Pivot a 1" apart

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3087
Lokalizacja: Rumia

Re: Pivot a 1" apart

Post autor: Xet »

rzucasz 3k6, sprawdzasz sobie czy doszedłeś pivotem ok... i pozniej dostawiasz sie bokiem ( na rysunku widac ten punkt na bocznej), czy teleportujesz ja cal w prawo, piwotujesz, ruszasz sie i walczysz przodem ??? Moze wirtualnie piwotujesz i zaczynasz szarze nakladajac sie wczesniej na drugi model ? (widac na rysunku, ze gdy piwotujesz to przodem jestes w srodku drugiego kwadratu).

Wszystkie te opcje sa nielegalne.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

btw. czy można szarżować bokiem?
Obrazek

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3087
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

tylko przodem, rb str 20.

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1445
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Jeśli abomka ma podstawkę rydwanową to odległość od jej środka do podstawki orła wynosi 2". Połowa długości rydwanówki to też 2" więc się zmieści. Jeśli abomka ma szerszą podstawkę to nawet zostanie kilka milimetrów w zapasie. Pivoty są wirtualne, więc nie wiem po co ta dyskusja. Abomka jest nieblokowalna.

Awatar użytkownika
DracoPL
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 129
Lokalizacja: Gamonie z Warszawy

Post autor: DracoPL »

X.Maciek pisze:Jeśli abomka ma podstawkę rydwanową to odległość od jej środka do podstawki orła wynosi 2". Połowa długości rydwanówki to też 2" więc się zmieści. Jeśli abomka ma szerszą podstawkę to nawet zostanie kilka milimetrów w zapasie. Pivoty są wirtualne, więc nie wiem po co ta dyskusja. Abomka jest nieblokowalna.
+1

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3087
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

X.Maciek pisze:Jeśli abomka ma podstawkę rydwanową to odległość od jej środka do podstawki orła wynosi 2". Połowa długości rydwanówki to też 2" więc się zmieści. Jeśli abomka ma szerszą podstawkę to nawet zostanie kilka milimetrów w zapasie. Pivoty są wirtualne, więc nie wiem po co ta dyskusja. Abomka jest nieblokowalna.
Albo chcesz szarzowac pivotem co tlumacze jest nielegalne, albo mozesz wirtualnie piwotowac w moim kierunku (co nie jest szarza, tylko wyznaczeniem kierunku), ale wtedy musisz sie zatrzymac cal od.

Awatar użytkownika
Ukalez
Falubaz
Posty: 1212
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: Ukalez »

Xet pisze:
X.Maciek pisze:Jeśli abomka ma podstawkę rydwanową to odległość od jej środka do podstawki orła wynosi 2". Połowa długości rydwanówki to też 2" więc się zmieści. Jeśli abomka ma szerszą podstawkę to nawet zostanie kilka milimetrów w zapasie. Pivoty są wirtualne, więc nie wiem po co ta dyskusja. Abomka jest nieblokowalna.
Albo chcesz szarzowac pivotem co tlumacze jest nielegalne, albo mozesz wirtualnie piwotowac w moim kierunku (co nie jest szarza, tylko wyznaczeniem kierunku), ale wtedy musisz sie zatrzymac cal od.
+1 :wink:

Chyba, że LS uściśli jakoby szarża liczona była od momentu pivotu.
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.

Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"

I love this game... :D

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Tak sobie czytam ten wątek i chyba czegoś nie rozumiem.
Z Random Movement:
When the model moves, first pivot it about the its centre to face the direction in which you wish to travel.(..)
Na moje z tego wynika jednoznacznie, że pivot to jest część ruchu, bo mamy "gdy się rusza, to zrób pivot", a nie "jeśli będziesz chciał ruszyć, to zrób pivot przed ruchem".
I dalej:
There is a chance that the model's peculiar movement will cause it to come into contact with an enemy, so measure the distance in a straight line before the model is moved. If the move is found to take the unit into contact with an enemy, then it counts as charging (..)
Więc, jeśli pierwszy cytat mówi, że pivot to już movement, a drugi, że w wypadku napotkania wroga w wykulanym zasięgu ruch staje się szarżą, to znaczyłoby, że mamy gdzieś 1" apart.

Tyle z dywagacji ogólnych, sytuacja zaś z obrazka jest o tyleż ciekawa, że abomka nawet nie zetknie się wierzchołkiem, więc nie można mówić nawet o zamykaniu drzwi (kiedy to dozwolone jest dosuwanie wroga, a nie szarżującego).
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Vallarr
Falubaz
Posty: 1018

Post autor: Vallarr »

kudłaty pisze: Abominacja na virtualnym pivocie zbliża się do celu na nie bliżej niż 5,4mm, ponieważ jest to szarża ignoruje 1' apart i wchodzi w combat.

Paragraf drugi, kulasz jest zasięg bo musi być na 3k6 co najmniej 1. Wykonujesz szarżę, pivot przed rzutem nie dotyczy szarż, paragraf pierwszy opisuje ruch abominacji, drugi opisuje szarżę, jeżeli jest szansa że będzie szarża to wykonujemy ten rzut od razu a dopiero potem wykonujemy ruch. Koncepcja że ruch się dzieli na pivot nie będący ruchem ale dający -1 do hita w shootingu, i ruch właściwy będący ruchem i dający ten sam minus jest księżycowa. Cieszę się że są ośrodki gdzie się blokuje abominacje, aczkolwiek wedle mojej interpretacji zasad nie jest to czyste zagranie.

Natomiast dyskutujemy o tym wewnętrznie i coś ustalimy, bo na Silesiana gdzie hipotetycznie można grać dwoma przyda się spójna wersja.
Skad 5,4mm? Ja widze 0.4. Z tym punktem sie zgadzam, po prostu ciekaw jestem co przegapilem. 1" + 25mm od srodka abomki vs 50mm od srodka do ryja.

Ale widze inny problem - jesli pozwolisz, by w przypadku "potencjalnej szarzy" najpierw kulac, a potem pivotowac, to wywracasz sytuacje do gory nogami, bo gracz kulnie 14" + i zamiast szarzowac na blokera jak domyslnie w przypadku niskiego rzutu - poleci na inny oddzial w inna strone szarza, uwalniajac sie od blokera. Ba, rozpatrujac sytuacje bez blokera - wg Twojej interpretacji w KAZDEJ potencjalnej szarzy najpierw kulasz, potem pivotujesz jesli jakikolwiek oddzial wroga jest w zasiegu potencjalnej szarzy, a to juz chore.
Do wyboru - pivot bedacy ruchem z restrykcja 1" apart i potem kulanie vs pivoty znajac zasieg random movement - 1wsza opcja robi mniej problemow na stole. Chyba, ze przed rzutem na random mv kazesz deklarowac szarze, co jest chore ^2.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Przegapiłeś wielkość podstawki, abomba ma podstawkę 60x100 a rydwanówkę to po pierwsze.

Po drugie co za problem położyć kostkę i wskazać nią kierunek, ten zapis z brakiem pivotu jest o tyle istotny że po prostu nie zarabia się tego ułamka cala pivotując tylko się mierzy przed pivotem. Jak jest szansa na szarżę kładę kostkę i kulam, jak nie ma to pivotuje i ruszam.

Awatar użytkownika
Vallarr
Falubaz
Posty: 1018

Post autor: Vallarr »

Thx, nie zwrocilem uwagi, bylem pewny ze rydwanowa. Nawet z za malej ilosci WL bilem w takim razie :P

To juz dla mnie mocno dziwne, by zamiast pivotu wskazywac kierunek, rzucac, pivotowac, ruszac. Powiedz mi Kudlaty czemu w takim razie wording nie brzmi "wskaz kierunek, rzuc, potem rusz"? Wtedy ok. Ale jest "pivot, roll, then move" i nastepnie "peculiar move" odnosnie szarzy.
Random mv abomki ma jasno wyznaczone zasady i zmienianie kolejnosci ich wykonywania jest grube, a to pivot ma wskazac kierunek ruchu przed rzutem. Rzucisz bez pivotu - ruszasz do przodu. Wskazesz kierunek, to chce legalnego pivotu przed rzutem. Bo inaczej, jesli po drugiej stronie abomki tak jak na tym rysunku stoi oddzial B 14" cali dalej, to co wtedy? Wskazesz kierunek na B, kulasz 13" i...? Potencjalna szarza byla, ale nie ma, wiec 1" apart obowiazuje, a abomka musi isc do przodu? Ale idac 13" cali wpadnie w oddzial C, wiec jest szarza, wiec pivot w strone B bylby legalny, wiec... #-o
Legalny pivot przed rzutem to najmniej problemow.

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5678

Post autor: Afro »

"wskaz kierunek, rzuc, potem rusz"
"pivot, roll, then move"
eeee przecież to jest to samo :D
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
Vallarr
Falubaz
Posty: 1018

Post autor: Vallarr »

Gdyby bylo to samo to by nie bylo 5 stron tematu dokladnie o tym :P Wskazywanie kierunku ruchem reki, kostka, kielbasa czy wackiem to co innego niz legalny pivot.

Cibi
Mudżahedin
Posty: 258

Post autor: Cibi »

A co w sytuacji, jeżeli zadeklaruję, że chcę się obrócić wirtualnym pivotem w określoną stronę, blokowaną przez inny oddział, a potem rzut na zasięg jednak nie da mi szarży? Muszę się ruszać prosto, nie wykonując żadnego pivotu? Mogę wykonać inny pivot, już po rzucie na zasięg?

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1445
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Panowie a może po prostu uznać blokowanie abomki jako worsta. I nie będzie tej dyskusji. Na liście worstów mamy blokowanie hordy dwoma orłami zmuszając ją do reforma. W tym przypadku zmuszamy abomkę do ruchu w określonym kierunku. W obu przypadkach jednostka przeciwnika jest zmuszona do konkretnego działania. Więc dlaczego jedno zagranie jest legalne a drugie nie?

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

X.Maciek pisze:Na liście worstów mamy blokowanie hordy dwoma orłami zmuszając ją do reforma.
Niby jak?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

scoutmaster
Chuck Norris
Posty: 485

Post autor: scoutmaster »

przepraszam a gdzie jest lista worstów?

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3087
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

w uscisleniach

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3445
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

X.Maciek pisze:Panowie a może po prostu uznać blokowanie abomki jako worsta. I nie będzie tej dyskusji. Na liście worstów mamy blokowanie hordy dwoma orłami zmuszając ją do reforma. W tym przypadku zmuszamy abomkę do ruchu w określonym kierunku. W obu przypadkach jednostka przeciwnika jest zmuszona do konkretnego działania. Więc dlaczego jedno zagranie jest legalne a drugie nie?
:lol2:
Dlaczego w ogóle wystawianie orłów jest legalne, skoro one SŁUŻĄ do tego typu zagrań? Może jeszcze zabronicie odginania szarż, bo to zmusza oddział do wykonania określonego ruchu i pośrednio do zadeklarowania spalonej szarży, czyli zabronionego zagrania. Przecież to jest jakiś absurd. No, ale dobra, przyblokuje się hordę jednym orłem. Z resztą to i tak nie jest wymuszenie określonego działania, bo jednostka może zadeklarować szarżę, pójść w bok lub do tyłu, zrobić reforma, albo pozostać bezczynna.
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

A dokładnie? Bo znalazłem tylko to:
Worst Play
Za zasługujący na worst play uznaje się wykorzystanie mechaniki 1” apart i/lub „zwijania się” skirmisherów tak, aby: swoim oddziałe ustawionym „na rogu” oddziału przeciwnika uniemożliwić temu oddziałowi zarówno ruch do przodu, jak i szarżę na blokujący oddział.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Zablokowany