Lizardmen 1800 pkt. - Rimbo

Moderator: Ziemko

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rimbo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 171
Lokalizacja: Warszawa

Lizardmen 1800 pkt. - Rimbo

Post autor: rimbo »

Wymyśliłem coś takiego na V lige Rivendell :

1 Saurus scar-veteran 146 pkt.
gw, la, e. shield, dawnstone, venom of firefly frog, general

1 Saurus scar-veteran 166 pkt.
BSB, armour of destiny, gw

1 Skink priest 125 pkt.
2 lvl, dispell scroll

27 saurus warriors 343 pkt.
spears, musician, standard

19 Skinks 117 pkt.
fcg

3x12 Skink skirmishers 270 pkt.
champions

10 Cold one cavalry 400 pkt.
fcg

3 salamanders hunting packs 225 pkt.

Models in army: 98
Total army cost: 1792 pkt.

Priest wchodzi oczywiście do odziału skinków, a BsB z generałem do saurusów.

Moje pytanie brzmi: czy ta rozpa ma sens? I, jeśli trzeba, to co w niej zmienić?
Liczę na waszą pomoc :D

Awatar użytkownika
Byqu
Masakrator
Posty: 2724
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Byqu »

Wiesz, zależy jakie masz modele, ale przydałaby się duża kohorta z co najmniej 3 kroxami zamiast saurusów. Kawa nawet na te punkty mi się nie sprawdzała, ale jakbyś bohaterów wsadził na coldy, to kto wie?
WELCOME TO ESTALIA GENTLEMEN

Awatar użytkownika
rimbo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 171
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rimbo »

Niestety nie wystarczy mi modeli na kohorte z kroxami, a jak usunę zwykłe skinki to nie będę miał gdzie schować maga.
Chyba że da się dołączać priestów do kohorty z kroxami?

Jeśli chodzi o kawe to sam też nie jestem pewien czy to dobry pomysł by ją wystawiać i jestem otwarty na inne możliwości.

Awatar użytkownika
Anto$
Warzywo
Posty: 14
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: Anto$ »

Lordowie dozwoleni? Możnaby zamiast kawy dać slanna.
Wtedy veterani na CO i gitara;) nie ma chamkow ani terków...

Awatar użytkownika
rimbo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 171
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rimbo »

Bohaterowie ograniczeni do 200 pkt. , a magowie max 2 lvl :( .
chamków mam tylko 6, a terki 3, więc nie wiem czy wrzucanie ich do rozpy ma sens...

Awatar użytkownika
Anto$
Warzywo
Posty: 14
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: Anto$ »

Mniej terków i chamków to i tak wiecej niż w ogóle. Myśle że herosi na CO i tak są lepszym rozwiązaniem od kawalerii. No i faktyczne przydałyby sie kroxy.

Awatar użytkownika
rimbo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 171
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rimbo »

Dobra, teraz biorę dwie opcje pod uwagę pierwsza:

1 Saurus scar-veteran 146 pkt.
gw, la, e. shield, dawnstone, venom of firefly frog, general

1 Saurus scar-veteran 166 pkt.
BSB, armour of destiny, gw

1 Skink priest 125 pkt.
2 lvl, dispell scroll

27 saurus warriors 343 pkt.
spears, musician, standard

24 Skinks 307 pkt.
fcg, 3 kroxigors

3x12 Skink skirmishers 252 pkt.

stegadon 235 pkt.

3 salamanders hunting packs 225 pkt.

Models in army: 97
Total army cost: 1799 pkt.

Mag wtedy musi iść do skinków w skirmiszu.

Albo taka opcja:

1 Saurus scar-veteran 146 pkt.
gw, la, e. shield, dawnstone, venom of firefly frog, general

1 Saurus scar-veteran 166 pkt.
BSB, armour of destiny, gw

1 Skink priest 125 pkt.
2 lvl, dispell scroll

27 saurus warriors 343 pkt.
spears, musician, standard

24 Skinks 293 pkt.
standard, 3 kroxigors

4x12 Skink skirmishers 336 pkt.

3 terradon riders 90 pkt.

6 chameleon skinks 72 pkt.

3 salamanders hunting packs 225 pkt.

Models in army: 117
Total army cost: 1796 pkt.

Też mag do skirmiszu.
Saurusów veteranów na CO nie wezmę, bo nie będą mieli Look outa.

Która rozpa lepsza?

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2336
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Druga opcja jest lepsza, ale naprawdę nie doceniasz scar-veteranów na cold onesach :) Toż to jedna z najlepszych jednostek do walki wręcz u lizardmen'ów!

Jedyny mankament jest taki, że biorąc 2 scar veteranów na coldach musiałbyś obniżyć koszt skinka priesta, np. zabierając mu lvl magii, albo złożyć oldblooda po taniości zamiast jednego veterana (inaczej limit pkt na hero jest przekroczony). Jeśli chodzi o ochronę kowbojów przed artylerią, to jeden przykładowo ma warda na 4+ zawsze, a drugi np. warda na 2+ przed pierwszą raną od amuleciku Itzl lub charmed shielda. No i obydwoje armor save 1+. Tylko, że trzeba wiedzieć jak nimi zagrać aby wykorzystać ich potencjał, ale jak to mówią - praktyka czyni mistrza.
Obrazek

Awatar użytkownika
Anto$
Warzywo
Posty: 14
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: Anto$ »

Zdecydowanie druga lepsza. Musisz mieć coś na machiny i inne, zwłaszcza jeśli nie chcesz kowbojów którzy by szybko doszli do wroga. no i jest wiecej skirmishu :twisted:

Awatar użytkownika
Oki
Oszukista
Posty: 803
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Oki »

Jak napisał Okoń.
Saurusy muszą być na coldoneach.
No i IMO 4 chmurki to ciut za dużo, lepiej dopchać terki/kameleony :D

ODPOWIEDZ