Pytania co do Vc

Vampire Counts

Moderator: misha

Zablokowany
cyryllo
Mudżahedin
Posty: 253
Lokalizacja: Klub KULT

Post autor: cyryllo »

a od kiedy jak się ma konika, to ma się też bonus za hw+shield? ;)

Awatar użytkownika
Izwor
Chuck Norris
Posty: 388
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Izwor »

Chodziło o inne połączenie....
Full plate mail (4+ sv) do tego shield i borded nightmare i mamy 1+ sv oraz 5+ ward :)

Awatar użytkownika
Witch_slave
Pseudoklimaciarz
Posty: 30
Lokalizacja: Rawa M.

Post autor: Witch_slave »

Witam
Zapewne będzie to dla Was banalne i laickie pytanie, ale że nie grywam VC to chciałbym mieć pewność.

Jak to jest z utratą dodatkowych pkt. żywotności po przegranej walce. Czy jednostka najpierw testuje swoje LD i gdy test się nie powiedzie to zdejmuje rany, czy nic nie testuje i traci je z automatu?

Awatar użytkownika
Madimiel
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: Opole

Post autor: Madimiel »

Nic nie testujesz
poprostu odejmujesz woundy oddzialowi dokladnie tyle o ile przegral
Jezeli np twoi dark guardzi wygrali walke wrecz z moimi kosciakami o 5 to nie testuje sie na lidera z modyfikatorem -5 tylko ginie mi nastepne 5 modeli

Awatar użytkownika
Izwor
Chuck Norris
Posty: 388
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Izwor »

Tak dokładniej (może akurat się przyda)
Nie ginie 5 modeli ale oddział otrzymuje 5 ran, których nie może sejwować (może wykonać rzut na warda i regenkę).
Trzeba jeszcze pamiętać, że BSB w 12" daje nam bonus, dzięki któremu otrzymujemy jedną ranę mniej.

Awatar użytkownika
Morgon82
Mudżahedin
Posty: 300

Post autor: Morgon82 »

Rany z wyniku walki muszą być rozdzielone pomiędzy modele oddziału, dopiero gdy padnie cały oddział i/lub potwór dosiadany przez bohatera, wredy resztę ran otrzymuje bohater/bohaterowie.

Awatar użytkownika
Witch_slave
Pseudoklimaciarz
Posty: 30
Lokalizacja: Rawa M.

Post autor: Witch_slave »

Dziękuje za wyczerpujące odpowiedzi.

Awatar użytkownika
Myter
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 119
Lokalizacja: Galaktyka Siusiacz, Planeta Burgundowy Kutacz

Post autor: Myter »

Albo coś jest ze mna nie halo, albo ja nic z tego nie rozumiem. Większość ludzi ( z tego co widze na forum ) wystawia sie na szkieletach. Ja uażam, że ghule są o wiele lepsze niż szkielety bo:
1. 1 ws więcej, to dużo
2. i tafa więcej, to bardzo dużo
3. 2 ataki z poison to nawet ok
więc po kiego czorta wystawiać te nędzne szkielety ?
odpowiedzcie mi bo tego nie czaje, dla mnie szkielety to większe g...wno niż zombie. Fakt mają sv na 4+ w CC, ok fajne, moga mieć FCG ( ryzyko - zabija regiment to 100ptk gratis oddajemy za sztandar) a z ws 2 to raczej nie poszaleją w walce :)

Awatar użytkownika
Ish
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176
Lokalizacja: Łask

Post autor: Ish »

hełm panocku,hełm!

poza tym tak:

ghule nie dostana bonusu za fcg.
schodza raz dwa od ostrzału (wbrew pozorom ten marny sejw duzo daje na szkielety)
schowany wampirek w szkieletach ma większą przeżywalnosc niz w ghulach(szkiele maja calkiem miły static CR)

Awatar użytkownika
Madimiel
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: Opole

Post autor: Madimiel »

pozatym zaowaz ze jak zabijesz 1 model w szkieletach to tracisz jeden atak a nie dwa tak jak w przypadku ghouli bo ten pan ze spearem z tylu wciaz moze oddac ;]

Awatar użytkownika
Morgon82
Mudżahedin
Posty: 300

Post autor: Morgon82 »

Szkielety wbrew pozorom nie sa zle.
Mozliwosc brania FCG i magicznego sztandaru jest bardzo dobra. Dzieki temu maja wyzszy static CR. WS nadrabiaja dzieki Helmowi.
Od strzelania schodza ciut latwiej niz ghule, ale nie sa to wielkie roznice.
Ghule sa swietne na slabo opancerzone cele, natomiast w starciu z puszkami szkielety wypadaja lepiej, zwlaszcza jak szarza sie w nich zatrzyma.
Zaleta Ghuli jest to ze zazwyczaj jest to tani oddzial, nie ma sztandaru wiec nie ma strachu oddania darmowych punktow wobec czego jest dobry do poswiecenia i zyskania na czasie.
Osobiscie uzywam jednego oddzialu szkieletow i dwoch oddzialow ghuli. Mam do tego jeszcze gwardzistow z dwurakami do otwierania puszek, wiec balans w rozpisce jest zachowany.

Awatar użytkownika
Madimiel
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: Opole

Post autor: Madimiel »

mnie od uzywania ghouli i szkieletow odstrasza to ze musial bym brac dwa blood powery uzywam ich tylko jako gwardia necra na corps carcie z book of arkhan i znajacego popychaczke jako support Grave guardow z dworakami ;)

Awatar użytkownika
Izwor
Chuck Norris
Posty: 388
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Izwor »

Jak dla mnie odpowiedź na pytanie, czemu więcej szkieletów, niż ghuli jest prosta...
Szkieletów na półce mam ok 60 (masa z wcześniejszej edycji), ghuli tylko 10 :p
Szkielety w 20 i z WB mają naprawdę niezłego kopa...

Awatar użytkownika
Fojtu
Mudżahedin
Posty: 238

Post autor: Fojtu »

wg mnie ghule sa duzo, duzo lepsze
-mniej ich schodzi ze strzelania (4T jest duzo lepsze od 5+ Asv)
-nabijaja wiecej ran (wazne szczegolnie przeciwko demonom i wampirom)
-duzo latwiej oddac 88 pktow niz 198 :wink:

Awatar użytkownika
Myter
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 119
Lokalizacja: Galaktyka Siusiacz, Planeta Burgundowy Kutacz

Post autor: Myter »

Będzie trzeba przetestować szkielce 25ciu z WB i spirami ( bo rozumiem że tak sie ich wystawia ) ofc generał do tego regimentu. Ale jakoś do mnie nie przemawia sv na 5+, 1 więcej tafa moim zdaniem jest dużo lepszy niż sv. Chociaż ja jestem nowy w świecie PolHammera więc wole popytać innych bardziej doświadczonych graczy.

Awatar użytkownika
Myter
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 119
Lokalizacja: Galaktyka Siusiacz, Planeta Burgundowy Kutacz

Post autor: Myter »

mam jeszcze jedno pytanie odnośnie Wratów, a w zasadzie to dwa:

1. W AB jest napisane, że eteryki nie spowalniają spelle, itemy ani special rules. ( w moim mniemaniu special rules odności sie też do tego, że mogą marszować jeżeli W 8 calach jest unit wroga ) moim zdaniem wraty jak i inne eteryki nie są spowalniane przez NIC w naszym PolHammerze. Ostatnio na turnieju sędzia zadecydowal, że sa spowalniane, bo RB bierze gore nad AB jeśli chodzi o zasady. Dośc problematyczna sprawa, prosze o wyjaśnienia.

2. w Balancing Patchu jest napisane, że Wratów może być od 3 do 6. Banshee moim zdaniem nie jest wratem ( mniej ataków i bez GW ) więc myśle, że można wystawić 6 wratów ( jak to w BP) i 1 banshee, co daje nam regiment 6 wratow i 1 banshee.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

w moim mniemaniu special rules odności sie też do tego, że mogą marszować jeżeli W 8 calach jest unit wroga
marsz to jest special rule? jesli tak to nigdy nie moga maszerowac bo ie maja tej zasady....

jesli nie jest special rule to eterycznosc sie do marszu nie odnosi...

2) zle myslisz

Awatar użytkownika
Madimiel
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: Opole

Post autor: Madimiel »

Wypowiedz Mytera nasunela mi jedna mysl ze skoro eterykow nie mozna spowolnic w zaden sposub magia umiejetnosciami itemami itp. To... jak jest z Black Knightami? Oni przeciez na potrzeby ruchu sa traktowani jak eterycy wiec czy brarding ich spowalnia???

Awatar użytkownika
Morgon82
Mudżahedin
Posty: 300

Post autor: Morgon82 »

Ale sami w sobie eteryczni nie sa wiec mozna ich spowolnic. Ich eterycznosc tyczy sie poruszania przez tereny i przekraczania terenow nieprzekraczalnych. Moga wiec bez zadnych kar maszerowac przez las czy przejsc przez stodole i wyjsc za nia.

Co do szkieletow to lepiej wystawiac ich z bronia reczna i tarcza. Wlocznie bylyby bardziej grywalne gdyby wiecej ludzi gralo na piechocie aczkolwiek i to sie juz zmienilo na lepsze. Niemniej jednak nadal najczesciej dostaniesz kawalerie na twarz a wtedy wlocznie nic nie daja, lepiej miec dobry pancerz.

Awatar użytkownika
Madimiel
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: Opole

Post autor: Madimiel »

"For movment porposes only model mounted on skeletal steed is treated as Eternal..." nigdzie nie napisali ze tylko na potrzeby ruchu przez tereny (no poza flufem :-P )

Zablokowany