Pomysl na Wampiry

Bretonnia

Moderatorzy: Jagal, Milczek

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gobo
Masakrator
Posty: 2131
Lokalizacja: Tawerna - Płock / Toruń

Post autor: Gobo »

Błażej pisze:czy Wy ludzie naprawdę nie zauważacie ironii ? :roll:
w pierwszym poscie byla wyczuwalna... w drugim juz nie

ja dzis testowalem trebe an krasiach, imo fajna sprtawa...ale jak sie ma 3 misfire na 5 strzalow to czlowiek sie wkurzyc moze....perfektem wszystko sie wcelowywalem a potem miss...ale jak wszedl hit to spadlo 10 longbeardow ;D ...na Vc tez mysle ze bedzie nice ;]

Jason
Mudżahedin
Posty: 262

Post autor: Jason »

Kal_Torak pisze: Jeśli zostanie chociaż jeden gostek z regimentu wampiry wskrzeszą bez problemu więcej niż wcześniej ubiłeś.
Rulebook, strona 107:
"Wizard cannot cast spells at unit in close combat, unless the spell only affects the caster himself or the spell's description specifies otherwise"

W Invocation of Nehek nie ma ani słowa o tym, że można rzucać w combat, więc nie można.

PS. Oczywiście zanim dojdzie to kolejnej rundy walki możemy dostać swoje z boku z popychaczki... ale to już inna historia. W każdym razie nie dajemy się zrobić w jajo z powiększaniem walczących oddziałów.
The most important rule!
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.

Lizardmen, Bretonnia, High Elves

Błażej
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

brawo.. brawo...

a teraz idź poczytać uściślenia

Awatar użytkownika
Gregor
Chuck Norris
Posty: 402
Lokalizacja: Ósma bila

Post autor: Gregor »

EEEEEEEEEEE...Janson no właśnie nic tam nie pisze ,że można masz racje ale czy pisze ,że nie można.TAK na logike jak nie piszą nic na ten temat chyba można nie.

Jason
Mudżahedin
Posty: 262

Post autor: Jason »

Czyli sprawa wygląda tak: zgodnie z zasadami nie można, ale jak się jakiś lamer powoła na uściślenia to może wykłócić że jednak można. Sweet. Dziękujemy Ci LS :)
The most important rule!
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.

Lizardmen, Bretonnia, High Elves

Błażej
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

chodzi o to, że działanie czarów jasno wskazuje na to że można je rzucać do CC... tylko głupi autor zapomniał to napisać.

ale dość o tym... było pełno tematów poruszających to zagadnienie.

Piotrax
Kradziej
Posty: 987
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Piotrax »

W Ab wampirów jest raczej jasno napisane. Ostatni akapit przy inwokacji mówi że jesli modele są dowskrzeszane i w tej turze oddział szarżował (czyli już jest w combacie) to nie dostaje bonusu za szarże...

Awatar użytkownika
Bałagan
Chuck Norris
Posty: 507

Post autor: Bałagan »

Vampirki są przegięte i mają trzy mocne (słabe punkty)
1. Sztandarowy armii ze sztandarem dającym regeneracje
2. Generał
3. Przegięta magia z wskrzeszaniem

na Vampirki polecam dwie damselki w oddziałach sztandarowy armii ze sztandarem znoszący u wroga bonus za szeregii,
Generał i paladanym z magiczną bronią która znosi regeneracje (płonące ataki, killing blow) plus virtua dający dodatkowy atak za kazdą rane, w kombie z podwiązką to jest dla Vampirów zabójcze.
Starałem się powstrzymać jego czarowanie przez 2 tury 4 kośćmi dipela i 4 dispel scrolami
W drugiej turze zginął generał wampirów i jego armia zaczeła się sypać.
Przez dwie następne tury jednak jego armia ciągle walczyło mimo że była co ture mniej liczna

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

Jason pisze:Czyli sprawa wygląda tak: zgodnie z zasadami nie można, ale jak się jakiś lamer powoła na uściślenia to może wykłócić że jednak można. Sweet. Dziękujemy Ci LS :)
nie wiele wiem ale się wypowiem... :roll:

no offence ale ta jak i inne "fpadki" LS była dogłebnie wałkowana, LS musi rzeźbić w "materiale" :wink: dostarczonym przez Tfurce z Albionu, a patrząc na poziom ostatnich FAQ-ów lekko nie będzie :oops:
Fisch pisze:misiaki

przecież wampiry mają turbo przechlapane z Bretką

taaa pewnie zwłaszcza jak grają na spamie guli... nie liczę oczywiście sytuacji gdzie generał ginie w 2 turze :D

juz widzę jak 5 Questów/Realmów zdejmuje klocek guli (bo zwykle tak jest że w momencie szarży jest ich troszkę więcej jak na starcie :) generalnie jak nie zniszczymy regonu guli w szarży to dostajemy kontr-szarżę w bok i pozamiatane... Czarny trener wyfruwa zza lasu jak jest eteryczny (2 max 3 tura) i trebusz może mu... Upiory wchodzą do domku/lasu gdzieś na środku i ryczą sobie w najlepsze...

niestety granie bretą ostatnimi czasy bardzo przypomina ranie Ogrami - jesteśmy związanym i zakneblowanym króliczkiem który walczy z przeważąjacymi siłami wroga :lol2: coby tchnąć nieco optymizmu w niniejszy post na VC polecam grali, erosów koniecznie z magicznymi atakami i 2-3 magiczki ze skrolami, pegazy + duuuzo łuczników remis jest w zasięgu ręki :wink:

Awatar użytkownika
Torgill
Mudżahedin
Posty: 310
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Torgill »

Co do ochrony antymagicznej ostatnio próbuję kombinację 3 damselki. 2 mają po 2 scrolle, trzecia ma staff of sorcery. Gracz wampirów będzie zazwyczaj wskrzeszał na d6, niektóre mu nie wyjdą a inne dzięki +1 do dispella mamy szansę rozproszyć. To niezła ochrona magiczna, tyle że kosztuje 360pkt i prawie nic nie zrobi w naszej fazie magii. A wystawienie proroczki oznacza, że jesteśmy skazani na max Ld 8 co czasami boli - zwłaszcza przy armiach wzbudzających strach.
Tak czy siak niezmiennym problemem są generałowie ukrywający się w klocku ghuli, który idzie z tyłu a z przodu inne klocki ghuli/szkieletów. No i niestety upiory - są po prostu upiorne. Próbowałem przeciwko nim herosa na pegazie - nie dał rady. A ścigać ich lancą grali, gdy mają 12 ruchu i w co się wbiją, to w tej samej turze złamią - to trudne zadanie. Właściwie pół rozpiski trzeba by zrobić pod polowanie na upiory - tyle że drugie pół nie powstrzyma ghulowo/magicznego walca :(
Jedyny sposób jaki znalazłem to spisać coś na straty przeciwko upiorom i je zająć - najlepiej yeomenami i errantami - zostawić coś na przedzie żeby szachować ghule a najlepsze jednostki pchać skrzydłami na tyły i spróbować dorwać klocek z wampirami. No i można jeszcze liczyć na szczęście przy strzelaniu trebuszem.
Myślę nad jeszcze jednym rozwiązaniem - chłopi. Wsparci rycerzami od boku, jeżeli zaszarżują (koniecznie 25) to dają nam niezłą przewagę w CR (zwłaszcza jeśli skasujemy atakiem w bok szeregi nieprzyjaciela). Może uda się wtedy przebić? Bo jak się nie przebijemy w 1 turze, to wąpierz i tak wskrzesi to co padło i jesteśmy ugotowani :(
Ktoś kiedyś walczył z wampirami na klocach chłopów?

Awatar użytkownika
Gniewko
Masakrator
Posty: 2320
Lokalizacja: czasem Bielitz, czasem Breslau

Post autor: Gniewko »

Wyczułem że pytanie było do mnie :)
Grałem kilka razy na wampiry, różne formaty, różny stopień udziału kmieci w wojsku. Teraz wnioski:

1) mounted yeomen - pozycja obowiązkowa, bo wszystko co jest tanie, nie panikuje rycerzy i jest dobre do odginania szarży wroga jest fajne. Yeomeni doskonale się sprawdzają na Blood Knightów, bo przez frenzy tamci uganiają się za nimi choćby i do końca bitwy. Przykład z jednej z bitew - podstawiam yeomenów pod sam nos 5 rycerzom krwi z wampirem generałem, tak by przeciwnik ich dogonił i nie spalił szarży. W efekcie truposze zatrzymują się bokiem do mojego oddziału 8 realmów z paladynem, którzy w szarży zawracają do trumien 3 wampiry, a reszta się sypie.

2) trebusz - w zasadzie nic nowego pod słońcem, tak samo użyteczny jak przy innych armiach, wszystko zależy czy przeciwnik umie się przed nim kryć po kątach

3) zbrojni - i tu jest mały problem, bo kmieciom odwaga nie domaga - pomimo bezustannego jedzenia czosnku nasi elitarni chłopcy srają po nogawicach ze strachu, absolutnym priorytetem jest więc pilnowanie ich rycerzami. Ta procedura niestety spowalnia znacznie armię, zmuszając ją do defensywnej, a nie ofensywnej taktyki. Lepszym, acz droższym punktowo rozwiązaniem jest relikwiarz z około 18+ pielgrzymami (ja preferuję 24). Statystyki bojowe te same, a dochodzi ward, wysoka jak na ludzi liderka, hate i stubborn.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Jason pisze:Czyli sprawa wygląda tak: zgodnie z zasadami nie można, ale jak się jakiś lamer powoła na uściślenia to może wykłócić że jednak można. Sweet. Dziękujemy Ci LS :)
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... dition.pdf

pozdro pocwicz

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

Żaba pisze:
Fisch pisze:misiaki

przecież wampiry mają turbo przechlapane z Bretką

taaa pewnie zwłaszcza jak grają na spamie guli... nie liczę oczywiście sytuacji gdzie generał ginie w 2 turze :D

juz widzę jak 5 Questów/Realmów zdejmuje klocek guli (bo zwykle tak jest że w momencie szarży jest ich troszkę więcej jak na starcie :) generalnie jak nie zniszczymy regonu guli w szarży to dostajemy kontr-szarżę w bok i pozamiatane... Czarny trener wyfruwa zza lasu jak jest eteryczny (2 max 3 tura) i trebusz może mu... Upiory wchodzą do domku/lasu gdzieś na środku i ryczą sobie w najlepsze...

niestety granie bretą ostatnimi czasy bardzo przypomina ranie Ogrami - jesteśmy związanym i zakneblowanym króliczkiem który walczy z przeważąjacymi siłami wroga :lol2: coby tchnąć nieco optymizmu w niniejszy post na VC polecam grali, erosów koniecznie z magicznymi atakami i 2-3 magiczki ze skrolami, pegazy + duuuzo łuczników remis jest w zasięgu ręki :wink:
Jest dokładnie tak jak mówisz Żaba. Bretonia stoi przy krawędzi i poluje trebkiem na generała;)
Wampiry boją się podejść do naszej strefy w obawie przed grallami i herosami.
Najczęściej Breta Vs VC to najnudniejsze bitwy świata.

(oczywiście trzeba mieć duzą magiczkę i najlepiej dwie małe, trebka, dużo gralli, herosów grallowych z bonusami do CR, szóstki errantów z muzykami, łuki i zero lanc ze sztandarami żeby nie tracić punktów)
Obrazek

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Yeomeni doskonale się sprawdzają na Blood Knightów
Problem z tym ze Blood Knightów prawie nikt nie wystawia.
podstawiam yeomenów pod sam nos 5 rycerzom krwi z wampirem generałem
Takiej konfiguracji w armii VC to jak żyję nie widziałem.
Obrazek
Obrazek

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

@ Dębek

Śmiechu tak gra.
Na turniejach.
Obrazek

Awatar użytkownika
Piotr P.
Falubaz
Posty: 1389
Lokalizacja: Bastion

Post autor: Piotr P. »

mój sposób na wampiry to rozwalić generała w 2 turze, przy okazji wszystkie vampirki i necrosów. Potem sie schować i czekać. W 5 tur armia umarlaków sama się rozsypie. Proste, prawda?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Skupuje 5 edycyjne modele Bretończyków.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

podepne sie pod temat,w takim wypadku jaki zestaw itemow wkladacie na panienki?
bo jak widze zaczyna sie od 4DS...ale czy prophet cos jeszcze ma ze soba?

Błażej
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

(oczywiście trzeba mieć duzą magiczkę i najlepiej dwie małe, trebka, dużo gralli, herosów grallowych z bonusami do CR, szóstki errantów z muzykami, łuki i zero lanc ze sztandarami żeby nie tracić punktów)
heh... jak 4 lata temu tak rozpę złożyłem to została całkowicie wyśmiana i opluta i zdeptana z ziemią na forum :) Ech... jak się te czasy zmieniają ;p

Awatar użytkownika
Piotr P.
Falubaz
Posty: 1389
Lokalizacja: Bastion

Post autor: Piotr P. »

Błażej pisze:... jak 4 lata temu tak rozpę złożyłem to została całkowicie wyśmiana i opluta i zdeptana z ziemią na forum
Bo w na forum rospisek większość komentujących to małe mózgi które pałują się przy robieniu wymaksowanych rospisek, ale nie umieją tym zagrać.

Najlepsza rospiska to taka którą Ci się przyjemnie gra i masz przyzwoite wyniki.
Skupuje 5 edycyjne modele Bretończyków.

Awatar użytkownika
The Miz
Chuck Norris
Posty: 507
Lokalizacja: WWE

Post autor: The Miz »

Ja na wampiry wystawił bym lorda z Vir of audacity, Sword of lady chempion i 1+ AS z przerzutem. na koniku. BSB z Vir. of Duty i Bammer of the lady. 3 damselki jedna z 2xDS druga z DS i z dodatkową kością dispella na 2+ 3 z Falconem (jeżeli jest możliwość że smok bedzie :mrgreen: ) a tak to z Staff of sorcery. mamy wtedy 5-6 kości dispella z 1+ do rozproszenia. Z jednostek to 9xRealmów, 9xRealmów, 9Ertantów z errantry bannere, 8 Gralli z warbannerem ( do nich BSB )
2X5 errantów z muzykiem albo 2x5 yołmenów chociaż erranci chyba lepsi by byli moim zdaniem. Katapy nie bo to nie imperium że 1 celny strzał i czołg wyeliminowany tylko wampiry i nawet jak zabijemy 6 ghuli to i tak je wskrzesi ;/.

Wampirzemu graczowi nie wszystkie wskrzeszania wejdą a te które wejdą do 5 to na jednej kości bo mamy 50% szansy że rozproszymy. Lusterko moim zdaniem zły pomysł bo co da 1 wound i tak się uleczy. Jedziemy jak najszybciej ( ale się modlimy) Żeby nie do wskrzesił jeszcze więcej ghuli i innych śmieci.

Takie moje zdanie. ja bym tak się wystawiał. Jedziemy w kupie żeby 9ld było i celujemy w wampirów przede wszystkim. + może się okazać że wampirzy lord ma 5 siły sam z siebie i staramy się złapać go lordem ;). Pamiętajmy że to my mamy 16" ruchu i z celnym okiem można to wykorzystać.

ODPOWIEDZ