Atak na Wyspę Krwi - bitwa na 4800 (2x2400) AJT vs Areo

Niekulawy język oraz zdjęcia mile widziane!

Moderator: RedScorpion

ODPOWIEDZ
ajt
Kradziej
Posty: 970

Atak na Wyspę Krwi - bitwa na 4800 (2x2400) AJT vs Areo

Post autor: ajt »

Jakiś czas temu stoczyliśmy z Areo bardzo przyjemną bitewkę. Chciałem uczcić to, że w końcu się udało pomalować i zrobić podstawki dla moich dwóch armii na 2400. A także zbliżający się rok, od kiedy to hobby mnie wciągnęło. Potanowiliśmy zagrać na 2x2400 pkt po jednej stronie. Każda z połówek, była rozpą przygotowaną pod zasady ETC. Nie dublowaliśmy przedmiotów między sojuszami. Magię rzucaliśmy 3D6, 2 najwyższe na dispell. Wylosowaliśmy też magiczne tereny.

Sojusze były desperackie. Po mojej stronie do sojuszu weszły broniące Wyspy Krwi HE + Sk, u Areo nacierający sojusz pod dowódctwem Wielkiej Żaby - Liz + VC.

Niestety nie spisał się aparat, więc sorka za jakoś zdjęć.

0a. Rozpiski:
AJT: pisze: 1 Grey Seer @ 285.0 Pts
General; Magic Level 4
Power Scroll [35.0]
Dragonbane Gem [5.0]
Ironcurse Icon [5.0]

1 Grey Seer @ 310.0 Pts
Magic Level 4
Obsidian Lodestone [45.0]
Dispel Scroll [25.0]

1 Chieftain @ 95.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; Battle Standard
Warplock Pistol [8.0]
Standard of Discipline [15.0]

1 Warlock Engineer @ 20.0 Pts
Potion of Foolhardiness [5.0]

1 Warlock Engineer @ 15.0 Pts

1 Warlock Engineer @ 65.0 Pts
Brass Orb [50.0]

1 * Assassin @ 170.0 Pts
2ndWeapon; Throwing Stars
Weeping Blade [30.0]
Potion of Strength [20.0]

2x1 Warp-lightning Cannon @ 2x90.0 Pts

2x1 Doomwheel @ 2x150.0 Pts

2x9 Gutter Runners @ 2x162.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars

40 Stormvermin @ 355.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; FCG
Storm Banner [50.0]

2x 44+1 Skavenslaves @ 2x96.0 Pts
Slave Musician; Pawleader

25 Skavenslaves @ 58.0 Pts
Slave Musician; Pawleader



1 Archmage @ 305.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of Heaven
Book of Hoeth [55.0]
Obsidian Amulet [30.0]

1 Archmage @ 245.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Death
Khaine's Ring of Fury [25.0]

1 Noble @ 118.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; Shield; Battle Standard
Standard of Discipline [15.0]

27 White Lions of Chrace @ 431.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Cloak; FCG
Banner of the World Dragon [50.0]

23 Phoenix Guard @ 420.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; FCG
Razor Standard [45.0]

4x1 Eagle Claw Bolt Thrower @ 4x70.0 Pts
17+1 Archers @ 200.0 Pts
Longbow; Musician; Hawkeye

2x5 Ellyrian Reavers @ 2x85.0 Pts
Bow (swap); Light Armour

2x5 Silver Helms @ 2x115.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Ithilmar Barding

Models in Army: 269
Areo: pisze:
1 Slann Mage-Priest @ 475.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of High Magic; Battle Standard
Channeling Staff [15.0]
D: Soul of Stone [25.0]
D: Harmonic Convergence [30.0]
D: Becalming Cogitation [25.0]
D: Focus of Mystery [35.0]
Standard of Discipline [15.0]
Ironcurse Icon [5.0]

26 Temple Guard @ 439.0 Pts
Halberd; Light Armour; Shield; FCG
Razor Standard [45.0]

1 Saurus Scar-Veteran @ 154.0 Pts
Great Weapon
Armour of Destiny [50.0]
Cold One @ [0.0] Pts

1 Saurus Scar-Veteran @ 156.0 Pts
Light Armour
Sword of Might [20.0]
Charmed Shield [5.0]
Dawnstone [25.0]
Cold One @ [0.0] Pts

1 Skink Priest @ 100.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Beasts

30 Saurus Warriors @ 360.0 Pts
Shield; FCG

2x10 Skink Cohort @ 2x60.0 Pts
Lustrian Javelin; Shield; Musician

2x10 Skink Skirmishers @ 2x70.0 Pts
Blowpipe

2 Salamander Hunting Pack @ 168.0 Pts

2x4 Terradon Riders @ 144.0 Pts
Fireleech Bolas



1 Vampire Lord @ 563.0 Pts
General; Lore of Vampires; Level 4 Wizard; Great Weapon; Heavy Armour; Shield
Red Fury [50.0]
Quickblood [30.0]
Beguile [15.0]
Nightshroud [40.0]
Talisman of Preservation [45.0]
The Other Trickster's Shard [15.0]
Barded Nightmare @ [0.0] Pts

1 * Vampire @ 286.0 Pts
Battle Standard Bearer; Magic Level 2; Lore of Shadow; Great Weapon; Shield
Fear Incarnate [20.0]
Aura of Dark Majesty [25.0]
Armour of Fortune [35.0]
Biting Blade [10.0]
Dragonbane Gem [5.0]

1 Necromancer @ 125.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Vampires
Dispel Scroll [25.0]

35+1 Crypt Ghouls @ 370.0 Pts

30 Skeleton Warriors @ 190.0 Pts
Light Armour; Shield; FCG
Banner of Eternal Flame [10.0]

30 Zombies @ 90.0 Pts

9 Black Knights @ 246.0 Pts
Barding; Heavy Armour; Shield; FCG

2x2 Spirit Hosts @ 2x90.0 Pts

2x1 Varghulf @ 175.0 Pts


Models in Army: 223
0b: Rozstawienie

Patrząc od strony zdjęć od lewej Areo:
Terki, skinki, za nimi duszki, kolejne skinki i za nimi salamandry, zombie, szkielety, saurusi, za nimi kawaleria wampirza z vampirami, skinki i za nimi tempe guardzi ze slannem, kolejne skinki, a za nimi ghulle, jeszcze za nimi varghulfy, duszki, a za nimi kowboje lizaków, i z samej prawej terki.

AJT od lewej:
Przy krawędzi kółko i za nim bolec, fast elficki, za nimi lioni z arcymagiem death, slajvy, obok bolt i latarka, vermini, a za nimi skarbonka skaveńska w slajvach, kolejny zestaw bolt i latarka, slajvy, łucznicy z kadrą elficką, phoenix guardzi, fasty i dwa oddzialiki silver helmsów, i na końcu kółko z boltem
Obrazek

U mnie po lewej jeszcze przy granicy doomwheel i bolt.
A po prawej:
Obrazek

0c: vanguardy
Wygrałem i prawy fast zablokował możliwość schowania się między domkami terkom. Lewy się wycofał. Areo oba w przód, gotowe, by później dalej lecieć na bolce.

1 tura:
Obrazek
Wygrałem i ruszyłem oboma kółkami z nadzieją szarży na terki, jednak (przy 12 calach odległości) oboma zatrzymałem się 1" przed. Vermini do przodu, by mieć zasięg dla zabólczych czarów seerów. W przód też flankujący lioni. Reszta zajmuje defensywne pozycje, czekając na wroga.

W magii wylosowałem 17, i zacząłem soie po kolei czarować. Areo wszystko ładnie zbijał, ale wszedł jeden czar... 13-tka i 14 tepli zakończyło swój udział w bitwie.

Latarki strzelają po kawalerii vampirów i parę zdejmują.
W strzelaniu misfire lewego kółka, ale z niego szarża w terki. Wygrał bitwę, spanikował wroga, a przy okazji też skinki (ostatecznie za stół). Nie powstrzymał się jednak od pogoni, przez co w turze Areo dostał na ryjka duszki.
Obrazek
Przegrana o szarże, nie zdana liderka i kółko ląduje za stołem (goniące duszki też).

Areo ciśnie do przodu armią, ale kawaleria nie zdaje swifta, a kowboj głupoty.
Obrazek
Obrazek
W magii bez szału, tylko 9 kości i nic sensownego nie wchodzi. Salamandra jedna misfire, a druga tylko nadgryza veminów.

2 tura:
Kółko wraca za terkami, ale szarża znowu nie dochodzi (strzały jednak później załatwiają sprawę).
Obrazek

Siverzy chcą spowolnić kowboja lizaków (i ghoule przy okazji) i szarżują w niego.
Obrazek

Kadra ucieka z verminów, do starej skarbonki, vermini też się wycofują na pozycje obronne. Lioni palą wysoką szarże w templi i czekają na lepszą okazję, by wyskoczyć w przód. Inżynierowie odginają szkielety i saurusów.
Drudzy silverzy czają się za domkiem, czekając, aż coś wyskoczy im na flankę.
Obrazek

W magii chain przelatuje przez 7 oddziałów, głównie uszczupając temple guardów i raniąć varghulfy.
W strzelaniu pierwszy raz wariuje latarka i 24 slajvy z prawej obstawy w piach.

Slann przechodzi do saurusów, gdyż templi zostało tylko 6.
Areo szarżuję na silverów, którzy ustali walkę z kowbojem drugim kowbojem i varghulfem.
Obrazek

Bez problemy wygrywa i overranuje jednym kowbojem w strone phoenix guardów.
Obrazek



3 tura:
Slajvy szarżją na szkielety (zostaną w combacie już do końca)
Obrazek

Inżynier odgina knightów.
Na miscaście (3 kości) wchodzi plaga w saurusów zgrarniając dziesięciu. Przez miscast nie ma już kości na planowane słońce. Plaga przeskakuje na jednostkę ellyrianów i żaden z piątki nie zdaje testu T.
Knightci zostają uszczupleni do samego championa i vampirów.
Ze strzelania zginął też Necro BSB

Jeden kowboj idzie w stronę bolca, drugi z varghulfem szarżują na phoenix guardów. Varghulf nie dochodzi.
Obrazek

W końcu, u Areo wchodzi wskrzeszanie i do prawie ubitej kawaleri wraca 5 czarnych rycerzy.
To nie koniec magii, bo jeszcze z 6tki z High Magic ginie 17 z 37 verminów.

4 tura:
Lioni wchodzą w combat z Żabą. Helmsi, którzy czaili się za domkiem, wbijają się w varghulfa (wygrywają CC bez odpowiedzi, bo tamten nie zdaje w ogóle regenek).
Kółko, które wcześniej ustrzeliło prawe duszki i drugiego varghulfa, wraca i będzie strzelało w kowboja.
Obrazek

W fazie magii w końcu zaświeciło słoneczko, nawet bez ifki, i Żabie w obstawie zostało tylko trzech saurusów
Obrazek

Obrywa się też kawalerii, która po fazie strzelania zostaje wyeliminowana.
Slajvy podchodzą do vamiprów.
Kowboj zdaje liderki raz po raz, po przegranych rundach z Phenix Guardami. PG też muszą raz zdawać.
Obrazek

Duszki palą szarżę.
Vampiry wbijają się w slajvy, z nadzieją szybkiego ich wykruszenia i popędzenia w kierunku skarbonek.
Obrazek


5 tura:

Vermini wpadają w zombie
Obrazek

Lioni wpadają w wampirów, chcąc ich zatrzymać, gdy ci pokonają już slajvy. Po dwóch rundach zostaje ich 12. W kolejnej slavy wybuchają. Kadra w łucznikach podchodzi na 12 cali do lionów, by dawać im Ld, a głównie przerzut.
Obrazek

Guardzi wygrywają z kowbojem, ale go nie zaganiają.
Obrazek

Udało się w końcu wyteleportować brass-orba, a samym orbem pozyć się duszków.

Ghoule wpadają szarżują w helmsów, zaganiają ich i wpadają w phoenixów. Kowboj szykuje się do szarży. W walce phoenixom wardy siedzą i ghoule przegrywają dość sporo.
Obrazek

6 tura:

Lioni zabijają mniejszego vampira, po walce zostaje ich 6. Duży vamp cały i zdrowy.
Zapomnieni w skrzynce;) guttersi i assasin wchodzą i nic nie robią ciekawego.
Słonko znowu zaświeciło i tym razem wsysło 10 ghouli wspomagająć PG.
Latarka, na sam koniec, missfire w łuczników z kadrą elfów, zostawiając z 18 tylko 3.
Obrazek

Kowboj lizaków próbuje na 11 (w kościach) zaszarżować w łuczników, nie dochodzi jednak.
Łucznicy i kadra dostają jeszcze z czaru 5hitów z siłą 4 (albo 3, nie pamiętam), woundy raczej nie wchodzą, a te co wejdą są zniwelowane przez MR2 i nic się w końcu nie dzieje.
Kowboj dochodzi w flankę PG, wspierając ghoule.
Po walce ghoulle wyparowywują, kowboj i PG cali.


Zostało:
19/223 => 9% armii Liz + VC (punktowo 27%)
126/269 => 47% armii HE + Sk (punktowo 79%)

Liz:
2 Temple Guard
2 Saurus Scar-Veteran
5 Skink Cohort

VC:
1 Vampire Lord
9 Skeleton Warriors

Sk:
2 Grey Seer
1 Chieftain
1 Warlock Engineer
1 Assassin
2 Warp-lightning Cannon
1 Doomwheel
18 Gutter Runners
16 Stormvermin
48 Skavenslaves

HE:
2 Archmage
1 Noble
6 White Lions of Chrace
20 Phoenix Guard
4 Eagle Claw Bolt Thrower
3 Archers


Wynik:
Głównie dzięki olbrzymiej przewadze w strzelaniu (choć czasami potrafiącej też zrobić swojej armi wielkie kuku) i znacznej w magii (niby tylko w sumie 2 levele w magii, to czary jednak bardziej zabójcze) wynik wyniósł...
3853-997 dla sojuszu HE + Sk
Co przy progach 10% daje 15:5

Grało się bardzo fajnie i ciekawie. To moja pierwsza bitwa na tyle punktów. W planach jednak kolejne, jak tylko pomaluje na nie armie;P W listopadzie Skavenami na 5k. Później eflami może na 7k. I sojuszem na 12k:) Choć pewnie przez ten czas jeszcze coś przybędzie...

ODPOWIEDZ