Inwazja wojsk Khorna na Naggaroth, 12000 na stronę

Niekulawy język oraz zdjęcia mile widziane!

Moderator: RedScorpion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3784
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Inwazja wojsk Khorna na Naggaroth, 12000 na stronę

Post autor: debelial »

Za nami kolejna z serii bitew, w której monobogowy chaos mierzy się z armią mrocznych elfów. Tym razem armia była poświęcona Khornowi i myślę, że strumień krwi i czaszek (z obu stron konfliktu) jakie w tej bitwie otrzymał była zadowalająca ;)

Graliśmy wg naszych zwyczajnych zasad, czyli 12000 punktów na stronę, open, dopuszczone istoty ze Storm of Magic, tajne rozpiski, 3D6 ma magię (wyższe 2 do dispela), wystawienie jednoczesne za zasłoną, 7 tur gry, progi co 1200 punktów.
Opisy lewa/prawa flanka będą z punktu widzenia Wojowników Chaosu, chyba że zaznaczę inaczej.

Galeria zdjęć - opisy są również przy zdjęciach żeby było wiadomo co widać :)
https://plus.google.com/photos/11343901 ... banner=pwa

Wystawienie Wojownikow Chaosu Khorna od lewej do prawej:
Rydwan, za nim Daemon Prince, dalej 8 Dragon Ogrów ze Scyllą Anfingrimem, 5 psów, za nimi Hellcannon, 5 konnych maruderów, za nimi 30 wojowników z dwoma broniami z lordem na piechotę, za nimi drugi Hellcannon i warshrine. Dalej 2 rydwany, za nimi 30 wojownikow z halabardami i lordem na piechotę. Dalej 5 konnych maruderów, 5 piesków a za nimi 8 Skullcrusherów z lordem na juggerze. Za obeliskiem 2 Chimery i Dark Emmissary (L3 Shadow). Dalej kolejne pieski i konni maruderzy, za nimi 30 Chosenów z halabardami, a w nich Valkia the Bloody i Exalted Hero BSB na demonicznym wierzchowcu. Dalej gorebeast chariot, a za nim warshrine. Dalej 15 rycerzy a w nich lord na demokoniu i exalted na koniu. Dalej Hellcannon , 30 wojowników z halabardami i lordem na koniu, za nimi daemon prince i Fimir Balefiend (L3 Shadow), dalej 5 piesków, Slaughterbrute a za nimi Great Chaos Spawn.

Wystawienie Mrocznych Elfów od (swojej) lewej do prawej:
10 Dark Riders z lordem, za nimi 29 korsarzy z ręcznymi kuszami. Dalej charybda, heros na pegazie, za nimi 20 kuszników. Dalej 30 egzekutorów, za nimi 5 harpii, za nimi lord na smoku. Dalej 5 DR, za nimi 39 włóczników z super-wiedźmą (L4 Shadow). Dalej Spined Beast i hydra, za nimi 30 korsarzy z Lokhirem Fellheartem, za nimi 2 balisty. Dalej 40 egzekutorów z Tullarisem, za nimi kolejna balista. Dalej 2 oddziały dark riders, za nimi 20 kuszników i balista. Dalej 50 Black Guard z Kouranem, za nimi 5 harpii, pegazista i balista. Dalej 10 warlocków z super-czarownicą (L4 Beast), za nimi hydra i 20 kuszników. Dalej 20 Cold One Knights, a w nich heros na pegazie, heros na coldonie i Malus Darkblade. Za CoKami 2 balisty. Balista na budynku, za nim lord-generał na smoku. Dalej 10 warlocków i 2 hydry, za nimi 50 Witch Elves z hagą-BSB na kotle i Crone Helebron.

Wykonaliśmy Vanguard i rzuciliśmy na rozpoczęcie – inicjatywę przejęli Wojownicy Khorna.

TURA 1 – WOC
Jeden z Hellcannonów oblał Rampage, ale zatrzymał się na wojskach przed nim. Z Hellcannonów ostrzelałem oddział włóczników z czarodziejką, ale dzięki sztandarowi Dyscypliny zdali panikę. Mimo to ostrzał zabił 11 z nich, a także 8 ekzekutorów i harpię, a jej koleżanki czmychnęły z pola bitwy. Konni maruderzy obrzucili toporkami dark riderów, ale nie było żadnych panik.

TURA 1 – DE
Elfy wykonały całkiem sporo szarż jak na pierwsza turę gry. Daemon Princa na lewej flance, Spined Chaos beast rzucił się na Warhoundy ale spalił. Charybda sterroryzowała blokujące Warhoundy, co otworzyło drogę szarży Dark Riderom z lordem, którzy pobiegli na Great Chaos Spawna. Charybda dołączyła mimo iż miała rzucić 11 :) CoK zaszarżowali na blokujące pieski.
W fazie magii na Dark Riderów weszła Brzytwa, więc Great Chaos Spawn nie miał szans. Co gorsza pobliski Slaugterbrute nie zdał paniki i czmychnął za pole bitwy. DR wpadli w Daemon Princa, który myślał że jest bezpieczny za wielką bestią. Daemon Prince na lewej flance pokonał hydry, ale żadna nie uciekła.

TURA 2 – WOC
Hellcannon na prawej flance oblał (szczęśliwie) Rampage i wpadł w bok charybdy. Wojownicy i rycerze zaszarżowali na blokujących ich dark riderów, a 2 rydwany próbowały dalekiej szarży na warlocków, co niestety im się nie udało. Pobliskie pieski zaszarżowały na stojących bokiem Dark riderów. Inny rydwan zaszarżował na hydry walczące z demo-księciem, a pobliskie Dragon ogry na blokujący oddział Warlocków. Niestety wszystkie 3 oddziały konnych maruderów oblały frenzy, 2 z nich zaszarżowały na front 50 BG, a jeden oddział na lorda na smoku. Ku zaskoczeniu przeciwnika za plecami jego armii pojawił się oddział 30 maruderów z Wulfrikiem.
W fazie magii udało się jedynie wzmocnić nieco lordów warshrinem.
W fazie strzelania 2 hellcannony zabiły wspólnie smoka spod lorda-generała i rykoszetem balistę w budynku. Jedno z dział przypłaciło to niemożnością strzelania do końca bitwy.
W fazie walki Daemon Prince przeżył ataki zbrzytwowanych Dark Riderów (lord się wycofał po odmówionym pojedynku). Hellcannon na prawej flance złamał charybdę, ale ta uciekła. Pieski złamały DRów, co spanikowało pobliskie harpie za pole bitwy, a uciekając zabili się wjeżdżając do jeziorka, co z kolei spanikowało hydrę. Rydwan zabił hydrę na lewej flance i wpadł w wiedźmy. Druga uciekła, a Daemon Prince powstrzymał się przed pogonią by też nie skończyć w wiedźmach. Warlocki wygrały rundę ze smokoogrami, ale te ustały.

TURA 2 – DE
Egzekutorzy z Tullarisem zaszarżowali na front jazdy chaosu, która stała w środku bagna, po tym jak wpadła tam po zniszczeniu Dark Riders. Jazda miała Strider dzięki sztandarowi, ale bagno okazało się dodatkowo Mist-writhed Swamp (każda jednostka w bagnie testuje na koniec fazy ruchu In lub traci D6 modeli). Dodatkowo na flankę tej jazdy zaszarżowali drudzy egzekutorzy i lord na smoku – okazało się to błędem, gdyż lord wraz ze smokiem został wciągnięty w tajemniczą mgłę i tyle go widziano :D. Pegazista w centrum zaszarżował na Skullcrusherów, a drugi na prawej flance na oddział wojowników. Cold One Knights zaszarżowali na jeden z rydwanów, który wcześniek spalił szarżę. Hydra się nie pozbierała i uciekła za pole bitwy, ale charybda się opanowała. Czarodziejka czmycha z włóczników, obok których czeka Wulfrik.
Ostrzał kuszników i balist zabił 14 maruderów Wulfrika i stado piesków w centrum.
Daemon Prince na prawej flance wygrał rundę pojedynku z lorderm na koniu, który łyknął sobie energetyka +3S, ale nie trafił. W odpowiedzi dostał 2 rany z Warrior Bana i stracil 2 ataki (pierwszy raz coś takiego zrobiłem tym mieczem ;)). Pegaz zabił czempiona wojowników, ale nie uciekł. Drugi zabił czempiona juggerów, ale oni nie uciekli. Rycerze i heros zostają wyrżnięci przez egzekutorów, ale sami tracą niemal tyle samo swoich. Zostaje sam lord chaosu na demonicznym wierzchowcu, który przegrywa o 1, mimo to ucieka. Jednak przeciwnikowi nie udaje się go dopaść.
W walce ze smokoogrami zostaje samotny warlock, który trzyma je przez kluczową turę – nie mogli przez to wspomóc wojowników, którzy otrzymali overruna od CoKów, gdy ci zniszczyli rydwan.

TURA 3 – WOC
Wulfrik szarżuje na kuszników, Ci dają nogę, a on sam oblewa redirect. Gorebeast chariot przepłasza egzekutorów i przekierowuje na bok drugi egzeków z Tullarisem. Również na ich bok szarżują Choseni z Valkią i Chimera. Warshrine szarżuje na kuszników, którzy uciekli przez Wulfrikiem, Ci uciekają ponownie, panikując korsarzy z kuszami – ci ostatnio czmychają z pola bitwy. Druga chimera próbuje szarży na CoKi, ale jej się nie udaje. Rydwan szarżuje na warlocków z czarownicą, ale Ci uciekają. Daemon Prince szarżuje na hydrę, ta ucieka. DP przekierowuje na daleką szarżę w kierunku Cold Onów, w razie spalenia robi za odginaczkę dla wiedźm. Wychodzi opcja nr 2 :).
Helenki próbuja zastrzelić spieszonego generała, jednak pudłują.
W fazie walki na prawej flance DP zabija lorda, a dark ridersi uciekają. Lord chaosu w pieszych wojownikach na prawej flance poharatał pegazistę, ten ucieka ale zabija się o gałąź w lasku... Choseni wyrzynają, łamią i doganiają egzekutorów z Tullarisem, jednak gorebeast chariot ginie w bagnie. Chimera również kończy pościg w bagnie. Cold One Knights pokonują oddział wojowników na lewej flance i wpadają w hellcannon za nimi.

TURA 3 – DE
Wiedźmy szarżują w daemon princa. Warlocki, egzekutorzy i dark riders się zbierają. Spined Beast szarżuje na chimerę w bagnie, ale zanim dochodzi do walki zostaje ona wciągnięta do mgiełki. Hydra przyczłapuje żeby odgiąć chosenów.
Balisty ostrzeliwują lorda na demokoniu, ale zadają tylko 1 ranę. Z ostrzału ginie 8 chosenów. Hellcannon na lewej flance utrzymuje CoKów. Pegazista, który trzymał juggery w końcu się łamie, co panikuje hydrę stojącą przed chosenami. Wiedźmy ubijają Daemon Princa na lewej flance.

TURA 4 – WOC
Choseni szarżują na uciekającego pegaza żeby go nieco przepłoszyć i przekierowują na kuszników, ale palą szarżę. Wojownicy na prawej flance szarżują na resztkę egzekutorów, a gdy Ci uciekają, przekierowują na włóczników – jednak palą szarżę. Na tych samych włóczników atakuje Wulfrik i Lord na demokoniu. Daemon Prince na prawej flance szarżuje na Dark Riderów, ci uciekają, ale nie dość daleko. Skullcrushers wstrzymują szarżę na Black Guard, gdyż Ci stoją za murem. Wojownicy z halabardami zakręcają w kierunku CoKów. Scylla opuszcza Dragon Ogry by zagrodzić drogę wiedźmom, a same dogry skręcają w kierunku Cold Onów. Chimera podlatuje na flankę Black Guard. Na końcu fazy ruchu bagno znowu się przypomina wciągając Spined Beasta.
W fazie magii wchodzi -2 do wytrzymałości na gwardię, dzięki czemu chimera pali 16 z nich. Hellcannon próbuje odstrzelić kocioł, ale zabija tylko 10 wiedźm.
Włócznicy elfów nie utrzymują się w szarży maruderów i lorda i zostają zagonieni. Hellcannon w walce z CoKami ustał kolejną rundę, nawet pożerając 2 rycerzy.

TURA 4 – DE
Black Guard zaszarżowali na odginający ich rydwan, a korsarze z Lokhirem wpadają w bok chosenów. Wiedźmy decydują się nie szarżować na Scyllę i szybkim reformem go omijają.
Pechowo nie udaje się zbić Brzytwy na korsarzach.
Ostrzał z 8 balist nie ubija lorda na demokoniu – Khorne jest z nim!
Valkia i BSB przechodzą na flankę, żeby zebrać na siebie baty. Oboje giną, ale choseni bez dalszych strat uchodzą pogoni. W walce z Cold Ones Hellcannon w końcu ulega, a rycerze zwracają się przodem do nadchodzących wojowników chaosu.

TURA 5 – WOC
Wojownicy szarżują na front Cold Onów, a dragon ogry na ich plecy. Skullcrushers szarżują na Black Guard, którzy opuścili pozycję za murkiem, wspomaga ich chimera. Warshrine szarżuje na hydrę, która zebrała się po poprzedniej panice. Lord na demonicznym wierzchowcu dołącza się do Wulfrika i jego maruderów by schować się przed polującymi na niego balistami.
W magii Emisariusz rzuca Miasmę na gwardię, obniżając im WS o 1.
Hellcannon zabija pegazistę, który wcześniej zebrał się po ucieczce od Skullcrusherów, ginie też kilku pobliskich kuszników.
W fazie walki chimera ginie zanim zadaje jakiekolwiek ciosy, ginie też 3 juggerów, ale walka i tak kończy się korzystnie dla chaosu – jednak gwardia jest niezłomna dzięki Kouranowi. Cold Ony spuszczają srogie baty dragon ogrom na ich plecach, dzięki czemu wytrzymują szarżę. Zostaje jeden rycerz, 2 herosów i Mallus. Hydra utrzymuje się w walce z warshrinem.

TURA 5 – DE
Korsarze szarżują na chosenów by dokończyć dzieła. Wiedźmy próbują łatwej szarży na plecy dragon ogrów, ale pechowo się im to nie udaje.
W fazie magii wchodzi Miasma -1 na chosenów, jednak tym razem nie udaje się rzucić Brzytwy na korsarzy.
W strzelaniu balisty dobijają Daemon Princa, który nadlatywał od strony prawej flanki. Kusznicy zabijają niemal wszystkich maruderów Wulfrika.
W fazie walki giną wszyscy pozostali gwardziści razem z Kouranem. Korsarze bez Brzytwy nie są przeciwnikiem dla Chosenów, ginie większość z nich oraz duża czarownica, która z nimi siedziała. Jednak pobliski obelisk dający Stubborn w 6" powoduje, że korsarze pozostają w walce. Cold One Knights nadal nie chcą uciec, z oddziału zostają już tylko herosi, w tym jeden związany w pojedynku z Lordem Chaosu. Hydra łamie się w walce z warshrinem, ale ucieka.

TURA 6 – WOC
Juggernauty szarżują na oddział warlocków, lord z maruderów wyszarżowuje na balistę, a lord z pobliskich pieszych wojowników wyszarżowuje na drugą. Warshrine szarżuje na tył korsarzy zwartych z chosenami. Drugi Warshrine szarżuje na hydrę, która mu przed chwilą umknęła – tym razem jej się to nie udaje. Scylla znowu podbiega pod nos wiedźmom.
W magii wchodzi Miasma -3 na korsarzy, jednak choseni nie zdają strachu wzbudzanego przez Lokhira, więc czar idzie na marne. Jednak nie zmienia to nic w walce, samotny Lokhir łamie się i zostaje zadeptany. Na lewej flance pegazista ginie w pojedynku z lordem, ginie też ostatni z dragon ogrów, a Mallus i heros na coldonie łamią się i zostają złapani przez wojowników, niestety kieruje ich to w stronę wiedźm. Lordowie rzecz jasna mordują obsługę balist. Warlocy giną w walce z juggerami co powoduje panikę i ucieczkę z pola bitwy pobliskich kuszników.

TURA 6 - DE
Wiedźmy tym razem decydują się zabić natrętnego Scyllę.
W magii wchodzi +1S i +1Tna wiedźmy i +3S,+3A na herosów w wiedźmach – czyli na lorda-generała, Hellebron i Hagę na kotle.
Kusznicy odstrzeliwują pozostałych maruderów Wulfrika, jego samego ranią. Balisty przy juggerach próbują jeszcze desperackiej salwy, ale nie przynosi ona efektu.
Scylla oczywiście zostaje poszatkowany przez Hellebron, a wiedźmy wpadają w wojowników. Jeden z lordów chaosu zabija balistę i ładuje się w bok kuszników.

TURA 7 – WOC
Juggernauty szarżują na balistę, wojownicy na prawej flance w kolejną. Hellcannon na lewej flance usuwa się z korytarza overruna wiedźm, warshriny i choseni oddalają się od wiedźm jak najdalej.
Oczywiście obie balisty giną, juggi wpadają w kolejną. Sami herosi w wiedźmach zabijają połowę wojowników i lorda, wiedźmy mordują resztę i wykonują overrun.

TURA 7 – DE
Wiedźmy nie mają celu szarży, jedynie duża wiedźma próbuje ostatniej dużej dzidy, ale jej się nie udaje. Juggery mordują ostatnią balistę i bitwa się kończy.

Bitwa zakończyła się 11:9 na korzyść wojowników Chaosu.

Złote myśli po bitwie :D
Valkia to żal&słabizna, nie można jej zaangażować w żadną nieco trudniejszą walkę. Oczywiście tutaj była Brzytwa, vo jest sytuacją ekstremalną, ale save 2+ bez warda nie uchroni jej przed niczym mocniejszym.
Wiedźmy z Hellebron to nadal moje Nemezis, miałem specjalnie na nią dwóch lordów z ASF, aby uderzali jednocześnie z nią i zginęli zabierając ją ze sobą, ale niestety żaden nie miał okazji się z nią spotkać :)
Granie czystym Khornem to straszna lipa, niby ma się te ataki, jednak przez frenzy to przeciwnik wybiera sobie walki. Zwłaszcza maruderzy mnie zawiedli, w jednej turze wszystkie 3 oddziały popełniły samobójstwo :D

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

Świetna relacja i wspaniała bitwa.

Gratulacje ze zwycięstwa !
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Awatar użytkownika
RedScorpion
Falubaz
Posty: 1161
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: RedScorpion »

Debelial wielkie dzięki jak zwykle za świetną bitwę. Bardzo miło spędzona sobota, tylko znowu przegrałem :( Szkoda tej spalonej szarży wiedźm na 4 i tego, że na brzytwie nie udało się zabić DP'ka, nie straciłbym wtedy tak szybko tej flanki. Już się nie mogę doczekać naszego kolejnego starcia. Kontynuuje również zakupy do wielkiej bitwy na koniec cyklu - 25 000 punktów nadchodzi :twisted:

Awatar użytkownika
RedScorpion
Falubaz
Posty: 1161
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: RedScorpion »

Dla porządku jeszcze opublikujmy rozpiski, moja poniżej:

1 Dreadlord on Black Dragon @ 557.0 Pts
General; Heavy Armour; Sea Dragon Cloak; Shield
Giant Blade [60.0]
Dawnstone [25.0]
The Other Trickster's Shard [15.0]

1 Dreadlord on Black Dragon @ 561.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Sea Dragon Cloak
Black Dragon Egg [50.0]
Talisman of Preservation [45.0]
Charmed Shield [5.0]

1 Dreadlord on Dark Steed @ 270.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Sea Dragon Cloak
Dragonhelm [10.0]
Potion of Strength [20.0]
The Black Amulet [60.0]

1 Crone Hellebron, The Blood Queen of Har Ganeth @ 310.0 Pts

1 Malus Darkblade, Scion of Hag Graef on Spite @ 295.0 Pts

1 Supreme Sorceress @ 300.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Shadow
Sacrificial Dagger [25.0]
Ring of Hotek [50.0]
Ironcurse Icon [5.0]

1 Supreme Sorceress on Dark Steed @ 310.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Beasts
Obsidian Lodestone [45.0]
Dispel Scroll [25.0]

1 Death Hag @ 380.0 Pts
Cauldron of Blood; Frenzy; 2ndWeapon; Battle Standard; Rune of Khaine
Ogre Blade [40.0]

1 Master on Dark Pegasus @ 188.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Sea Dragon Cloak; Shield
Cloak of Twilight [50.0]

1 Master on Dark Pegasus @ 184.0 Pts
Lance; Sea Dragon Cloak; Shield
Armour of Destiny [50.0]

1 Master on Dark Pegasus @ 182.0 Pts
Heavy Armour; Sea Dragon Cloak; Shield
Obsidian Blade [50.0]

1 Master on Cold One @ 136.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Sea Dragon Cloak
Dragonbane Gem [5.0]
Featherfoe Torc [35.0]

1 Tullaris Deathbringer, The Hand of Khaine @ 155.0 Pts

1 Kouran Darkhand. Captain of the Black Guard @ 180.0 Pts

1 Lokhir Fellheart, Krakenlord of Karon Kar @ 235.0 Pts

30 Black Ark Corsairs @ 360.0 Pts
2ndWeapon; Light Armour; Sea Dragon Cloak; Standard; Musician; Reaver

28 Black Ark Corsairs @ 338.0 Pts
Repeater Handbow; Light Armour; Sea Dragon Cloak; Standard; Musician; Reaver

20 Darkshards @ 300.0 Pts
Rptr Crossbow; Light Armour; Shield; Standard; Musician; Guardmaster
Banner of Eternal Flame [10.0]

2 x 20 Darkshards @ 580.0 Pts
Rptr Crossbow; Light Armour; Shield; Standard; Musician; Guardmaster

40 Dreadspears @ 405.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician; Lordling
Standard of Discipline [15.0]

45 Witch Elves @ 525.0 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Standard; Musician; Hag

3 x 5 Dark Riders @ 330.0 Pts
Spear; Rptr Crossbow; Light Armour; Shield; Musician

10 Dark Riders @ 220.0 Pts
Spear; Rptr Crossbow; Light Armour; Shield; Standard; Musician

8 x 1 Reaper Bolt Thrower @ 560.0 Pts

19 Cold One Knights @ 615.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Dread Knight
Banner of Swiftness [15.0]

2 x 10 Doomfire Warlocks @ 520.0 Pts
Magic Level 2, Master of Warlocks

50 Black Guard of Naggarond @ 825.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; Standard; Musician; Tower Master
Razor Standard [45.0]

30 Har Ganeth Executioners @ 390.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician; Draich Master

40 Har Ganeth Executioners @ 515.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician; Draich Master
Gleaming Pendant [5.0]

2 x 5 Harpies @ 150.0 Pts

1 Kharibdyss @ 160.0 Pts

4 x 1 War Hydra @ 720.0 Pts
Fiery Breath

1 Giant Spined Chaos Beast (sm) @ 240.0 Pts
Mark of Slaanesh

Models in Army: 421
Total Army Cost: 11996.0

ODPOWIEDZ