Multi combat

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Multi combat

Post autor: Jankiel »

Mieliśmy dzisiaj taki śmieszny multicombat.


Obrazek

Duże zielone to crypt horrory, małe zielone to kreska zombich, fioletowe to kreska gwardii, charioty, cok i kowboj

Nie mogliśmy dojść do porozumienia, kto decyduje, które modele ściągać, a de facto, które oddziały wyrzucać z walki. Czy właściciel jednostki ponoszącej straty może całkowicie dowolnie ściągać straty i np zamiast wyłączyć z combatu jedną jednostkę wyciąga 3. Czy priorytetem powinno być utrzymanie multicombata, czy bez problemu można doprowadzić do rozdzielenia tego na dwa combaty (jak w drugim wypadku).
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Szczur22
Oszukista
Posty: 821
Lokalizacja: "Red Scorpion" Pszczyna

Post autor: Szczur22 »

A nie znalazłaby w tym przypadku zastosowania zasada że zabite modele ściąga się po równo żeby utrzymać środek?
Pocisk pisze:No sztandar jest mocny... dużo rzeczy jest mocnych, zamknijcie japy i nauczcie się grać

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Dla jasności - kreska zombich była cholernie długa, za crypt horrorami były jeszcze inne jednostki i trzeba byłoby je także przesunąć, żeby utrzymać multicombat.

Mam jeszcze jedno pytanie - czy oddział, który wypadnie w takiej sytuacji z combatu może zrobić reform? Jak wygram, to mogę, jak przegram, też mogę po zdaniu liderki, jak wytnę przeciwnika to też mogę.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Ściąganie strat w walce wręcz
Ściągając modele z walki w pierwszej kolejności staramy się zachować maximum oddziałów
w walce, zachowując tą zasadę następnie staramy się maksymalizować ilość modeli w
walce, po spełnieniu tych dwóch ogranicza nas tylko zakaz zmiany formacji oraz jej
legalność
Czyli IMO tak jak sciagneliscie plus przesuniecie rydwanopodobnego cuś do walki. ;)

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Jednocześnie przesuwając fellbaty i bat swarmy, które są za crypt horrorami i blokują przesunięcie zombich?

Co z reformami?
Czyli IMO tak jak sciagneliscie plus przesuniecie rydwanopodobnego cuś do walki.
Nie bardzo, bo wtedy gwardia powinna wypaść z combatu, a weszliby COK (bo więcej modeli by walczyło - 3 COK, lord i chariot, zamiast lorda, chariota i gwardii (czyli 5 modeli do 3)
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

ale zachowujesz 3 oddzialy w walce (te skrajne po prawej).

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Lidder, w tym większym combacie powinny być coki, kowboj i rydwan, czyli 3 środkowe jednostki, wtedy walczy więcej modeli (aż 5).

Lewy rydwan z zombiakami zostaje wyłączony z dużego combatu i tworzą osobny (chyba w tej sytuacji nie będzie się im liczył ewentualny static CR który może dodać gwardia).

Po walce reform można zrobić na normalnych warunkach. Czyli lewy rydwan może się obrócić, a gwardia to w sumie może mało zrobić bo po wyłączeniu znajduje się idealnie cal od rydwanu i to równolegle do niego :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Lewy rydwan z zombiakami zostaje wyłączony z dużego combatu i tworzą osobny
A może gwardia wypada, a całą resztę dosuwamy do chariota z zombiakami?
ale zachowujesz 3 oddzialy w walce (te skrajne po prawej).
Wcześniej pisałeś, że trzeba maksymalizować ilość modeli, jeżeli oddziałów byłoby tyle samo. Wiesz, niby głupia sprawa, ale kosztowało mnie to dzisiaj bitwę (towarzyską, to nie było się co kłócić) - zamiast sypnąć crypt horrory w szarży, to utknąłem tam na 6 tur combatu (żeby uprzedzić jakiś głupi offtopic - horrorów było 10, a nie 12, ale i tak musiałem się rozrzucić po całym froncie, żeby maksymalizować walczących).
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

z rysunku widzę, że można też coki zostawić w walce. tez będą 3 oddziały i 3 modele. pamiętajcie, ze wy tylko ściągacie modele i przesuwanie oddziały, które wypadają. Nie ruszacie całego combatu. Tak czy siak, sytuacja musiałaby być oceniona na żywo. Priorytety już znacie.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

z rysunku widzę, że można też coki zostawić w walce. tez będą 3 oddziały i 3 modele.
Byłoby 5 modeli (3 COK, lord i chariot rogiem). Jak rozumiem to "ofiara" de facto decyduje, które oddziały zostaną w walce?

Jeszcze jedno pytanie zostało - czy można zrobić reform oddziałem, który wypadł z combatu, bo mu się przeciwnicy w btb skończyli? I to powinno imo trafić do uściśleń, bo nic wprost nie pozwala tego zrobić, ale w każdej innej sytuacji po zakończeniu tury combatu można zrobić reform.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

A ja mam jeszcze jedno pytanie wykorzystując temat i powstałą sytuację [ mam nadzieję Jankiel, że się nie obrazisz ;) ]:

Czy jeśli dowskrzesza padłe horrory to może na powrót włączyć jednostki, które wypadły już z combatu a walczyły z nią wcześniej?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Moim zdaniem nie bardzo. Inaczej równie dobrze można by było wskrzeszając jednostki "wszarżowywać" w oddziały.

Natomiast cały czas nie uzyskałem odpowiedzi na pytanie, czy jeżeli jednostka wypadła z walki, bo nie ma dla niej miejsca, może ona zrobić reform.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

W sumie nie natknąłem się na zapis zabraniający tego więc wg mnie jak najbardziej tak. Po wygranej/przegranej walce jest możliwość zrobienia takowego bez zastrzeżenia, że nie mogą tego robić jednostki które "wypadły" z combatu. Oczywiście jak sam pisałeś jeśli by strona z unitem który został wyłączony z combatu przegrała to ta jednostka musi zdać test Ld do wykonania reforma [ to tak IMO ].
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

skoro można zrobić reforma, overruna jeśli magicznie zginął przeciwnik przed walką, to co ci zabrania reforma

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

A co na niego pozwala? I tu przeciwnik nie zginął
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

Faq do booka s 6 Close Combat

Poza tym teraz zajrzałem do booka, s 62 No more foes, mówi wyraźnie że do końca fazy kombatu jednostki które zostały wyjęte z walki w tej fazie wliczają się do niej.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

@Pasiak. Nie zaangażujesz nowej jednostki nie związanej walką bo nie wolno Ci w cal od niej figurki wskrzesić.

@Jankiel. Zawsze wychodząc z walki masz pogoń lub opcje na reform, nie da się zostać w takiej sytuacji by nie móc wykonać jednej z nich.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

kudłaty pisze:@Pasiak. Nie zaangażujesz nowej jednostki nie związanej walką bo nie wolno Ci w cal od niej figurki wskrzesić.
Wiem, wiem :wink:
Tu bardziej chodziło o nagięcie zasad typu :
" Przecież to nie nowa jednostka w hth bo ja już z nią walczyłem tylko tak jakoś wyszło..." ;)
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

@Jankiel. Zawsze wychodząc z walki masz pogoń lub opcje na reform, nie da się zostać w takiej sytuacji by nie móc wykonać jednej z nich.

Nie ma tego w zasadach (napisano, kiedy można robić reform, kiedy overrun, ale ani słowa o tym, co robić, jak walka trwa dalej, ale nie ma miejsca dla wszystkich walczących - co, jeżeli przegram combat ale i tak wypadam z walki, bo druga strona też poniosła straty - też mogę zrobić overrun? a może reform - darmowy czy po zdanym ld?). Imo to powinno trafić do uściśleń.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Kod: Zaznacz cały

Q: If I charge an enemy and they are wiped out before the
Close Combat phase, can I choose to either Overrun or Reform
From Victory? If I can, when does this occur? (p58)
A: Yes. This occurs at the start of the Close Combat phase
before any blows have been struck.
Natomiast jak zabiłeś wszystkie jednostki z którymi się stykasz masz "wipe out" czyli reform lub overrun (str 53),

ODPOWIEDZ