Sea patrol
Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello
Sea patrol
Ostatnimy czasy zacząłem myśleć nad złożenie rozpiski właśnie sea patrol. Niewątpliwie gra się nimi ciężko, moim zdaniem powyżej 2000kt jakimś ratunkiem jest dodatkowe strzelanie po rozstawieniu, gdy w armii posiadamy walczącego lorda. Jednak przeciwnik głupi nie jest i tak się rozstawi, że nie będziemy mieli w co strzelać. Ale jakby nie było zawsze zyskamy, bo wtedy przeciwnikowi zajmie więcej czasu dotarcie do nas.
Boli bardzo, że jest tak mało jednostek do wyboru. W corach są 2 rodzaje, w specailach również, a w rarach tylko bolce.
Na 2000 pkt. można wystawić sporo łuczników, 4 bolce, 4 orły (niestety trzeba wystawić 2 odziały scoutów ;/ ). Naturalnym usupełnieniem moim zdaniem byłaby magia, np. arcymag, mag 2lvl i bsb (niestety tylko on może trzymać magiczny banner powyżej 25pkt.). Drugą opcją jest moim zdaniem lord na smoku, gryfie, w każdym razie musi posiadać jakaś siłę przebicia, żeby przeciwnika czymś postraszyć. No i do tego wspomniana dodatkowa tura strzelania na początku bitwy. Taka rozpiska z lordem na smoku jest dość ciekawa, mamy z 40-50 łuczników, 4 bolce, 4 orły i smoka. Zanim przeciwnik do nas dotrze mamy 2-3 tury strzelania (licząc dodatkową po rozstawieniu). Powinien być już dość mocno osłabiony. 4 orzełki myśle że skutecznie nas obronią przed szarżami przeciwnika, no i smoczek coś ugryzie.
Co myślicie o tej ciekawej alternatywie długouchych?
ps. Zasada lorda, dzieki której możemy dodatkowo postrzelać mówi, że każdy oddział może być celem tylko raz, chyba, że strzelaliśly już do każdego odziału, to możemy strzelać drugi raz. Co w przypadku, gdy przeciwnik schował wiekszość odziałów,a my widzimy jeden czy dwa. Możemy strzelać po nich kilka razy? Czy w tej turze strzelania przed rozpoczęciem bitwy powodujemy panike?
Boli bardzo, że jest tak mało jednostek do wyboru. W corach są 2 rodzaje, w specailach również, a w rarach tylko bolce.
Na 2000 pkt. można wystawić sporo łuczników, 4 bolce, 4 orły (niestety trzeba wystawić 2 odziały scoutów ;/ ). Naturalnym usupełnieniem moim zdaniem byłaby magia, np. arcymag, mag 2lvl i bsb (niestety tylko on może trzymać magiczny banner powyżej 25pkt.). Drugą opcją jest moim zdaniem lord na smoku, gryfie, w każdym razie musi posiadać jakaś siłę przebicia, żeby przeciwnika czymś postraszyć. No i do tego wspomniana dodatkowa tura strzelania na początku bitwy. Taka rozpiska z lordem na smoku jest dość ciekawa, mamy z 40-50 łuczników, 4 bolce, 4 orły i smoka. Zanim przeciwnik do nas dotrze mamy 2-3 tury strzelania (licząc dodatkową po rozstawieniu). Powinien być już dość mocno osłabiony. 4 orzełki myśle że skutecznie nas obronią przed szarżami przeciwnika, no i smoczek coś ugryzie.
Co myślicie o tej ciekawej alternatywie długouchych?
ps. Zasada lorda, dzieki której możemy dodatkowo postrzelać mówi, że każdy oddział może być celem tylko raz, chyba, że strzelaliśly już do każdego odziału, to możemy strzelać drugi raz. Co w przypadku, gdy przeciwnik schował wiekszość odziałów,a my widzimy jeden czy dwa. Możemy strzelać po nich kilka razy? Czy w tej turze strzelania przed rozpoczęciem bitwy powodujemy panike?
dodatkowa tura strzelania: strzelasz do wszystkich jednostek wroga - nie musisz ich widziec i wszystkie strzaly licza sia jak na bliski zasieg (trafiamy na 3+). samotni bohaterzy nie strzelaja.
kolega z klubu (Semi) gral sea patrolem na DMP - mial bardzo dobre wyniki, jednak stwierdzil ze granie taka armia jest strasznie nudne i monotone, ale za to latwo sie wygrywa.
jego rozpiska na 2250 zawierala smoka z przenosnym bolcem, caddiego, kolesia na orle z reaver bowem lub caddiego, 4 bolce, 3 orly, 2x skauci, 3 male regony sea guardow.
a taktyka byla prosta - latamy, strzelamy, nie dajemy sie zlapac, wygrywamy..
ja osobiscie po takiej rekomendacji uwazam ta armie za niewywazona i monotonna, gdyz tylko sie tam strzela, ewentulanie mozna pokusic sie o czarowanie - bo do walki to nic sie nie da zlozyc.
kolega z klubu (Semi) gral sea patrolem na DMP - mial bardzo dobre wyniki, jednak stwierdzil ze granie taka armia jest strasznie nudne i monotone, ale za to latwo sie wygrywa.
jego rozpiska na 2250 zawierala smoka z przenosnym bolcem, caddiego, kolesia na orle z reaver bowem lub caddiego, 4 bolce, 3 orly, 2x skauci, 3 male regony sea guardow.
a taktyka byla prosta - latamy, strzelamy, nie dajemy sie zlapac, wygrywamy..
ja osobiscie po takiej rekomendacji uwazam ta armie za niewywazona i monotonna, gdyz tylko sie tam strzela, ewentulanie mozna pokusic sie o czarowanie - bo do walki to nic sie nie da zlozyc.
Lordziu na gryfie z reaver bowem, corinem i wardem 5+
2x mag , serek DS, serek,Jotd
bsb banner of sorcery.
3x10lothern
2x5/7 (w zaleznosci od preferencji) seguardów
4orły
4bolty
Daje rade.
A schowac nie schowa - bo dodatkowa tura strzłu to rzeźnia straszna.
Pozdro
2x mag , serek DS, serek,Jotd
bsb banner of sorcery.
3x10lothern
2x5/7 (w zaleznosci od preferencji) seguardów
4orły
4bolty
Daje rade.
A schowac nie schowa - bo dodatkowa tura strzłu to rzeźnia straszna.
Pozdro
Sam myślałem nad słonecznym patrolem,jako tako,myślałem nad
lord na smoku,2 magów,3x10 lorenów,2orły,2xscout,4rbt+co tam wlezie(to by było ze smokiem)a druga opcja to wywalić smoka,dać lorda na gryfie z boltem lub tym darowym i 3 maga,proste jak parasol!
A hero strzelają w turze powystawienu,jest napisane w uściśleniach czy erracie(tam gdzie napisano o orłach)
I tu się albo wystrzela,albo dupa!jako takie do grania,ale nawet mocne,ale rogas,u nas nie zagrasz nie mając pełnego wysywigu i figór lorenów(i jeszcze żadnych proxów!)
lord na smoku,2 magów,3x10 lorenów,2orły,2xscout,4rbt+co tam wlezie(to by było ze smokiem)a druga opcja to wywalić smoka,dać lorda na gryfie z boltem lub tym darowym i 3 maga,proste jak parasol!
A hero strzelają w turze powystawienu,jest napisane w uściśleniach czy erracie(tam gdzie napisano o orłach)
I tu się albo wystrzela,albo dupa!jako takie do grania,ale nawet mocne,ale rogas,u nas nie zagrasz nie mając pełnego wysywigu i figór lorenów(i jeszcze żadnych proxów!)
Dlaczego nie zagram na proxach u nas? Nie będzie dużo punktów za część artystyczną, no ale cóż.
Myślałem, żeby jeden odział lothernów wystawić w 20 z tarczami, dać pełen command i lion standar. Dołączyć BSB do nich i jest jako taki klocek do walki, zawsze lepsze to niż nic. Tylko, że strasznie dużo punktów to kosztuje, około 350. Dalej 2x10 lothernów, 2x5 scoutów, 4 orzełki, 4 bolce, lord na orle/gryfie/smoku i caddy. W wersji z lordem na orle wrzucenie do corów łuczników za 11 pkt. w odziałach po 10, tylu na ile starczy punktów. Robi się wtedy paru chłopa
Myślałem, żeby jeden odział lothernów wystawić w 20 z tarczami, dać pełen command i lion standar. Dołączyć BSB do nich i jest jako taki klocek do walki, zawsze lepsze to niż nic. Tylko, że strasznie dużo punktów to kosztuje, około 350. Dalej 2x10 lothernów, 2x5 scoutów, 4 orzełki, 4 bolce, lord na orle/gryfie/smoku i caddy. W wersji z lordem na orle wrzucenie do corów łuczników za 11 pkt. w odziałach po 10, tylu na ile starczy punktów. Robi się wtedy paru chłopa
Jakies dziwne ustalenia tam u was macie...niby że SoC to jakaś gorsza kategoria armii ?
Co do Strzelania - orły i guardzi pozwalaja dłuzej postrzleac, lotherni jak zrobia S&s i przyjmują szarze a maja BSB w poblizu sa w stanie wiele ustac, większość core'ówek. Gryf szachuje też w pewien sposób, na flankach, a rangersi i orły rozkręcaja fasty - wiec tak tragicnzie nie jest. Do tego duzy + że punkty mamy rozrzucone w wielu tanich oddziałach - wszystko moze dać flee i strzelamy/magujemy dalej , albo wbijamy sie na flanki. Nie jest tak źle.
Pozdro
Co do Strzelania - orły i guardzi pozwalaja dłuzej postrzleac, lotherni jak zrobia S&s i przyjmują szarze a maja BSB w poblizu sa w stanie wiele ustac, większość core'ówek. Gryf szachuje też w pewien sposób, na flankach, a rangersi i orły rozkręcaja fasty - wiec tak tragicnzie nie jest. Do tego duzy + że punkty mamy rozrzucone w wielu tanich oddziałach - wszystko moze dać flee i strzelamy/magujemy dalej , albo wbijamy sie na flanki. Nie jest tak źle.
Pozdro
A co myślicie o merwyrmach? Fajny stworek, za jedyne 200pkt. Szczególnie jeżeli jest jeziorko na stole. Tylko nie wiem jednego, czy mag "dosiada" stwora, czy jedynie go przwoluje i stworek biega sobie samemu? Fajna alternatywa dla bolców, statystyki zbliżone do smoka, do tego regeneracja, brak latania, ale to w końcu potwór z głębin morskich...za to w wodzie ma 10Mvm.
Mervyrm sam w sobie jest naprawde fajny,ale że w rarach są bolce stworek nie ma sensu
Daro nie wiem jak to jest teraz ale podczas ustalania stwierdziliśmy że jak ktoś poświęcił dużo pieniędzy i czasu swojej armii,może nią zagrać,a wtedy chyba miałobyć tak że zostaną zbanowane,i tak ustaliliśmy i zostało,chociaż jakbym się mylił to też bym wzioł patrol na proxach(ten z gryfem)
Daro nie wiem jak to jest teraz ale podczas ustalania stwierdziliśmy że jak ktoś poświęcił dużo pieniędzy i czasu swojej armii,może nią zagrać,a wtedy chyba miałobyć tak że zostaną zbanowane,i tak ustaliliśmy i zostało,chociaż jakbym się mylił to też bym wzioł patrol na proxach(ten z gryfem)
IMO SP jest jedną z najmocnnijeszych wersji he. Ta darmowa tura strzału na 3+ jest mordercza. Wiele dział wtedy spada no i jacyś pojedyńczy magowie itp. Z drugiej jednak strony jest to bardzo nudne, bo nie widzę niczego bardzo ekscytującego w samym deklarowaniu strzału jednostką x w oddział y i turlaniu kostkami. Ale co kto lubi...
Magowie na 100% powinni być w rozpisce SP. Powód jest prosty: założenie naszej armii polega na wystrzelaniu jak największej liczby jednostek wroga. Natomiast jeśli trafimy na skavy czy też O&G na goblinach to już tak śmiesznie nie jest. I własnie wtedy np. Flames of Phoenix jest bardzo przydatny. A jeśli gramy z przeciwnikiem o przeciętnej ilości modeli czy też małej, to magia również pomaga. 1.Mamy lepsze obronę przeciwmagiczą. 2.Mamy coś co będzie straszyło ciężkie jednostki (oprócz bolców). No a na te mniej pancerne też się coś znajedzie. Nie można tez zapominac o popychaczkach.
Magowie na 100% powinni być w rozpisce SP. Powód jest prosty: założenie naszej armii polega na wystrzelaniu jak największej liczby jednostek wroga. Natomiast jeśli trafimy na skavy czy też O&G na goblinach to już tak śmiesznie nie jest. I własnie wtedy np. Flames of Phoenix jest bardzo przydatny. A jeśli gramy z przeciwnikiem o przeciętnej ilości modeli czy też małej, to magia również pomaga. 1.Mamy lepsze obronę przeciwmagiczą. 2.Mamy coś co będzie straszyło ciężkie jednostki (oprócz bolców). No a na te mniej pancerne też się coś znajedzie. Nie można tez zapominac o popychaczkach.
SP jest dobry ale tam powinno barać się smoka\ ewenualnie gryfa bo nie ma nic do walki. Najgorzej sprawa wyglada z lothernami jako jedynymi corami, weż ich 10 to płac 15pkt za łucznika, weż ich 15 tak aby biły 3 szeregi to wychodzi strasznie drogo a dużo i tak nie wytrzymają. Weż 20 to drozyzna. Gdyby tutaj byli normalni archerzy to armia byłaby naprawde okey. W sumie zabawa z nią zaczyna sie od 2500, wtedy da się wziaśc te 4 bolce, smoka\gryfa z bolcem i do tego 2\3 magów i jakies smieci...
No i brak smoka to brak sea lorda, a więc brak dodatkowej tury strzelania. Nie wiem czy arcy mag w jakikolwiek sposób to by zrekompensował. Nie wiem czy dobrym pomysłem jest wystawianie lorda na smoku, 2 magów i BSB z BoS, przecież wtedy robi się 1000pkt w bohaterach, to w przypadku gry na nawet 3000 jest 1/3 calej armii.
Może dobrym rozwiązaniem będzie wzięcie sea lorda na smoku, dalej caddiego, 3x10 sea guardow, 2x5 sea rangersow, 4 bolce, kilka orlow a za reszte wziasc ile wejdzie ship's company z łukami. Tylko że oni nie mają dodatkowej tury strzelania.
Może dobrym rozwiązaniem będzie wzięcie sea lorda na smoku, dalej caddiego, 3x10 sea guardow, 2x5 sea rangersow, 4 bolce, kilka orlow a za reszte wziasc ile wejdzie ship's company z łukami. Tylko że oni nie mają dodatkowej tury strzelania.
juz duzo wiecej nie wchodzi..
rozpiska ktora podales jest juz na ponad 2k
i mysle ze jest to jedno z lepszych rozwiazan.. ewentulanie jeszcze koles na orle z lukiem lub drugi caddy
rozpiska ktora podales jest juz na ponad 2k
i mysle ze jest to jedno z lepszych rozwiazan.. ewentulanie jeszcze koles na orle z lukiem lub drugi caddy
on go kontroluje psychicznie
merwyn to taka hydra darkelficka ale aby go mozna było wystawić to najednego jaszczura musi przypadać jeden mag i tyle. Dosiadać go nikt nie może.
merwyn to taka hydra darkelficka ale aby go mozna było wystawić to najednego jaszczura musi przypadać jeden mag i tyle. Dosiadać go nikt nie może.
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1231
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Przy wpisaniu w google "high elf sea patrol" pierwsze co wyskakuje to:Mortipher pisze:podpowiedzcie gdzie znajdę zasady SP bo chciałbym zagrać.
ca.games-workshop.com/CommunityNew/HOH/Army%20Downloads/SoC_seapatrol.pdf
Oczywiście w chwili obecnej na turniejach sobie nie pograsz tym army listem (był pod 6. edycję WFB), ale domowo - czemu nie.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!