ASF vs ASF

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

ASF vs ASF

Post autor: Temple Guard »

Uściślenia:

Jeśli w tej samej walce po obu stronach uczestniczą modele z zasadą Always Strikes First, kolejność wymiany ciosów między nimi jest rozstrzygana zgodnie z inicjatywą.
Jeśli inicjatywa walczących modeli jest taka sama, ASF się znosi i obowiązuje normalna kolejność ataków (bierze się pod uwagę, kto szarżował, kto wygrał ostatnią rundę walki, czy oddział ma great weapon). Jeśeli ta procedura nie przyniesie rozstrzygnięcia, decyduje rzut kostką.


Balancing Patch:

If there are models with the Always Strikes First rule fighting on both sides in a combat, they exchange blows in the order for normal combats – i.e. charging units first, then according to initiative, then great weapons, etc. All models which do not have ASF and are participating in the fight naturally strike after all ASF models have attacked.

Dla porządku jeszcze FAQ GW:

Q. When two models with the Always Strikes First
(ASF) rule are in combat, and one is equipped with
a Great Weapon, does the model equipped with the
Great Weapon strike last? For example, if a High
Elf model with an Initiative value of 6 and
equipped with a Great Weapon is fighting against
an enemy model with the ASF rule, an Initiative of
4, and a hand weapon, who strikes first in the
combat?
A. When two models with the ASF rule are
fighting, they will strike in descending
Initiative order, rolling a dice in case of same
Initiative. All other factors, such as charging,
great weapons, etc., are ignored, because they
have already been bypassed by the ASF rule.


Trzy różne podejścia :) To jak gramy? ;)
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Koz@a
Chuck Norris
Posty: 466
Lokalizacja: Chrzanów/Kraków

Post autor: Koz@a »

My gramy tak ze ASF się znosi tylko przy takiej samej inicjatywie.W innych wypadkach bije ten kto ma większą inicjatywe

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Chyba chodzi o sprzeczność uściśleń i BP.
Jedno mówi o inicjatywie, a dopiero potem szarżach itp. Drugie zaś od razu mówi o czynnikach typu szarże, great wepaon etc.

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Uściślenia sędziowskie tak naprawdę regulują ASF dokładnie tak samo jak FAQ GW z jednym małym (i logicznym wyjątkiem) w przypadku równych inicjatyw oddziałów z ASF zamiast rzutu kostką o kolejności ataków decydują normalne czynniki ( uderza pierwszy ten kto szarżował lub wygrał ostatnią rundę walki). Śledziłem wątek na forum sędziowskim i o ile dobrze pamiętam Jankiel wspominał coś o tym, że regulować ASF będą uściślenia natomiast reguły go dotyczące zawarte w balancing patchu zostaną usunięte.

Zauważ, że reguły odnoszące się do ASF zawarte w uściśleniach i FAQ są najbliższe zasadom rulebook-a. Natomiast korzystałbym z tych pierwszych, gdyż kładą akcent na taktykę a nie na element losowości.
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/

Awatar użytkownika
Pretor
Chuck Norris
Posty: 428
Lokalizacja: Wrocław/Edinburgh

Post autor: Pretor »

Najlogiczniejsze wydaje się być BP.
Najpoprawniejsze wydaje się być to by GW.
LS trochę wypośrdkowała. Z jednej strony trochę GW, z drugiej usunięcie takich bolących kwestii jak HEvsHE.
Wypada więc na LS.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Jeżeli nie został ten zapis usunięty z BP, to jest to zwykłe przeoczenie. Intencją było, by zasady ASF vs ASF nie zmieniały się z turnieju na turniej, w zależeności od tego, czy uzywa się BP, czy nie.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

ODPOWIEDZ