Gadzinkowe PG

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Gadzinkowe PG

Post autor: TruePunk »

Ahoj, ahoj

Noto tak. Czytajac armybooka do zielonych, znalazlem fragment prawiacy, ze tak sparafrazuje 'nie ma wiekszego powodu do dumy dla prawdziwego Hersza Hersztow niz oswojona wyverna'.
I myslec nad tym zaczalem. Czemu nikt Gadzinki nie wystawia, skoro ona taka wg fluffu fajna?
I nagle zrozumialem: bo nie ma wsrod nich prawdziwego Herszta Hersztow. Tako zaczalem sypiac z army bookiem pod poduszka; udoskonalac rozpiske przy wigilijnym stole, nawet z uzurpatorem Quasem czesc pomyslow przedyskutowalem. Ponizej przedstawiam efekty mych przemyslen

(Pragne przeprosic, ze rozpiska jest nieobrobiona - ale jako ze w chwili znudzenia powymyslalem niecnota nazwy; to serca nie mialem teraz wycinac :P mam nadzieje ze modowie mnie za to nie zabija)


Tilean Waaaagh! 2500 Pts - Orcs & Goblins Army

1 Herszt Momo Pyskaty (Black Orc Warboss) @ 451 Pts
General; Heavy Armour
Ulag's Akk'rit Axe [25]
Enchanted Shield [15]
Warboss Um's Best Big Boss At [30]
Bigged's 'ed Kickin Boots [30]
1 Gadzinka (Wyvern) @ [200] Pts

1 Maldun Elfojad (Black Orc Big Boss) @ 180 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Morks Spirit Totem [50]
1 Kartoflojad (Boar) @ [0] Pts

1 Uglug Ogrzysyn (Black Orc Big Boss) @ 126 Pts
Choppa; Heavy Armour; Shield
Warboss Imbad's Iron Gnashas [30]
Collar of Zorga [5]

1 Szczerba (Orc Shaman) @ 115 Pts
Magic Level 1; Big Waagh; Choppa
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

5 Maue zielone na pajonkach (Goblin Spider Riders) @ 65 Pts
Spear; Shield
(5 Duza pajonk)

5 Maue zielone na kundlach (Goblin Wolf Riders) @ 65 Pts
Spear; Light Armour
(5 Kundel)

5 Maue zielone na kundlach (Goblin Wolf Riders) @ 65 Pts
Spear; Light Armour
(5 Kundel)

5 Maue zielone na kundlach (Goblin Wolf Riders) @ 65 Pts
Spear; Light Armour
(5 Kundel)

12 Swiry (Savage BigUns) @ 188 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Choppa; Warpaint; Musician
[Naczelna Swir (Savage Orc Boss)]

12 Zboj-Orki (Orc Boyz) @ 104 Pts
2ndWeapon; Choppa; Light Armour; Musician
[Naczelna Zbojnik (Orc Boss)]

23 Czempijony Morka (Orc Boyz) @ 168 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician
[Naczelna Czempijon]

23 Czempijony Gorka (Orc Boyz) @ 168 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician
[Naczelna Czempijon]

6 Dzikie chlopaki na dzikach (Savage Boar Boyz) @ 174 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Shield; Musician
[1 Najdzikszy z dzikich (Savage Orc Boar Boyz Boss)]
[6 Chrum-chrum (Boar)]
Frenzy

9 Grzybo-Jezdzce (Squig Hoppers) @ 135 Pts

1 Glazocisk (Rock Lobber) @ 75 Pts
1 Stara piernik (Bully) @ [5] Pts
3 Lobsluganci (Crew) @ [0] Pts

2 Dzidomiot (Spear Chukka) @ 70 Pts
6 Lobsluganci (Crew) @ [0] Pts

1 Nurek Zaglady (Doom Diver) @ 80 Pts
3 Lobsluganci (Crew) @ [0] Pts

1 Duzy Bob (Giant) @ 205 Pts

Casting Pool: 3
Dispel Pool: 3 (+3 z totemusa)
Models in Army: 127
Total Army Cost: 2499


I teraz pare spraw.
1) Sprzet na pieszym bossie - albo to co jest, albo -1 do hita. Do wyboru do koloru. Moze miec 4 ataki, wtedy IMO KB moze postraszyc niezle.
2) Savage piesi i zboj-orki. Albo oddzialy wystawiane po 15 (savage nie big uns wtedy); albo wersja taka jak obecnie

Ogolnie rzecz biorac - BSB wchodzi do jednego z klockow orkow; drugi heros i szaman do drugiego klocka.
Te dwa oddzialy wystawiamy blisko siebie, w centrum stolu domyslnie. Po jednej stronie (tam gdzie las bedzie, czy cos takiego-a raczej zawsze jest) ida hoppersi, za nimi piesi savage. Druga flanka to savage na swiniach, supportowani przez zboj-orki
Gigant i wyverna skrajnie na flankach, maszyny miedzy oddzialami, fasty - jedyny wymog, zeby nie mialy szansy spanikowac zadnej z 3 podatnych nan maszyn.

Czekam ochoczo na kazda krytyke, rady, uwagi - jedyne co zmienic sie nie moze, to fakt ze gadzinka bedzie w rozpisce goscic. Reszta moze byc mobilna
mode on:
to jest pierwszy i mam nadzieje ost raz kiedy obrabiam rozpe
dzieki takiemu obrobieniu masz nazwy czempionow/koni etc fluffowe oraz masz przejzystosc

mode off

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9570
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Witam :)

Kilka uwag, skoro się domagasz :D

1. Jednak dałbym KB na szefie zamiast dodatkowego ataku. Jeśli Twój latający lord spotka się z wrogim, to może przesądzić dość łatwo o wyniku starcia. Dobre na kawalerię. A jeśli twój szef utknie w walce, to potem z siłą 5 będzie mu ciężko. Więc KB może być pomocne, zwłaszcza na herosów. A pamiętaj, że przy ws7 i przerzucie na hita szansa na 1 KB jest ponad 50 lub więcej procent.
A ten dodatkowy atak możesz dać pieszemu koleszce.

2. 11 zwykłych boyzów to średni pomysł. Zamień ich na łuczników. Od razu będzie lepiej.

A reszta to już spoko standard.
Całkiem fajne :)

Pozdr!

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

wiesz ze mnie wyszlo cos bardzo zblizonego...
ale wywal big uns z savage-lepiej 2x15 w oddzialach...188pkt to na tyle duzo ze warto juz w to poslac cos lepszego i sie na nich rozpedzic
a animozja plata figle-oblana i rozpedzenie bedzie w bardzo nieprzyjemne miejsce

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

@Kołata:
Domyslnie heros ma sie przyczaic i od tylu lamac oddzialy - wtedy wieksza liczba atakow wydaje sie na miejscu (im wiecej nabije; tym wiecej wygra).
Ale faktycznie - jak cos zlego sie przytrafi (utkniecie w walce i dostawienie herosa, badz szarza jakiegos latacza/biegacza namnie) to KB moze ratowac tylek.

Ad 2: 12 zwyklakow (dochodzi boss; nieobrobione ; p). Lucznicy byli na testach rozpiski sporo czasu - los dal im wiele szans, zadnej nie wykorzystlai.
Narazie testowalem patent 15 boyzow i 15 savage; spisywali sie - zwykle chlopaki w szarzy zjadaly minersow nawet. Liczba 6 w szeregu wiele gorsza nie jest (bo ani liczebnosc, ani szeregi sie nie licza tak naprawde w tych oddzialach), a poteguje liczbe atakow.

@Quas:
Ano, drodzy i mietcy. Coz to znaczy? Ze ostrzal sciagac beda. I dobrze, wieksze szanse dla gadziny ;p
punkty ktore oszczedzam na savage (w wersji nie big uns) upycham w zwyklych z 2 bronmi - tak naprawde nie zwiekszam ich potencjalu bojowego; savage zas oslabiam.

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

mnie sie podoba rozpiska

byloby lepiej jakby ktos mogl nielatajacy dowodzic
(np jak w bretce po zamontowaniu sprzetu na kolesiu z gryfem)
wtedy rozpa bylaby idealna :)
czasem gralem na wyvie
tylko ze ja lepiej zdawalem wardy na 5+ niz na 4+ :roll:

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Rozpa IMO klimatyczna i ok. Zlapała by większy klimat gdyby na gadzince jezdził dzikus 8)

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

Kołata pisze:Witam :)

Kilka uwag, skoro się domagasz :D

1. Jednak dałbym KB na szefie zamiast dodatkowego ataku. Jeśli Twój latający lord spotka się z wrogim, to może przesądzić dość łatwo o wyniku starcia. Dobre na kawalerię. A jeśli twój szef utknie w walce, to potem z siłą 5 będzie mu ciężko. Więc KB może być pomocne, zwłaszcza na herosów. A pamiętaj, że przy ws7 i przerzucie na hita szansa na 1 KB jest ponad 50 lub więcej procent.
A ten dodatkowy atak możesz dać pieszemu koleszce.

2. 11 zwykłych boyzów to średni pomysł. Zamień ich na łuczników. Od razu będzie lepiej.

A reszta to już spoko standard.
Całkiem fajne :)

Pozdr!
Thx Kołata; dzis testowalem wersje z KB na lordzie i 5 atakami na zwyklym herosie.
Zdecydowanie lepsze combo - KB zabil dwoch krasnoludzkich herosow (gienia i bsb^^); za to 5 atakow piechotnika ratowalo mi tylek dzielnie.

Czwarta z rzedu, wygrana przez gadzinke bitwa - tym razem 15:5 na kowadlowych knypkach. Mighty!

Awatar użytkownika
Bruenor Battlehammer
Wodzirej
Posty: 700
Lokalizacja: Bendsburg

Post autor: Bruenor Battlehammer »

no juz sie tak nie chwal :wink: ale fakt, ze zawalilem taktycznie ta bitwe :?

Kolo z killing blowem wymiata :wink:

ODPOWIEDZ