lizardy euro

Moderator: Ziemko

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
JungleJack
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 191
Lokalizacja: Lewa Flanka Mielec

lizardy euro

Post autor: JungleJack »

Po kilku partiach wyszło mi coś takiego. Na razie gra mi się tym dobrze (grałem między innymi z skavenami, TK, VC). Uwagi i sugestie mile widziane. Pozdrawiam!

1 Slann Mage-Priest @ 555.0 Pts
General; Battle Standard, light
# Focused Rumination
# Higher State of Consciousness
# Becalming Cogitation
# Soul of Stone
Obsidian Amulet
Crown of Command
Plaque of Tepok
War Banner

1 Saurus Scar-Veteran @ 133.0 Pts
Light Armour; Shield
Burning Blade of Chotec
Potion of Speed
Dragonhelm
Luckstone

24 Saurus Warriors @ 305.0 Pts
Standard; Musician; + Champion

24 Saurus Warriors @ 305.0 Pts
Standard; Musician; + Champion

6 Kroxigors @ 330.0 Pts

10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts

10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts

10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts

10 Skinks @ 56.0 Pts
Musician

10 Skinks @ 56.0 Pts
Musician

6 Chameleon Skinks @ 72.0 Pts

6 Chameleon Skinks @ 72.0 Pts

6 Chameleon Skinks @ 72.0 Pts

3 Salamander Hunting Packs @ 230.0 Pts
10 Skink Handlers

2396/2400

Awatar użytkownika
Golonka
Masakrator
Posty: 2947

Post autor: Golonka »

Ciekawa i orginalna rozpiska. Jak dla mnie ma prawo działać. Wszystko w rozsądnych granicach pkt. Ładnie przemyślane. Trzymaj tak dalej i ucz się wymiatać ;)
Furion pisze:
@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
No, becouse no.

Awatar użytkownika
JungleJack
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 191
Lokalizacja: Lewa Flanka Mielec

Post autor: JungleJack »

Zastanawiam się nad jedną zmianą a mianowicie kosztem 10 saurusów (po 5 z każdego oddziału) i bohatera mam starego stegadona. Zastanawiam się bo na Dwarfy i emp. będzie 270 pk do tył , na resztę mam dodatkowy oddział do walki i 10-13 wystawień ;)

Kwestia jeszcze ta, że stracę ściąganie regeneracji i stegadon będzie najsłabszym elementem rozpiski (bras orb, pitka, armaty, losowość impactów i stompa).

Awatar użytkownika
Byqu
Masakrator
Posty: 2724
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Byqu »

A ja zastanawiam sie, czy na scenariusze nie lepiej wystawiac saurusów w:
1x30 i 1x20. Na watchtower idealnie...
WELCOME TO ESTALIA GENTLEMEN

Awatar użytkownika
JungleJack
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 191
Lokalizacja: Lewa Flanka Mielec

Post autor: JungleJack »

Po dzisiejszej grze rozpiska pozostaje bez zmian.

Byqu nie wiem. Gram pod zasady euro a tam scenariuszy nie ma więc się nad tym nie zastanawiałem ;)

Awatar użytkownika
Byqu
Masakrator
Posty: 2724
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Byqu »

Rozumiem. Ja lubi scenariusze, a za euro nigdy nie przepadałem. Po tym jak GW zmieniło działanie power scrolla nie ma nic, co by mnie do euro ciągneło.
WELCOME TO ESTALIA GENTLEMEN

chelcho
Wałkarz
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: chelcho »

Zamiast Kroxów spróbuj 2x COR po 5 (choć lepiej coś obciąć i dać po 6-7) - z testami na stupidity nie masz problemu gdy są koło slanna, są szybsi, mają +2 save (spam łukami łatwo ich nie ściąga), dla dział są gorszym celem i dużo lepiej działa na nich lore of light: Speed of Light I10 i Birona's Timewarp ASF - z tych bonusów kroxy nie skorzystają. Opcjonalnie można wcisnąć im (choć drogo to wychodzi niestety) jakiś baner np.: +1 move, flame, warbaner.
Warto dać Skink prista ze staff of channeling; jak slannowi coś nie wyjdzie to przynajmniej on coś poczaruje.
Trochę nie wiem po co dawać na raz Crown of Command i War Banner - te przedmioty się wg mnie wykluczają. Zamiast Plaque of Tepok dał bym Scroll of reaction + Bane Head : wraz z Beclaming Cogitation przeciwnik nie ma magii
Ja gram na innej rozpisce (Stegadony,TG + life na slanie): http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=25&t=31369 i chyba jednak dam saurusy w hordzie z takim jak u Ciebie Saurus Scar-Veteran.

Awatar użytkownika
JungleJack
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 191
Lokalizacja: Lewa Flanka Mielec

Post autor: JungleJack »

Kroxy mają S6 co jest bardzo potrzebne tej rozpisce, a z lightem radzą sobie całkiem fajnie. Może się mylę ale ASF znosi się z ASL na kroxach, dla mnie to dużo w niektórych sytuacjach. Niestety coldy są strasznie mało żywotne i niestety bez magii nie radzą sobie w ogóle. Poza tym jak armata zciągnie 2 kroxy to i tak mam 12 ataków jak helena albo krasnoludzka katapulta z s5 siądzie na jeźdźcach to 1 nie zawojuje za bardzo ;). Priesta miałem krótki czas ale stwierdziłem , że wolę 2 razy kohortę, co zresztą było bardzo dobrą zmianą . Baner na koronie jak najbardziej. Po pierwsze dobija sfinksy na szarży , po drugie wolę żeby to przeciwnik się łamał (w zależności od sytuacji oczywiście). Poza tym slaan bez dodatkowych kości czaruje jak dla mnie za słabo. Bane head wchodzi za koronę. To chyba tyle. ;)

chelcho
Wałkarz
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: chelcho »

JungleJack pisze:Kroxy mają S6 co jest bardzo potrzebne tej rozpisce, a z lightem radzą sobie całkiem fajnie. Może się mylę ale ASF znosi się z ASL na kroxach, dla mnie to dużo w niektórych sytuacjach.
Siła 6 jest dobra na kawalerię, której teraz dużo nie ma. Na wysoki T masz poison
IMHO Birona na nich to strata czaru: zyskujesz 3 ataki, bo pewnie po 3 masz w szeregu, ASF daje tyle, że kroxy biją z inicjatywą 1, czyli zazwyczaj ostatnie. 5 COR-a zyskuje 10 ataków, które są ASF, a jak coś ma I2 to masz przerzut na trafienie. No i WS 4 do 3 w walce ze zwykłymi oddziałami daje bardzo dużo.
Teraz sobie polemizujemy teoretycznie - trzeba przetestować.
JungleJack pisze:Niestety coldy są strasznie mało żywotne i niestety bez magii nie radzą sobie w ogóle. Poza tym jak armata zciągnie 2 kroxy to i tak mam 12 ataków jak helena albo krasnoludzka katapulta z s5 siądzie na jeźdźcach to 1 nie zawojuje za bardzo ;).
Jeśli chcesz zobaczyć żywotność 10 COR vs 6 Crox to zagraj mirrora i zobaczymy kogo szybciej skinki zaplują: na 12 zranień z siłą 3 średnio spadną 2x CORy (70 pkt) i 2x Kroxy (110 pkt). Po takich 3 turach nie masz kroxów, a stoi 4x COR.
Wiadomo, że dużo zależy co ma przeciwnik i może się zdarzyć, że na daną rozpiskę kroxy mogą się okazać użyteczniejsze.
JungleJack pisze:Priesta miałem krótki czas ale stwierdziłem , że wolę 2 razy kohortę, co zresztą było bardzo dobrą zmianą .
Widocznie zawsze wychodzi ci pierwszy czar i masz dobre rzuty na miscasta - ja niestety często mam pecha, a wtedy bolą bezużyteczne PD.
JungleJack pisze:Baner na koronie jak najbardziej. Po pierwsze dobija sfinksy na szarży , po drugie wolę żeby to przeciwnik się łamał (w zależności od sytuacji oczywiście). Poza tym slaan bez dodatkowych kości czaruje jak dla mnie za słabo. Bane head wchodzi za koronę. To chyba tyle. ;)
Sfinksa to zaplują skinki. Light ma bardzo dobre 2x magic missile i raczej w HtH ich nie rzucisz, czyli HtH nie zawsze pasuje (zależy od sytuacji)
Przy Beclaming Cogitation ludzie będą rzucać czary na wielu kostkach - Scroll of feedback potrafi wtedy zabić, nawet jak ma go Skink (bez bane head) - przetestowane.

Awatar użytkownika
Byqu
Masakrator
Posty: 2724
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Byqu »

6 siły jest dobra na wszystko. A przy grze na lighcie rzucamy też sped of light, czyli ta "przewaga" ws4 u kawy jest bez znaczenia. Natomiast w przypadku timewarpa u CO supportujesz 5 ataków, a u kroxów 12.
WELCOME TO ESTALIA GENTLEMEN

Awatar użytkownika
JungleJack
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 191
Lokalizacja: Lewa Flanka Mielec

Post autor: JungleJack »

Nie polemizuję teoretycznie tylko testuję ;) Kroxigory dają radę, potrafią zrobić duże punkty i wcale tak łatwo swoich pk nie oddają. Na zimnokrwistych grałem i zrobili swoje , zginęli i dowieźli 2 lordów :D. Nie wiem może przy odpowiedniej grze i magii można coś na nich wyciągnąć, tylko akurat z kroxigorów jestem zadowolony więc po co ich wymieniać na coldoney. Ogólnie tej jazdy jakoś nie widzę, grałem też na scar veteranie z SV 1+ Wsv 4+ i s7 i jakiś super nie był , bo podatny na pech i drogi, a i tak gość tańszy niż 5 jazdy i z większym potencjałem ;). S6 dobra na opancerzonych jegomości, na potwory i piechotę z T4 której jest dużo. Co do czarowania to kwestia ilości kostek i priorytetów w rzucaniu czarów, ryzyko zawsze jest ale można je minimalizować. Z sfinksami jest różnie i wcale nie jest tak że skinek dobry na wszystko i 3 sfinksy zje na śniadanie. Czasem się uda dopluć jakiegoś szybko , czasem nie. A jeśli już taki nieszczęśnik poraniony gania wole mieć alternatywę za 25 pk w postaci tego sztandaru ( w zasadzie własnie tego mi na slaanie brakowało).

edit. I coldone nie może uciekać w odpowiedzi na szarżę ;)

chelcho
Wałkarz
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: chelcho »

A mnie się wydaje, że chyba gramy z różnymi armiami i mamy inne doświadczenia. Ja ostatnio grałem z armiami o T3 i chyba dlatego S6 średnio mi się by przydał, za to save 2+ dla moich jak najbardziej. Muszę maksymalizować liczbę ataków i trafień, aby te chordy wycinać , a do tego combo COR+Birona jest chyba najlepsza - masz 5 ataków z kawaleryjskiej podstawki

Awatar użytkownika
Golonka
Masakrator
Posty: 2947

Post autor: Golonka »

Chelcho jest parę problemów, których nie wyjaśniłeś niestety. Po pierwsze owszem cold ony są fajne, sam je testowałem itp. a odział 5 z muzykiem kosztuje jakieś śmieszne 185 pkt. Ale! Kroxigory nie są na kawalerię, przynajmniej nie tylko. Są do ściągania np. drzew, których plujki nawet nie ruszą, są od ściągania lanc bretońskich, pegazów, dużych opancerzonych stworów (oczywiście po uprzednim zbuffowaniu), dodatkowo większość jednostek (nie licząc Imp i He czy DE) ma tafa 4 i wtedy różnica jest duża, a do tego wszystkiego Kroxigory świetnie sprawdzają się przeciwko kowbojom, np. Chaosu (sprawdzone, szczególnie z magia). Jak widzisz nie służą tylko do kawalerii. Cold one natomiast, są świetną opcją do ogarniania śmietnika owszem, ale jak dla mnie po prostu brakuje na nich punktów. Co do skinka to owszem przydaje się, ale bez przesady srogi nie jest, aha i nie wiem co miscasty mają do sytuacji slann + skink kontra solo slann. Serio jak ci slann wybucha to i tak na topowych stołach masz maskę w plecy zazwyczaj i żaden skink ci nie pomoże, a tak 2 cohorty są po prostu świetne.
Furion pisze:
@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
No, becouse no.

chelcho
Wałkarz
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: chelcho »

Chyba mam lekkie skrzywienie na to aby wygrać ze skavenami - jakoś nie mam do nich szczęścia, a tam chyba liczy się liczba ataków i trafień, a niekoniecznie siła 6.
Skinek może srogi nie jest, ale sygnaturka z haven akurat zła nie jest, a dodatkowo gdy używasz kroxów, COR i stegadonów -1 leadership pomaga przy testach na fear gdy brak generała w pobliżu. Ostatnio gdy rzucałem jako pierwszy czar tron na slannie na 2 PD wypadło mi 3, a skinek coś przynajmniej poczarował. Nie zawszę się przydaje ale robi jako backup.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8785
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

COR mają podobny problem jak orcza kawaleria za małą inicjatywę w porównaniu do dużego kosztu, i relatywnie słabej przeżywalności.

Według mnie skink się przydaje, lizakami rozegrałem tylko kilkanaście bitew ale w mojej rozpie jest miejsce dla 2 skinków, nawet 2 poziomy mają – czary z heaven są naprawdę fajne, niektóre lory mają niskie castingi i dla skinków zostaje kości dość żeby ten 1-2 czary rzuciły, dają też większą szansę na channel, można czasem z 1 kostki dispellować, mogą być dodatkową odginaczką.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Zalezy od rozpy z priestami.
Jesli slann nie bierze odrzucania 6tek to daje to mozliwosc wziecia 2xDS co jest niewatpliwym plusem.
Ja nie przepadam za priestami, bo szczerze nie mam za bardzo gdzie ich wstawiac.

chelcho
Wałkarz
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: chelcho »

Laik pisze:COR mają podobny problem jak orcza kawaleria za małą inicjatywę w porównaniu do dużego kosztu, i relatywnie słabej przeżywalności.
Dokładnie! I dlatego można próbować wyeliminować ich słabą inicjatywę 2 lub 6 z Light, co w przypadku kroxów i ich ASL tak łatwo się nie da. A przeżywalność COR jest często dużo lepsza niż kroxów z ich gorszym save i WS. Ekstremalnym przypadkiem jest walka z hordą guli :twisted:

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3145
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

No ta kawa ma szansę zatrzymać ghule, ale raczej nie wybić? No chyba że wspomożesz ją przerzutami 1 na AS z heaven, najlepiej popartymi lightem, wtedy ma szansę coś tam skrobnąć.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

KAwa lizakowa w tej edycji jest naprawde marnotrastwem punktow.
Imho jej uzytecznosc jest podobna do jungle swamow.
Jak chcecie cos do walki to 10000 razy lepsze beda saurusy, kroxy, stegadony, czy spam herosow saurusowych niz kawa.

ODPOWIEDZ