1300 lokal - co z bohaterami???

Moderator: Ziemko

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mapet
Falubaz
Posty: 1177
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński/SNOT Gdynia

1300 lokal - co z bohaterami???

Post autor: Mapet »

na lokal z następującymi ograniczeniami:
1. Format - 1300 pkt.

Army used can be any of the currently published GW Army books.
No lords and special charachters allowed.
Forge World based army lists & units may not be used on the event, except for Chaos Dwarves.

A maximum of 2 identical units may be taken (regardless of equipment and other upgrades)

An army may have up to 3 war machines and shooting template weapons.
Warmachines that use a template count as a single choice in this regard.
All template weapons (from magic items, abilities, etc.) count, except for spells. Bolt thr. count as ½ a war machine(rounded up).

An army may have up to 35 models with missile weapons with a range of 20”+ (not including war machines, characters and chariots).

All BSBs can take all the Equipment, their unit type has access to as if they weren't BSBs.


Unit sizes are limited as follows:
Units cannot be more than 30 models nor 350 points (including all command, upgrades, magic items and banners). This restriction applies during the creation of the roster - unit size and cost may be increased during the game (for example - by joining characters to the unit).



Magic Restrictions:


- Apart from Winds of magic, an army may only generate up to 2 PD and 2 DD per magic phase. After an army generates the limit all the other extra dice are discarded. This includes channeled PD or DD.

- Player can use maximum 5 PD to cast a spell. For death spells this max is lowered to 4 power dice.

- An army may use up to 9 PD during each phase.

- You may have units or abilities that actually would generate more than 2 extra dice, but any excess dice are discarded.

- Some magic items and abilities count as generating dice toward this limit.

- “Count as” items and abilities may never exceed a cumulative 2 PD/DD per phase. This means that an army that already reached its PD limit, can't take more items or abilities which “count as adding PD” or add PD during the game (same for DD).

- All modifiers are applied from the army list and will not change during the game.

Item restrictions:
- Any item that auto-dispels a spell counts as generating 1DD each magic phase.

Lizardmen: Salamanders are a 0-1, max two models of Salamander,Scar-Veterans 0-1, Cupped hands of the Old Ones counts as 2PD; A maximum total of 4 Skink, Chameleon skinks and Skink Cohorts units combined maybe taken in an army (Cohorts containing kroxigor or numbering above 15 models do not count for this restriction).

stoły 48 x 48

moja rozpa:

1 Saurus Scar-Veteran @ 161.0 Pts
General; Great Weapon; Light Armour
Venom of Firefly Frog [10.0]
Dragonhelm [10.0]
Dawnstone [25.0]

1 Cold One @ [0.0] Pts

1 Skink Priest @ 70.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Heaven
Ironcurse Icon [5.0]

1 Skink Chief @ 94.0 Pts
Light Armour; Shield
Staff of the Lost Sun [35.0]

2 x 10 Skink Skirmishers @ 140.0 Pts

24 Skinks @ 307.0 Pts
Javelin; Shield;FCG
3 Kroxigors @ [165.0] Pts

2 x 7 Chameleon Skinks @ 168.0 Pts

3 Terradon Riders @ 90.0 Pts

4 Terradon Riders @ 120.0 Pts

2 Salamander Hunting Packs @ 150.0 Pts

Models in Army: 75
Total Army Cost: 1300.0

no i pytania: czy saurus jest sensownie złożony i czy lepiej zamiast skinka szafuńcia dać skninka mnicha z dodatkowym czarem?

Awatar użytkownika
Oki
Oszukista
Posty: 803
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Oki »

Myślę że lepiej dać priesta z czarem. 5 czarów z heavena jest bardzo fajna sprawą( dokup poziom na tego pierwszego skinka). Saurus imo spoko ale nie wiem czy nie wolałbym tego z som, AS1+ z przerzutem i charmshieldem.
Ogólnie mi się podoba :)

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

Jak wpadniesz na eteryki to jestes w dupie więc imo lepiej mieć kowboja z magicznymi.
Też bym wywalił chiefa i zmieścił drugiego priesta, a najlepiej w ogóle Cube'a zmieścić
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Awatar użytkownika
Oki
Oszukista
Posty: 803
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Oki »

Durin pisze:Jak wpadniesz na eteryki to jestes w dupie więc imo lepiej mieć kowboja z magicznymi.
Obydwoje mają magiczne jeden z jadu żab, a drugi z som ;)
Czy na takie punkty potrzebny cube of darkness? Myślę że zwykły scroll starczy.

Awatar użytkownika
Mapet
Falubaz
Posty: 1177
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński/SNOT Gdynia

Post autor: Mapet »

cały czas czekam na burze mózgów i przejaw jakiegoś geniuszu :mrgreen:

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2669
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

BSB?

widzisz, nikt Tobie nie chce pomóc :P

twój generał łatwo ginie z empire, dwarfami, bretką, tk, szczurami...

ODPOWIEDZ