Balancing Patch v 1.4

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: Balancing Patch v 1.4

Post autor: bless »

Charki pisze:szanse na przepchnięcie slotów HE są nikłe. Co innego dodanie 1-2 slotów special
Nie wiem na jakies podstawie szacujesz szanse, ale imho Twoja propozycja wcale nie jest latwiejsza do przyjecia (skoro przyjmiemy dodatkowe sloty special, to czemu nie rare, ktore wcale za mocne nie sa?) a przy tym jest duzo slabsza, bo eliminuje z rozp takie gięcia jak dodatkowe giganty, trolle i pump wagony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Arghal
Chuck Norris
Posty: 378

Post autor: Arghal »

Mam pytanie... czy coś się ruszyło w sprawie wprowadzenia zmian w Chaos Dwarfach (odświeżenie RH, lub tym nowym bookiem) ? :P

DaBoss
Chuck Norris
Posty: 604
Lokalizacja: rezydent Zadu Trolla w Trójmieście

Post autor: DaBoss »

To może zamiast dodawać sloty special uklimatycznić trochę hordy np.

Masz black orka generała to black orki są w corach
Masz orka to boar boyzi i rydwany
itd

??

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

DaBoss pisze:To może zamiast dodawać sloty special uklimatycznić trochę hordy np.

Masz black orka generała to black orki są w corach
Masz orka to boar boyzi i rydwany
itd

??
Za dużo roboty. Sloty wstępnie lepsze.
Release the Przemcio!

DaBoss
Chuck Norris
Posty: 604
Lokalizacja: rezydent Zadu Trolla w Trójmieście

Post autor: DaBoss »

trikk pisze:
DaBoss pisze:To może zamiast dodawać sloty special uklimatycznić trochę hordy np.

Masz black orka generała to black orki są w corach
Masz orka to boar boyzi i rydwany
itd

??
Za dużo roboty. Sloty wstępnie lepsze.
Jakiej roboty? Przecież to kilka zdań więcej do napisania

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5346

Post autor: Tutajec »

to jest dobry pomysł bo jeżeli jak bless mówi dodatkowe sloty nie spowodują wysypu większej ilości maszynek bo są teraz obowiązkiem w każdej armii a dzięki temu nie było by tej wymaksowanej magii.

czyli np squigi w corach jak masz bossa NG itd

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Orki są armią z taką liczbą wad (co słusznie zauważył Bless), że dodanie im slotów nie zrobi z nich nowego masterowego must have dla PG :wink: Wciąż bardzo wiele może się spieprzyć od jednego rzutu, więc najlepsi i tak pozostaną przy swoich doch czy DE (oczywiście mam na myśli typowych najemników :wink: ).
Oczywiście, można napisać (i część z Was istotnie to zrobiła), że są słabsze armie: OK czy Bestie. Różnica jest jednak taka: Orki to jedna z najstarszych armii w WFB, co więcej armia niesamowicie klimatyczna i ważna w świecie Warhammera. OK - są fajni, Bestie śliczne, ale umówmy się - to niszowe armie. OK niemal na pewno nie wyjdą już w 8ed. Zresztą próby podniesienia tych armii już były.
Warto jednak zwrócić uwagę na to, co pisze Charki - takie rozwiązania nie powinny wspierać najbardziej pornograficznych rozpisek OiG, a raczej dawać takie rozwiązania, o jakich pisze DaBoss. Klimat ugrywalniający tę armię, a nie kolejny nabytek do parku. Ja wiem Bless, że piszesz, iż tak się nie stanie. Mocno w to wątpię - teraz będzie, że więcej oddziałów do walki, a w pewnym momencie, ktoś kto dobrze maksuje rozpiski wpadnie na super porno i wielu z Was się na nie przesiądzie. Tak podejrzewam.
Wasza walka jest słuszna, podobnie, jak ta, którą odbywał Karlee a'propos Imperium, bo zanik tej armii w WFB to już była aberracja. Szkoda, że Empire wróciło w wersji 2+4+3, a nie wpadliście (wpadliśmy) na bardziej wyważone rozwiązanie. Whatever. Powodzenia, bo na PGA było ile armii orków? 3? #-o
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Gobos
Falubaz
Posty: 1090
Lokalizacja: Strefa Zero/Poznań

Post autor: Gobos »

ksch pisze:Powodzenia, bo na PGA było ile armii orków? 3? #-o
zero...
Jesteś Aspołecznie Nastawionym Kutafonem, Inspirującym Ekstatyczne Lamenty Tłumu, Oraz Imbecylem Demonstrującym Ignorancję, Ogarniającym Tylko Alfabet.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9565
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Właśnie... 2 mastery - 1 orkasy (na jakieś 200 osób)...

Dlatego naprawdę komentarze o przegiętości orków po dodaniu paru slotów są nie na miejscu...

Tak jak mówi bless, zmiana ta ma na celu przerzucenie punktów z plewnych corów na jednostki KOMBATOWE lepszej jakości. Trolle, rydwany, squigi zamiast plewnych boyzów i goblinów. Czy to jest przegięte? Która z tych jednostek?
Jakoś nie widzę żeby chaos wystawiał trolle, jakakolwiek armia (poza TK) spamowała chariotami lub jednostkami z compulsory movement. Dodatkowo z animozją, stupidem, fear elves i liderką 4-6...

Co do MMM to sorry, jak ktoś nie umie sobie z tym poradzić to jego problem. Ten oddział kosztuje 458 pts!! I może go mieć wiele armii, nie tylko O&G.
Zresztą dużo większe prawdopodobieństwo, że MMM pojawią się w rozpie bez dodatkowych slotów. Bo przynajmniej zastąpią plewne cory. A tak można zamiast nich dać jakieś ciekawe rozwiązania z jednostek specjal i rare.

Zamiast krytykować pomysł takiej zmiany, radzę zagrać przeciw takim orkasom lub takimi orkasami, a nie wygłaszać z palca wyssane teorie.

Radzę każdemu pomyśleć 5 razy, zanim wciśnie "Wyślij".

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5346

Post autor: Tutajec »

według mnie fajnie by było uniknąć tego co się dzieje w innych armiach czyli branie mengili jaak fajny rare a każdy wie że to fajna opcja w imperium VC czy chaosie.


po prostu nie smaczne jest to że kolejna armia robi się wiele lepsza bo może mengilom dać jak największe pole do manewru, mówiąc krótko, chciałbym grać z armią blessa a nie taką która udaje WE czy DE na shadach, bo fajniej było słyszeć że 5 trolli robiło coś fajnego, a nie to że rozwaliłem mengilami połowę armii przeciwnika bo on nie mógł ich zaczarować, czy podejść na odległość szarży 4 chariotów i wywierny

Awatar użytkownika
SoCiu
Wodzirej
Posty: 735
Lokalizacja: Rebelia - Łomianki

Post autor: SoCiu »

Co do MMM to sorry, jak ktoś nie umie sobie z tym poradzić to jego problem. Ten oddział kosztuje 458 pts!! może go mieć wiele armii, nie tylko O&G.
.
No to taki beznadziejny oddział, że jest na co drugim stole.O&G jako jedyna armia(ew de) jeszcze sobie park maszynowy do tego wystawi :>.No ale tylko plewy przegrywają z takimi armiami ...
Zamiast krytykować pomysł takiej zmiany, radzę zagrać przeciw takim orkasom lub takimi orkasami, a nie wygłaszać z palca wyssane teorie.
Może też warto przemyśleć czy te zmiany ktore proponuje JH są zasadne.
KOMBATOWE lepszej jakości.
Ostatnio było więcej pedalenia niż kombatowania.

Blessa rozpa była fajna i jakby szło w tą stronę by było super.Ale założe się że znajdzie się jeden czy drugi który wyciśnie co tylko się da z tych nowych slotów i będziemy mieli pięknego potworka.I tak wolałbym nie widzieć orków wcale, niż grać z kolejną pedalnią gdzie trzeba łapać jakieś śmieci po 80 pkt:>.

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Osobiście, z punktu widzenia mechaniki, nie widzę nic zdrożnego w podnoszeniu słabych stron swojej armii, poprzez DOW (wiem, wiem - Ci co mnie znają wiedzą, że mam sneaky reason). Oczywiście MMM są bardzo mocni, jasne że morderczo przydatni w wielu armiach, ale do cholery jasnej to prawie 500pkt :roll: Za to można mieć prawie trzy hydry :wink:
Co więcej są jednostką, która ma słabe strony - t3 - więc magia się ich ima, autohity, spec przedmioty jak np. lifetaker itd. Oczywiście są czasami straszliwie przesrani, ale znam gorsze i mniej zbalansowane oddziały.
Poza tym DOW potrafią czasami równoważyć nieco armie - jasne, że tracimy na klimacie, ale wolę tak tracić, niż mieć przeciw sobie w co drugiej bitwie, jakżesz spójne i klimatyczne DoCh, VC i DE...
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

no właśnie w tym rzecz że można te nowe zasady nagiąć i zrobić straszne porno gejowizne o czym już pisałem

6 chariotów 2 klopy i 2 bolce mengile 2 doomdivery (nie 3 jak się bałem :) ) silna magia, taki będzie efekt tych slotów jeśli nie zostaną wprowadzone dodatkowe restrykcje

czyli : 1rydwan 1 slot mengile 2xrare ( jak podwajamy rare to podwajajmy koszt DoW) i zastrzeżenie że liczą się jak maszynka

niczego więcej nie trzeba


ew można zrobić inaczej

Greens Have numbers:
( doom diver , giant , chariot (znika wtedy zapisek w bp), pump wagon, trolle,squigi itd itp są po 2 na 1 slot)

no i ofc potestować jeszcze na kilku turniejach tą armię High Orków przed zmianami w BP

Awatar użytkownika
Undead
Falubaz
Posty: 1241
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Undead »

Jeżeli koncepcja JH ujrzy światło dzienne to jak dla mnie możecie wogóle zakazać brania w orkach MMM...oczywiście jest to tylko moje zdanie ale mysle ze to juz by była bardzo uczciwa stawka...
A tak swoja drogą proponuje jakimś organizatorom mastera w tym roku wprowadzić na swój turniej takie zasady w ramach testu i przynajmniej zobaczymy co z tego wyniknie :D i wtedy ta cała dyskusja bedzie miała jakąś podkładke

Awatar użytkownika
Marios
Mudżahedin
Posty: 310
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marios »

Chłopaki,

Z DoW brane są tylko działa i MMM.
Może darujmy sobie w cholerę ten przestarzały armylist dzięki któremu np HE, DE, lizaki, VC, WoC, Orki i inne armie bez sensu mają armaty.
Ostatnio grywałem parę razy przeciwko Elfom i nic mnie tak nie denerwowało jak właśnie te armaty. Ok nie robiły więcej niż bolce, ale dopuszczanie DoW, które było argumentoane, że ludzie mają figurki i lubią niby grać jest z dupy. Ludzie i tak wystawiają tylko armaty i MMM.

Co do orków.
Jak HE, DE, VC, nie będą miały armat i MMM to orkom będzie nieco łatwiej.
Mariusz 'Marios' Krakowczyk
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
trikk pisze:Z głupotą można żyć.

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1993

Post autor: Aldean »

calkowicie sie zgadzam z mariosem.

tak mnie naszlo. narzekacie ze nikt nie gra orkami na masterach, to moze wy zacznijcie nimi spowrotem grac. (bless kolata barbara)
widząc podpis blessa :
O&G - 17-4-11
VC - 15-6-8
WE- 7-0-2
moge stwierdzic ze idzie mu calkiem dobrze orkami. so stop bitchin and start playin ;]
niewazne ile dodacie slotow, to z orkow vc nie zrobicie.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9565
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Ja pierdole, jak grochem o ścianę...

Do niektórych to chyba nigdy nie dotrze nasz przekaz. Nie wiem czy jest sens się dalej produkować, ale jeszcze spróbuję :evil:

FAKTY SĄ NIEZAPRZECZALNE:

1. O&G znikneły z turnieji (zwłaszcza masterów). Chcemy zrobić coś, żeby ta armia była grywalna.
2. Standardowe O&G o ile sie pojawią to park maszynowy + klocki. Po wprowadzeniu proponowanych zmian rozpa zmienia się na park maszynowy i mniej plewne jednostki do walki.
3. Nawet taka rozpa nie umywa się do topowych armii!!! Ale mimo wszystko daje graczom orkowym dużo większe pole do popisu i decydowanie wzmacnia armię.
4. Taka zmiana pozwala również na ofensywną grę zielonymi. Bez maszyn się nie da sensownie grać. Na klockach się nie da sensownie atakować. Dodatkowe sloty pozwalają na złożenie grywalnej armii ofensywnej ze wsparciem maszyn. (Taką rozpę wystawię na naszym najbliższym turnieju. Bez MMM.)
5. Jeśli chodzi o MMM, to powtarzam, że bez zmian slotów są oni dużo bardziej opłacalni dla O&G, niż po dodaniu slotów, ponieważ w 1szym przypadku zajmują miejsce plewnych corów, a w drugim mają sensowniejszą konkurencję w postaci specjali i rarów.
6. Propozycja ta ma niewątpliwy plus, że nie zmienia zasad jednostek, a tylko kompozycję armii. Czyli mniej zaangażowani gracze turniejowi nie muszą się uczyć nowych zasad jednostek by LS.
7. Bombardowanie naszych pomysłów niepopartą doświadczeniem krytyką spowoduje tylko to, że na turniejach zamiast trafić od czasu do czasu na w miarę mocne orki, będzie się dostawać DE Kacpra, VC Blessa, Demony Kubiego i Bladego oraz (co tam sobie pożyczę) Kołaty nie mówiąc już o szeregu innych, dobrych orkowych graczy.

Naprawdę warto pomyśleć i przede wszystkim pograć zanim się wyleje kubeł pomyj na ten pomysł.

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Jasiuu, A ile grales z 2x klopa, 4 bolce 2x DD i MMM? Czy whineujesz na papierze? IMO po prostu Mengile są traktowani jako maszyna i mamy 4x Bolec, Klopa (3/6), DD i Mengili (2/4). Do tego squgi/charioty i Trolle np. Jak dla mnie git.
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Aldean pisze:widząc podpis blessa :
O&G - 17-4-11
VC - 15-6-8
WE- 7-0-2
moge stwierdzic ze idzie mu calkiem dobrze orkami. so stop bitchin and start playin ;]
niewazne ile dodacie slotow, to z orkow vc nie zrobicie.

pozdrawiam
Ostatnie 7 bitew bylo wg zasad JH. Z tego mialem 5 zwyciestw (mniejszych albo wiekszych ale raczej mniejszych), jedna porazke oraz jeden remis. Czyli dalo sie pograc (pomijajac dwie farciarskie wygrane z VC w pozostalych bitwach mialem dosyć wygodnych przeciwnikow, bo: bretonie, ogry, imperium i orkow Kołaty. Wystarczylo trafic na DE, WE, demony a wyniki by pewnie wygladaly troche inaczej).
Grajac bez tych zasad mialem rownowage zwyciestw z porazkami. Przy czym zwyciestwa byly rzedu 12:8 a porazki rzedu 18:2.
Nie wydaje mi sie, by moje staty mialy jakas wielka wartosc statystyczna, robie je dla wlasnych potrzeb, ale...
Zwroc uwage, ze podczas gdy orkasami ledwo ciagnalem w wyniki remisowe, w tym samym czasie mam 3 razy wiecej zwyciestw niz porazek lesnymi elfami oraz dwa razy wiecej zwyciestw niz porazek przy VC.
Jeden gracz - trzy kompletnie rozne wyniki uzyskiwane roznymi armiami. Orkasami zdecydowanie najslabsze.
Czemu mialbym grac najslabsza ze swoich armii na turniejach, skoro lepsze wyniki bede mial WE albo VC? Robic tak moze gosc, ktoremu wynik na turnieju kompletnie wisia a chyba jednak nie po to sie jedzie na turniej, by wynik byl ci obojetny?

Do czego chcialbym Was przekonac to, ze wzmocnienie orkow sprawi, ze przed kolejnym turniejem nie bede bral z automatu VC, tylko rozwaze wziecie O&G. Bo wtedy jest przynajmniej promyk nadziei na to, ze cos ugram.

W tym wlasnie caly problem i dlatego O&G zniknely z turniejow. Bo totalnie odstaja poziomem od innych armii, wiec zamiast zbierac nimi baty na turniejach, lepiej wziac sobie armie, ktora da sie powalczyc. A orkasow na polke.

Brak orkow na turniejach nie nastapil nagle i nie nastapil bez powodu. Kilku wielkich fanow (w tym ja) tej armii probowalo cos pograc na turniejach w obecnych czasach, ale ktoras maska z rzedu wybija takie pomysly z glowy.

Dac orkom szanse na rowna walke z innymi armiami. Zrobic ich silną armią, tak zeby nie bylo szyderczych usmiechow, kiedy ludzie sie dowiaduja, ze pierwsza bitwa jest z zielonoskorymi. To da sie zrobic. Sloty jak u hajow i jedziemy.
Ostatnio zmieniony 5 lis 2009, o 13:53 przez bless, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1873
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Przejrzalem pobieznie temat. Jak cos glupiego napisalem/o czym juz byla mowa to wybaczcie :P.

Osobiscie poszedl bym w cos za cos, czyli dodatkowe sloty, ale wywalamy zmiane zasad jaka jest w BP w postaci quell animosity i collar of zorga.
Da to wiekszego boosta orkom, ale i sensownego a wywalimy zmiane zasad, z ktorymi walcze :P.

Natomiast nie wiem czy zostawienie mozliwosci wziecia na 1600p. 4 bolcow i 6 chariotow jest ok...
Nie wiem, czy nie zaliczyc chariotow do slotow na maszyny jak ktos wspomnial.
Ale wtedy to nie bedzie satysfakcjonujace dla O&G

Ja to bym poszedl w takie ograniczenie:
O&G maja tyle slotow special i rare jak he, ale nie moga wykorzystac dodatkowych slotow na zadne z ponizszych jednostek:
dd/mmm
bolce/klopy/charioty gobalskie
Jest to bardziej sensowne niz blessa polowa slotow na maszyny. Bardziej wpisuje sie w tekst, ze "i tak wiecej maszyn nie bedzie mozna wystawic a dodatkowe sloty pojda w mniej plewne jednostki do walki".
Z kolei nie jest tak drastyczne jak polowa "polowa slotow na maszyny lub charioty".
Do tego wywalamy zmiane zasad quell animosity i jestem za :).

Co sadzicie?

ODPOWIEDZ