9th Age

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lechu
Kretozord
Posty: 1864
Lokalizacja: Warszawa

Re: 9th Age

Post autor: Lechu »

A może zabierzcie animosity boyzom.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Lechu pisze:A może zabierzcie animosity boyzom.
Imo po to masz czarnuchy. Oni maja byc tansi imo i to droga
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ślivek
Kretozord
Posty: 1660

Post autor: ślivek »

Trochę płaczu wraz z raportem z działań:

Warboss R'ok jest tak irytujący, że głowa mała. Z resztą (flam i nightwun) byśmy się bez problemu dogadali - reprezentanci swoich krajów na ETC (odpowiednio Rosja i Finlandia), ogarnięci gracze i rozumiejący zarówno pracę zespołową jak i wytyczne Rules Teamu.
Wtem przychodzi taki Warboss i olewa wytyczne robiąc sobie zasady specjalne w ilościach hurtowych, nie zmniejsza losowości tylko ją chce zwiększyć, stwierdza, że fluffowe armie tematyczne powinno się wspierać i robi to cały czas.
Ponadto zaczęliśmy sobie w 3 dyskutować o podręczniku i razem go piszemy na google docach to jak zobaczył Warboss, że w praktycznie każdej sprawie zostanie przegłosowany to założył swojego google doca gdzie robi własną wersję podręcznika. Cały czas się odwołuje do fluffowców głośno krzyczących, że animozja musi zostać, że losowość to integralny element armii itd.
Dodatkowo robi koło pióra w każdej sprawie reszcie teamu np. podczas raportów które regularnie składamy z postępów prac pisząc własne wersje (z każdego committee jest jeden raport a z greenhide hordes dwa - teamu i warbossa). Naturalnei zawsze wspomina, że "reszta teamu to super chłopaki, dużo pracują i w ogóle" jednocześnie płacząc jakie to on ma fajne i popierane przez community (oczywiście tylko to z forum) pomysły a my się nie zgadzamy z nim.

W związku z powyższym nie mam pojęcia jak to będzie z tym tworzeniem armybooka. Niby mamy ustalenia, wszyskto fajnie, demokratycznie (za wytycznymi) a jednak potem Warboss pisze, że zrobi własną wersję to potem pogadamy.
Wszyscy oczywiście starają się być dla wszystkich mili i czasem ciężko wyczuć na ile reszta jest gotowa napisać wniosek o wywalenie warbossa...
Obrazek

paulinka17
Kretozord
Posty: 1759

Post autor: paulinka17 »

wyluzuj.

gość może mieć rację!
szczurveny też są losowe i mocne. coś za coś. nie chcemy zrobić z O&G WoChu. Nuda najgorsza w zabawie.

ja popieram losowość jeśli jest dobrze wyceniona. nasza nie była. u nas modele nie są wcale tanie a do prowadzenia trudne.

animozja, out of control, kiepska lidera, głupota - to może zostać, tylko mamy mieć za to duuużo woja i zabawek. ja bym celował w armię, która jest po prostu o 20% mocniejsza na papierze, ale w praktyce te 20% traci na samozagładzie.

Walcz o mobilność. OG są za wolne poza kowbojami i trolami.

Oto kilka pomysłów:
- turę po animozji/głupocie +d3 do ruchu (max10), zasada "możemy się opierdalać, ale nie możemy być ostatni"
- squig herd 5 Mv
- black orki 5 Mv
- tańsze rydwany (50-80) i trolle (bez jaj 42 pkt?)
- hoppery do przepisania - oni się chyba nadal do niczego nie nadają. impacty nic nie zmieniają - ten oddział nie szarżuje, nie reformuje się, nie zdąża uderzyć. AP koniecznie, 4 kostka w jakichś warunkach (tylko w otwartym terenie, gdy wróg blisko, auto dangerousy na 1-2, może opcja 4d6 ze scaterką?!)
- pump wagon jak hoppery
- więcej tanich przedmiotów: jakieś zardzewiałe kosy, połamane tarcze, gówno co czasem działa a czasem nie, ale za 5 pkt, żeby można było tego nabrać
- skulkersów 3 i żeby można było odkrywać w dowolnym momencie (do wypełnienia front rank'u)

No i pilnuj inne booki - nasz jest na razie w opór słabszy od 8edycji, a nie wiem czy inni sobie tam nie pozwalają.

Awatar użytkownika
Lechu
Kretozord
Posty: 1864
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lechu »

podoba mi się ta wizja :D tylko, że to ma być turniejowe. a taka losowość na turniejach właśnie jest najgorzej widziana. zdarzają się przecież, poza złymi, i dobre serie rzutów. Wyobrażasz sobie jak będą bluźnić gracze którzy akurat trafili na taką mega waaagh, któej akurat rzuty poszły na rękę? to mogłaby być armia destabilizująca drabinkę turniejową ( i ludzką poczytalność. w przypadku przeciwników ofc bo orkowy generał już musi mieć zrytą banię).

ślivek
Kretozord
Posty: 1660

Post autor: ślivek »

to nie jest kwestia czy gość ma rację bo to kwestia gustu.
Tu chodzi o normalną współpracę i słuchanie zasad wedle których powinniśmy działać. Jest napisane - zmniejszać losowość a on ją zmniejsza. Jasna dywersja a odpowiedź ze strony Rules Teamu - żadna. Nie mówię, że mi to super przeszkadza jakoś bo rozumiem, że to raczej wytyczne a nie ścisły regulamin ale jednak takie jawne olewanie tego w imię tego co jemu wydaje się fluffowe jest irytujące w momencie kiedy sam się powstrzymuję od tworzenia jakichś super zasad bo przecież mamy upraszczać grę.

Co do pomysłów to część jest nie do przepchnięcia a z częścią się postaram bo się wpisują w moje zdanie.

Teraz zawsze można bić po oddziele nawet jeśli wypełniasz front rank więc właściwie potrzebni Ci są po to by chronić bohaterów, tak?

innych booków nie mam jak pilnować. Wszystko powinno być na podobnym poziomie mocy co obecni beastmeni mniej więcej.
Obrazek

paulinka17
Kretozord
Posty: 1759

Post autor: paulinka17 »

e tam. u szczurów jest to samo. jak rakieta trafi centralnie, działko idealnie, aboma wstanie, trzynacha wejdzie, brass orb zabije smoka, fellblade nie zrani właściciela to też jest chwila płaczu ale gra się dalej.

ja nie chcę dwa razy mocniejszej armii - chcę 20% lepszą. 6 zamiast 5 oddziałów do wystawienia po ok 300 pkt każdy i to takie, żeby każdy mógł nawiązać walkę w CC nawet po lekkim uszczupleniu.

demony wystawiają bestie, 2 razy muchy, 2 razy klocki w core
ogry mogą 4 klocki do bicia
leśne elfy 2xstrzelców w core, 2xwayów i coś na kontrę
VC dwóch klepaczy, dwa samodzielne oddziały do bicia, ale one nadrabiają brak 5tego wskrzeszaniem


oddziały nie mogą być za drogie jak ma ich być 6. 600 punktów zostaje na generała+bsb+maga, więc zostaje 1800/6=300 na oddział.

oddziały za 280-320 pkt. nie powinno się balansować per model tylko per grywalny oddział (trochę jak dawne sloty).
- 30 sav big unów z extra choppą
- 30 balck orków z 4+Sv, sztandarem i magiczną szmatą do 25 pkt
- 50 zwyklych big unów z tarczą
- 60 zwyklych orków z tarczą i fcg
- 60 NG z upgrade'ami (fanole, siaty)
- 70 goblinów ze skulkersami
- 70 forest z poisonami (upgrade, nie sztandar)
- 40 squigów
- 8 trolli
- 6 stone/river trolli
- 13 ciężkiej kawy z magiczną szmatą (25 pkt), fcg, 2+ save
- 17 ciężkiej kawy, j.w. tylko 3+ Sv
- wagon wilków + 2 puszki/klepaczy
- 2 x 15 hopperów (jeden slot)

każdy z każdym ma szanse powalczyć i wygrywa zazwyczaj ten, który wygrał szachy:
- nie dał się odgiąć przez frenzy (dzikusy),
- nie dał się zaszarżować pierwszy (kawy)
- nie wylazł z generalskie (gobliny, trole)
- nie dostał flanki (gobliny, trole, dzikusy)

Stąd:
Black orc, sav big un, hopper powienien kosztować ok. 10 pkt.
squig (4 Mv) 7 pkt
zwykły big un 6
ciężka kawa (nie big uns) 2+, 20 pkt
ciężka kawa (nie big uns) 3+ max 17
troll max 40
river/stone max 45


wtedy można wystawić 6 takich oddziałów, albo 5+park maszyn, albo 5+rydwany/manglery/pump wagony i nawet, gdy któryś oddział zostanie w blokach to jest szansa iść resztą na piąchy.

jeszcze moje pomysły na ugrywalnienie zwykłych boyzów.
moim zdaniem kluczem nie musi być niska cena, może być zasada/y specjalne i cena zbliżona do dzikusów:
- to właśnie im a nie BO dać 5 Mv (!!!)
- rank bonus dodawany do lidery, tylko gdy są w hordzie (!!!)
- swiftstride w szarży
- ItP powyżej 30 modeli
- terror powyżej 40 modeli

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Animozje zrobcie taka jak w 40k mob rule :) fluffowo
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
cluzoe
Mudżahedin
Posty: 279

Post autor: cluzoe »

-Qc- pisze:Animozje zrobcie taka jak w 40k mob rule :) fluffowo
A jaka jest w 40K?
Obrazek

Awatar użytkownika
cluzoe
Mudżahedin
Posty: 279

Post autor: cluzoe »

Gratulacje zostania pierwszym Da BOsssEm w Polsce.

Moje spostrzeżenia i przemyślenia n/t armii.
Piszę w starym nazewnictwie bo nie chce mi sie jeszcze uczyć nowego.

Zasady ogólne:
- Brakuje mi zasady WAaaaghh od Generała (Get them all!!). Czegoś co pokaże jak żądną krwi jest Orkowa mać.
Proponuje żeby da Waagh dawało + D3/D6 do ruchu dla wszystkich zielonych ale także ItP lub Hatred dla orków i Devastating charge dla Orkowych herosów. Moze warto przemyśleć jakieś Swiftstride na orkach w 12" od Gienka albo brak stedfasta u przeciwników?
Niech to Waaagh Orków będzie straszne, niech ludzie unikają orkowego Waaagh.\
- Unruly 6+ models please !!!
Nie chcę już biegać wilkami dupą do pola walki. To było żenadne.
- BigUns po co limity 1 na armie? Nie wystarczy że kosztuja dużo?
Może kolejni biguni niech podnoszą koszt o dodatków 1 ptk.

Oddziały:
1)Black Orks.Z tymi Panami jest ciężko.
Moja propozycja to przywrócić ich do Special'a z kosztem 10-11 ptk.
Dać im:
Bodyguard (życzeniowo Stuborn)
Oddajcie im GW i Aditional HW for free z Weapon Masterem.
Banery do 50.ptk.
BTW: Imperalny Great Sword kosztuje w 9th age 10 ptk a ma Plate armour, GW, Bodyguard i ma magów bustujących ten odział znacznie lepiej niż Orkowi magowie.

2)Boar Riders brak 2+ armoura wyklucza tą jednostkę.
Za dużo innych dużo lepszych wyborów w specialu.

3)Dlaczego pomidory na piechotę lubią Krasie podczas gdy hoppersi już mają Hatred na nich.??

I na koniec dokładam moje pomysły na ugrywalienie orków.
- Born to fight.
Za każda turę walki ponad pierwszą dostają dodatkową zdolność.
1) We fight.- supporting attaks w każdą stronę nawt na ataki na flankę i tył.
2) Always Stedfast - atak z tyłu i z boku nie zdejmuje Stedfasta.
3) Stuborn
4) Unbrecable

Ewentualnie poniższe, (bardziej mi się podoba).
Bloodlust
Jeżeli Orki w danej turze walki zadadzą odpowiednia ilość ran to w następnej turze lub w overrunnie zakończonym kolejną walką dostają odpowiednio:
5+ jeżeli przeciwnik ucieka lub robimy overrun to mamy Swiftstride
10+ Hatred
15+ Choppa na drugą turę (jeżeli jest overrun to +2S).
20+ Frenzy (lub super Frenzy (+2A) dla SO)
Efekty się kumulują
W przypadku jakbyście poważnie myśleli nad powyższym to krzyk Wagghh z mojej propozycji nie powinien kumulować się z powyższymi efektami.

Magia:
Duże Wagh do poprawki ale jeszcze nie myślałem jak bym to widział.
Obrazek

ślivek
Kretozord
Posty: 1660

Post autor: ślivek »

Dzięki za gratki.

Poczytałem ale nie mam siły teraz za bardzo się ustosunkowywać.
Czytam wszystko ale nie bardzo jest jak co wprowadzać.

Sneak Peek:
Born to Fight: +1 Strength in the first round of combat and any subsequent rounds unless they lose or made a draw in combat round.
Obrazek

paulinka17
Kretozord
Posty: 1759

Post autor: paulinka17 »

ruch ślivek, ruch

ta gra się rozstrzyga w ruchu. bez ruchu nie ma taktyki, jest defens, nuda i mogiła.

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Ślivek słuchaj P17 bo dobrze prawi - zarówno w sprawie MV jak i porówbywaniu całych unitów za określony koszt.

Odnośnie losowości to niech będzie ale nie taka że niezdana animozja to kadra na widelcu, bądź brak magii.
Niech utrudnia ale nie ustawia gry
np-
Animozja jak ma zostać to niech zmusza do szarży ale daje super dodatki w niej.
A normalnie to kilka woundów i oddział niech dalej działa normalnie
Bądź inne rozwiązania- Niech Qc przybliży zasade z 40k

Mi osobiście trochę szkoda tych BO w specialu bo wymusza to trolle.
BO mogli by dawać reroll w 6" animozji

Jak jest z uzbrojeniem, czy mogę mieć równocześnie xhw, shield i bowy na dzikusach?

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Ślivek

A tego worbo roka to spokojnie, róbcie swoje
Od czasu do czasu popatrzcie co on wymyśla i może dopasujecie do swoich wizji. Wtedy będzie jeszcze dobitniej widać że chcecie współpracować.

Gra ma być turniejowa więc ma być mniejsza losowosć
P17 wymieniona losowość u szczurów to raczej problem jego przeciwnika a nie gracza szczurów np wstajaca abomka, siadający brass orb czy rakieta.
Gracza Sk może boleć co najwyżej gała przy ligtingu czy strzelanie po swoich z jazzaaili - czy coś takiego

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Mob Rule - No longer does having more Boyz necessarily make them less likely to run away, if you fail a morale or pinning check you get to roll another D6.

On a 1: the unit fails the check as normal, unless it is locked in combat in which case it counts as passing instead. This result can lead to a single resilient boy staying stuck in against even a bloodthirster, but is obviously useless when getting shot at. Waaagh Ghazghkull has a way to avoid rolling this, at the price of making the other options worse.
2-3: If the unit contains a character (or independent character) it takes some extra S4 hits as the boss knocks lumps out of his buddies, but then the unit counts as passing the check. If there is no character, the squad fails the original morale check as normal.
4-6: If the unit contains 10 or more, the unit knocks lumps out of itself as if it contained a character, otherwise if it contained less than 10 models they fail the check as normal.

w praktyce jest to unbreakable w CC. I ma fluffowe pdostawy :)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ślivek
Kretozord
Posty: 1660

Post autor: ślivek »

Sneak peek:
Unruly
if in horde formation roll 3 dices for panic tests and discard the highest. -1 Ld to rolls on following tests: Restrain Frenzy, Pursue.

Wyszedł taki kompromis. Ale generalnie nastawiają się na to, że później (po dokończeniu reszty i po zaakceptowaniu przez rules team) zacznie się ustalanie dużo bardziej rozdmuchanego systemu podobnego do tego co Warboss proponuje (http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... med-lists/).
Smutna sprawa.
Obrazek

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2170
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

tylko ja mam acces denied?
Obrazek

paulinka17
Kretozord
Posty: 1759

Post autor: paulinka17 »

Trzeba się zalogować.

Średnie ma te pomysły.
Animozja obniża ruch i zabija magię - nic w zamian.
Chce mordować modele z random movement na 2 palkach (3woundy bez save'a) - nic w zamian.
Bonusy do rzutu na animozje za armie tematyczne - gowno na resorach. Miałbym brać dzikusy i leśne gobliny, żeby liczyć na pale i ekstra ruch?
Oczywiście podoba mi się, ze przy goblinie generale trole mają jego lidere na całym stole, ale obiektywnie to odbiega od wszystkiego co jest w grze.

Ten gość w samouwielbieniu przypomina furka tylko znacznie gorzej kuma grę i granie.

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3784
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Ślivek, co byś powiedział jakby dodać również 'Ard Orc Boar Riders?

I czy naprawdę gobliny nie mogą jeździć na wilkach tylko trzeba zmieniać to na jakieś psy?

ślivek
Kretozord
Posty: 1660

Post autor: ślivek »

Nie ma miejsca w tym booku na lekkie: wilki, pająki, squigi i ciężkie dziki, dzikie dziki, biguni i dzicy biguni i jeszcze na black orców na dzikach.
Już i tak prawie, że olaliśmy oddzielne role dla dzikich i zwykłych jeźdźców na dzikach.

Poza tym mamy ograniczenia na dokładanie nowych oddziałów i w ogóle zajmiemy się tym dopiero jak zbalansujemy to co w booku jest.

Co do houndów a wolves to dobre pytanie zapytam się :)
Obrazek

ODPOWIEDZ