Dyskusja o balancing patchu

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Torres
Wodzirej
Posty: 675
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Torres »

Bardzo, bardzo fajna rzecz.
Gratuluję!

Artein: Turnieje, na które powinien być wrzucany ten upgrade w zasadzie nie są turniejami klimatycznymi. Chodzi o rywalizację.
Wątpię, żeby było dużo osób, które będą wydawać kasę na wjazd, przejazd i akomodację tylko po to, żeby przegrać czymś klimatycznym.
Ach... Możesz mieć 2 oddziały WE i 2 bolce.
Bo rozumiem, że przy ograniczeniu speciali i rare'ów mówimy o slotach a nie jednostkach?

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Mówimy o slotach, wrzuciłem jeszcze dopisek, żeby było to jasne.

Awatar użytkownika
mdłości
Chuck Norris
Posty: 595

Post autor: mdłości »

Z punktu widzenia WE, restricted, a w nim ograniczenie core bardzo boli coraz częściej pojawiające się na turniejach rozpiski z więcej niż 3x10 gg. Nie wiem czy takie rozpiski są przegięte czy nie, ale nie są zaprzeczeniem ani klimatu WE, ani nie są czymś niesamowicie odbierającym szanse innym armiom. Nie wiem czy jest jakaś szansa, żeby to zmienić. W moim odczuciu taka zmiana nie szkodziłaby wcale balancing patchowi.

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

Taka ilość oddziałów łuczników jest odpowiedzią na przegięcia, wprowadzadzenie ww. ograniczeń spowoduje ich uniknięcie. Standardy się zmienią.
Poza tym każdy coś "traci" więc czemu WE miałyby wypaść inaczej?

Awatar użytkownika
FIFI (_!_)
Chuck Norris
Posty: 516
Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!

Post autor: FIFI (_!_) »

Musze powiedzieć, że Patch dla ogrów to jak zbawienie:P Jako gracz ogrów muszę przyznać, że w końcu ogry będą mogły coś powalczyć. Najbardziej się ciesze z tego, że gnoblary nie potrzebują bulli do wystawienia... będzie gnoblar horde:D Mam nadzieje, że wejdzie to w życie 8)

Awatar użytkownika
mdłości
Chuck Norris
Posty: 595

Post autor: mdłości »

Ja piszę tylko o mojej opinii, pewnie że każda armia coś traci, jedne wiecej drugie mniej (welfy tracą też drugiego drzewca). To jest moja propozycja, jeśli uważacie, że tak jest spoko to będę tak grał i jakoś przeżyje. Uważam jednak, że kwestię którą podniosłem można rozpatrzeć nie tylko z punktu widzenia, "ja coś tracę to i ty też musisz", ale z jakiegoś klimatyczno-logicznego punktu widzenia, który moim zdaniem pokazuje, że nawet 60gg nie jest czymś niezniszczalnym, czy nawet bardzo trudnym do sklepania.
Mam nadzieje, że nie za bardzo naplątałem w wypowiedzi. :wink:

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

wrzucę sobie 2 bolce do rarów i nie mogę dać nawet dwóch unitów witchek....
Jak wrzucisz 4 bolce do rarów, to nie możesz powtórzyć witchek. Chodzi o sloty - było to tak ewidentne, ze nawet nie zwróciliśmy uwagi na tą nieścisłość :/
Jedyne zastrzeznie jakie moge miec to ograniczenie speciali u HE.
W jaki sposób? Ogranicza tylko kombinacje w stylu 4xDP czy 3xDP i 4RBT.
Tylko ograniczenie na magie to w wiekszosci wypadków żadne organiczenie.
Podliczyłem wszystkie armie - to bardzo duże ograniczenie. U HE, skavenów czy DE mieści się tylko duży i mały mag. Na pierwszy rzut oka może to wyglądać na brak ograniczeń (bo przecież 4 magów generuje 12 PD) ale kary za wszystkie niezbędne do czarowania zdolności sa tak duże, że mieści się dwóch, góra trzech magów.
Jeżeli już bym musiał się do czegoś przyczepić to bym tylko wspomniał że zapomnieliście obciąć taki mało gięty przedmiocik zwany Pendant of Khaeleth ...
Nie zapomnieliśmy. Nie zapomnieliśmy też o przycięciu pipes of doom. Ale:
Nie będzie nieuzasadnionych zmian... nie interesuje nas, że czyimś zdaniem Dwarfy są przegięte, zaś Bretonnii potrzebne jest dopakowanie. Patrzymy na wyniki turniejów
Ostatnio zmieniony 14 lis 2008, o 23:12 przez Jankiel, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Torres
Wodzirej
Posty: 675
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Torres »

mdłości: Przeczytaj jeszcze raz pierwszy post.
Ja uważam, że WE tak naprawdę NIC nie tracą na tym BP+R.
Zyskują jeśli chodzi o różnorodność natomiast.

Ogólnie nie znalazłem nic w tym patche'u co nie byłoby przemyślane/przegięte/za bardzo ścinające.
Cholernie mi się podoba :)
Dodatkowo to, co LS zrobiła ogrom i bestiom to prawdziwy geniusz.
Tak, ogry są przegięte :P (żart oczywiście).

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

Brawo brawo juz kocham jak swoje :lol2: świetna prawca panowie naprawde. Jestem z was dumny!

Jednak mam pytanie czy jeśli biore hoteka i dajmy na to caddiego to wobec tego caddy jest mozna powiedziec bezuzyteczny gdyz hotek zabiera całe potrzebne DD. Czy dobrze rozumiem?
że nawet 60gg nie jest czymś niezniszczalnym, czy nawet bardzo trudnym do sklepania.
:lol2: n1 joke :lol2:
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

Awatar użytkownika
mdłości
Chuck Norris
Posty: 595

Post autor: mdłości »

Nie zrozumcie mnie źle, nie robię z tego kwestii życia i śmierci, nie mówię, że nie poszedłbym na turniej gdybym musiał złożyć rozpiskę pod restricted. Po prostu myślę, że mam prawo do swojej opinii, zwłaszcza jeśli jakoś ją uzasadniłem, to czy ktoś uważa moje uzasadnienie za żart to już zupełnie inna sprawa.

_reszka
Chuck Norris
Posty: 556

Post autor: _reszka »

Jestem za słaby żeby się merytorycznie wypowiedzieć co do innych armi, niż moja własna (Ogry).

ale dla własnej radości zacytuję siebie z 14 września:
_reszka pisze:
A z rzeczy, które bolą i są łatwe do zmiany:

- brak rzędów u ogrów
- s.master jak jest tyrant (nie żebym wolał, ale jakiś wybór powinien być)
- generał jest stubborn i przekazuje go oddziałowi w którym jest (~30 ptk)
- butcher może być generałem (nawet z ograniczeniem max 3 magów do 2999 - total charakter -1)
- trapersi liczą się do corów (mała rzecz a kiedyś blokowała mi rozpiskę)

oraz najważniejsze: tyle unitów gnoblarów ile chcesz (nie uzależnione od bulli), .
[/quote]

A teraz na poważnie:

WSZYSTKIE (!) Wasze zmiany u ogrów są słuszne, ale nadal są wyjątkowo kiepskie i słabe i nie wierzę, że pojawi się wielu graczy, chyba że na układzie 3xunit leadblechers, 0 rare - bardzo losowe, bardzo niebezpieczne dla obu stron, po kilku grach chyba strasznie nudne.

Wasze zmiany, w przeciwieństwie do DoW nie rewolucjonizują armii, slaughtermaster jest po prostu gorszy od Tyranta, pozostałe to drobne poprawki do AB, ale nie dają powera, lekko ugrywalniają bulli i huntera, mocno wzmacniają leadblechersów.

Ogry potrzebują kopa, albo wielu drobnych poprawek. Postuluję jeszcze kilka, wszystkie uzasadniam merytorycznie:

1. bulle mają ranki jeśli w 1 rzędzie są min. 3 ogry - bo dlaczego nie, jeżeli najtańszy rank będzie kosztował 105 punktów, a daje jedynie +1 do CR oraz +1 do siły przy impact hit (ale to jest już teraz). Ponadto inne ogry w grze, w tym golfgang i chaos ogry mają ranki, ja osobiście nigdy tego nie rozumiałem. Ponadto, jaka inna piechota w grze musi wydać tyle punktów na dodatkowy rank.

2. butcher może być generałem. - jeśli slaughtermaster może, to dlaczego butcher nie? Na grach w limicie punktowym 1000, antymagia (180 pt - butcher+2skrolle) wymaga bruisera (142 - 180 pt) a to już 320-360 punktów w plecy na bohaterów a nie na jednostki. Na 1250 nikt nie zagra bez antymagii, niech więc gracz ma możliwość zamiany najtańszego bruisera (ha+dwurak) na oddział 3 inonów lub cokolwiek innego. Po prostu niech ma wybór. Zobaczcie, że w o&g antymagia jest duuużo tańsza.

3. Ogry na border patrol nie muszą mieć piechoty z 10US - Wynika to z wielogodzinnych prób stworzenia rozpiski na 500pt. - max klasyczny border. NIE MA ŻADNEJ SENSOWNEJ, zdjęcie powyższego ograniczenia daje od razu 3 różne, ciekawe rozpiski. Bo 10 US wymaga 4-go bulla, a na nich szkoda punktów, 4-go ironguta - a gdzie trafi wtedy generał i jakie mam pozostałe unity, oddziału gnoblarów - tylko 40 pt, 10 trapersów - 60 pt. ale zobaczcie: boh - 130 (min.), bulls (min 105), gnobblars (40) i 60%punktów zajęte. Uwierzcie na słowo albo wypróbujcie, 10US jest strasznie uciążliwe dla ogrów, którzy chcieliby przykładowo zagrać na 3 unitach ogrów, zostaje im jednie 3xogr+gnobblars!, nawet nie trappers.


Dla osób które obawiają się, że ogry staną się za bardzo przegięte - która ze zmian przeze mnie zaproponowanych przegina ogry?

Mam wrażenie, że dwie pierwsze tylko uzupełniają patcha, zawierają treści o których twórcy mogli nie pomyśleć. Trzeci owszem, jest moją fanaberią.

Uwaga do samej konstrukcji restricted/balancing patcha: propozycja:

1) dla limitu <2000 armia nie może triplować speciala, chyba że nie bierze rara. - nie uzasadniam, do rozważenia.





Barbarosso albo inny twórco patcha, rozpisałem się i proszę o ustosunkowanie się, nawet w stylu: uwzględnimy/rozważymy/propozycje są kretyńskie. Nie chcę mieć wrażenia, że "olejecie", co by nie było, merytoryczne uwagi.





Wiecie, napisałem tyle i stwierdzam w głowie, że rozpiska restricted na 3xleadblechers 0x rare jest teraz chodzącym kamikadze, chyba jedna z najbardziej losowych rozpisek w całym WFB.

Nehan
Masakrator
Posty: 2299

Post autor: Nehan »

Rozumiem Twoje argumenty, Jankielu, jednak uważam, że efektywny ward na 3+/2+ za 35 punktów to jednak troszku za dużo. wystarczy go 'zpga-ować', czyli zaznaczyć, że oblewa się warda na 5 i 6+, i już będzie supcio.
otherwise, mistrzostwo świata.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Jankiel pisze:
Jedyne zastrzeznie jakie moge miec to ograniczenie speciali u HE.
W jaki sposób? Ogranicza tylko kombinacje w stylu 4xDP czy 3xDP i 4RBT.
a w jaki sposób to wyliczyłes? Ogranicza tez mniejsze ilości.
Wzięcie jakiegokolwiek rare'a (nawet jednego orła) zabiera możliwość wziecią 3xspecial (czyli max 2xDP).
A zdublowanie jakiegokolwiek speciala (co u HE jest wręcz naturalne) wymusza niejako ustawienie rarów na max 2x2.


Ale tak jak napisalem, pomimo lekkiego związania rąk da sie grac normalnie HE, choć rozpiski HE bardzo sie do siebie upodobnią.
Ostatnio zmieniony 14 lis 2008, o 23:28 przez Asassello, łącznie zmieniany 1 raz.

_reszka
Chuck Norris
Posty: 556

Post autor: _reszka »

Tfu, drugi post bo zapomniałem o najważniejszym:

do tej pory:

bull z 1 club weapon - 3 ataki z AP
bull z club weapon i ironfistem - 4 ataki bez AP

Teraz będzie:

1) bull z club weapon i ironfistem - 4 ataki z AP czy
2) bull z club weapon i ironfistem - 3 ataki z AP, 1 bez AP?

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

1)

Ogre clubs grant Armour Piercing to all of an ogre’s attacks, even if used with an additional hand weapon or ironfist.

pozdrawiam
Obrazek

_reszka
Chuck Norris
Posty: 556

Post autor: _reszka »

Asassello pisze:1)

Ogre clubs grant Armour Piercing to all of an ogre’s attacks, even if used with an additional hand weapon or ironfist.

pozdrawiam
PRZEPRASZAM ZA śMIECENIE NA FORUM. Czytanie ze zrozumieniem się kłania.

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Barbarosso czuję się zaszczycony docenieniem mojego wkładu w walkę z Ceesem :). Wróćmy jednak do tematu czyli BP .
Hmm Wampiry są wporządku, chociaż spodzeiwałem się, iż zostanie do jakiegos stopnia też ograniczona liczba Black Knights.
Hmm moze inaczej. Wydawało mi się, iż LS zajmując się sprawą armii dostrzeże fakt, iż nie tylko rejry są "przegięte" w takich armiach jak wampiry czy demony. naturalnie w formie restricted daliście temu ujście.
W sumie co do demonów to się nie zdziwiłem, że daliście slot hero dla grejtera, jednak bardzo mocno mnie zaskoczyło danie add. slotu dla herosa za 0+ pancerz.
Moja opinia nie jest podyktowana faktem, że mam i chcę grać tą figurką. To nie o to chodzi. Pragnę tylko zauważyć, ze ten heros jest jednym z najbardziej uniwersalnych herosów w tej armii. Każdy chciał go brać, bo był silny, wytrzymały i stosunkowo szybki. PO tym co mu zrobiliście obawiam się o jego "wystawialność". Po prostu w wersji pieszej jest słaby, w wersji konnej był spoko, w wersji rydwanowej... sami wiecie.
Hmm jako gracz demoniczny mogę powiedzieć tylko, ze mogliście osłabić tą armię - czy też jak to nazywacie zrównoważyć, ale w stopniu interesującym.
Przyznam bez bicia, że jeżeli ktoś by wziął takiego herosa khorna z 0+ i jego dwóch takich samych kolegów, to mówie od razu że za tą cenę - czyli 190 punktów mamy naprawdę turbo wyczesanego herosa. W przypadku, gdy się pojawia jeden raz...to mam wątpliwości - dla mnie po prostu udupienie figurki :). Jako więc wielki Defender Demonów dodam, że z niewiadomych dla mnie powodów, w przypadku wampirów nie mamy tego typu obostrzeń... a mogą mieć nawet 4 wampirolataczy.......................
Co do reszty armii to mogę powiedzieć ok, tylko dodałbym w przypadku ogrów, aby nie było więcej poziomów magii, niż hmm 8? Po prostu aby nie było armii samomagicznych.
Reszta jest chyba ok. No dobra ilość slotów amchin mogliście też już zmniejszyć, bo naprawdę, fakt, że krasie i orki niby są słabe w cale nie stwierdza faktu, ze inne armie mogą przeciwko ich korpusowi strzeleckiemu podołać.
Ostatnio zmieniony 14 lis 2008, o 23:56 przez BOGINS, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Guard
Chuck Norris
Posty: 565
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Guard »

IMO kawał dobrej roboty! Zobaczymy jak to się będzie jadło :wink:
taki mały postulat jeszcze: zamienić koszty seera i master of sorcery, tak by sprawiedliwości stało się za dość. bo master jest i tańszy i duużo lepszy.

Nehan
Masakrator
Posty: 2299

Post autor: Nehan »

przecież możesz heralda brać na juggernaucie BEZ 0+ sejwa, prawda?

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

szkoda hoteka trochę ale akceptuję to. Generalnie należą się podziękowania twórcom Balancing Patcha.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

ODPOWIEDZ