Szczury 2500, Bell included

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3848
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Szczury 2500, Bell included

Post autor: KrzysiekW »

Na SW (jeśli pojadę) to raczej Chaosem, bo kłopotliwe jest smyczenie ze sobą takiej ilości figsów przy braku walizki...
Ale spisałem sobie takie coś, bo może 1) skończę pisać podyplomówkę i pojadę i 2) przełamię się i wezmę skaveny (i 3 tobołki + plecak na nie ;) ) 3) toto poniżej nie ulegnie całkowicie miażdżącej krytyce.

Panie (jeśli jakieś czytają to) i Panowie! Eksperymentalnie, po raz pierwszy w moim wykonaniu w takiej odsłonie: bez pełnej obsady weapon teamów na regimenty, bez miotacza spaczognia (zawsze brałem) bez storverminów, mnisi bez AddHweap (trochę się z tym czuję nieswojo, jak jakiś heretyk ;) )? O co chodzi? M.in. o liczebną armię, mimo wzięcia dzwona. Chciałem zobaczyć, ile tego da się wycisnąć, przy zachowaniu jakiejś grywalności.
Dzwon lubię i kiedyś chciałbym zobaczyć jak sprawdza się w warunkach poligonu turniejowego. W "warunkach domowych" sprawdzał mi się dotychczas znakomicie. Inna sprawa, że najczęściej grałem na takie punkty, że przeciwnik miał inne zmartwienia niż tylko dzwon...
Poza tym żadnych rewelacji taktycznych raczej już nie odkryję.
Co mógłbym zmienić (poza swoim nastawieniem i założeniami jako gracza zdecydowanie "domowego" ;) )?
Mocno myślę nad zamianą assasina na BSB ze Storm Banner. Myślałem też o zmianie censer bearerów albo na kolejnego WLC, albo na moździerz (z zasadami hot - pota), ale z drugiej strony skirmishersi z magicznymi atakami przydadzą się (zwłaszcza że na 12 obecnie zgłoszonych armii 5 to WE :) ).

1 Grey Seer @ 650 Pts
General; 4 Warpstone Tokens Twisted Crown of the Horned Rat, Warpstone Charm, Dispel Scroll
Screaming Bell
Pchacze: 20 Clanrats S, M

2 x 25 Clanrats @ 200 Pts SM, Ratling Gun

4 Poison Wind Globadiers @ 40 Pts

22 Clanrat Slaves @ 48 Pts Musician

21 Clanrat Slaves @ 46 Pts Musician

6 Night Runners, 2ndWeapon @ 42 Pts

5 Night Runners @ 25 Pts

2x 5 Gutter Runners Tunnelling Team, Poisoned ADDHand Weapons @ 85 Pts

9 Warplock Jezzail teams @ 180 Pts

1 Warp-lightning Warp Cannon @ 100 Pts

1 Plague Priest @ 136 Pts
Censer, Warpstone Amulet, Bands of Power

24 Plague Monks @ 194 Pts FCG
War Banner

7 Plague Censer Bearers @ 119 Pts

2 Giant Rat Pack (12 rats + 2 packmasters) @ 60 Pts

1 Warlock Engineer @ 135 Pts
Sprzęt elektromontera poza pistoletem, Warpstone Token, Storm Daemon, Dispel Scroll

1 Assassin @ 155 Pts
2ndWeapon; Throwing Stars, Warpstone Stars (lub Brass Orb, ew. Weeping Blade)

Casting Pool: 10 Dispel Pool: 5

Models in Army: 200
Total Army Cost: 2500

Awatar użytkownika
szczurek
Niszczyciel Światów
Posty: 4212
Lokalizacja: W-wa

Post autor: szczurek »

mnie sie rozpa podoba (sam bym cos niemal identycznego wykombinowal na te pkt.):D jedyne co bym zmienil to ten assassin (sam go lubie ?ale na turniej to lepiej chyba BSB (z wiadomo czym) albo kolejnego elektryka :)
Malowanie figurek ---> szczurek1903@wp.pl
Coolminiornot ---> LINK

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

jesli mozesz podziel Jazaile na 2 czesci


I MUSI BYC BSB!!!!! inaczej armie do walki nie sa za mocne

ogolnie podoba mi sie liczba modeli
z mila chcecia zagralbym z taka rozpiska:

200 VS 100 modeli :P

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3848
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Dziękuję za opinie.
szczurek pisze: mnie sie rozpa podoba (sam bym cos niemal identycznego wykombinowal na te pkt.):D
Tak myślałem, że to raczej taki standart. :)
szczurek pisze: jedyne co bym zmienil to ten assassin (sam go lubie ?ale na turniej to lepiej chyba BSB (z wiadomo czym) albo kolejnego elektryka :)
zafael pisze:I MUSI BYC BSB!!!!! inaczej armie do walki nie sa za mocne
W takim razie wchodzi BSB ze stormem i jest jeszcze kilka punktów do rozdzielenia (i przekraczam granicę 200 modeli). No i nie wymieniam PCB na dodatkową "antylerye".
zafael pisze:jesli mozesz podziel Jazaile na 2 czesci
nie da rady -> limit speciali wyczerpany
Mam w sumie 14 jezzaili na stanie, więc dałbym radę wystawić dwa oddziały (9 i 5), co na duże punkty robię. Pasują mi poza tym modelami: mam 9 nowych i 5 z poprzednich edycji (w tym jeden zrobiony z dawnego inżyniera z muszkietem :twisted: ). Ale tu się nie wepchną dwa oddziały...
zafael pisze:ogolnie podoba mi sie liczba modeli
z mila chcecia zagralbym z taka rozpiska:

200 VS 100 modeli :P
Ta, ale jeden elf za kilka szczurów stanie.

Może będzie okazja...
... jeśli wezmę się za pisanie, zamiast po forumach łazić. :P

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

hehe
DAro by Cie jednak uprzedzil to on mnie wyzwal 1wszy ale zapraszam na srodkowe stoly.(dalej nie bede po 1wszej bitwie, bo ja z krasiami mam slabo)

Pozatym swietnie wpisalbys sie w kanon rozpisek, bo akurat ten tureniej ma byc for fun i zalozenie jest, ze ludzie tez tak potraktuja turnej.

For fun nie znaczy, ze slabe rozpy-co to to nie :P

a co masz w sp. bo ja srtednio kojaze sloty w Scurkach

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3848
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

No dla mnie ta rozpiska to czysty fun, bo pierwszy raz czymś takim, no i na turniej z dzwonem.
Powoli zaczynam się przekonywać, ze może jednak dam radę szczury gdzieś spakować. ;) Bo z Chaosu to miałbym ciężej coś sensownego ułożyć, tj. musiałbym na generała wziąć prince'a i z corami ciężko (jako zbieracz fluffowej armii Nurgle'a mam np. około 40 warriorów... i jeszcze trochę w trakcie "konwersacji". Bestii mało, a armia demoniczna Nurgle'a to już trochę ciężko - w corach miałbym furie, nurglęta i plaguebearers).

W tej armii ze speciali jest 2 x tunneling team, jezzaile i monki.
Poza tym u skavenów w specialach są jeszcze ogroszczury (czyli w sumie 4 jednostki do wyboru).

Awatar użytkownika
szczurek
Niszczyciel Światów
Posty: 4212
Lokalizacja: W-wa

Post autor: szczurek »

jak sie wystawia monkow to koniecznie censerow wiec nie bierz 2 latarek :D
no i jak sie bierze monki to zawsze jest dylemat (2 jezaile i tylko 1 wykopywaczka czy na odwrot :D)
Malowanie figurek ---> szczurek1903@wp.pl
Coolminiornot ---> LINK

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

Hmm
No to tak:
zaladuj sie mogom byc scury, zbierz ekipe wojow, wskakujcie do afta i biegiem na turniej.

Chleb ze smalcem gwaranowany
Turniej mam nadzieje rozpisek -for fun i eksperymentalnych.
podobno te kilka os, ktore przeslalo rozpy sa w wiekszosci na dobrej drodze do czerpania przyjemnosci z eksperymenowania.

ale na koniec Spamu :) powiem, ze granie nurglem to Fun w czystej postaci :) chcialbym kiedys nauczyc sie, robic tak zabawne rozpiski :)
Narazie to probuje polaczen...

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3848
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

szczurek pisze:jak sie wystawia monkow to koniecznie censerow wiec nie bierz 2 latarek :D

To były takie dywagacje. :) Bardziej w sumie się nad tym moździerzem zastanawiałem. Nie wiedzieć czemu, budził on u dotychczasowych przeciwników taką niechęć, ze marnowali dość potężne środki jak na maszynę za 50 pkt...
szczurek pisze:no i jak sie bierze monki to zawsze jest dylemat (2 jezaile i tylko 1 wykopywaczka czy na odwrot :D)
Chińczycy jak komuś źle życzą, to mówią "obyś miał tysiąc wyborów". Tu tylko dwa, a jaki problem...
zafael pisze:Hmm
No to tak:
zaladuj sie mogom byc scury, zbierz ekipe wojow, wskakujcie do afta i biegiem na turniej.
Na razie z naszej ekipy tylko ja jestem zainteresowany, a to i tak zalezy jak mi z pracą pójdzie...
zafael pisze: Chleb ze smalcem gwaranowany
To bardzo poważny argument. Słyszałem już o "krómce ze tustym na SW" legendy. :)
zafael pisze: Turniej mam nadzieje rozpisek -for fun i eksperymentalnych.
podobno te kilka os, ktore przeslalo rozpy sa w wiekszosci na dobrej drodze do czerpania przyjemnosci z eksperymenowania.
To nawet jakbym przybył z Chaosem, to nie będę od modelu experymentalnego odstawał. ;)
zafael pisze: powiem, ze granie nurglem to Fun w czystej postaci :) chcialbym kiedys nauczyc sie, robic tak zabawne rozpiski :)
Narazie to probuje polaczen...
Lubię Papę za możliwość ciekawych konwersji (no i pasuje do skavenów) i fajne modele.
Z rozpisek for fun, to chyba pamiętasz tę z NG, z Bestiami. To był IMO fun i klimat: każdy z bohaterów miał swoich "popleczników". Nie lubię rozpisek Chaosu wymieszanych, bo "Korniki dają DD, spawny Slanesza są szybkie, skrimery się przydają, a nurgleta to fajny support". Wiem, są efektywniejsze, ale nie umiem się przekonać... Lata grania "house games" robią swoje (do niedawna dla mnie monk = add h weap. ;) ).
Pozdrawiam,
Krzysiek

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

dla mnie GS jest juz klimatem...
w zasadzie on nie ma dobrego czaru do rzucenia(prawie jak cińć)

censerzy sa jedna z lepszych jednostek do walki u skavow...jak jest mozliwosc-brac
w zasadzie liczba jezzaili zalezy od reszty skladu...i od tego w co chcesz strzelac-fajne polaczenie to wiekszy oddzial strzelcow (a nie 2x5)i 2x wykopywaczka...z drugiej strony sa armie gdzie wykopywanie sie jest malo przydatne

a chaosu tez Nurgl mi sie podoba...ma IMO najfajniejszy klimacik
ale zasady ma raczej z doopy
licze ze poprawia w nowym AB

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

K.W. jest klimaciarzem Lukaszu.
Dlatego nienaruszajac jego specificznego stylu gry, proponowalem bsb i podzielenie odzialu Jazzaili.

Nurgle to klimat! i do tego plew :)

Teraz IMO w skavenach najsilniejsze sa rozpy Solo-we - ale mu nie mowcie bo wpadnie w samozachwyt, a wiadomo, ze on swoim schematem niebardzo sobie radzi ;)

wriant Solo-sa to:
Lord do walki
bsb
1/2 inzynierow
0/1 plauge prist
i duzo jednostek do walki [monki, 3/4 clani, storm, censerzy, 2-3 slave, (siakies night ale nieduzo)]
lekkie wspomaganie strzeleckie
2xRTG
dzialo
5xjazzaili (chyba)
2x wykopywaczki

IMO fajnie sie tym gra i z tym gra
jednak Smok to kosi ...
Ostatnio zmieniony 11 sty 2007, o 19:43 przez zaf, łącznie zmieniany 1 raz.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

nie zgadzam sie
znam mocniejsze skavy...
choc jakby mial wiecej wprawy to te jego wariant tezpowinny sie spisywac

na smoka powinien dzialac storm banner :twisted:

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

Jakie?
Tylko nie mow ze na elektrykach :)
oni sie zabijaja z 1 na piorunie, tokenow, a teraz doszlo ze z miscastow tez :)

Jesli gracz ma normalne rzuty to niedozyje mu polowe elektrykow do konca,a przynejmniej z wiekszosci przeciwnik ma polowe pkt.

nie ma jedostki tak szybko oddajacej swe pkt w zadnej armii :)

Awatar użytkownika
szczurek
Niszczyciel Światów
Posty: 4212
Lokalizacja: W-wa

Post autor: szczurek »

Jakie?
takie jak wyzej 8)
Generalnie GS na dzwonie i ze 2 elektrykow oraz Storm .
Do tego ze 2-3 kloce clanbraci z ratlingami ,sporo plewu ,troche jezaili ,ze 2 wykopywaczki ,2 latarki albo latarka i cenzerzy :D
To sa IMHO najlepiej zlozone skaveny (pod wzgledem sily oczywiscie :D :wink: )
Malowanie figurek ---> szczurek1903@wp.pl
Coolminiornot ---> LINK

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3848
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

No to już ostatecznie wchodzi BSB, a różnica z assasina rozpełza się po regimentach. :)
Dziekuję za wszystkie opinie, porady itd.
quas pisze: a chaosu tez Nurgl mi sie podoba...ma IMO najfajniejszy klimacik
ale zasady ma raczej z doopy
licze ze poprawia w nowym AB
zafael pisze: Nurgle to klimat! i do tego plew :)
Ano, jest cięzko. Czary niektóre mocne, inne słabe. Nurglingi fajne jako support, a reszta to już dla klimatu... Jako DL była jeszcze nadzieja. Czasem daję moim Knightom lub Warriorom Plague Banner, ale jak mam naprawdę nastrój na klimat (w końcu to chorągiew Nurgle'a, wiadomo! Kto może mieć zaszczyt noszenia takiego artefaktu, jak nie wybrańcy), bo zamysł sztandaru ciekawy, ale zasady zupełnie do niczego. Koszt znaku dla jednostek zabija. Ciekawy jest pomysł z minosami Nurgle'a: jak się jest szeregowym minotaurem, to ma się łuski, na 5+ aż! A jak się zostaje doombullem Nurgle'a, to łuski chyba odpadają... I tak dalej. A szkoda, bo potencjał jest, konwersje też da się robić chore że aż miło popatrzeć, a stare modele czempionów Nurgle'a zabijają. Mój faworyt to Pan Mucha (czasem używam jako szamana z mark of Nurgle).
OK, koniec OT, przepraszam. ;)

Jak trochę zbiorę odwagi, to wstawię alternatywną rozpiskę do tej, Chaośną...
zafael pisze:K.W. jest klimaciarzem Lukaszu.
Dlatego nienaruszajac jego specificznego stylu gry, proponowalem bsb i odzielenie odzialu Jazzaili.
Dziękuję. :)
Ano, moje najczęstsze bitwy to na minimum 3k, często udziwnione (2 na 2, 3 graczy każdy na każdego, czasem siege, wymieszane teamy itp.) i różne myki typowo truniejowe są mi niemal obce (monki bez addhweap... Się mi normalnie w głowie nie mieściło) ;) ).
zafael pisze: Teraz IMO w skavenach najsilniejsze sa rozpy Solo-we - ale mu nie mowcie bo wadnie w samozachwyt, a wiadomo, ze on swoim schematem niebardzo sobie radzi ;)
quas pisze: nie zgadzam sie
znam mocniejsze skavy...
choc jakby mial wiecej wprawy to te jego wariant tezpowinny sie spisywac
Nieładnie mówić o nieobecnych... ;) Na marginesie - Solo tu wczoraj zaglądał, rozmawialiśmy o SW i różnych wariantach. :twisted:
zafael pisze: wriant Solo-sa to:
Lord do walki
Na MPP miał już proroka i coś mówił, że się do nich przekonuje.
zafael pisze: IMO fajnie sie tym gra i z tym gra
jednak Smok to kosi ...
quas pisze:na smoka powinien dzialac storm banner :twisted:
Najczęściej jakoś działa, choć rzeczywiście dowódcy szczurowi narzekają na jaszczura. (patrz: odpowiedni temat w sekcji skavenów ;) ) Dopóki był SoC, to było w miarę fajnie.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

przepraszam,nadal jest SoC
przynajmniej wg uscislen...nawet na GT maja prawo wstepu

nie wiem,przeciwnik z szarakiem jeszcze mnie nie polozyl...a z innymi mialem juz problemy(i pare razy w doope :cry: )
Solo wczoraj mi wyluszczal problemy,zalety szaraka...ja mu dawalem przeciw
wg spojrzenia hordowego zieloni maja latwiej z serkiem niz bez niego

tak naprawde problemem nie jest smok jako taki...
tylko smocurek chaosu
ale to problem nie tylko szczurzy

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

eee
Lukasz niedoceniasz DE czy HE
i jest jeszcze imperium...
a obaj sa grozni

2 jest narazie(nowa ed. i gav trep pokaze na co go stac)
1 z przedmiotami z SoC
ostatni, jest tak samo grozny
to We jest dupiaty :P

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3848
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

quas pisze:przepraszam,nadal jest SoC
Tak, ale chodzi mi o ogólną tendencję do wyłaczania tych armii z turniejów. Ja np. z pierwszego Bibliothecariusa tez je wyłaczyłem, żeby nie mieszać np. jakie zasady dla armii po wejściu nowych booków (głównie o krasnoludy i O&G chodziło) i inne.
Kiedyś graliśmy 2 na 2 po 4.000, teamy losowane. Okazało się, że jestem z VC, bez żadnego smoczura, a naprzeciw mamy Chaos ze swoim i DE z ... trzema. (kumpel się wnerwił i wystawił armię "bestii" ;) ).
Na koniec bitwy chaośnego nie było, dwa DE były zdjęte, a jeden nie miał jeźdzca. Tylko zeżarli generała VC (Neferata...) i te punkty dały im im zwycięstwo. Grałem Eshinem.

Smoczur mnie zawsze martwił, tylko jak pisałem, najcześciej toczyliśmy bitwy na większe punkty, ze specialami albo w sojuszach i zawsze było jakieś remedium. No i mam zwykle szczęście do rzutów na dzwon. :)

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

o taaak 4 smoki i detachment :)
wrocmy jednak do tematu. :)

Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody »

zafael pisze:Jakie?
Tylko nie mow ze na elektrykach :)
oni sie zabijaja z 1 na piorunie, tokenow, a teraz doszlo ze z miscastow tez :)

Jesli gracz ma normalne rzuty to niedozyje mu polowe elektrykow do konca,a przynejmniej z wiekszosci przeciwnik ma polowe pkt.

nie ma jedostki tak szybko oddajacej swe pkt w zadnej armii :)
Ja znam najmocniejszy wariant. ;) Mój :D.
Elektrycy sie wcale nie zabijają od razu, a ze połówki oddają to fakt, ale zwracają sie gdzies 3-krotnie. Muszą wejśc statystycznie 3 pioruny zeby sobie hita zadał elektryk, a to sie równa 20 hitów z siłą 5. Nie mów ze to sie nie opłaca ;)
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

ODPOWIEDZ