Poradźcie nowemu, czyli wybór armii

O dwóch takich, co są z Privateera.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
cobra651
Wodzirej
Posty: 738
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle, Varangian Guard

Re: Poradźcie nowemu, czyli wybór armii

Post autor: cobra651 »

No, od dłuższego czasu przymierzałem się do wrzucenia sobie ponownie jakiegoś innego bitewnika poza systemami by GW. Wraz kuzynem postanowiliśmy zabrać się za Warmachine. Ja wybrałem sobie najemników, zaś młody chce grać Protektoratem. Ponieważ przymierzamy się do zakupów, ja startera z Magnusem i booka do tej armii, a młody swojego startera (bo booka juz ma), co byście polecali na dalsze zakupy, tak aby mieć armie na 35 punktów. Myślałem o tych trolach i tych indianach z protecktoratu, ale nie wiem jakie jacki dokupić do Magnusa, aby tą armią można było sobie normalnie pograć? Młody ma podobny problem z wyborem jackow.

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

Do Magnusa na pewno przydał by Ci się drugi Renegade, więcej niż te jacki nie będziesz na razie potrzebował. Przydała by się za to jakaś liniowa piechota, niestety trolle i Idrianie w tej roli sprawdzają się słabo. Co do PoMu to podobnie, jacki z podstawki na początek wystarczą a z piechoty dla Severiusa ostatnio bardzo popularny zrobił się pełen oddział Errantów.

Skoro macie książki to testujcie model po modelu, bo w tym systemie rozpy kopiowane z forum i tak nie działają bo trzeba tym jeszcze dobrze zagrać ;)
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash

Awatar użytkownika
cobra651
Wodzirej
Posty: 738
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle, Varangian Guard

Post autor: cobra651 »

Spoko, dzięki za info. A z piechoty liniowej pod Magnusa kogo polecasz??

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

Nie polecam nikogo ale odradzam tych o których pisałem wcześniej.
Przetestuj piratów, Steelheadów i Devil Dogi.
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash

Gray seer
Warzywo
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gray seer »

Mógłby mi ktoś dokładnie scharakteryzować cygnar, khador, protektorat.

Awatar użytkownika
Booxi
Falubaz
Posty: 1066
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Booxi »

Panowie, do tej pory byłem przekonany, że wybiorę Menoth, jednak przeczytałem , że to armia która wystawia na stół naprawdę duuużo jednostek -tego nie chce. Chciałbym armię w której przede wszystkim wystawiałbym heavy Jacki - Khador ? i właśnie na heavy jackahc chciałbym bazować moje rozpiski. Jeżeli można to samo zrobić z Menothem prosze wyprowadzić mnie z błędu, jeżeli nie to doradźcie gdzie w miarę niewiele modeli na 50 pkt i przede wszystkim heavy jacki. Cryx nie wchodzi w grę ponieważ ich modele mi się nie podobają.
"Not that I have anything against senseless violence, manling, but why exactly are you strangling that old man?"
+++ Gotrek Gurnisson, Trollslayer +++
facebook.com/HammerhoodGames <--- takie tam o grach
Stare Dwarfy oraz O&G KUPIĘ

Awatar użytkownika
mazgier
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 47

Post autor: mazgier »

Gray seer pisze:Mógłby mi ktoś dokładnie scharakteryzować cygnar, khador, protektorat.
"Dokładnie"? Trochę to trudne być może jako, że w każdej frakcji da się złożyć rozpiski działające w każdym stylu - czarowanie, strzelanie, zwarcie, mieszane...

Można się jednak pokusić o niejakie uogólnienia:

- Cygnar: "Ci Dobrzy" świata IK, specjalizacja w "elektryczności" - wszelkiego rodzaju błyskawice itp. Teoretycznie najbardziej "strzelecka" z wszystkich frakcji. Cecha charakterystyczna: jedyna frakcja BEZ ciężkiej piechoty. Warjacki stosunkowo szybkie (tylko Cryx ma szybsze) i w miarę dobrze opancerzone.

- Khador: "Ruscy" świata IK, specjalizacja w "mrozie" - wszelkiego rodzaju efekty oparte na zamrażaniu itp. Preferowany przez design frakcji styl walki to walka wręcz co nie znaczy, że nie mają conajmniej przyzwoitego strzelania. Cecha charakterystyczna: jedyna frakcja BEZ arcnodów (z wyjątkiem jednego castera). Warjacki najwolniejsze w grze ale jednocześnie najmocniej opancerzone i najsilniej bijące.

- Protektorat: "Religijni Fanatycy" świata IK, specjalizacja w "ogniu" - wszelkiego rodzaju efekty oparte na podpalaniu itp. Frakcja opierająca się w dużym stopniu na wewnętrznych synergiach pomiędzy modelami. Cecha charakterystyczna: duża ilość efektów powodujących, że strata jakichś modeli na skutek ataków przeciwnika generuje różne bonusy dla pozostałych. Warjacki stosunkowo powolne choć dobrze opancerzone. Frakcja dysponuje masą zdolności dających im wsparcie.
Booxi pisze:Panowie, do tej pory byłem przekonany, że wybiorę Menoth, jednak przeczytałem , że to armia która wystawia na stół naprawdę duuużo jednostek -tego nie chce. Chciałbym armię w której przede wszystkim wystawiałbym heavy Jacki - Khador ? i właśnie na heavy jackahc chciałbym bazować moje rozpiski. Jeżeli można to samo zrobić z Menothem prosze wyprowadzić mnie z błędu, jeżeli nie to doradźcie gdzie w miarę niewiele modeli na 50 pkt i przede wszystkim heavy jacki. Cryx nie wchodzi w grę ponieważ ich modele mi się nie podobają.
O ile da się złożyć w Protektoracie rozpiskę opartą na ciężkich warjackach to prawdą jest, że ta frakcja preferuje jednak armie mieszane. To co rozumieć pod pojęciem "duuużo jednostek" to już trochę inna sprawa. Khador, z racji dysponowania w zasadzie wyłącznie ciężkimi jackami wydaje się być lepszą opcją. Pamiętaj jednak, że poza Karchevem niewielu jest casterów mogących efektywnie "uciągnąć" więcej niż 2 warjacki. Przy 3, pojawia się problem z focusem. Z drugiej strony, zawsze są jack marshalle...

A tak wogóle, to pomyślcie proszę o zapisaniu się na warmachina.pl - tam można pogadać z większą ilością graczy mających doświadczenie z tymi armiami.
Fecit quod potui, faciant meliora potentes...

Awatar użytkownika
Booxi
Falubaz
Posty: 1066
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Booxi »

dziękuję za odpowiedź, na warmachina.pl zarejestrowałem się, jednak admin nie potwierdził jeszcze mojej rejestracji i nadal nic nie moge tam przeczytać :(
"Not that I have anything against senseless violence, manling, but why exactly are you strangling that old man?"
+++ Gotrek Gurnisson, Trollslayer +++
facebook.com/HammerhoodGames <--- takie tam o grach
Stare Dwarfy oraz O&G KUPIĘ

Gray seer
Warzywo
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gray seer »

Wielkie dzięki :)

Awatar użytkownika
Zaklinacz Kostek
Falubaz
Posty: 1346
Lokalizacja: In Stahlgewittern

Post autor: Zaklinacz Kostek »

Nie mogę się doczekać aktywacji konta przez admina na warmachina.pl, zatem liczę tutaj jakieś porady.
Planuję zacząć grę frakcją Mercenaries, a dokładniej Pirates from Broken Coast. Ciężko gra się tą pod-frakcją? Jakie są jej mocne i słabe strony? Dzięki za odpowiedzi :wink:
Lest we forget:
Obrazek

Awatar użytkownika
mazgier
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 47

Post autor: mazgier »

Zaklinacz Kostek pisze:Nie mogę się doczekać aktywacji konta przez admina na warmachina.pl, zatem liczę tutaj jakieś porady.
Planuję zacząć grę frakcją Mercenaries, a dokładniej Pirates from Broken Coast. Ciężko gra się tą pod-frakcją? Jakie są jej mocne i słabe strony? Dzięki za odpowiedzi :wink:
1) Sprawdź teraz, konto powinno być już aktywne :)
2) Wszystkich, którzy czekają na aktywację konta na WM.pl proszę o kontakt.
3) Piratami jak najbardziej da się grać. Teoretycznie, najemnicy są tym na co wskazuje nazwa czyli dodatkiem do "głównych" frakcji ale od jakiegoś już czasu PP zaczęło do nich podchodzić jako do samodzielnej armii.
Jeśli zdecydujesz się na piratów, z jednej strony możesz liczyć na kupę radochy z grania bo mają masę wewnętrznych synergii, których inne armie mogą im pozazdrościć. Z drugiej, będziesz miał nieco ograniczony wybór modeli - najemnicy nie mają tak szerokiej gamy jednostek (a szczególnie casterów) jak pozostałe armie. Osobiście, sam chętnie grałbym piratami tyle, że... "nie trawię" pirackich oddziałów (bo nie i już :mrgreen:).
Jeśli chodzi o "ciężkość grania" to po pierwsze WM jako system wymaga naprawdę solidnego ogrania (nastaw się na wiele porażek na starcie) a po drugie sami Piraci wymagają... jeszcze większego ogrania :wink:. W ich przypadku, znajomość wszystkich, wewnętrznych synergii jest kluczem do skutecznej gry a mają ich bardzo wiele.
Fecit quod potui, faciant meliora potentes...

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

Hej :)

Przekonany w końcu przez czytane wszędzie na internetach opinie w rodzaju "super balans, nie ważne co kupisz, ważne jak zagrasz" czy "moje bitwy nigdy nie były zdecydowane przez głupią losowość" postanowiłem dać WM/H szansę.

Ponieważ mam jeszcze kilka starych figurek do Chronopii, które mają z WM/H wspólną stylistykę (wielkie bronie i naramienniki ;) ) zastanawiałem się czy mógłbym je wykorzystać w jakiejś frakcji. Czy poniższe modele (niekoniecznie wszystkie, ale choćby niektóre) nadają się jako zamienniki jakichś jednostek z WM/H dzięki zbliżonemu wyglądowi i uzbrojeniu? (w kwestii uzbrojenia w grę wchodzą też ew.konwersje)


Obrazek

Obrazek

Obrazek
"There is a pervasive attitude in Warhammer that "one shouldn't bring a knife to a gunfight." The whole reason that Rambo is a badass is because he indeed brings a knife to a gunfight, and still wins." ;)

Arhain
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 35
Lokalizacja: Warmachine Press Ganger

Post autor: Arhain »

Miło słyszeć :)

W machinie i hordach bardzo ważne jest by każdy model był od razu rozpoznawalny. Trafione i ciekawe konwersje zawsze są w cenie.
Panowie z pierwszego zdjęcia mogliby nadawać się do czegoś z Protectorate of Menoth
Obrazek
Skrzydlate stworki z trzeciego wpisują się trochę w Legion of Everblight
Obrazek
a panowie z siekierami w Khador
Obrazek

Korzystając z okazji zapraszam na nasze forum http://warmachina.com.pl oraz do Paradoxu, gdzie w tą niedzielę gramy turniej i na pewno będzie ktoś gotowy zagrać demo lub dwa.
Obrazek

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

Super. Dziękuję za podpowiedź :)
"There is a pervasive attitude in Warhammer that "one shouldn't bring a knife to a gunfight." The whole reason that Rambo is a badass is because he indeed brings a knife to a gunfight, and still wins." ;)

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Daj znaka jak się pomalujesz. Wiszę Ci rewanż za Łódź - system chyba nie odgrywa znaczenia.
Też się dopiero zbieram. W listopadzie DMP.

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

Przydało się skierowanie na warmachinowe forum - udało mi się kupić całkiem sporo Menothowych rzeczy za przystępną cenę. Jak dotrą zacznę malowanie. Na razie przeglądałem podręcznik...zasady są napisane w dużo mniej przystępny sposób niż w WH ale rozumiem, że dzięki temu unika się nieścisłości. Mimo to myślę, ze podręcznikowi dobrze by zrobił podział na zasady podstawowe i zaawansowane. Spodziewam się niełatwych pierwszych podejść, ale w sumie to jestem podekscytowany nowym wyzwaniem :)
"There is a pervasive attitude in Warhammer that "one shouldn't bring a knife to a gunfight." The whole reason that Rambo is a badass is because he indeed brings a knife to a gunfight, and still wins." ;)

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Zasady są bardzo łatwe.
Tak naprawdę, z tego co zdążyłem się zorientować, w tę grę im więcej wiesz o przeciwniku, tym jesteś lepszy, bo wiesz na jakie mini combosy możesz wpaść.
"Jeśli znasz siebie i swego wroga, przetrwasz pomyślnie sto bitew. Jeśli nie poznasz swego wroga, lecz poznasz siebie, jedną bitwę wygrasz, a drugą przegrasz. Jeśli nie znasz ani siebie, ani wroga, każda potyczka będzie dla Ciebie zagrożeniem."
-Sun Tzu ;)

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

swieta_barbara pisze:Daj znaka jak się pomalujesz. Wiszę Ci rewanż za Łódź - system chyba nie odgrywa znaczenia.
Też się dopiero zbieram. W listopadzie DMP.
Zamiast proponować rewanże komuś kto nigdy nie grał dla taniego fraga, zaproponowałbyś lepiej jakąś sesję nauki podstaw ;P Ze Zbyszkiem , który też ma obecnie oko na WM/H chętnie byśmy skorzystali. Bo choć wierzę, że gra ma łatwe zasady (tak wygląda w youtubowych battle reportach) to sposób ich przedstawienia w podręczniku wola o pomstę do nieba...a gram w różne gry od ponad 20lat więc powinienem być uodporniony ;) Ciekaw jestem też jak niektóre z rozwiązań sprawdzają się w praktyce, np ta dziwaczna i nieintuicyjna hybryda LOS...
"There is a pervasive attitude in Warhammer that "one shouldn't bring a knife to a gunfight." The whole reason that Rambo is a badass is because he indeed brings a knife to a gunfight, and still wins." ;)

Dreef
Falubaz
Posty: 1302
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Dreef »

Rozmyslam nad zaczeciem gry w warmachine. Mam w zwiazku z tym pytanie:
Czy moglby ktos choc troche opowiedziec o RoS-ie? Bylbym wielce zobowiazany :)
Obrazek

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

Zajrzyj na Battle College - sporo się zorientowałem na temat tego co reprezentują sobą różne frakcje właśnie stamtąd.
"There is a pervasive attitude in Warhammer that "one shouldn't bring a knife to a gunfight." The whole reason that Rambo is a badass is because he indeed brings a knife to a gunfight, and still wins." ;)

ODPOWIEDZ