepraszam, ale jakie wady? Panika w 6''? Przecież i tak w 90% przypadków będzie padał w walce.
Paymaster powinien mieć lipne statsy, bo to nie żaden wojownik tylko spasiony kupiec. Nie powinien z całą pewnością zabierać slota Herosa to wszystko.
Dlatego to nie może być spasła postać kupca z którym Paymaster utarł się jakoś <po za tym ta figurka to Mydas bohater specjalny do DoW najlepiej o nim teraz zapomnieć > i powinien to być osobnik war tego miana .
Widzę Wszystko
Ostatecznie można zostawić zapis z BP odnośnie paymastera. Skończy się na tym, że nikt nie będzie go poprostu wystawiał ale zostanie takim jakim GW go stworzyło ;P. Ja osobiście za tym paymasterem nie przepadam. Wyłącznie utrudnienie w armii. Dodatkowo kto woził złoto w środku bitwy. Tak naprawdę nasz paymaster powinien grzecznie siedzieć w obozie i tam pilnować swoich spraw, a kapitanom zostawić prowadzenie bitew i walkę. Dlatego paymaster nigdy nie był dla mnie żadnym klimatem, raczej jakimś chorym pomysłem w stylu niektórych pomysłów na turnieju jak: na środku stołu znajduje się goblin przebrany za siętego mikołaja, porusza się 2d6 cali w losowym.... i inne takie. Paymaster w rzeczywistości to rodzja jakiegoś "żartu" albo "kpiny". Pokemon WFB ;P.
Stąd proponowałbym również rozważyć wywalenia jego koncepcji z AB. Zwykły BSB wystarczy. Bo czym jest paymaster: dziwacznym bsb z beznadziejnymi statystykami, który wywołuje panike w promieniu 12 cali i jest obowiązkowy do wystawienia. Dlatego zastanówcie się dobrze czy chcecie kontynuować ten żart GW. Nawet w BP nie patyczkowano się z tym tworem tylko z dużą dozą zrozumienia pozwolono graczom DoW poprostu go nie wystawiać. Jakoś nikt za nim nie płakał. Zatem jak? Darujemy sobie robienia zasad do chodzącego "panikarza" ze skrzynką złota i zestawem kluczy? ;P
Stąd proponowałbym również rozważyć wywalenia jego koncepcji z AB. Zwykły BSB wystarczy. Bo czym jest paymaster: dziwacznym bsb z beznadziejnymi statystykami, który wywołuje panike w promieniu 12 cali i jest obowiązkowy do wystawienia. Dlatego zastanówcie się dobrze czy chcecie kontynuować ten żart GW. Nawet w BP nie patyczkowano się z tym tworem tylko z dużą dozą zrozumienia pozwolono graczom DoW poprostu go nie wystawiać. Jakoś nikt za nim nie płakał. Zatem jak? Darujemy sobie robienia zasad do chodzącego "panikarza" ze skrzynką złota i zestawem kluczy? ;P
tak na marginesie chodzilo mi o to zeby na poczatku zajac sie oddzialami sztandarowymi a dopiero potem dodatkami.
Z pika jest ciezka sprawa, zdecydowanie mozna nia walczyc w kazdej rundzie ( i tu sie odwoluje do reala) bo polega to na trzymaniu pozycji i pchaniu, teraz pytanie o efektywnosc, wydaje mi sie ze AP to zdecydowanie za duzo, +1S gdzy przeciwnik szarzuje starczy, NAWET jezeli chce sie rozruzniac kto szarzuje na piki to potem robi to problemy przy multiszarzach, zasady powinny byc takie same, w nastepnych turach traci sie bonus do S. I naprawde nie potrzeba wiecej ani AP, biorac pod uwage ze w z klocka 7x4 wychodzi 28 atakow przeciwko oddzialowi o froncie 5 modeli. to naprawde starczy.
Duelisci to taka pikieta nie widze ich w roli scoutow, od tego moga byc inne puzniej omowione jednostki, a proponuje danie im zasady ktora pozwoli innym odzialom ignorowac ich oanike zeby mozna bylo uzywac ich jako efektywnego screenu i oddzialo do podchodzenia i innych manewrow, z ta uwaga ze w zadnym wypadku nie powinni byc brani pod uwage jako core, nie powinni liczyc sie do minimow znaczy sie.
Puklerz wydaje sie fajnym pomyslem.
Marksmani: kusze to swego rodzaju trademark Tilei, ale 80 pkt za 10 to za duzo, mogliby miec paweze w tych 8 pkt za model, wtedy daloby sie nimi isc na jakas wymiane ogniowa, ale ogolnie sa bezuzyteczni, skinki ich zapluwaja.
HEAVY CAVALRY .................................... 19 points per model
M WS BS S T W I A Ld
Knight 4 4 3 3 3 1 3 1 8
Warhorse 8 3 0 3 3 1 3 1 5
Unit Size: 5+
Equipment: Hand weapon, heavy armour pistol. May
have barding for their steeds (+2 pts).
Heavy Calvary receives a bonus atack for using pistol and hand weapon in cose combat, also their attacks are S4. (use profile's strenght for any test required.
Odzial przeciw piechotny, kazdy model ma efektywnie 2 ataki z S4 kosztem save, jest to jakas alternatywa dla lanc ktore daja co prawda S5 ale przy smiesznej ilosci atakow czynia kawalerie raczej bezuyteczna.
BODYGUARDS ............ 8 points per model
Loyality has a price, some afluent oldworlders value their personal security enough to hire a devoted retinue.
M WS BS S T W I A Ld
Bodyguard 4 4 3 3 3 1 3 1 8
Unit Size: 10+
Equipment: Hand weapon,and heavy armour. May have
shields (+1 pt).
Special Rules: As long as there is a living character in the unit that was fielded in that unit at the start of the battle
the Bodyguards are stubborn.
Veterans..................8 points per model
Been there done that type of guys, veterans along with old battlescars carry their old battlegear in hope to earn enough to finaly retire.
M WS BS S T W I A Ld
Veteran 4 4 3 3 3 1 3 1 8
Unit Size: 10+
Equipment: Hand weapon,and heavy armour. May have
shields (+1 pt). May have great weapons (+2), Halbers (+1) or pikes (+3), ?cathayan longswords? (+?)
Special Rules: We know what we're doing lad. Once per battle veterans may reroll failed psychology test but not a break test. Remeber you cant reroll a reroll
Z pika jest ciezka sprawa, zdecydowanie mozna nia walczyc w kazdej rundzie ( i tu sie odwoluje do reala) bo polega to na trzymaniu pozycji i pchaniu, teraz pytanie o efektywnosc, wydaje mi sie ze AP to zdecydowanie za duzo, +1S gdzy przeciwnik szarzuje starczy, NAWET jezeli chce sie rozruzniac kto szarzuje na piki to potem robi to problemy przy multiszarzach, zasady powinny byc takie same, w nastepnych turach traci sie bonus do S. I naprawde nie potrzeba wiecej ani AP, biorac pod uwage ze w z klocka 7x4 wychodzi 28 atakow przeciwko oddzialowi o froncie 5 modeli. to naprawde starczy.
Duelisci to taka pikieta nie widze ich w roli scoutow, od tego moga byc inne puzniej omowione jednostki, a proponuje danie im zasady ktora pozwoli innym odzialom ignorowac ich oanike zeby mozna bylo uzywac ich jako efektywnego screenu i oddzialo do podchodzenia i innych manewrow, z ta uwaga ze w zadnym wypadku nie powinni byc brani pod uwage jako core, nie powinni liczyc sie do minimow znaczy sie.
Puklerz wydaje sie fajnym pomyslem.
Marksmani: kusze to swego rodzaju trademark Tilei, ale 80 pkt za 10 to za duzo, mogliby miec paweze w tych 8 pkt za model, wtedy daloby sie nimi isc na jakas wymiane ogniowa, ale ogolnie sa bezuzyteczni, skinki ich zapluwaja.
HEAVY CAVALRY .................................... 19 points per model
M WS BS S T W I A Ld
Knight 4 4 3 3 3 1 3 1 8
Warhorse 8 3 0 3 3 1 3 1 5
Unit Size: 5+
Equipment: Hand weapon, heavy armour pistol. May
have barding for their steeds (+2 pts).
Heavy Calvary receives a bonus atack for using pistol and hand weapon in cose combat, also their attacks are S4. (use profile's strenght for any test required.
Odzial przeciw piechotny, kazdy model ma efektywnie 2 ataki z S4 kosztem save, jest to jakas alternatywa dla lanc ktore daja co prawda S5 ale przy smiesznej ilosci atakow czynia kawalerie raczej bezuyteczna.
BODYGUARDS ............ 8 points per model
Loyality has a price, some afluent oldworlders value their personal security enough to hire a devoted retinue.
M WS BS S T W I A Ld
Bodyguard 4 4 3 3 3 1 3 1 8
Unit Size: 10+
Equipment: Hand weapon,and heavy armour. May have
shields (+1 pt).
Special Rules: As long as there is a living character in the unit that was fielded in that unit at the start of the battle
the Bodyguards are stubborn.
Veterans..................8 points per model
Been there done that type of guys, veterans along with old battlescars carry their old battlegear in hope to earn enough to finaly retire.
M WS BS S T W I A Ld
Veteran 4 4 3 3 3 1 3 1 8
Unit Size: 10+
Equipment: Hand weapon,and heavy armour. May have
shields (+1 pt). May have great weapons (+2), Halbers (+1) or pikes (+3), ?cathayan longswords? (+?)
Special Rules: We know what we're doing lad. Once per battle veterans may reroll failed psychology test but not a break test. Remeber you cant reroll a reroll
Shaman says:
-There is no evil spirits, but some just not like you.
-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.
-There is no evil spirits, but some just not like you.
-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.
Taki pomysł zarzucę, może się spodoba:
Dzięki temu paymaster mógłby być leszczem i spokojnie powodować panikę w 12''.
Wszystko jeszcze do dopracowania. I zależnie od tego jakie magiczne sztandary wymyślimy. What do you think?
I kolejny krzywy pomysł. Żeby było jasne, koszty punktowe są z kosmosu.
Kod: Zaznacz cały
Bodyguards (Special)
9 pkt/model
Bodyguard M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD8
Enforcer M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I3 A2 LD8
Special Rules: Bodyguards (Unit is stubborn, as long as joined by a character), "Here to protect" (Characters in unit can reroll failed "Look out sir"), Paymaster Guards (Paymaster can be field in 2nd rank)
Unit size: 10+
Equipment: Hand weapon, Heavy armour, Halabard
Options:
- Upgrade one Bodyguard to a Musician for +5 pts.
- Upgrade one Bodyguard to a Standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Bodyguard to a Enforcer for +10 pts.
- Any unit may be equipped with Shield (+1 pts/per model)
- One Bodyguard's Standard Bearer in the army may carry a magic standard worth up to 50 points.
Wszystko jeszcze do dopracowania. I zależnie od tego jakie magiczne sztandary wymyślimy. What do you think?
I kolejny krzywy pomysł. Żeby było jasne, koszty punktowe są z kosmosu.
Kod: Zaznacz cały
Head Hunter (Hero)
90 pts
Head Hunter M4 WS5 BS4 S4 T4 W2 I4 A3 LD8
Special Rules: Scout, Killing Blow, Bounty (nominate one enemy character, can re-roll any failed to wound/to hit vs nominated hero. +100VP if BH kills his target)
Equipment: Two Hand Weapons, Light Armour
Options:
Can replace one of his Hand Weapons with:
- Great Weapon +5 pts
- Snare Net (1 model in contact always strikes last) +10 pts
Can take (one choice only):
- Bow +5 pts
- Reapeater Crossbow +10 pts
- Poisoned Jawelins + 5 pts
- Brace of pistols +10 pts
Magic Items up to 50 pts
Ostatnio zmieniony 15 sty 2010, o 00:37 przez Hobbit, łącznie zmieniany 2 razy.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
- Deliberitus886
- Mudżahedin
- Posty: 262
A może im najzwyczajniej podnieść Bs do 4 i koszt w tedy do 9 p.Aves napisał Marksmani: kusze to swego rodzaju trademark Tilei, ale 80 pkt za 10 to za duzo, mogliby miec paweze w tych 8 pkt za model, wtedy daloby sie nimi isc na jakas wymiane ogniowa, ale ogolnie sa bezuzyteczni, skinki ich zapluwaja.
Co wy na to , mogliby wjęcej ustrzelić i tym samym efektywność swoją zwjększyć .
A Vetą S 4 to by nieźle siekali nie była by opozycja dla GS imperium . Zastanómy się czy by im nie dać jakiejś zasady specjalnej no bo to są ludzie którzy nie jedno widzieli i taka urwana głowa czy inna masakra albo poczwara nie robi wrażenia .
Widzę Wszystko
Veteraniz S4 byliby "overtuned" biore pod uwage ze Dow nie maja byc jak demony , ale maja zasade do psychologii,
sa rownierz pomyslani aby dalo sie ich uzywac jako "count as" czyli jakis kitaj kislew arabia cokolwiek niszowego daltego tyle roznych opcji uzbrojenia.
sa rownierz pomyslani aby dalo sie ich uzywac jako "count as" czyli jakis kitaj kislew arabia cokolwiek niszowego daltego tyle roznych opcji uzbrojenia.
Shaman says:
-There is no evil spirits, but some just not like you.
-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.
-There is no evil spirits, but some just not like you.
-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.
Popieram ;PAves pisze:tak na marginesie chodzilo mi o to zeby na poczatku zajac sie oddzialami sztandarowymi a dopiero potem dodatkami.
Bardzo ciekawe rozwiązanie. Ciężka kawaleria dzięki temu zyskuje na orginalności. Jednak nie pozbawiałbym tej jednostki lancy. Gracz miałby wybór co chciałby użyć i w jakim momencie. Zwiększa to uniwersalność jednostki i jednocześnie spełnia założenia udsotępniania jednostkom szerokiego wachlarza ekwipunku. Warto też przyjrzeć się jeździe bretonni i imperium, aby jednostkę Heavy cavalery ugrywalnić w stosunku do jazd z tych armii.Aves pisze:HEAVY CAVALRY .................................... 19 points per model M WS BS S T W I A LdKnight 4 4 3 3 3 1 3 1 8Warhorse 8 3 0 3 3 1 3 1 5Unit Size: 5+Equipment: Hand weapon, heavy armour pistol. Mayhave barding for their steeds (+2 pts).Heavy Calvary receives a bonus atack for using pistol and hand weapon in cose combat, also their attacks are S4. (use profile's strenght for any test required.
Warto też zastanowić się nad możliwością uzyskania przez tą jednostkę siły 4.
HEAVY CAVALERY:
points/model: 18
Heavy Cavalery M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD8
Champion M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I3 A2 LD8
Warhorse M8 WS3 BS0 S3 T3 W1 I3 A1 LD6
Unit size: 5+
Mount: Warhorse
Equipment: Hand weapon, Heavy Armour, Lance, Shield
Special Rules: Heavy cavalry can sing pistol and hand weapon in close combat (+1 attack)
Options:
- Upgrade one Heavy Cavalery to a musician for +7 pts.
- Upgrade one Heavy Cavalery to a standard bearer for +14 pts.
- Upgrade one Heavy Cavalery to a Champion for +14 pts.
- Any unit may be equipped with Pistol (+2 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Barding for warhorse (+2 pts/per model)
- A standard bearer may carry a magic standard worth up to 50 points
- One Unit Heavy Cavalery may be upgraded to Veterans for +3 pts/model. Veterans in this unit are S4.
Zatem mamy kawalerię w szarży z siłą 5, a później z dwoma atakiami z siłą 3. Można ją ulepszyć na siłę 4. Wtedy już mamy całkiem mocny oddział uderzeniowy. Do tego kawaleria jest wstanie oddawać strzały i wykonywać S&S - co nadaje jej unikalności.
Bodyguards z taką zasadą specjalną jest niegrywalną jednostką. Stubborn zyskiwany przez obecność herosa jest obecnie "archaizmem". Po pierwsze znacznie zwiększa koszt oddziału poprzez obecność herosa, a zatem kumuluje punkty. W dodatku stubborn bez odporności na strach jest bardzo niepewnym blokerem. Wystarczy spojrzeć na używalność ethernal guardsów czy great swordów.Aves pisze:BODYGUARDS ............ 8 points per modelLoyality has a price, some afluent oldworlders value their personal security enough to hire a devoted retinue. M WS BS S T W I A LdBodyguard 4 4 3 3 3 1 3 1 8Unit Size: 10+Equipment: Hand weapon,and heavy armour. May haveshields (+1 pt).Special Rules: As long as there is a living character in the unit that was fielded in that unit at the start of the battle the Bodyguards are stubborn.
Jednostce tej dałbym stubborn z bazy. Natomiast dzięki mozliwości brania magicznego sztandaru udostępniłbym im odporność na strach i terror. Jednocześnie pozostawiłbym tej jednostce zasadę Bodyguards. Jednak zamiast stubborna jednostka zyskiwałaby odporność na psychologię dzięki obecności herosa w oddziale lub odporność na strach i terror. Dzięki temu zyskujemy dość tanią elitarną piechotą i do tego całkiem grywalną, tzn. spełniającą rolę blokera.
Nie ma potrzeby tworzenia nowej jednostki. Wystarczy, że umożliwisz jednostce bodyguards większy asortyment ekwipunku. Uniknie się zatem tworzenia nowych jednostek, a zyskujesz to samo w wersji bodyguards.Aves pisze:Veterans..................8 points per modelBeen there done that type of guys, veterans along with old battlescars carry their old battlegear in hope to earn enough to finaly retire. M WS BS S T W I A LdVeteran 4 4 3 3 3 1 3 1 8Unit Size: 10+Equipment: Hand weapon,and heavy armour. May haveshields (+1 pt). May have great weapons (+2), Halbers (+1) or pikes (+3), ?cathayan longswords? (+?)Special Rules: We know what we're doing lad. Once per battle veterans may reroll failed psychology test but not a break test. Remeber you cant reroll a reroll
Moja propozycja to:
BODYGUARDS:
points/model: 8
Bodyguards M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I4 A1 LD8
Champion M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I4 A2 LD8
Unit size: 10+
Equipment: Hand weapon and Heavy armour
Special Rules: Stubborn, Bodyguards (As long as there is a living character in the unit that was fielded in that unit at the start of the battle the Bodyguards are immune to panic, fear and terror)
Options:
- Upgrade one Bodyguards to a musician for +6 pts.
- Upgrade one Bodyguards to a standard bearer for +12 pts.
- Upgrade one Bodyguards to a Champion for +12 pts.
- Any unit may be equipped with shield (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Halberd (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Great Weapon (+2 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Pikes (+3 pts/per model)
- A standard bearer may carry a magic standard worth up to 50 points
To już zmienia postać rzeczy ;P.
Jezeli chodzi o kawe z pistoletami to wychodze moze troche z fluffowego zalozenia, jezeli druga bron to nie tarcza, jezeli nie lanca to S4 i 2 ataki.
Ale chodzi rownierz o zrobienie kawalerii ktora nie jest jak bretonska, czyli lanca fleur de lys itd, a powiecmy nieco bardziej renesansowa jej wersje, jednoczesnie nie tworzac nowych pistoliersow.
Zaczalem wlasnie sie zastanawiac nad jedna kwestia, po co komu specialowa piechota jezeli corowi pikinierzy stana sie grywalni?
W sensie rozumiem idea jednostki ktora ma przyjac szarze i ja blokowac na zasadzie metagema, czyli 3+ armos save itd, ale po co jezeli obrona DoW jest pika i ataki z 4 szeregow zamiast save.
Ale jezeli jakas specialowa piechota to veterani
Stubborn z magicznego sztandaru "banner of Dukal Guard" a za bycie veteranem immune na fear, moze panike, nie przeginajmy z immune to terror.
Do tego niec z bazy maja light armory i WS4 (sila 4 jest mocno debatowalna)
No i do tego ekwipunek, egzotyczna bron, cos do dokupujesz do odzialu ale dzial jak Sea Guard albo Pirazzos lost legion, np Mancatchery ktore daja 2 ataki na WS 4 z S+2 i kiling blowem, bron jest obslugiwana przez veteranow z 2 giego szeregu i moze byc uzywana tak dluga jak w 2gim szerego sa jakies modele (jak ktos ginie to kolejny podnosi bron) albo jakies granaty ktore daja -1 do hita jak odzial jest zaszarzowany.
Oczywiscie na raz mozna miec 1 bajer no i zeby nie byly zbyt skomplikowane a uczynily ze slota special cos sensownego.
No i zeby dalo sie taki odzial wymodelowac na rozne sposoby.
Co do magicznych szmat to Veterani powinni miec opcje wziecia ich bez problemu ale w wypadku corow mysle ze do max jednego sztandaru w pikach i 1 w kawalerii.
Kawa z bazowa S4 mozliwe ze powinna byc specialem.
A jako proe czy te pomysly dzialaja fajnie by bylo zeby jutro kilka osob napisalo rozpiski na 1200 i 2500 zakladajac ze herosi sa zupelnie nie zmienieni, fajnie bybylo zobaczyc ile czego gracze uwazaja ze oplaca sie wziac wedlog pomyslow prezentowanych przez ostatnia strone.
paymaster to swego rodzaju detal, pozostalosc po czasach kiedy w batlu liczyl sie "klimat swiata fantasy" i postacie robily mnostwo glupich rzeczy zeby tylko swiat byl ciekawy ( welcome to the early 90')
Ale chodzi rownierz o zrobienie kawalerii ktora nie jest jak bretonska, czyli lanca fleur de lys itd, a powiecmy nieco bardziej renesansowa jej wersje, jednoczesnie nie tworzac nowych pistoliersow.
Zaczalem wlasnie sie zastanawiac nad jedna kwestia, po co komu specialowa piechota jezeli corowi pikinierzy stana sie grywalni?
W sensie rozumiem idea jednostki ktora ma przyjac szarze i ja blokowac na zasadzie metagema, czyli 3+ armos save itd, ale po co jezeli obrona DoW jest pika i ataki z 4 szeregow zamiast save.
Ale jezeli jakas specialowa piechota to veterani
Stubborn z magicznego sztandaru "banner of Dukal Guard" a za bycie veteranem immune na fear, moze panike, nie przeginajmy z immune to terror.
Do tego niec z bazy maja light armory i WS4 (sila 4 jest mocno debatowalna)
No i do tego ekwipunek, egzotyczna bron, cos do dokupujesz do odzialu ale dzial jak Sea Guard albo Pirazzos lost legion, np Mancatchery ktore daja 2 ataki na WS 4 z S+2 i kiling blowem, bron jest obslugiwana przez veteranow z 2 giego szeregu i moze byc uzywana tak dluga jak w 2gim szerego sa jakies modele (jak ktos ginie to kolejny podnosi bron) albo jakies granaty ktore daja -1 do hita jak odzial jest zaszarzowany.
Oczywiscie na raz mozna miec 1 bajer no i zeby nie byly zbyt skomplikowane a uczynily ze slota special cos sensownego.
No i zeby dalo sie taki odzial wymodelowac na rozne sposoby.
Co do magicznych szmat to Veterani powinni miec opcje wziecia ich bez problemu ale w wypadku corow mysle ze do max jednego sztandaru w pikach i 1 w kawalerii.
Kawa z bazowa S4 mozliwe ze powinna byc specialem.
A jako proe czy te pomysly dzialaja fajnie by bylo zeby jutro kilka osob napisalo rozpiski na 1200 i 2500 zakladajac ze herosi sa zupelnie nie zmienieni, fajnie bybylo zobaczyc ile czego gracze uwazaja ze oplaca sie wziac wedlog pomyslow prezentowanych przez ostatnia strone.
paymaster to swego rodzaju detal, pozostalosc po czasach kiedy w batlu liczyl sie "klimat swiata fantasy" i postacie robily mnostwo glupich rzeczy zeby tylko swiat byl ciekawy ( welcome to the early 90')
Shaman says:
-There is no evil spirits, but some just not like you.
-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.
-There is no evil spirits, but some just not like you.
-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.