Beka z forum 9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Re: Beka z forum 9th Age

Post autor: Lazur »

Przestań wygrywać mastery a potem narzekaj :)
Obrazek

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Laik pisze:Moje MI ma tylko 5 ruchu, czuje się oszukany. ..
No tak i stubborn i warda 5+ i T5. Takie tam małe niedopowiedzenie :)
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

ślivek
Kretozord
Posty: 1659

Post autor: ślivek »

@Furion +1

Jak najbardziej zgadzam się, że działało by to. Być może lepiej niż obecny system 9th age ale to nieweryfikowalne raczej w obecnej sytuacji ;)
Tak czy inaczej pomysł na matematyzację na siłę i wyliczanie ze wzorów ile co powinno być warte się mija z celem strasznie. Może pomóc i być podstawą ale nie wiem czy nie zaciemniałoby to obrazu bardziej niż pomagało. Łatwo uwierzyć w liczby i zapomnieć skąd się wzięły ;)
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Lazur pisze:W WoChu widze następujące problemy jeżeli chodzi o porównanie z innymi armiami:
- Podstawowy Mag kosztuje sporo drożej niż w innych armiach bo płacisz za statsy i chaos armour które nie warte są tych punktów.
- Marki nie dość że są drogie to jeszcze często obok bonusu dają też minus.
- Monstrous infantry w każdej innej armii mają ruchu 6 w WDG tylko 5... dlaczego? Bo tak
- Przedmioty są bezużyteczne. Tak samo zresztą większość giftów.
- koszta punktowe są zawyżone. Podczas gdy inne armie mogą na te 2500 pkt wrzucić 3 na prawde solidne oddziały plus maszyny, odginaczki WDG wstawia dwa lub trzy ale bez wsparcia.
To tak z mojego punktu widzenia.
Przy pierwszym poważnym nerfie pojawiły się głosy że nerfa dostaną też inne armie ale tak się nie stało. Wiele armii dostało nawet boosty mimo że słabe nie były. Chętnie bym zrobił test jak 8 edycyjny WoCh by sobie radził z niektórymi armiami 9 ageowymi
lord na mantysi - 435. trafia 2+ 5 ataków z s7, moja "mantysia" w ork jest inferior pod każdym względem, a za to tańsza o 70 punktów. Do tego możesz złożyć bezawaryjnie mantysie pod bsb 2+ 4++. Marki change i wrath są naprawdę solidne.

Masz heavens ktory swietnie kombuje się z armią. Masz opcje na fajnego uzytecznego malego maga jezdacego na czyms co czyni z niego niszczyciela smietnika

Smietnik przykładowy za 625, rozpa: 4x5 psów chaffu, 2x20 marud scoringowych (opcjonalnie fasty z bannerami 3+ i scorujo) 3x5 fallenów (6 move d3+1 ataków zaleznie od marku bonusy, ws4 save 4+ skirmish). W core mozesz kombinowac i z maruderami i warrorami jak potrzebujesz czegos bardziej odpornego. Szansa, ze Twoje core beda bryndzowate - mierna.

W oreczkach stajesz przed problemem, że Twoje scoringi goblinskie przegrywaja z kazdym smieciem mimo liczebnosci 20-30 modeli, orcze kosztuja niby tyle same ale staty tez inferior. Fajne goblisnkie fasty - czyli najtanszy smietnik 0 kosztuja 20 punktow wicej niz psy. Niby 4+ save, ale i tak bym się wymienił

Speciale: Niby bryndza, ale masz albo juggerki (true ze frenzy) natomaist masz prawdziwa perełke - Dragon Ogry. Staty morghastów s5 t5 4w, podwójny stomp, monstrous beast wiec rzadko ma DT, scorują, 4+ save, opcja dostepu do broni gw halby xhw. Cena - 265 za 3. Poezja

Rare: - biedne ale jak sa biedne to nimi nie graj. Widząc ze idol jest słaby nie pakuje go do rozpy żeby mi to udowadnial - po prostu czekam czy go naprawia :)

Co do tego ze Furion i Szaitis napisaliby lepsze booki - byłaby to opcja, była na to szansa, ale okazało się, że przy pisaniu booka HE komuś wyłączył się obiektywizm i projekt upadł :)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2063
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

haha qc serio porównujesz morghasty do dragon ogrów? :) to podaj jeszcze ilość ataków, fly/ brak fly , oraz to że undeadów nie breakniesz;p cory- super te same pieski są tańsze w vc, a są lepsze, w Orkach są za to super savadże, gobliny z fanatykami oraz orki na dzikach- tak T4 robi różnice;p
lord na mantysi- i co ma sobie sama wylecieć? a co to da? aby był zajazd potrzeba jeszcze co najmniej 2 potworków, bo rozpy ofensywne mają to do siebie, ze zanim zaczną zdobywać pkt, to najpierw tracą. A tu rary są naprawdę biedne i nawet nie będę porównywał do pajączka orkowego;p
skulki- no tak 170pts+ za 2 modele??? lol były fajne gdy kosztowały z bannerem i magicznymi broniami 164 a i wtedy nie były giete.
Twój śmietnik corowy nie trzyma się kupy, bo co się będzie bić? załózmy ze jest ta manticorax2 i zostaje 625 pts na unity special/rare, z których nie ma czego wybierać, edc? może tylko z gier wychodzi ze 3xspawn lepszy, a przecież potworki muszą być.
heaven- tak twierdzisz? 4 czary to za mało i trzeba mieć unity w którym ten mag będzie przebywać- no dobra załóżmy ze weźmiemy z corów. te 4 czary to mało, woch w obesnej chwili ma problemy w cc, tak ma, nawet ten lord na manticorze z frenzy, którego da się wykiwać
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

no morghi maja 1 wiecej atak i co z tego? weź xhw zamiast GW i msz prawie xero i to za sporo taniej - poza tym sa w rare czyli w teorii zajmuja miejsce coachom i wratom... Napisałem Ci że skulle sa inferior do ogrow, ktore maja wszystko co powinny miec zeby rywalizowac ze wszystkim innym. A od fly masz herosow do klepania, w biedych VC tylko morghi :)

Pograj tymi savagami troche, polecam scoring za 400 z frenzy :) rownie dobrze moglbys wystawic warriorow khorne z bannerem i mialbys to samo tylko lepsze. Nie wystawiasz, bo kloc z 4/5 move i frenzy nic nie zrobi przeciwko dowolnej nwet minimalnej kontroli stołu

Poza tym VC obok CHD to jeden z bardziej debilnie napisanych książek w której wszystko jest mocne. Porównywanie do nich nie ma sensu
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

-Qc- pisze:no morghi maja 1 wiecej atak i co z tego? weź xhw zamiast GW i msz prawie xero i to za sporo taniej
Qc sprawdź sobie te 2 unity. Morgi z bazy mają 5WS 4A 5S 5T 4I 4W latają, jak im dasz ahw to mają 5A 5I.
Dragon ogry z bazy mają mają..................... 4WS 3A 5S 5T 2I 4W nie latają. Mają dwa duże plusy to znaczy GW i po 2 stompy.
Dalej mogą uciec z kombatu i nie da sie ich leczyć, są dobre i chyba najlepsze ze speciali jak tak patrze.

EDIT: a no i nie mają ani feara ani odporność na niego co oznacza LD7 w kombacie z fearem xD
-Qc- pisze:Poza tym VC obok CHD to jeden z bardziej debilnie napisanych książek w której wszystko jest mocne. Porównywanie do nich nie ma sensu
A nie taki był zamysł T9A? :lol2:
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Misiaki nie chce się wtrącać bo tez uważam że bookiem WDG "co najwyżej da się pograć" ale te DO mają jedna zaletę która bije morgi na łeb na szyje.... mogą być scoringiem :wink:
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Flyingowi bohaterowie którzy kiedyś od jednego strzału z armaty i oblanym wardzie zchodzili na 66% a obecnie na 100% przy czym ogry, demony i bestie mają zabawki które udanego warda re-rollują...
Ogry są bardzo spoko co nawet Barb udowodnił grając nimi na masterze i skończył nawet w top 5... a nie czekaj jednak w top 15.
Czekasz Qc na poprawienie Idola ja też czekam tylko ja czekam na poprawe większej ilości baboli
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Chodzi o te działa, które rzadziej niz kiedys trafiaja :) i dalej na 1-2 zostajesz na ranie :)

Co do ld 7 - macie w 18 calach ld 9, dacie rade

scoruja + maja 7 move czyli sa szybsze
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1039

Post autor: Dancaarkiiel »

Lazur pisze:Flyingowi bohaterowie którzy kiedyś od jednego strzału z armaty i oblanym wardzie zchodzili na 66% a obecnie na 100% przy czym ogry, demony i bestie mają zabawki które udanego warda re-rollują...
Ogry są bardzo spoko co nawet Barb udowodnił grając nimi na masterze i skończył nawet w top 5... a nie czekaj jednak w top 15.
Czekasz Qc na poprawienie Idola ja też czekam tylko ja czekam na poprawe większej ilości baboli
Działa nie rzucają na hita czy co?
Obrazek

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Szkoda o tym gadać bo przecież już ustalone że WDG jest mega spoko tylko kierowców w Polsce nie ma.
Analogicznie Orki są mega słabe ale Kuc skillem nadrabia
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Orki to średniawa armia, a Qc nadrabia fartem.

Podobnie byłoby z wochem, gdyby ktoś jechał na pałe licząc ze pozdaje wardy, albo ktoś drugi stal z tylu az magia i spawny nie zabija maszyn :D

Ale szczerze, to po Szczyrku słyszałem i głosiłem jedną tezę "orki są słabe a gobliny niegrywalne". Sam sobie udowodniłem że jest inaczej, ale po 20 porażkach zamiast sprzedać armię grałem dalej :)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Zazdroszcze farta w takim razie że wystarcza go na kilka bitew z rzędu i to akurat na masterze.
Armia czeka na półce na DMP o sprzedaży nie ma mowy ale ostatnio jak mam czas się gdzieś wyrwać to raczej wybieram inne systemy.
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

No inne systemy to jednak mniejsze wyzwanie. A grając wdg każde zwycięstwo smakuje jeszcze lepiej ;)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

Ja się nie dziwie, że gracze WDG czy DE są sfrustrowani... GW było jakie było... wypuszczało booki i nie reklamowało, że WFB jest mega zbalansowany do gry turniejowej. A tu T9A jest tworzona rzekomo przez graczy dla graczy i przeznaczona do gry turniejowej... a tu taki syfik :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: i armie mocno odstające od reszty :?
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Prędzej gw dawało gwarancje że jak kupisz woch albo de to sobie pograsz i wygrasz, a tu nowa edycja, bardziej zbalansowane zasady i te armie już nie działają tak dobrze więc jest to płacz

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

chyba ci się coś pomyliło... WOCH przegięty :?: chyba w 5 ed. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

To dlaczego niby nie było turniejów na open na 8ed? Skoro woch i de były tak zbalansowane? Chyba do nich było akurat najwięcej ograniczeń. Wiadomo inne armie też miały swoje przegięcia, ale te najbardziej odstawały.

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

obawiam się, że brak turniejów na Open w 8ed nie był spowodowany przegiętością WOCH a innych armii, w których dało się wykręcić sporo bardziej wypornych rzeczy niż DP Nurgla latający z 4 poziomem death i soulfeederem oraz jeden hero/lord z rerolami pał na warda... :mrgreen:
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

ODPOWIEDZ