DoCh vs ChW 1000pts (Zdjęcia) - Nowa bitwa!

Niekulawy język oraz zdjęcia mile widziane!

Moderator: RedScorpion

ODPOWIEDZ
Trollen
Wałkarz
Posty: 83

DoCh vs ChW 1000pts (Zdjęcia) - Nowa bitwa!

Post autor: Trollen »

Siemka.

Grałem dziś bitwę Demony Korna na Wojowników Chaosu Niepodzielonego.
  • Moje były demony w składzie:
  • Herald of Khorne na Juggernaucie z Armour of Khorne
  • 26 Bloodletters of Khorne z Icon of Endless War
  • 6 Flesh Hounds of Khorne
  • 1 Soulgrinder of Chaos
  • Przeciwnik miał:
  • Chaos Lord na Barded Chaos Steed
  • Chaos Sorcerer Level 2 z Lore of Fire (czary 0 i 6)
  • 5 Marauder Horsemen
  • 5 Marauder Horsemen (Throwing Spears)
  • 24 Chaos Marauders
  • 5 Chaos Knights
  • 3 Dragon Ogres


Obrazek
Rozstawienie (od lewej do prawej):
  • Bloodletters z Heraldem (na przeciwko stała kawaleria z lordem obok niej kawaleria z oszczepami)
  • Kamyk (przeszkoda terenowa)
  • Psy (na przeciw psów stał klocek piechoty z magiem)
  • Soulgrinder (na przeciwko Dragon Ogry za nimi Druga Kawaleria)


Bitwa:
Obrazek
W turze pierwszej chaos podszedł wszystkim i wypalił mi z 2 czarów. Fireballa zdispelowałem drugi (silniejsza wersja) wszedł z irresistem i zabił mi 5 bloodletterów. Mag oberwał 1 rane.

Obrazek
W mojej turze klapa. Wszystkie szarze spalone. Nie było tak daleko bo ok 17" cali do przeciwnika, ale bloodletersi mimo extra kosci nie dobiegli, a psami rzuciłem same jedynki na szarze. Soulgrinder wypalił z działa i zadał 1 ranę dragon ogrowi.

Obrazek
Obrazek
Szarza konnicy chaosu i dragon ogrów. Mag znów czarował oba czary weszy w psy, i udało mu sie zabic jednego psa. W walce wyzwałem generała na pojedynek i zabiłem go, ale nie killing blowem, tylko normalnymi ciosami heralda. Bloodlettery zabiły 3 konnych, a konni zabili 3 bloodletterów. Knighci ustali z insane courage. Dragon Ogry nie zraniły Soulgrindera a same oberwały 2 rany. Uciekły, a soulgrinder wbił się w oddział Lekkiej Kawalerii.

Obrazek
Psy chaosu zaszarzowały piechote maruderów. Wygryzły 5 z nich, padł pies. Soulgrinder wybił 4 lekkich kawalerzystów i zaczał gonic piątego ale szybko sie zmeczył. Bloodletersi dobili kawalerie chaosu.

Dragon Ogry i lekki kawalerzysta sie zebrali. Marudy zraniły psa, wynik walki go dobił.

Obrazek
Soul grinder wbił sie w marauderów. Psy i soulgrinder zabili sporo marauderów (a zapomniałem uzyc thunderstompa). Maruderzy niezranili nikogo i uciekli.
Goniąc wbiłem sie w dragonogry.

Obrazek
Ponieważ reszta armii warriorów juz nie miała szans to skupilismy sie tylko na walce dragon ogry vs soulgrinder. Po 3 rundach walki wybiłem 2 kolesi, a oni zranili mnie raz. Potem uciekli.


  • Pytania
  • 1. Czy strzelajac z grapeshota z soulgrindera dostaje modyfikatory -1 za ruch i -1 za zasięg? gralimy ze tak, czyli po ruchu i na max zasiegu trafiałem na 6+.
  • 2. W takiej sytuacji: gdy maruderzy walcza z psami i wbiega w nich soulgrinder (kopsa terrorem) to czy maruderzy rzucaja na panikę?
  • 3. Atakuję Soulgrinderem Lekką Kawalerie (5 modeli w 1 szeregu) z flanki. Koles nie zdaje inicjatywy i dzieki temu mam autohity w niego. Czy moge rozdzielic ataki miedzy niego 1 i 3 w reszte? Stykam sie tylko z 1 modelem.
  • 4. Czy czar magi ognia nr 6 mozna kierować do modeli walczących wręcz? Celując np tak, by template zakrywała tez modele własnej armii?
  • 5. Soulgrinder walczy z oddziałem Dragonogrów, który otrzymał juz 2 rany. Dragonogry nie zdaja Inicjatywy i autohituje dragonogra. Zadaje 4 rany. Czy moge wybrac model nie ranny i zapodac w niego wszystkie 4 rany? Czy dobijam juz rannego (zadajac 2 rany i na tym koniec)?
Pomoc.
Czy mozecie poradzić jak zmienić tą rozpiskę Chaos Wariorów, zeby bardziej dawała sobie rade z tymi demonami? Dopiero zaczynamy zabawe w 8 edycje, ale mamy sporą kolekcje modeli, która bedzie malowana systematycznie i raporty beda coraz większe.
Ostatnio zmieniony 18 lis 2012, o 01:46 przez Trollen, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

1. Nie jestem pewien ale chyba dobrze zagraliście
2.Nie bo marudy są w kombacie i nie muszą robić reakcji na szarżę
3.Nie, te ataki mozesz kierować tylko w niego
4.Nie, direct damage spell nie może być rzucony do kombatu( template nie nie może dotykać sprzymierzonych jednostek)
5.W opisie zdolności Soulgrindera jest napisane że możesz wybrać model w btb a więc mozesz wybrać też inny model niż ten już zraniony.

Na bloodki najlepsze są masówki ponieważ z T3 w miarę szybko giną(np. 40 marudów z dwurakami + frenzy lub ew.kloc warriorów+halabardy lub druga broń i frenzy choć nie koniecznie.Jeśli masz frenzy to pamietaj zeby najpierw zabic odginaczki i mieć blisko siebie BSB w razie nie udanego testu LD :)), czary obrażeniowe, helka.
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Trollen
Wałkarz
Posty: 83

Post autor: Trollen »

Dzieki, mam jeszcze watpliwosci:
3. Czy jak wypłace ataki w model co niezdał I i zabije go powiedzmy 3 atakami, to czy reszta przechodzi na oddział normalnie? Czy poprostu robie bezsensownego overkilla, za którego nie bedzie punktów w CR? Bo w takiej sytuacji wydaje mi się trochę bez sensu, ze mogę zabić tylko 1 model. Juz wiekszy sens tutaj miałby strzał z działka.
4. Co jak rzuce gdzieś w pole (lub inny oddzial) czar direct damage i zescatteruje mi na oddziały walczące? Rozlicza się go wtedy normalnie?

Czym ubić Soulgrindera? z S6 i T7 to naprawde mocarny model, na 1000 ciezko wystawic cos co zadaje multiwoundy. Hellcannon jak mniemam bylby dobry. A może jakiś inny krąg magi?

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1824
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

1. 2x tak
3. rany zadane zwykłemu modelowi przenoszą się na oddział, czyli jak wbijesz 4 rany zwyklakowi (który ma 1) to zabijesz 4 zwykłych. Inaczej sprawa wygląda gdy musisz bić championa, bo rany zadane jemu nie przenoszą się na oddział
4. jak zescatteruje to może wpaść w combat, wtedy normalnie obrywają modele pod plackiem
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Trollen
Wałkarz
Posty: 83

Post autor: Trollen »

Dzięki. Dodałem zdjęcia.

Jak macie jakieś uwagi co do bitwy lub rozpisek piszcie. Jesteśmy dość nowi, szczegolnie jesli chodzi o warhammera 8ed (bo zdazylo nam sie zagrac w poprzednie wersje pare dosłonie pare razy. Yeraz mocno sie bierzemy za nadrabianie zaleglosci. Mała bitwa 1 w tygodniu, bede robił raporty ze zdjęciami).

Trollen
Wałkarz
Posty: 83

Post autor: Trollen »

Kolejna bitwa na 1000. Demony Korna vs Wojownicy Krona.

Daemons of Khorne
• Herald of Khorne on Juggernout (Armor of Khorne)
• 28 Bloodletters (Full Command)
• 6 Flesh Hounds
• Soulgrinder
NOTE: Tym razem zrezygnowałem z magicznego sztandaru, który wydał się bezużyteczny w poprzedniej turze.

Chaos Warriors
• Chaos Sorcerer Level 2 Lore of Shadow (Melkoth's Mystifying Miasma, Pit of Shades)
• Chaos Sorcerer Level 2 Lore of Shadow (Okkam's Mindrazor, The Withering)
• 40 Chaos Marauders (Great Weapon, Mark of Korne, Full Command)
• Chariot of Chaos
• 3 Dragon Ogres
• Warshrine of Chaos



Rozstawienie
Obrazek
Od lewej do prawej:
• Bloodletters z Heraldem (Maraudersi Khorna z dwoma Sorcererami u przeciwnika)
• Flesh Hounds i Soulgrinder (Warshrine, Chariot i Dragon Ogry u przeciwnika)



Bitwa
Obrazek
Wygrałem pierwszą turę. Ruszyłem bloodletterów do przodu. Heraldem wyszedłem z jednostki, żeby mogło wspomóc psy. Bałem sie że mi je rozjedzie dragon ogrami i rydwanem. Soulgrindera ruszyłem w środku, żeby w następnej turze móc zdecydować czy powinien skręcić w lewo czy w prawo.

Obrazek
Pszemek ku mojemu zaskoczeniu nie ruszył się. Próbował czarować, ale nie miał szczescia (Myślęm że Bogu Krwi nie podobało się, że wsadził magów do oddziału z markiem Korna). Jego warshrine próbował rzucić blessing na marauderów, ale oko bogów było zamknięte (przypadek, a może klątwa korna?).

Bloodlettersi poszli do przodu, ale tak, żeby soulgrinder mógł zaatakować z flanki w następnej turze. Zdecydowałem się, że pójdę nim w marudy, przynajmniej wykorzystam swojego thunderstompa. Soulgrinder strzelił ale rzuciłem misfire (zapomniałem ze khorne nie lubi oddziałów strzelających równie mocno co magów). Skoro Pszemek nie ruszył rydwanu i dragonogrów, to olałem ta flankę i wróciłem heroldem do bloodletterów. Byli wystawienie na szarżę wiec potrzebowali hatreda.

Obrazek
Marauderzy uderzyli. Reszte jednostek pszemek skierował przeciwko psom, ale powili. Czarownicy znów próbowali czarować, ale udało im się rzucić tylko 1 czar, a mnie udało się go zdispelowac. Warshrine kolejny raz rzucił 7. Khorne gardził magiczną i tchórzliwą armią :)

Obrazek
Bitwa się zaczęła. Mój champion zabił championa maruderów w pojedynku. Herold zabił jednego czarownika, drugi był zabity przez bloodletterów. Reszta ataków poszła w marudy. Nie trafiłem tylko 3 z 20. Zraniłem i zabiłem 14. Marudy oddając zabiły 9 bloodletterów. Wynik walki wyglądał 10 dla mnie. Marudy uciekły.

Widząc porażkę głównego oddziału, Pszemek się poddał.


  • Pytania
  • Czy można w jakis sposób modyfikować rzut warshrina? a dokładniej, Favor of Gods modyfikuje o +/-1 wynik rzutu, czy da się tym modyfikować rzut na blessing który jest rzucany na oddział (w ktorym jest tem champion) i czy wtedy belssing działa na heros tez i co jesli heros wyjdzie z oddziału?
  • Majac warshrina, to czy jak champ zabije typka i rczuca na blessing to obejmuje tylko jeden model, czy oddział?
  • Piszcie komentarze. Pszmek zastanawia się nad daniem marudom flaili, przynajmniej wypłaci więcej hitów w 1 turze. Myślę, ze nauczył się, ze magów należny trzymać poza oddziałem. Szczególnie jeśli nie mam ich czym ściągnąć z dystansu. Ale każda porada będzie mile przyjęta.

Awatar użytkownika
GrimgorIronhide
Masakrator
Posty: 2724
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: GrimgorIronhide »

Pierwszy i najważniejszy błąd Pszemka to zdecydowanie kupienie nowego ŁamShrina :(
1. Pierwsza część pytania - tak, co do wyjścia z oddziału nie wiem.
2. Eye of the gods po zabiciu typka działa tylko na czempiona.
3. Flaile jak najbardziej. Pomyślcie nad wrzuceniem Skullkrusherów (dla waszego khornowego klimatu jak znalazł - na pewno lepszy wydatek niż nowy Shrine). Dragonogrami odważniej do przodu. Można pomyśleć nad wymianą marudów na warriorów khorna z halabardami.

Awatar użytkownika
Silvestro
Falubaz
Posty: 1023
Lokalizacja: Rawicz/ Twierdza Wrocław

Post autor: Silvestro »

Może kolega niech spróbuje zagrać na czymś takim:

Unnamed1000 Pts - Warriors of Chaos Army

1 Exalted Hero of Tzeentch @ 125.0 Pts
Mark of Tzeentch; General; Chaos Armour; Shield

1 Chaos Sorcerer of Tzeentch @ 120.0 Pts
Mark of Tzeentch; Magic Level 1; Chaos Armour
Spell Familiar [15.0]

16 Chaos Warriors of Tzeentch @ 339.0 Pts
Mark of Tzeentch; Option Qualifier; Halberd; Chaos Armour; Shield;
Standard; Musician

1 Champion @ [12.0] Pts
Chaos Armour

2 Dragon Ogres @ 251.0 Pts
Great Weapon; Light Armour

1 Champion @ [20.0] Pts

24 Chaos Marauders of Tzeentch @ 164.0 Pts
Mark of Tzeentch; Great Weapon; Light Armour



Models in Army: 46


Total Army Cost: 999.0
Wierzę w Wolny Rynek, Niewidzialną Jego Rękę, kuców obcowanie, Unii rozwiązanie, lewaków zaoranie, Wolną Polskę. Amen.

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Czyli będę pierwszym, który poprostu pogratuluje pomalowanych armii, świetnych klimatycznych terenów i normalnych rozpisek? No ok. Gratulacje chłopaki! :wink:

Trollen
Wałkarz
Posty: 83

Post autor: Trollen »

Dzięki wszystkim za komentarze,

Jeśli chodzi o skullcrusherów to na pewno się skusimy, bo własnie skonczylem ich malować. Mam wizje nowej armii warriorów, ale narazie nic nie zdradze prócz tego ze bedzie na khornie.
Był taki plan, żeby w nastepnej turze wrzucic warriorów zamiast maruderów. Klocek warriorów staroedycyjnych metali mamy juz prawie pomalowany.
Malujemy tez warshrina, więc zobaczymy co wybierze Pszemek.

Jeśli chodzi o Tzeentcha to zostaje to tylko w woli Pszemka.
Ale poniewaz wiekszosć figurek ma malowanych w barwach boga krwii lub niepodzielnego chaosu, to podejzewam, ze moze byc niechetny tym zmianom.

Jak uda mi się pomalować więcej demonów to z chęcią zapodam raport z większej bitwy.
Zastanawiam się nad Slaaneshem, tylko ze względu na fajne figurki, ale prawdopodobnie pójde w oddział 6 flamerów, jakieś płaszczki i horrory. Przyda mi się troche magii, bo widze, że Pszemek gra na magach, i co prawda do tej pory duzo nimi nie zdziałał, ale jakaś ochrona by mi się przydała.

Pracuje tez nad nową makietą, Mam nadzieję, że lepszą od obecnej.

Awatar użytkownika
Silvestro
Falubaz
Posty: 1023
Lokalizacja: Rawicz/ Twierdza Wrocław

Post autor: Silvestro »

Z tym Tzeentchem chodzi głownie o warda, czasem bo czasem, ale może wejdzie, a poza tym czary z lora Tzeentcha są kozackie :)
Wierzę w Wolny Rynek, Niewidzialną Jego Rękę, kuców obcowanie, Unii rozwiązanie, lewaków zaoranie, Wolną Polskę. Amen.

scoutmaster
Chuck Norris
Posty: 485

Post autor: scoutmaster »

GrimgorIronhide pisze:Pierwszy i najważniejszy błąd Pszemka to zdecydowanie kupienie nowego ŁamShrina :(
uwielbiam tego typu komentarze #-o
nikt Cię nie zmusza byś go kupował. Ja 100 razy wolę, to coś niż kolejny malutki rydwanik ciągnięty przez koniki :lol2: Potrzeba trochę wyobraźni. Jeżeli Warshrine tak wygląda to ten wygląd będzie odwzorowany w nowych zasadach do WOCH a książka ma wyjść niedługo. :wink: i pewnie rydwaniki będą dopiero wtedy wyglądały naprawdę głupio.
Co do raportu to bardzo fajny :D
jest wszystko czyli
pomalowane figurki, dokładne zdjęcia, sensowne opisy i spoko makieta. pozdrawiam i czekam na więcej.

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

Jakbys sobie zadał troszkę trudu i przeczytał book wochowy to wlasnie tak jak piszesz powinien shrine wygladac:)
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

Kraggo
Chuck Norris
Posty: 586

Post autor: Kraggo »

To zupełnie nie moje klimaty, ale macie dobre warunki do grania - makiety, pole gry i w końcu wymalowane modele :)

PS: w końcu znalazł się ktoś, kto grywa na tak małe punkty i pisze z tego raporty :wink:

Awatar użytkownika
rudobrody79
Falubaz
Posty: 1345
Lokalizacja: GIŻYCKO

Post autor: rudobrody79 »

bardzo płynnie i fajnie czyta się wasz raport :!: :) :) :)

rozpiska wojów chaosu jest nielegalna, gdyż mały mag nie może używać cienia :cry: , poza tym na takie punkty zawsze się sprawdza tęcza. osobiście polecam latacza 2 poziomu z krzykiem. jak ustawisz się odpowiednio to w jednej turze ładujesz pocisk np w Soulgrinder-a a drugiej krzyczysz. i tak i tak trafiasz na 6, więc dar jest na prawdę super. załatwiłem tak armatę ogrów.
nie ukrywam,że nurgla czary są równie dobre tylko musisz wybrać jaką taktykę obierzesz.

Trollen
Wałkarz
Posty: 83

Post autor: Trollen »

Faktycznie, nie ma opcji Shadow na magu chaosu. Zapomnieliśmy sprawdzić w booku, w poprzedniej edycji była taka opcja stąd ta pomyłka. To nasze pierwsze walki na 8ed, więc pewnie jakieś błędy będą się jeszcze pojawiać. Dzięki za zauważenie.

Awatar użytkownika
sarlok
Mudżahedin
Posty: 211
Lokalizacja: Enchanted Glades of Athel Loren

Post autor: sarlok »

nie wiem czy ktoś zauważył ale soulgrinder to dawno zapomniany model bio-giant z warzone:)

Trollen
Wałkarz
Posty: 83

Post autor: Trollen »

Nie taki zapomniamy, bo Warzone teraz ma nowe życie, lecz stare modele. Czwarta edycja jest juz oficjalna na turniejach.

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3848
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

sarlok pisze:nie wiem czy ktoś zauważył ale soulgrinder to dawno zapomniany model bio-giant z warzone:)
Polemikowałbym.
ObrazekNawet zarost inny. ;)

Awatar użytkownika
Milutki
Mudżahedin
Posty: 315

Post autor: Milutki »

A ja to bym nawet polemizował :) Wydaję mi się że jest to jednak ten gigant, tylko po drobnej konwersji.
Obrazek

ODPOWIEDZ