Bretonnia, a VIII Edycja

Bretonnia

Moderatorzy: Jagal, Milczek

ODPOWIEDZ
hesus51
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 149

Re: Bretonnia, a VIII Edycja

Post autor: hesus51 »

Trochę za wcześnie żeby powiedzieć czy lance po 12stu są dobre czy nie. Pod kątem manewrów nie ma to znaczenia większego. Ja na razie gram na 10tce realmów + BSB + damselka i trzeba przyznać, że się to sprawdza. Do tego 9tka grali (musi być!!!) i 9 errantów. Szarże koniecznie dwoma lancami, jedną nawet nie warto się zabierać, najlepiej grale + core. Corowe rycerstwo jest słabe, chyba nawet bardziej niż w 7ed. Te bicie po inicjatywie to duży mankament w czasach gdzie stoisz naprzeciw elitarnej piechocie co rusz. Dlatego ten dodatkowy szereg może uratować tyłek.
Ostatnio dużo gram z vc i spokojnie można powiedzieć, że jeśli przeciwnik pozwoli ci zaszarżować gralami i drugą lancą to znika w 1 turę. Nawet 30stka grave guardów (zmiekczona trebkiem :wink: ) nie stanowi problemu, oczywiście hełm trzeba związać walką żeby nie walczyć z WS7 - ostatnie moje wyniki CC - przeciwnik przegrywał na -18, -21, -17 z czego większość nabijali grale. Więc nawet pełna 30stka GG by nie ustała. Nie odnoszę sie oczywiście do rzutów bo zawsze można mieć pecha. Mi też się zdarzyło rzucić jednym ruchem 7 jedynek ale na pecha nic się nie poradzi.

Awatar użytkownika
Matijjos
Wodzirej
Posty: 744

Post autor: Matijjos »

no właśnie problem jest jak związać walką hełm który kampi z tyłu obstawiony

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

najmilsze kombo na lorda wampirów to hex scroll+dwellersi z power scrolla. 50% szans na wygranie z wampami w 1szej turze

hesus51
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 149

Post autor: hesus51 »

Matijjos pisze:no właśnie problem jest jak związać walką hełm który kampi z tyłu obstawiony
Spokojnie takie zadanie może wykonać lord na pegazie jak i same pegazy. Oczywiście w odpowiedniej chwili. Lord z virtue of heroism jest nawet dla lorda wampirzego duża niewiadomą. Nawet samotny lord utrzyma conajmniej 1 turę klocek z gienkiem - wpadam rzucam challenge; CR= +2 za tył +1 szarża + min 1 za rany, w odpowiedzi CR= +1 sztandar + 2 ranki. Przy statystycznym biciu 1 tura powinna być nawet na remisie.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

corowe rycerstwo nie jest az takie zle. tylko nie ma sie co spodziewac ze oddzialem za 300pkt spokojnie przepchniesz horde gobosow czy elite za 500+pktow.

za to 2-3 takie lance radza sobie calkiem znosnie.

no i dokladnie jak juz ktos zauwazyl-nadal jestesmy dosyc mobilni,mamy sporo szybkich jednostek. trzeba umiec to wykorzystac i walczyc na warunkach jakie sie samemu stawia

Awatar użytkownika
Matijjos
Wodzirej
Posty: 744

Post autor: Matijjos »

lord na pegazie teraz łatwo może zginąć od jakiejś snajperki

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

1) kombo hex+dwellersi+power scroll -> 50% szans na wygranie w 1 turę.
2) gwardia w hordzie pociachana dwellersami, łukami, trebkami, pada już od 2 corowych lanc, pod warunkiem że wpada też paladyn z wyrmlancą. Oczywiście jeszcze milszy jest lord z wyrmlancą, wtedy można też wepchnąć grali, ale to dopiero od jakiś 3k

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3749
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

Dla tego ja wystawiam mojego w lancy 11 questów.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

hesus51
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 149

Post autor: hesus51 »

emiel_regis pisze:(...) Oczywiście jeszcze milszy jest lord z wyrmlancą, wtedy można też wepchnąć grali, ale to dopiero od jakiś 3k
Nie rozumiem czemu grale dopiero jak jest lord czy od 3k - co miałeś na mysli?

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Matijjos pisze:lord na pegazie teraz łatwo może zginąć od jakiejś snajperki
tzn?
bo tylko cannon mi przychodzi do glowy

Awatar użytkownika
Matijjos
Wodzirej
Posty: 744

Post autor: Matijjos »

no grałem raz i co prawda mój bohater siedział na koniu i w oddziale, to w pierwszej turze poszła snajpera od wampirów , nie miał armour sejva, nie zdsispeowałem i zdechł bo magic armour też nie wyszedł

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

przy 4W to raczej peszek.

hesus51
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 149

Post autor: hesus51 »

Matijjos pisze:no grałem raz i co prawda mój bohater siedział na koniu i w oddziale, to w pierwszej turze poszła snajpera od wampirów , nie miał armour sejva, nie zdsispeowałem i zdechł bo magic armour też nie wyszedł
Jaka snajpera od wampirów??

Awatar użytkownika
Gniewko
Masakrator
Posty: 2320
Lokalizacja: czasem Bielitz, czasem Breslau

Post autor: Gniewko »

Pewnie chodzi o jakieś zaklęcie z Deatha.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.

Awatar użytkownika
Matijjos
Wodzirej
Posty: 744

Post autor: Matijjos »

właśnie albo to był death albo shadow, nie pamiętam

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

Użyłem lekkiego skrótu myślowego:
-lord z wyrmlanca ma sens od 3k, bo na mniejsze punkty pierwszeństwo ma raczej drwal i duża czarka z life, na 3k mieści się ekonomiczny lord (crown of command, e.shield, wyrmlanca) obok nich, zamiast solowego paladyna z podobnym zestawem.
-wtedy jest sens łączonej szarży grali, bohatera i czegoś jeszcze czegoś w GG. Ponieważ grale mają I 5, tak samo jak paladyn biją po niezdjętej jeszcze wyrmlancą regeneracji - wychodzi praktycznie na to samo, co uderzenie zwykłej lancy, która bije już bez regenki. W takiej sytuacji lepiej gralami czyścić drugą flankę, a na guardów puścić palucha i 2 lance, ew. jakieś pegazy

hesus51
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 149

Post autor: hesus51 »

Można też dać gralom płonące ataki.

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

beznadziejny pomysł w czasach, gdy co 2gi bohater lata z odpornością na flaming ataki...

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4288
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

emiel_regis pisze:beznadziejny pomysł w czasach, gdy co 2gi bohater lata z odpornością na flaming ataki...
Nie jest to beznadziejny pomysł. Ponieważ :

1. Nawet jesli grale wpadają w bohatera jakiegos to i tak zawsze jest challenge.
2. Silnemy bohaterowi nawet gral gówno zrobi
3. Przy 'kanapkowych' kombatach atakujesz najpierw gralami (inicjatywa) i zdejmujesz regeneracje na 1 faze, potem cała reszta rycerzy wypłaca ataki. Nareszcie jest szansa rozwalać klocek GG w dobrym tempie.
4. Grale stają się kolejnym batem na potwory typu hydra abomka trole. Trebuchet + luki to za malo niekiedy. Koles z heroismem nie zawsze moze byc na miejscu, a poza tym moze być wiecej celów do kb.
5. Grale sieją feara wtedy w rydwanach i kawalerii a to też ma znaczenie.
6. Banner jest tani :D

Kiedyś też myślalem ze flaming ataki na gralach to syf, teraz nie dam gralom innego banneru niz ten.

pzdr!
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Awatar użytkownika
Warlock
Chuck Norris
Posty: 426
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Warlock »

Witajcie!

Mam pytanie. Mógłby mi ktoś przybliżyć stwierdzenie, że lance się w zasadzie odporne na thunderstompa? Bo jakoś nie ogarniam dlaczego. :roll:
"Spam jest sztuką, której nikt nie potrafi zrozumieć" - Anyix

"Pan Bóg nie gra w kości" - Albert Einstein

"Bo gra w Warhammera!" - Sa!nt

ODPOWIEDZ