I Mistrzostwa Małopolski Warmachine / Hordy - Kraków 2008

O dwóch takich, co są z Privateera.
ODPOWIEDZ
Tadeusz
Wałkarz
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków

I Mistrzostwa Małopolski Warmachine / Hordy - Kraków 2008

Post autor: Tadeusz »

Klub „LEGION”
http://www.liga.paraszczak.com/

oraz Konfederacja.org
http://konfederacja.org

zaprasza na:

I Mistrzostwa Małopolski Warmachine / Hordy
które odbędą się w dniach 27/28 września 2008
podczas „Areny”

Miejsce:
Hala Tomex, ul. Ptaszyckiego 4 Kraków (obok stadionu KS Hutnik).

Dojazd:

Z Dworca Głównego tramwajem nr 15 w kierunku "Pleszów" - należy
wysiąść na przystanku KS Hutnik.
Tramwaj ten kursuje w Soboty co 20 minut.
Wg strony MPK czas przejazdu wynosi około 35 minut.

Strona konwentu:
Wszelkie informacje na temat atrakcji dostępnych na Arenie 2008 oraz
aktualna lista zgłoszonych pojawi się niebawem na:
www.liga.paraszczak.com

Przewidywane rozpoczęcie w sobotę 27.09.08 godzina 10:30
Planowane zakończenie w niedzielę 28.09.08 godzina 15:00.
Możliwe różne warianty noclegu w tym „darmowy” na Sali.

Informacje techniczne dotyczące turnieju:
500 pkt.
Dwie rozpiski bez możliwych późniejszych zmian.
Gramy 6 bitew (4 sobota, 2 niedziela)
Limitowany czas na turę: 10 minut.
Różne scenariusze: Steamroller Tournament 4.

Wejście płatne: 40 zł
Przewidziane nagrody.

Ponieważ ważną dla nas informacją jest liczba uczestników, prosimy o zgłaszanie chęci udziału w turnieju najlepiej mailem na adres:
tadewa@poczta.onet.pl
jeśli jesteście spoza Krakowa, lub przewidujecie problemy z dotarciem na czas prosimy o jakiś tel. kontaktowy, może się przydać w dniu turnieju.
Osoby, które zgłoszą udział do 20 września 2008 otrzymują jeden dodatkowy punkt do klasyfikacji generalnej.


Szczegółowe zasady:

Harmonogram bitew:
Sobota 27.09.2008
09:00 – 10:00 zapisy
10:15 rozlosowanie par.
10:30 – 12:30 pierwsza bitwa
13:00 – 15:00 druga bitwa
do 16:00 przerwa techniczna np. na obiad
16:00-18:00 trzecia bitwa
18:30 – 20:30 czwarta bitwa

Niedziela 28.09.2008
09:00 – 11:00 piąta bitwa
11:30 – 14:00 szósta bitwa (12 minut na turę)
14:30 ogłoszenie wyników i rozdanie nagród
15:00 ewakuacja

Wymagania dotyczące Armii:
Format punktowy: 500 pkt
Należy przynieść jedną lub dwie, czytelne rozpiski z wyszczególnionymi wartościami punktowymi dla każdego modelu/unitu. Podczas zapisów należy je okazać wraz z kartami w celu weryfikacji poprawności. Rozpiski zostają podpisane przez sędziów i są niezmienialne przez cały turniej.
Jeśli gracz zdecyduje się grać dwoma rozpiskami, obie muszą opierać się na tej samej FRAKCJI, armie najemne mogą użyć innego kontraktu.
Rozpiski nie mogą przekroczyć 500 pkt ani być mniejsze niż 450 pkt.

Uwaga!!!
Jeśli ktoś zdecyduje się grać i zgłosi tylko jedną rozpiskę. Jego bestia/Jack podczas każdej bitwy jest uznana za bondowaną. Przed każdą bitwą może wybrać jednego swojego Jacka lub Bestię i rzucić na tabelkę bondów zgodną z frakcją. Bond działa na jedną bitwę, przed następną należy ponownie rzucić w celu określenia bondu.
Po rzucie na bond, gracz decyduje czy z niego korzysta, czy nie.

Wszystkie figurki muszą być posklejane i zgodne z wystawianymi.
Jakiekolwiek odstępstwo musi być zaakceptowane przez Sędziego Głównego. Jeśli zawczasu przewidujemy jakiś problem, najlepiej zadać wcześniej pytanie Organizatorom.
W przypadku nie spełnianiu wymogów, gracz nie zostanie dopuszczony do turnieju lub automatycznie przegrywa bitwę, jeśli sytuacja ta została wykryta dopiero po jej rozpoczęciu.
W przypadku np. możliwych dismounted lub alternative form należy posiadać figurkę umożliwiającą przedstawienie takiej sytuacji. Jeśli gracz nie posiada takowej, model umiera albo nie może zmienić formy.

Do wszystkich figurek w wystawianej rozpisze trzeba mieć karty modelu/unitu wraz z zasadami specjalnymi, jeśli nie posiadamy takowej, model/unit może nie zostać dopuszczony do gry.

Zalecane jest posiadanie podręcznika z zasadami WM/Hord w celu rozwiązywania spornych kwestii. Jak również najnowszych uściśleń.

Na stole sędziowskim znajdować się będą podręczniki i uściślenia do dyspozycji graczy.

Nieznajomość zasad nie zwalnia z obowiązku ich stosowania i respektowania.

Sytuacje niejasne, konflikty itp. rozwiązuje Sędzia Główny, którego decyzje są ostateczne.

Stoły:

Stołu są ponumerowane i znajdują się na nich niemodyfikowalne tereny. Dla celów technicznych, na każdym stole jest mapka z rozrysowanymi terenami.
Stoły mają wymiar 48’x48’
Tereny na stołach są inspirowane przez mapy z SR3.
http://www.privateerpressforums.com/ind ... pic=150238

Po ustaleniu par, stoły są losowo przyporządkowywane dla każdej pary.

Scenariusze:

Obowiązują scenariusze SR4
http://www.privateerpressforums.com/ind ... pic=154783

Podczas turnieju nie będzie rozgrywany scenariusz nr 3 – Throw Down. (jako nie rekomendowany dla gier poniżej 1000 pkt).
Po ustaleniu par i stołów zostaje rozlosowany scenariusz jeden dla wszystkich graczy na tą bitwę.
Przypominamy, że w każdym scenariuszu alternatywą formą wygranej jest „Caster Kill”

Przebieg i czas gry / tury:

Pierwsze pary są losowane (nie dotyczy zaakceptowanych wyzwań).
Następnie podczas turnieju obowiązuje system szwajcarski czyli najlepszy gra z najlepszym itd.

W celu usprawnienia rozgrywki, tura każdego gracza trwa 10 minut, czas ten jest mierzony na każdym stole indywidualnie przy pomocy sekundników / minutników.
Po udaniu się do właściwego stołu, gracze przedstawiają sobie obie swoje rozpiski i mają 10 minut na zapoznanie się z nimi i ustalenie własnej taktyki. Następnie w tajemnicy przed sobą jednocześnie umieszczają na stole rozpiskę, którą będą grać. Jakiekolwiek zmiany nie są możliwe.

Następnie rzutem kością ustalają stronę i kto rozpocznie wystawianie swoich oddziałów. Po ich rozstawieniu każdy z graczy ma 10 minut na swoją turę. Jeśli nie dokona wszystkich możliwych aktywacji podczas tego limitu czasu, jedyne co może zrobić to dokończyć aktywację modelu/unitu obecnie trwającą. Nie aktywowane modele/unity są automatycznie uznane za aktywowane (może mieć to znaczenie dla jakiś efektów, czarów itp., które rozpatruje się na tych modelach/unitach). Po czym aktywacje gracza się kończą i następuje tura przeciwnika.
Raz na bitwę, każdy gracz może skorzystać z dodatkowego czasu i otrzymuje dodatkowe 5 minut na kontynuowanie tury.

Uwaga!!!:
Podczas ostatniej, szóstej bitwy limit czasu to 12 minut na turę.

Bitwa trwa do:
- osiągnięcia zwycięstwa zgodnie ze scenariuszem
- skończył się czas przewidziany na bitwę.

Za zwycięstwo gracz otrzymuje 5 pkt,
Za remis 3 pkt,
Za przegraną 1 pkt.
Na zakończenie turnieju zwyciężył gracz z najwyższą liczbą pkt. W przypadku takiej samej liczby punktów decyduje wynik bitew pomiędzy tymi graczami lub przeciwnikami, z którymi grali.


Jeśli gracz nie zjawi się na bitwę lub spóźni się powyżej 15 minut i przeciwnik, który był gotowy do bitwy nie wyrazi zgody na jej rozegranie ( np. uzna, że jest za mało czasu) automatycznie przegrywa bitwę.
Obowiązujące godziny rozpoczęcia i zakończenia kolejnych bitew będą dostępne przy stoliku sędziowskim.
Wyniki każdej bitwy gracze zapisują na otrzymanej przy zapisach Karcie Gracza i po zakończeniu bitwy Karty z wynikami oddają do stolika sędziowskiego.

Gracz który zdobył największa ilość punktów z bitew zostaje uznany najlepszym Generałem i zdobywa tytuł Mistrza Małopolski 2008.

Część Hobbistyczna:

Każdy posiadający na Turnieju w pełni pomalowaną armię. Wystarczy jedna armia z możliwych dwóch przygotowanych do wykorzystania na turnieju. Podczas zapisów gracz zgłasza chęć uczestniczenia w wyborze najlepszego Hobbisty Mistrzostw.
Podczas trwania turnieju wszyscy zgłoszeni do tej kategorii gracze będą oceniani za wygląd (malowanie) posiadanej na turnieju Armii.

Oceniane będą:

Pomalowanie:
1 – 5 pkt. Dokładność pomalowania, użyte techniki, ogólny wygląd całości.

Podstawki:
0 - 3 pkt. Wykończenie tego elementu figurki, ich unikalność i wpływ na wygląd figurki.

Konwersje:
0 – 3 pkt. Unikalny wygląd figurki, osiągnięty po konwersji. Pracochłonność, niezwykłość formy.

Część hobbistyczna będzie oceniana przez niezależną grupę, zajmującą się malowaniem i konwertowaniem figurek.
Gracz który zdobędzie największe uznanie (suma punktów za trzy kategorie ) zdobędzie tytuł najlepszego Hobbisty Mistrzostw 2008.

Uściślenia dotyczące terenu:

Wzgórza, zasłaniają małe podstawki. Małe modele nie widzą modeli na małych podstawkach nad wzgórzami. Średnie i duże modele widzą wszystkie modele nad wzgórzami i same są widoczne będąc za wzgórzem. Jeśli jakaś figurka jest na wzgórzu, zasłania widok pozostałym figurkom, nie będącym na wzgórzu.

Fragment Regulaminu obowiązujacego uczestników Areny (także graczy na turnieju)

1. Uczestnicy konwentu oraz widzowie zobowiązani są do przestrzegania
poniższego regulaminu od chwili wejścia na teren konwentu.

2. Każdy uczestnik turnieju ma obowiązek pozostawienia organizatorom
swoich danych osobowych.

3. Na całym konwencie, za wyjątkiem wyznaczonych miejsc, obowiązuje
całkowity zakaz palenia papierosów.

4. Osoby, których stan wskazujący będzie przeszkadzał innym uczestnikom
konwentu w zabawie oraz osoby nietrzeźwe, będa z konwentu usuwane.

5. Wnoszenie i używanie środków odurzających na terenie imprezy jest
zabronione.

6. Na terenie konwentu należy zachowywać porzadek i czystość, oraz
posprzątać po sobie pomieszczenia, w których się przebywało.

7. Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za rzeczy zgubione lub
pozostawione bez opieki. Pilnujcie swojej własności i nigdzie nie zostawiajcie
na wierzchu pieniędzy, cennych podręczników, kart, figurek i innych
rzeczy, na których Wam zależy!

8. Za wszelkie szkody odpowiedzialność finansową ponoszą ich sprawcy.

9. Organizatorzy i obsługa są dopuszczeni do turniejów strategicznych i
karcianych na równych prawach z reszta uczestników.

10. Nieznajomosć niniejszego regulaminu nie zwalnia od odpowiedzialności i
postępowania w myśl jego postanowień.

Więcej informacji wkrótce.

Zapraszamy również na:
http://forum.konfederacja.org/
i
http://forum.konfederacja.org/index.php?topic=877.0


Lista zgłoszonych uczestników:

1) Tadeusz "Tadek" Czerwiński, Kraków
2) Jaromir "Yaro" Skirmuntt Kraków/Zabrze
3) Roman "TaTaR" Jaworek Kraków
4) Bogusław "Ockham's Razor" Wiącek Kraków
5) Jakub "Devourer of the Worlds" Tracz Kraków
6) Michał "Fluffy" Węgrzyński Kraków/Sanok
7) Marcin "Maciak" Izworski Kraków
8 ) Błażej "Bu" Augustynek - Kraków
9) Tomasz "Młody" Baran, Gliwice
10) Piotrek Balcer Balcerzak Wrocław
11) Adam Benesz "Beno" Jarosław.
12) Paweł Gorczyński -Trójmiasto
13) Jan "Asmodean" Cieślicki - Trójmiasto
14) Krzysztof "el_piszczu" Piszcz - Trójmiasto
15) Krzysztof "Urbik" Urban -Gliwice
16) Andrzej Kasiewicz - Warszawa,

Czekamy na dalsze zgłoszenia.
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2008, o 07:02 przez Tadeusz, łącznie zmieniany 7 razy.

Tadeusz
Wałkarz
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tadeusz »

Została dodana lista uczestników, prosimy o wysyłanie info, osób deklarujących chęć. Wystarczy Imię, nazwisko i miasto. Rozpiski przynosimy dopiero na turniej!!!

Tadeusz
Wałkarz
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tadeusz »

Filmik zmontowany przez WH40K'ów ale klimat nadchodzącej imprezy oddaje....
http://www.youtube.com/watch?v=j2XjMzl_rxs

Tadeusz
Wałkarz
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tadeusz »

Up zgłoszeń - 16 osób - każdy następny chętny mile widziany.
Ale już bez dodatkowego 1 pkt do generalki

Tadeusz
Wałkarz
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tadeusz »

W sprawie noclegu (w pokojach - płatnego)

Na Arenie dostępne do spania (oprócz oczywiście sali) miejsca w motelu/schornisku znajdującym się w budynku konwentu.

Wszelkich informacji w tej kwesti udziela Sancho (Paweł Kudlarczyk)

telefon: 512 210 414
mail: sinisterkillu@wp.pl

Ilość noclegów jest ograniczona (ale nie jestem w stanie powiedzieć jak bardzo). Więc proszę zgłaszać zapotrzebowanie do niego mailem lub sms. Paweł od 13 do późna pracuje i nie będzie odbierać telefonów.


Cena noclegu to od 15 do 30 pln (w zalezności jak się uda załatwić, ta pierwsza cena jest po znajomości, a taka chcemy wynegocjować)

Z dodatkowych informacji:

Obok zwykłego sklepiku z zapiekankami i innymi śmieciowym żarciem będzie dodatkowo Grill oraz piwo z kegi

Na konwencie NIE OBOWIĄZUJE zakaz spożywania alkoholu, ale każdego kto przegnie, WYWALIMY NA ZBITY PYSK!!
:))
Informacja ta pochodzi od organizatora Areny.

Tadeusz
Wałkarz
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tadeusz »

Relacja z imprezy czyli:

PŁACZ I ZGRZYTANIE ZĘBÓW

Na początku napiszę prawdę, że gorzej być nie mogło, stało się największe nieszczęście w galaktyce, dzwony żałobne biją i od dzisiaj tydzień płaczu. Mistrzem Małopolski został Warszawiak .

Graczy było 14. Całkiem nieźle.

I od razu wyniki:

1. Andrzej Kasiewicz - Warszawa - Cryx - 30 pkt
2. Jakub Tracz - Kraków - Cygnar - 24 pkt
3. Roman "TaTaR" Jaworek - Kraków - Orboros - 22 pkt
4. Tadeusz Czerwiński - Kraków - 22 pkt
5. Jaromir "Yaro" - Kraków - 20 pkt
6. Paweł Gorczyński - Trójmiasto - 18 pkt
7. Tomasz "Młody" Baran - Gliwice - 18 pkt
8. Krzysztof "el_piszczu" Piszcz - Trójmiasto - 18 pkt
8. Michał "Fluffy" Węgrzyński - Kraków - 18 pkt
9. Marcin "Maciak" Izworski - Kraków - 16 pkt
10. Krzysztof "Urbik" Urban - Gliwice - 14 pkt
11. Piotr "Balcer" Balcerzak - Wrocław - 12 pkt
12. Adam Benesz "Beno" - Jarosław - 10 pkt
12. Jan "Asmodean" Cieślicki - Trójmiasto - 10 pkt

Niektórzy gracze zdobyli tą samą liczbę punktów, dlatego 14 graczy i 12 miejsc.

Tytuł NAJLEPSZEGO HOBBYSTY - Jan "Asmodean" Cieślicki - za Legion, odpicowany na maxa. Pięknie pomalowane figurki, znakomisie wykończone podstawki (ach te sopelki lodu), z front arcami, cała armia utrzymana w tym samym klimacie. Zdjęcia wkrótce.

Rozpiski zwycięzcy:

Pirate Queen Skarre
Deathripper
Deathripper
Helldiver
Skarlock
Bane Lord Tartarus
Bane Knights (10)
Bile Thralls (7)
Satyxis Raiders (6)
Sea Witch


Witch Deneghra
Deathripper
Deathripper
Nightwretch
Skarlock
Bloat Thrall
Captain Rengrave
Pistol Wraith
Pistol Wraith
Bile Thralls (6)
Cephalyx Overlords
Withershadow Combine

Dalszy raport wkrótce...

Tadeusz
Wałkarz
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tadeusz »


Tadeusz
Wałkarz
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tadeusz »

Mój raporcik:

Rozpiska:
Sorscha
Ogrun Bokur
Eirys
Lady Aiyana & Master Holt
Man-O-War Drakhun
Man-O-War Demolition Corps (3)
Windowmakers
Yuri The Axe
Mankunter
Manhunter
Iron Fang Uhlans (3)

Druga rozpa na Vladzie, ale nią ani razu nie zagrałem.

Jako organizator miałem pełne ręce roboty, przygotowywałem się do turnieju od 2 miesięcy, starając się zabezpieczyć we wszystko, co było potrzebne na tym turnieju.
Mam nadzieję że było to widoczne. Natomiast na pewno krucho było z nagrodami…. Ale to już bardzo skomplikowany zbieg niefortunnych okoliczności. Słowem kupa znienacka.
Do największych plusów turnieju zaliczam zgodę Tatara, który kosztem innej, konkurencyjnej imprezy w Niepołomicach, zgodził się sędziować i robił to całą duszą i sercem.
Przed każdą grą losowano inny scenariusz a graczy parowaliśmy podczas turnieju tak, by maksymalnie umożliwić rozgrywke z osobami z innego miasta. Chociaż system Szwajcarski staraliśmy zachować.
Bitwa pierwsza:
Przeciwnik: Krzysztof „El_piszczu” Piszcz – Skorne
Kompletnie nie znałem tej armii dlatego w trosce o swoje życie i zdrowie, starałem się maksymalnie szybko ją rozstrzygnąć.
Przeciwnik był aktywny, parł do przodu.
Sorscha i cała moja armia również. Mrożenie. Krzysztof mógł wykorzystać tylko pojedyncze figurki, które na szczęście miały ograniczone możliwości. Potem moja tura i Casterkill.
Bitwa druga:
Przeciwnik: Adam Bebesz „Beno” – Legion
Ufny w swoją siłę kontynuowałem aktywną grę.
Scenariusz „kocioł”.
Na środku stołu las.
Po ruchach w drugiej turze Beno w lesie siedział Carnival.
Sorscha jazda do przodu i ubzdurała sobie że po ruchu, walce itp. zamrozi Castra którego wówczas zobaczy. I o oczywiście Carnivala.
Oczywistość okazała się tragiczna rozmiar miał znaczenie, było ponad 3 cale w las. Potem Carnival zabił Sorsche.
Bitwa Trzecia:
Przeciwnik Adam „Asmodean” Cieślicki – Legion
Straszna jatka, cios za cios, prawdziwie epickie starcie.
Jak opadł pył, Sorscha dostrzegła Castra przeciwnika i nie dała mu (jej) żadnych szans.

Bitwa Czwarta:
Przeciwnik: Krzysztof „Urbik” Urban – Cryx, rozpa na kulce
Bitwę rozgrywałem pełen obaw o słasną skórę, ostrożnie i zachowawczo. Przeciwnik szachował arcnodami i na szczęście nie miał dość szczęścia by rozstrzygnąć swoją piechotą starcie. Trochę powybuchało, trochę zastrzeliłem. W krytycznym momencie Krzysztofowi zabrakło z 1 cal do rzucenia być może morderczego czaru na Sorschę, to ją lekko zdenerwowało. Wind, ruch, mrożenie kilka szczęśliwych rzutów i przeciwnik stracił ofensywność armii.
Reszta okazała się formalnością.
Najbardziej zaciekłe starcie z rozegranych na Arenie.

Bitwa Piąta:
Przeciwnik: Marcin „Maciak” Izworski – Menoth na Kreosie
Wreszcie ktoś kogo znam i gra czymś co znam.
Menoth aktywnie do przodu. Sorscha aktywnie na górkę, kątem oka mrozi Kreosa, strzela z pukawki – 8 obrażeń i lubieżnie zachęca ułana do pokazania na co go stać. Szarża Husarii,…..6,5,5 na obrażenia i gorrrąca wdzięczność Sorschy dla bohatera.

Bitwa Szósta:
Przeciwnik: Andrzej Kasiewicz – Cryx na Denegrze
Wszyscy chcą być bohaterami. Mega parcie, mrożenie, zabijanie, prawie wszystko mu zginęło. Ale prawie robi………Kilka figurek było za laskiem.
Denegra, idzie, kontrszarża Drakhuna, konik chybił, Drakhun chybił, Denegra czaruje i przewraca Sorschę.
Wintershadow Combine kończą sprawę.
A miało być tak pięknie.
Przynajmniej przegrałem z Mistrzem.

Tadeusz
Wałkarz
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tadeusz »

A oto zdjęcia najlepiej pomalowanej armii na Arenie, zdjęcia pochodzą z sesji studyjnej.

http://gs62.photobucket.com/groups/h84/8Y6LAV2DFP/

ODPOWIEDZ