Wartość "0" a brak wartości
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Wartość "0" a brak wartości
Witam.
Ten temat to nawiązanie do zamkniętego tematu "o sypaniu się maszynek".
O ile jeszcze mogę zrozumieć wykazanie że skull katapult testuje ld (którego nie ma) na "0" dla potrzeb gry i zasady sypania armii po stracie Hieronima czy kogoś tam, to propozycja jaką zapodał Shino że samotne maszyny testują ld na Kaszkiet jest trochę nie do przyjęcia jak dla mnie.
Chciałbym przypomnieć że zero też jest wartością i w WFB może ono określać jakąś charakterystykę jednostki. Natomiast kreska (-) przy danej charakterystyce jednostki oznacza, że jej nie posiada - więc nie można jej przypisywać wartości a tym bardziej testować.
Czy w takim razie samotny bolec zdaje terror a jak tylko załoga do niego wróci to ma go brać pod pachy i uciekać?
Nie można samotnym maszynom zabrać siły, kazać testować ld, czy społawiać ruch bo takich charakterystyk nie mają, czasami tą charakterystykę bierze się od załogi (M np.) ale to wcale nie znaczy że maszyny ma Movement,
Ten temat to nawiązanie do zamkniętego tematu "o sypaniu się maszynek".
O ile jeszcze mogę zrozumieć wykazanie że skull katapult testuje ld (którego nie ma) na "0" dla potrzeb gry i zasady sypania armii po stracie Hieronima czy kogoś tam, to propozycja jaką zapodał Shino że samotne maszyny testują ld na Kaszkiet jest trochę nie do przyjęcia jak dla mnie.
Chciałbym przypomnieć że zero też jest wartością i w WFB może ono określać jakąś charakterystykę jednostki. Natomiast kreska (-) przy danej charakterystyce jednostki oznacza, że jej nie posiada - więc nie można jej przypisywać wartości a tym bardziej testować.
Czy w takim razie samotny bolec zdaje terror a jak tylko załoga do niego wróci to ma go brać pod pachy i uciekać?
Nie można samotnym maszynom zabrać siły, kazać testować ld, czy społawiać ruch bo takich charakterystyk nie mają, czasami tą charakterystykę bierze się od załogi (M np.) ale to wcale nie znaczy że maszyny ma Movement,
[quote[więc nie można jej przypisywać wartości a tym bardziej testować. [/quote]wiec rydwany, czolg i maszynki sa odporne na pit i nie mozna trafiac czolgu w walce wrecz bo nie ma ws tak?
[quote][Czy w takim razie samotny bolec zdaje terror a jak tylko załoga do niego wróci to ma go brać pod pachy i uciekać?
[/quote[...
[quote][Czy w takim razie samotny bolec zdaje terror a jak tylko załoga do niego wróci to ma go brać pod pachy i uciekać?
[/quote[...
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Ostatni egzamin Shino był w Środę...KrzysiekW pisze:Aleossochozzi?..
Przejrzystość, Shino, przejrzystość...
Zero dlaszych wymówek - pisać o co chodzi.





Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
wiec rydwany, czolg i maszynki sa odporne na pit i nie mozna trafiac czolgu w walce wrecz bo nie ma ws tak?Shino pisze:[quote[więc nie można jej przypisywać wartości a tym bardziej testować.
Ale załoga rydwanu ma przecież I i rydwan powinien chyba móc jej używać gdy trzeba? Tak samo jak bolec nie ma M ale może się ruszyć bo załoga ma M. Co do maszynek to się zgodzę, że nie mając I i nie mogąc jej zapożyczyć od załogi powinny automatycznie ginąć od Pit of Shades.[Czy w takim razie samotny bolec zdaje terror a jak tylko załoga do niego wróci to ma go brać pod pachy i uciekać?
[/quote[...
Jeśli chodzi o czołg i trafianie to nie wiem gdzie to jest opisane czy przy czołgu czy w RB ale brak wartości WS czy WS0 powodują automatyczne trafienia więc tutaj nie ma sprawy.
A mój przykład z terrorem i testowaniem bolca na ld jest analogiczny do Twojego testowania skull catapulty czy organek na ld.
dokladnie rusza sie per zasady ruchu war machine ale to inna sprawaTak samo jak bolec nie ma M ale może się ruszyć bo załoga ma M.

i dokladnie tak samo sie dzieje z cascetem. Mie moze maszyna dostac ld od zalogantow to automatycznie oblewa test ld. skoro oblewa do dostaje tyle ran o ile oblala ten test. Wiec dostaje 2d6 +2 woundyCo do maszynek to się zgodzę, że nie mając I i nie mogąc jej zapożyczyć od załogi powinny automatycznie ginąć od Pit of Shades.
nie jest. ty starsz sie mi wmowic, ze twoja maszyna jako zdajaca testy psychologii ucieka od terrorow i daje flee na szarze. Jesli chcesz porownywac efekt czaru jakim jest light of death to porownuj z crem dajacym podobny efekt czyi test jak np. pit of shadesA mój przykład z terrorem i testowaniem bolca na ld jest analogiczny do Twojego testowania skull catapulty czy organek na ld.
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Jeśli chodzi o kaszkiet i maszyny - jest dokładnie tak jak pisze Shino (LD generała mogą wziąć - a jak nie ma zasięgu- w piach - 2D6+2 = minimum 4.)
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
Mi się poprostu nie podoba zdawanie testów ld przez maszyny. O ile automatyczne oblanie testu I żeby mogła maszynka wpaść spokojnie do Pita potrafię przyjąć jako logiczne i zgodne z duchem gry to już testy ld maszyny nie bałdzo.
Czytam plotki o nowych DE, mam nadzieję że przy Cauldronie zostanie dopisane, że możliwość dodania jednemu regimentowi +1 A będzie dotyczyła tylko "Khainitów" bo inaczej poproszę +1A dla bolca jako, że wartość A z (-) zamieni się na (1).
Z jaką siłą? NIech będzie 6 jak z singla, WS może wziąć od załogi albo możemy uznać że że jego atak to strzał poprostu - trzeba będzie to uściślić , hehe
Już skończyłem - wracam do pracy.
Pozdrawiam.
Czytam plotki o nowych DE, mam nadzieję że przy Cauldronie zostanie dopisane, że możliwość dodania jednemu regimentowi +1 A będzie dotyczyła tylko "Khainitów" bo inaczej poproszę +1A dla bolca jako, że wartość A z (-) zamieni się na (1).


Już skończyłem - wracam do pracy.

Pozdrawiam.
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Eh...Remo pisze:Mi się poprostu nie podoba zdawanie testów ld przez maszyny. O ile automatyczne oblanie testu I żeby mogła maszynka wpaść spokojnie do Pita potrafię przyjąć jako logiczne i zgodne z duchem gry to już testy ld maszyny nie bałdzo.
Podoba się, nie podoba się...
A kogo to obchodzi?
Q. Are any types of units immune to the affects of the Casket of
Souls?
A. No. The Casket of Souls gives no exceptions to what it affects.
The Light of Death affects everything including Undead, Daemons,
troops immune to psychology, and even war machines.
S. Gav Thorpe - Warhammer Design Team
*****
Q. How do you resolve wounds from the Casket of Souls against a war
machine? Is the machine itself affected or only the crew?
A. Randomise wounds between crew and machine as you would for
missile hits.
S. Warhammer Chronicles 2004 page 119
*****
Q. Can you use the General’s Leadership value (if in 12" range) when
determining the number of wounds from the Casket of Souls?
A. Yes.
S. Warhammer Chronicles 2004 page 119
*****
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
Ja nie wiem, podobno tylu tutaj studentów, a nikt nie korzysta z literatury.Chciałbym przypomnieć że zero też jest wartością i w WFB może ono określać jakąś charakterystykę jednostki. Natomiast kreska (-) przy danej charakterystyce jednostki oznacza, że jej nie posiada - więc nie można jej przypisywać wartości a tym bardziej testować.

Polecam przeczytać akapit "characteristics of 0" na stronie piątej rulebooka.
'-' = '0'
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Było, jest i będzie.Rakso_The_Slayer pisze:wiecie, wymyślacie coraz bardziej kretyńskie tematy i zagadnienia... no offence...
Nie podoba się?
Nie czytaj.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
"Niektóre stworzenia mają określone współczynniki na poziomie 0 (czasami podane w formie myślnika "-"), co oznacza, ze nie maja możliwości skorzystania z tej zdolności."
Nie wiem jak w anglojęzycznym podręczniku, ale z tego cytatu wynika,(wiem że czepiam sie słówek, ale coraz więcej osób tak robi, wiec czemu i nie ja) że dotyczy to stworzeń a machiny wojenne takimi nie są. Poza tym zwrot nie maja możliwości skorzystania z tej zdolności daje jasno do zrozumienia, że stworzenia nie mogą zdawać danego testu.
Czy "stworzenia" i "machiny wojenne" traktujemy jednakowo? Dalej jest zapisane: "Jeżeli stworzenie lub obiekt (a takim jest według mnie machina wojenna - mój przypis) ma Współczynnik Walka Wręcz na poziomie 0, to nie ma możliwości bronić się podczas walki wręcz, co z kolei oznacza, że każdy cios w nie mierzony trafia automatycznie."
Jest też zapisane Jeżeli model zmuszony jest do przeprowadzenia testu współczynnika o wartości 0 to automatycznie nie zdaje testu
Jednak daje sie zauważyć jedną zależność pomiędzy stosowaniem zapisu w postaci "0" a "-". Mianowicie zapis "0" stosuje sie w przypadkach, gdy danemu stworzeniu lub obiektowi dana statystyka tak naprawdę jest nie potrzebna, przydaje się tylko do przeprowadzania testów wynikających z różnych zasad (jak zdolności specjalne czy czary). Natomiast zapis "-" stosuje się w przypadku stworzeń czy obiektów, które zapożyczają daną statystykę od innego stworzenia czy obiektu (np: machina wojenna od obsługi, rydwan od wierzchowca),lub do danej statystyki odnoszą sie zasady specjalne (np. poruszanie się machin wojennych, strzelanie z nich). Da sie wiec zauważyć, że wprowadzenie tych dwóch współczynników nie było przypadkowe.
Chciałbym poznać wasze opinie na temat tych dwóch zapisów.[/b]
Nie wiem jak w anglojęzycznym podręczniku, ale z tego cytatu wynika,(wiem że czepiam sie słówek, ale coraz więcej osób tak robi, wiec czemu i nie ja) że dotyczy to stworzeń a machiny wojenne takimi nie są. Poza tym zwrot nie maja możliwości skorzystania z tej zdolności daje jasno do zrozumienia, że stworzenia nie mogą zdawać danego testu.
Czy "stworzenia" i "machiny wojenne" traktujemy jednakowo? Dalej jest zapisane: "Jeżeli stworzenie lub obiekt (a takim jest według mnie machina wojenna - mój przypis) ma Współczynnik Walka Wręcz na poziomie 0, to nie ma możliwości bronić się podczas walki wręcz, co z kolei oznacza, że każdy cios w nie mierzony trafia automatycznie."
Jest też zapisane Jeżeli model zmuszony jest do przeprowadzenia testu współczynnika o wartości 0 to automatycznie nie zdaje testu
Jednak daje sie zauważyć jedną zależność pomiędzy stosowaniem zapisu w postaci "0" a "-". Mianowicie zapis "0" stosuje sie w przypadkach, gdy danemu stworzeniu lub obiektowi dana statystyka tak naprawdę jest nie potrzebna, przydaje się tylko do przeprowadzania testów wynikających z różnych zasad (jak zdolności specjalne czy czary). Natomiast zapis "-" stosuje się w przypadku stworzeń czy obiektów, które zapożyczają daną statystykę od innego stworzenia czy obiektu (np: machina wojenna od obsługi, rydwan od wierzchowca),lub do danej statystyki odnoszą sie zasady specjalne (np. poruszanie się machin wojennych, strzelanie z nich). Da sie wiec zauważyć, że wprowadzenie tych dwóch współczynników nie było przypadkowe.
Chciałbym poznać wasze opinie na temat tych dwóch zapisów.[/b]
Już poznaliśmy - temat jest kretyński...Grichalk pisze:
Chciałbym poznać wasze opinie na temat tych dwóch zapisów.[/b]
Dobrze, że JJ odpowiada bez emocji bo przynajmniej dostałem odpowiedź popartą cytatem i jest gitara. Reszta kibiców rozdaje opieprz jeśli temat jest błachy ("kup sobie RB...") lub jeśli temat jest męczący ("kretyński").
Nic nie jest kretyńskie od czasu gdy nie wiadomo czego się spodziewać po wykładni GW.
Zauważyłem, że w dyskusji mylone są dwa pojęcia - test i wykorzystanie charakterystyki. Przecież Light of Death nie jest testem Ld - po prostu zadaje 2d6+2-Ld ran. To zupełnie coś innego niż test na terror czy strach. I tak jak maszyna nie może zdawać testu strachu tak jak najbardziej można jej zadać 2d6+2-Ld ran a że Ld = 0 (czy "-", bez różnicy) to dostaje 2d6+2 ran. To chyba logiczne 

Zaszłyszane na jakimś turnieju:
- Twój WS?
- Tak
To czy LD jest "0" czy "-" robi jednak wielką różnicę. Gdyby tak nie było, GW nie wprowadzałoby tych dwóch znaczników. I tym znaczeniem jest odróżnienie statystyk, które automatycznie nie zdają testu, gdyż ich wartość wynosi "0", ale o wartości "-" już sie w tej zasadzie nie wspomina, mimo że i tę wartość traktuje sie jako zero a nie "0".
Co do Casketa, to w zasadach jego jest chyba zapis, że cel musi go widzieć, a więc jak machina wojenna (które jest jakby nie było rzeczą martwą) mogła widzieć go i dostać obrażenia? Najwidoczniej w niewyjaśniony sposób dostaje oczy, którymi widzi. Jak pójdziemy dalej i będziemy sie upierać, że "-"="0", to okaże sie że takowa machina może dostać nóg i zacząć uciekać. Otóż automatycznie nie zdaje testu Ld (który wymusza chociażby strzał z Helcanona), gdyż jej współczynnik LD = "-" = "0" . Ponieważ nie może ona wybrać ucieczki, tylko jako reakcji na szarżę i uciekać po złamaniu, tak więc jest zmuszona do ucieczki. Ponieważ zasada dotycząca ucieczki mówi, że jednostki do M6" uciekają 2D6", oznacza że nasze działo dostało w niewyjaśniony sposób nogi (a może nawet i świadomość?)
Co do Casketa, to w zasadach jego jest chyba zapis, że cel musi go widzieć, a więc jak machina wojenna (które jest jakby nie było rzeczą martwą) mogła widzieć go i dostać obrażenia? Najwidoczniej w niewyjaśniony sposób dostaje oczy, którymi widzi. Jak pójdziemy dalej i będziemy sie upierać, że "-"="0", to okaże sie że takowa machina może dostać nóg i zacząć uciekać. Otóż automatycznie nie zdaje testu Ld (który wymusza chociażby strzał z Helcanona), gdyż jej współczynnik LD = "-" = "0" . Ponieważ nie może ona wybrać ucieczki, tylko jako reakcji na szarżę i uciekać po złamaniu, tak więc jest zmuszona do ucieczki. Ponieważ zasada dotycząca ucieczki mówi, że jednostki do M6" uciekają 2D6", oznacza że nasze działo dostało w niewyjaśniony sposób nogi (a może nawet i świadomość?)
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Przestań.Grichalk pisze: Co do Casketa, to w zasadach jego jest chyba zapis, że cel musi go widzieć, a więc jak machina wojenna (które jest jakby nie było rzeczą martwą) mogła widzieć go i dostać obrażenia? Najwidoczniej w niewyjaśniony sposób dostaje oczy, którymi widzi.
Po prostu przestań.
Albo otwórz RB na rozdziale War Machines, seckcja Shooting, drugi akapit.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
Ale co tak naprawdę wytycza pole widzenia maszyny? Jej podstawka? Czy załoga?
"Cel, do którego machina ma zamiar strzelać, powinien znajdować się w polu widzenia samej machiny."
Ta zasada dotyczy ustalenia pola rażenia machiny a nie dosłownie jej pola widzenia. Tak samo jak przy sprawdzaniu, w której strefie wroga sie znajdujemy, poprzez sprawdzenie jego pola widzenia.
Poza tym następuje ona po darmowym obrocie maszyny w kierunku wroga.
"Cel, do którego machina ma zamiar strzelać, powinien znajdować się w polu widzenia samej machiny."
Ta zasada dotyczy ustalenia pola rażenia machiny a nie dosłownie jej pola widzenia. Tak samo jak przy sprawdzaniu, w której strefie wroga sie znajdujemy, poprzez sprawdzenie jego pola widzenia.
Poza tym następuje ona po darmowym obrocie maszyny w kierunku wroga.
to kiedy jestes w strefie tylnej?Tak samo jak przy sprawdzaniu, w której strefie wroga sie znajdujemy, poprzez sprawdzenie jego pola widzenia.
nie. Jest wyraznie napisane, ze maszyna widzi na 360 wystarczy, zeby cel byl w los maszynya zasada dotyczy ustalenia pola rażenia machiny a nie dosłownie jej pola widzenia.
