Psy Wojny - ogólnie.
Moderator: esgaroth
1 Chaos Lord @ 630 Pts
Mark of Chaos Undivided; General; Chaos Armour
Sword of Might [20] Enchanted Shield [10] Gaze of the Gods [30]
1 Chaos Dragon @ [360] Pts
1 Bray Shaman @ 125 Pts
Mark of Chaos Undivided; Magic Level 1
Dispel Scroll [25] Dispel Scroll [25]
1 * Exalted Chaos Champion @ 189 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Flail; Chaos Armour; Shield
1 Daemonic Mount @ [50] Pts
6 Chaos Furies @ 90 Pts
3 Screamers of Tzeentch @ 99 Pts
3 Minotaurs @ 138 Pts
Great Weapon
4 Chaos Knights of Khorne @ 187 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Barding; Heavy Armour; Shield; Musician
5 Chaos Knights of Khorne @ 220 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Barding; Heavy Armour; Shield; Musician
5 Chosen Chaos Knights @ 280 Pts
Mark of Chaos Undivided; Barding; Chosen Unit; Shield; Standard; Musician
War Banner [25]
5 Chaos Warhounds @ 30 Pts
5 Chaos Warhounds @ 30 Pts
2 Fiend of Slaanesh @ 150 Pts
mamy sobie taki klimatyczny chaos
i teraz , potrzebuje siły ogniowej jakiejś , jakiegoś wsparcia które będzie zjadało ratlingi/ fasty / upierdliwe śmiecie
myślałem o kusznikach i o halfingach
ale w RoR mam fajnych mengili i lumpin croopsów
co polecacie ?
Mark of Chaos Undivided; General; Chaos Armour
Sword of Might [20] Enchanted Shield [10] Gaze of the Gods [30]
1 Chaos Dragon @ [360] Pts
1 Bray Shaman @ 125 Pts
Mark of Chaos Undivided; Magic Level 1
Dispel Scroll [25] Dispel Scroll [25]
1 * Exalted Chaos Champion @ 189 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Flail; Chaos Armour; Shield
1 Daemonic Mount @ [50] Pts
6 Chaos Furies @ 90 Pts
3 Screamers of Tzeentch @ 99 Pts
3 Minotaurs @ 138 Pts
Great Weapon
4 Chaos Knights of Khorne @ 187 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Barding; Heavy Armour; Shield; Musician
5 Chaos Knights of Khorne @ 220 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Barding; Heavy Armour; Shield; Musician
5 Chosen Chaos Knights @ 280 Pts
Mark of Chaos Undivided; Barding; Chosen Unit; Shield; Standard; Musician
War Banner [25]
5 Chaos Warhounds @ 30 Pts
5 Chaos Warhounds @ 30 Pts
2 Fiend of Slaanesh @ 150 Pts
mamy sobie taki klimatyczny chaos
i teraz , potrzebuje siły ogniowej jakiejś , jakiegoś wsparcia które będzie zjadało ratlingi/ fasty / upierdliwe śmiecie
myślałem o kusznikach i o halfingach
ale w RoR mam fajnych mengili i lumpin croopsów
co polecacie ?
Mengile są mocno gięte, zwłaszcza w DE
<truepunk> powinni robic dwa niezalezne turnieje, dla pijacych i dla niepijacych
<truepunk> sorry, ale jak ja mam wygrac z zawodnikiem ktory cala noc spal i ani piwa nie wypil, jak ja ledwo stoje?
<truepunk> sorry, ale jak ja mam wygrac z zawodnikiem ktory cala noc spal i ani piwa nie wypil, jak ja ledwo stoje?
Ale podobno się bardzo spłacają. Ja sam tego nie wiem i dopiero mam zamiar na nich grać, ale przyznam, że robią wrażenie.
Za to kuszników polecę ci nawet po ciemku, oni za 80p oddają 10 strzałów na ture. To są marne punkty które mogą dużo zrobić. Jedna dziesiątka lub czternastka zawsze jest dobra.
Za to kuszników polecę ci nawet po ciemku, oni za 80p oddają 10 strzałów na ture. To są marne punkty które mogą dużo zrobić. Jedna dziesiątka lub czternastka zawsze jest dobra.
Bum...!
jeśli chcesz coś pożądnego do strzelania to polecam marksmenów z miragliano - najlepiej w liczbie 12, za 202 punkty masz 11 strzałów z BS4 i S4 i 1 z BS5. Do tego potężny maxymilian z 3A z S4, T4 i 2 woundami. Żeby ich zjeść byle fast nie wystarczy - masz ranka, sztandar, zwykle outnumber i najlepiej jeszcze highgrounda. Zdażało mi się, że niejeden bohater się od tego odbił
Są do niczego w twoim przypadku. Raczej nie będę ci strzelać w kuszników więc nie wiem po co im dodatkowy save od ostrzału. Z RoR najlepszym wyborem są albo marksmeni arlbo megnile. W twoim przypadku wystawiłbym 8 Mengili oraz 14 kuszników zwykłych. To oczywiście dwa sloty ale przydadzą się naprawdę...
Bum...!
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1231
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Za koszt 10 Marksmanów masz 22 zwykłych kuszników DoW, którzy zrobią więcej. Marksmeni są lepsi dzięki:Asarnil pisze:jeśli chcesz coś pożądnego do strzelania to polecam marksmenów z miragliano - najlepiej w liczbie 12, za 202 punkty masz 11 strzałów z BS4 i S4 i 1 z BS5. Do tego potężny maxymilian z 3A z S4, T4 i 2 woundami. Żeby ich zjeść byle fast nie wystarczy - masz ranka, sztandar, zwykle outnumber i najlepiej jeszcze highgrounda. Zdażało mi się, że niejeden bohater się od tego odbił
- BS4 (ale 22 strzały z BS3 są lepsze, niż 10 z BS4);
- command groupie (praktycznie niepotrzebna tego typu oddziałom);
- lekkim zbrojom (zwykli ich nie mają, ale save'a 6+ modyfikuje wszystko powyżej S3, ten save jest praktycznie wirtualny);
- Ld8 (no, to trzeba przyznać, jest spora przewaga w stosunku do Ld7, bo różnica między Ld7 a Ld8 jest spora, szansa na zdanie testu odpowiednio 58.3% i 72.2%).
Nie zrozumcie mnie źle, lubię klimat i figurki Marksmenów, nie odradzam grania nimi, jak się ma punkty na zbyciu i lubi się elitarne oddziały, to proszę bardzo, ale statystyka jest dla nich bezwzględna - nie są warci tylu punktów, lepsi są zwykli poczciwi kusznicy DoW, a też zajmują slot rare w innych armiach. Gdyby chociaż zajmowali slot special, jak Braganza's Besiegers, których nawiasem mówiąc bardziej polecam, to byłoby lepiej.
Besiegersi mają co prawda zwykłe BS3, ale za to świetny save 3+ na ostrzał (ciężkie zbroje i pawęże), dzięki czemu są bardzo mocno "przeżywalni" jak na ludzką piechotę i mogą w pojedynku ogniowym wystrzelać praktycznie każdy oddział strzelający wroga. Kolejna zaleta to Ld8 oraz piękne figurki i dzięki temu, że są mocno opancerzeni nawet nieźle komponowaliby się z chaosowymi "puszkami"
Kolejną alternatywą są Ruglud's Armoured Orcs, ale ich za bardzo nie polecam (duże podstawki, animozja).
A chyba najlepszym wyborem (jeśli zależy Ci nie tylko na liczbie strzałów, ale również na "przeżywalności") są krasnoludzcy kusznicy DoW. Można ich tak wyposażyć, że za 14 punków masz kusznika co prawda znów z BS3, ale z T4 i savem 3+ w walce i 4+ na ostrzał! Ci kusznicy mogą wygrać walkę wręcz!
Podsumowując:
- chcesz jak najwięcej strzałów za jak najmniej punktów - wybierz zwykłych ludzkich kuszników DoW;
- chcesz opancerzonych kuszników - wybierz Braganza's Besiegers lub jeszcze lepiej krasnoludy DoW (bo u nich nie masz obowiązkowego command groupa, są tańsi, lepiej walczą wręcz - WS4, a Besiegersi WS3, do tego T4 i save 3+, a Besiegersi w cc mają tylko T3 save 5+, mają podobną "przeżywalność" na ostrzał i mają Ld9, a Besiegersi Ld8). Więc tak właściwie to jedyna przewaga Besiegerów nad krasnoludami to zajmowanie slotu special (krasnoludy są rare).
Widzisz, teoretycznie wszystko ok, co napisałeś, ale gram DoW już trochę i zauważyłem, że marksmeni sprawdzają się o niebo lepiej od zwyklych kuszników. Być może jako dodatek do chaosu lepiej by pasowały zwyklasy, ale ja jestem gorącym zwolennikiem marksmenów. Podstawową ich zaletą jest to, że byle co ich nie zje - w zwyklych kuszników wpada jedna driada i ich brejkuje, podczas gdy przeciwko marksmenom trzeba mocnego oddziału, zeby ich złamać. Mi na przykład od nich odbił się champion minotaurów (4 ataki z S6 przypominam) albo biegacz lizardmeński (bodajże 5 ataków z S7). W przypadku xbowmenów nigdy by to nie przeszło.
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1231
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Jeśli chodzi o Malakaja to nie wiem, ale pamiętaj, że może go wystawić tylko armia Krasnoludów i Imperium, żadna inna, nawet Dogs of War!BOGINS pisze:Ja mam tutaj pytanko odnośnie malakaja. Czy można go obecnie wystawić - jadąc na turniej. jak sądzę tych przedmiotó magicznych - z wloskiej kampani czy czegoś tam nie można używać?
Co do przedmiotów to zależy to od organizatorów turnieju. Wiem, że na niektórych są dozwolone, bo przedmioty, choć nie są oficjalne, są ciekawe i nieprzegięte.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
No widzisz nie jestem do końca tego pewien - malakaja. U mnie jest w regiments of renow, więc się zastanawiam dlaczego go nie uzywać.Temple Guard pisze:Jeśli chodzi o Malakaja to nie wiem, ale pamiętaj, że może go wystawić tylko armia Krasnoludów i Imperium, żadna inna, nawet Dogs of War!BOGINS pisze:Ja mam tutaj pytanko odnośnie malakaja. Czy można go obecnie wystawić - jadąc na turniej. jak sądzę tych przedmiotó magicznych - z wloskiej kampani czy czegoś tam nie można używać?
Co do przedmiotów to zależy to od organizatorów turnieju. Wiem, że na niektórych są dozwolone, bo przedmioty, choć nie są oficjalne, są ciekawe i nieprzegięte.
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1231
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Są jak najbardziej zbalansowaną armią. Masz tu wszystko: smoka, lekką i ciężką piechotę, lekką i ciężka kawalerię, dużo oddziałów strzelających i armaty.Cresus pisze:małe ogólne pytanko:
czy psy są armią zbalansowaną?
czy są np. z niedoróbkami jak ogry?
i czy są jakieś uaktualnienia do kodeksu na stronie gw?
W chwili obecnej nie ma Army Booka do DoW. Był tylko w 5. edycji. Teraz gra się na zasadach ze strony GW: http://uk.games-workshop.com/dogsofwar/lists/ więc zakup podręcznika ma się z głowy
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!