Total War: Warhammer potwierdzony

Moderator: Zaklinacz Kostek

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Chomikozo
Chuck Norris
Posty: 598

Re: Total War: Warhammer potwierdzony

Post autor: Chomikozo »

Prawdziwy krasnolud gardzi słonecznikiem.

Awatar użytkownika
Jan z Czarnolasu
Mudżahedin
Posty: 269
Lokalizacja: Provinz Posen

Post autor: Jan z Czarnolasu »

Kacpi 1998 pisze:ale, ale, a 2:35 https://www.youtube.com/watch?v=qjzLuddjIUI
OUR RULES HAVE CHANGED-to coś oznacza...
Ja to zrozumiałem w ten sposób, że dotychczas seria Total War aspirowała do bycia historyczną. Warhammer z latającymi stworami, magią i fantastycznym światem to zmiana tej zasady.
Nikt nie da nam zbawienia.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Ze wcześniejszych informacji wynika, że grywalnymi rasami będą : Orki, Imperium, Krasnoludy i Wampiry. O Chaosie nie wiadomo.

Jak tak to trochu smutno. Z drugiej strony fajnie że orki :D
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Chomikozo
Chuck Norris
Posty: 598

Post autor: Chomikozo »

Spokojnie, od czego są DLC 8)
Prawdziwy krasnolud gardzi słonecznikiem.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Chomikozo pisze:Spokojnie, od czego są DLC 8)
gierka 150 DLC po 50 suuuuper
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"


Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3445
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

-Qc- pisze:
Chomikozo pisze:Spokojnie, od czego są DLC 8)
gierka 150 DLC po 50 suuuuper
Ja poczekam, aż wyjdzie w jakiejś taniej serii. Do tego czasu pojawi się pewnie dużo modów.
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

mają być 3 gry.... z dostępnych ras to widzę, że pierwsza to stary WFB druga pewnie będzie setting w end Times a ostatnia AOS :mrgreen:
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

Kerwantes
Mudżahedin
Posty: 324

Post autor: Kerwantes »

Kurcze zapowiada się fajniutko. Może wobec tego takie gierki ad WFB będą się teraz częściej pojawiać.

Awatar użytkownika
Jan z Czarnolasu
Mudżahedin
Posty: 269
Lokalizacja: Provinz Posen

Post autor: Jan z Czarnolasu »

Podsumowanie dostępnych informacji: http://forums.totalwar.com/showthread.p ... e-articles
http://www.gameinformer.com/games/to...ampaign=buffer
http://www.pcgamer.com/total-war-war...ers-to-battle/

Flying units glide into ground units
Flying units dogfight
Quest battles
Unlockable items, abilities & mounts
Units like trolls do area attacks
Huge amount of battle animations
“There’s a smattering of other minor races, which we’re not talking about yet, but they occupy the world as well. There’s not just four different races and that’s all.”
Wizards are very powerful, but cannot be relied upon to be powerful
Winds of magic are concentrated in areas, random strengths
Area of effect attack magic & other spells that can turn the tide of battle
Wizards level up.
Lords & heroes are campaign agents that can be used in battle
Named heroes like karl franz cannot be killed, unnamed heroes/lords/wizards can be killed.
Empire campaign management works like normal total war.
Other races campaign management works differently
Greenskins have a waaagh system, which encourages fighting and penalises peace “You’ve got this balance between building up this momentum, keeping the battles going, keeping the Boyz excited, or suffering animosity.”
Animosity is present
Siege weapon manual control
Wide unit variety

Joey CA posted this in the naval thread today.
"Just a bit of insight on the naval questions. Naval will be map based- the focus of the game is massive epic battles and fantastical terrain." Joey CA

http://www.polygon.com/2015/6/4/8722...rhammer-battle
"We've done a lot of work with the charges and the charge impacts in combat,"
"Units are much more reactive to the charge. Defenders will brace themselves or try to strike back, whereas the attackers will leap in or charge to do a hit. It gives it a real kinetic feel."
Players draw heroes to their faction which then carry out actions on the campaign map.
These shamans have skill trees and level up through the campaign. They are also sent on individual assassination missions during the over-map campaign, just like spies and assassins
unlike in the historical games, there are no years.
We want players to get to know about Karl Franz and his story and his emperor-ship. He has quite an interesting backstory to him and these quests and battles help us deliver these stories."
It's still very much a sandbox game. You can do whatever you want. If you want to make friends with the Greenskins, you can. There are diplomatic options there for you. But we're going to make it harder.
"We're using a system called the winds of magic, which is from the Warhammer tabletop game," explains Mann. "There is magic around the world, and it increases and decreases depending on where you are. It's very much a geographic thing."
Everything in the game is sourced from the lore
We take the spells from the rule book.

http://www.eurogamer.net/articles/20...perfect-couple
The demo was entirely scripted (I'm sure of this, as we saw it twice),
It looks like a really fun unit to play around with, but importantly showed that this was all in-engine.
the very moment they clashed, it became clear that this is a different kind of Total War game.
"You're not going to be able to cast those big spells over and over again,"
"When you go into a battle, there will be a limited amount of spells you'll be able to draw upon and that will vary each time. There's a semi-random element, but it's also linked to the campaign game. The further north you go, and nearer to the Chaos Wastes you are, the higher amounts of magic you'll receive, but we don't want you approaching every fight with a rotation of spells that you know you can use."
So if you're playing as Karl Franz, there will be a quest chain that eventually rewards you with the warhammer Ghal Maraz. The idea being that after a victory at Black Fire Pass he will feel worthy to pick up the warhammer and hopefully lead his nation onwards."
"These quest battles can be ignored if you like,"
"You will start small." says Roxburgh. "Although the Greenskins, for example, are a single race, there are many factions or tribes within that that you'll need to beat up or assimilate into your own. We don't feel that you should start a Total War game with too much to manage. We want you to build that up yourself and know how everything came about."

http://www.pcworld.com/article/29315...wn-legacy.html
magic is fickle in Warhammer. It needs to build over the course of battle, and larger spells will take longer to build.
Some spells, it's likely you'll only cast once in a battle (if that). They're meant to be devastating attacks that can turn the tide of a battle
Do you take an extra legion of infantry into battle, or a single mage? That's the sort of choice you have to make.

http://www.pcgamesn.com/total-war-wa...nleash-a-beast
(Games Workshop provided two of every model they produce to the studio at the start of the project),
Orc politics are particularly interesting; if you’re going to succeed in the campaign, you’ll need to unite the clans under a single Warboss.
That’s measured as Waaaaaaagh, built up by looting and pillaging, attracting orks and goblins from across the map. “If you’re too static,” laughs Ian Roxburgh, Project Lead on the game, “you have animosity problems.
On the Empire side you play as Karl Franz at the dawn of his empire. Uniting his rivals means playing at diplomacy, politics, and maybe a little bit of subjugation.
“Every named character in the game gets their own quests,” explains Andy Hall, the game’s lead writer. “They open as you unlock their skill tree, with missions that must be completed.” You’ll be asked to recruit certain units, or explore and occupy certain lands. Eventually, they’ll lead to a final ‘boss’, although the term is used very loosely, battle. Those battles will be more scripted: they’ll hide units in forests, spread unique units across the battlefields, and will come with specific victory conditions.
you can fit more orcs and humans in a unit, and more units on the field, without requiring a beefier PC.
The second change: giants, alongside flying units and spider shaped cavalry have forced a change in how animation works in Total War (animations for multiple units)
“The biggest effect is in the charges. I think they are much more satisfying. The units now animate all the way until the end of the charge. Whereas previously they get a bit more static as they leap in, now they’ll immediately block or attack. It’s a much more snappy system, you get a lot more action.”
Matched animations still exist, but they’re preserved for major moments or kills.

http://uk.ign.com/articles/2015/06/0...-was-meant-for
"if they keep building momentum their army will start to gain other Orc and Goblin followers. Eventually all the greenskins will start banding around a single war boss – which means that suddenly they might get an extra army on the campaign map."
"the Empire of Man, the Greenskin horde, Dwarves and the Vampire Counts – will each have their own branching campaign. The stories of each army will be based on the decisions players make as they upgrade their army's skills, with each new skill opening a new campaign path. Each path will be based off of a tale from Warhammer lore, which allows the Creative Assembly team to treat each event as an historic battle, in keeping with Total War's traditional style."

http://www.gamestar.de/spiele/total-...8,3086629.html (Courtesy of SiWi)
Translation - http://forums.totalwar.com/showthrea...=1#post1391115 (SiWi)
"At the start of the game you will have to focus on unification of your race and after that fight big battles against the other races."
"Quest chains to gain new items, mounts and abilities. There are optional. Every Character, not just the leaders, have quest."
"Campaign Map wasn't shown. Every race different mechanic."

https://www.youtube.com/watch?v=SZ5BRXPPBoo (courtesy of englisharcher89)

http://forums.totalwar.com/showthrea...-War-WARHAMMER (very comprehensive list of articles in a wide variety of languages)

http://www.gamereactor.de (Courtesy of SiWi)
Translation - http://forums.totalwar.com/showthrea...=1#post1392045 (SiWi)
Magic and the always changing winds are on board as well. The fights in Warhammer style use a fascinating system for mana. All mages use one pool of mana for all of their spells, course and icy meteorites. A big group of arcane firepower has the advantage of a big variety of spells, but it weakens the strength of every mage, once the pool is exhausted. The winds of magic fill the pool with a random amount. But we never know exactly, if we can shoot the decisive fireball, when we need to. Magic is chaos.
Battle Designer Simon Mann calls it “dynamic frontlines” and it shall lead to a more flexible movement of unit on the battlefield. This is especially so for the “move up” of units. In the Gameplay demonstration we saw a couple of black orcs, as they move to the front of the frontline defenders and heavy griffon riders have a bigger shock power through enemy lines of defending units.

http://multiplayer.it/articoli/15078...e-fantasy.html (courtesy of [ITA]Vae_Victis)
Translation - http://forums.totalwar.com/showthrea...=1#post1392449 ([ITA]Vae_Victis)
It's not a digitalized version of the original, but a faithful representation of what would be a Total War match inside Warhammer universe.
We also asked if Total War: Warhammer will be the first title in the series to support DirectX 12, to which we have been casually answered "We believe so, but we haven't made any announce about that yet
There will be a mana indicator that determines how many and which spells will be available at any given time. From time to time the "winds of magic", a familiar term to the fans of GamesWorkshop's franchise, may change, affecting this availability and the outcome of a battle. "Timing will be crucial, and you will often have limited time to cast a spell.
"That's why these characters will progress through 30 levels, with new active and passive skills, branching and so on and so forth".
Things like diplomacy will be back in Total War: Warhammer, but will take into consideration the background mythology, and in turns how easy or hard it will be for a faction to make any deal with the others. Representatives of the Empire and the Greenskin will obviously find it hard to communicate, but wether it will be possible at all or not depends on how things will go in the game. It could be the case, for example, when facing a mutual enemy.
We'll talk about it some more during the summer exhibitions,
Jak dla mnie super. Ludzie chcieli, aby dali od razu trylion grywalnych nacji, a oni dadzą 4, ale porządnie opracowane z własnym, unikalnym sposobem gry, co jest mądrą decyzją bo trudno, aby takie nacje jak Chaos (obojętnie jaki), Nieumarli, Skavenii czy Zielonoskórzy rozwijali się w klasycznym modelu znanym z serii Total War.
Przemcio pisze:mają być 3 gry.... z dostępnych ras to widzę, że pierwsza to stary WFB druga pewnie będzie setting w end Times a ostatnia AOS :mrgreen:
Nie.
Nikt nie da nam zbawienia.

Cylindryk
Chuck Norris
Posty: 563

Post autor: Cylindryk »

Mi tam odpowiada pojęcie 4 ras na start, pod warunkiem, że potem będą dodawać pełnoprawne DLC z kolejnymi. :)

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Dobre wiadomosci są dwie: są orki i zapowiada sie fajny system ich polityki. Nie ma elfów! 2xplusik. No i minus w zasadzie jeden - jak zrobią jak z rome II to ... :)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Jeśli dobrze to zrobią to może być gra na lata... Ale tak naprawdę w to wątpię.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

Uważam, że Shogun 2 z dodatkami jest absolutnie genialny. Firma która zrobiła tę grę nie może spieprzyć Warhammera:Total War, a to oznacza, że będzie on bardzo syty. :)

Awatar użytkownika
Pitagoras
Falubaz
Posty: 1443
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: Pitagoras »

https://www.youtube.com/watch?v=yVgIWhf8-SA
Ale oni są podjarani, tą grą :D
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Naviedzony pisze:Uważam, że Shogun 2 z dodatkami jest absolutnie genialny. Firma która zrobiła tę grę nie może spieprzyć Warhammera:Total War, a to oznacza, że będzie on bardzo syty. :)
A potem zrobili Rome 2 :D :D :D
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

Niestety to prawda, może wyjść z tego gniot.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Awatar użytkownika
Jan z Czarnolasu
Mudżahedin
Posty: 269
Lokalizacja: Provinz Posen

Post autor: Jan z Czarnolasu »

Ja uważam, że gra będzie bardzo dobra. Wnioskuje to po zapowiedziach i pomysłach - np. odmienne podejście do frakcji, w celu oddania ich specyfiki.

Głównym minusem będzie beznadziejne AI. Pewnie jeszcze gorsze niż w innych częściach. Ale to normalne - komputer nie ogarnie dodatkowo skutecznego wykorzystania lataczy i magii. Poza tym gra będzie prawdopodobnie nieco zabugowana w dniu premiery - co naprawią w kolejnych tygodniach.

Obie wady nie mają dla mnie znaczenia bo i tak zamierzam grać głównie w sieci, a bugi znikną po kilku pierwszych paczach. Potem gra zostanie odpicowana przez scenę moderską.
Nikt nie da nam zbawienia.

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

-Qc- pisze:
Naviedzony pisze:Uważam, że Shogun 2 z dodatkami jest absolutnie genialny. Firma która zrobiła tę grę nie może spieprzyć Warhammera:Total War, a to oznacza, że będzie on bardzo syty. :)
A potem zrobili Rome 2 :D :D :D
Nie grałem, dla mnie pierwsza część jest kwintesencją klimatu i poza zrąbaną ekonomią w ogóle jest nieziemsko dobra. Warhammer to całkiem nowe podejście. Zobaczymy, co im wyjdzie.

kevinior
Chuck Norris
Posty: 535

Post autor: kevinior »

Nie wiem czy to dobry moment ale mnie osobiście najbardziej by rajcowalo gdyby oni zrobili coś na wzór LCS to są mistrzostwa w lola i np robili by armie i prowadzili mistrzostwa bo nigdy nie było w żadnych mistrzostwach strategii tego pokroju, no może starcraft ale to zupełnie inna gra takie moje mini marzenie no jak byłem dzieckiem z 5 6 latek to marzyłem żeby zrobili grę wiedzmina i stało się xD czas teraz na to !!
Ja na moim kutrze, sam sobie sterem, wędkarzem i rybą !

ODPOWIEDZ