Warmachine & Hordy dla Opornych

O dwóch takich, co są z Privateera.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Przepraszam z góry, że odświeżam stary temat, ale też nie bardzo wiem gdzie zamieścić to pytanie:

Nie znam Fluffu W&H, więc pytam, czy do kręgu pasuje klimat zimowy? ;)

pozdro

Tadeusz
Wałkarz
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tadeusz »

Pasuje:
1. zimowy
2. wiosenny
3. letni
4. jesienny
:oops:

Awatar użytkownika
aipz
Mudżahedin
Posty: 211
Lokalizacja: Bydgoszcz/Warszawa

Post autor: aipz »

Dla mnie WH&H to miła odskocznia fantasy (steampunk) od Wh40k.
Jakoś mi się w to przyjemniej gra niż w WFB. Fakt WM'ka jest dosyc trudna jeżeli chodzi o kombosy... Te same jednostki z innym casterem/warlockiem potrafią dać inne zastosowania :) Nawiązując do wcześniejszych słów Gajowego to pewną analogię do MtG da się zauważyc - tj. stosowanie "controli czarami" względem zagrań przeciwnika - taka uroda tej gry. Zaletą jest na pewno mniejsza ilośc figurek na stole niż w Wh40k/WFB przez co można bardziej "dopieścić" modele malowaniem (wymaga to mniej roboty i czasu).

Jako gracza Khadoru jedyne co naprawdę mnie boli to mechanika Jacków...

W pierwotnej wersji gry była ok, ale teraz przez nadmiar bajerów i supremację piechoty w rozpiskach są znacznie osłabione (pomijam tutaj komba/wsparcie casterów zaprojektowanych pod grę na Jackach). Użyję analogii do Wh40k pojazd (czołg/drednot) vs. jack w WM. W Wh40k pojazdy kosztują sporo, ale potrafią skutecznie przygrzać piechocie i lekkie bronie ich nie ruszają. W WM'ce combatowy/strzelający Jack kosztuje sporo, ale ma spory problem by skutecznie eliminować piechotę i nadmiernie często jest papierowy...
Do tego bestie w Hordach mają znacznie lepszą mechnikę i przez to w pojedynku 1 na 1 szybko uzupełniają niedobór żelaza w organiźmie (chrupią jacki na śniadanko ;) )

Naprawdę chciałbym częściej móc grać na Jackach i mieć pewność, że pkt włożone w nie się dobrze sprawdzą... Ale niestety realia systemu mnie brutalnie nauczyły, że tak nie jest... Pozostaje mieć nadzieje, że kiedyś PP sięgnie do korzeni i zmodyfikuje podstawowe zasady i da Jackom większego kopa - w końcu to "ikona" tej gry...

Na szczęście można te wady trochę zniwelować umiejętną kombinacją jednostek i zdolności, ale metagame w tym względzie na chwilę obecną jest zachwiany, a nowi casterzy i legendarne Jacki to nie droga do rozwiązania sedna problemu, a jedynie skuteczny sposób na zwiększenie rentowności/sprzedaży...

W moim odczuciu WM&H to fajny i dynamiczny system skirmishowy, który jest wart wydanych pieniędzy. Ale trzeba też zauważyć, że posiada istotne wady - nie ma na świecie rzeczy idealnych. To tyle ode mnie...

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
sharkoon
Mudżahedin
Posty: 226
Lokalizacja: Biała Podlaska->Moria

Post autor: sharkoon »

Czy na turniejach warmachine i hordes są połączone? Tzn czy mogą grać przeciwko sobie? Jeżeli tak to funkcję warjacka pełnią warbeasty?

Awatar użytkownika
Gajowy
Masakrator
Posty: 2710
Lokalizacja: Białe Błota
Kontakt:

Post autor: Gajowy »

ta, wm i horda graja przeciwko sobie a drugiej czesci pytania nie rozumiem

Awatar użytkownika
sharkoon
Mudżahedin
Posty: 226
Lokalizacja: Biała Podlaska->Moria

Post autor: sharkoon »

Z tego co czytałem to warmachine polega na tym, że ma się warcastera i warjacki, lecz w hordes jest chyba trochę inaczej. Tam są warlocki i warbeasty?

Awatar użytkownika
Gajowy
Masakrator
Posty: 2710
Lokalizacja: Białe Błota
Kontakt:

Post autor: Gajowy »

tak sa, kazdy graczy ma swoja ture i w niej uzywa swoich zasad, jak to wyglada na prawde to najlepiej w praniu zobaczyc, przyjdz pograj dowiesz sie wiecej.

Awatar użytkownika
mazgier
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 47

Post autor: mazgier »

sharkoon pisze:Z tego co czytałem to warmachine polega na tym, że ma się warcastera i warjacki, lecz w hordes jest chyba trochę inaczej. Tam są warlocki i warbeasty?
Warmachine: Warcaster, warjacki, wszelkiej maści piechota i ew. "mercenaries" czyli najemnicy.

Hordes: Warlock, warbeasty, wszelkiej maści piechota i ew. "minions" czyli hordowi najemnicy.

Oba systemy sa kompatybilne pod względem ogólnej mechaniki gry więc nie ma najmniejszego problemu w wystawianiu przeciw sobie armii z WM i H.

Awatar użytkownika
sharkoon
Mudżahedin
Posty: 226
Lokalizacja: Biała Podlaska->Moria

Post autor: sharkoon »

A jeżeli chciałbym grać trollbloodami to jaki podręcznik muszę kupić, żeby dowiedzieć się o wszystkich zasadach tej rasy oraz jaki podręcznik, żeby poznać ogólne zasady systemu WM&H?

Awatar użytkownika
Krassus
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3012
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Gorzów Wlkp.

Post autor: Krassus »

W przeciwieństwie do WFB w WH i Hordach nie ma podręczników dla poszczególnych armii. Do Hord zastały (na razie) wydane 2 podręczniki, w których opisane są zasady i jednostki wszystkich armii. Są to "Hordes Primal" i "Hordes Evolution".
Mój mały blog:
Wargaming Zone
Obrazek

Awatar użytkownika
sharkoon
Mudżahedin
Posty: 226
Lokalizacja: Biała Podlaska->Moria

Post autor: sharkoon »

A czy są podręczniki w wersji polskiej czy tylko angielskiej?

Awatar użytkownika
Krassus
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3012
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Gorzów Wlkp.

Post autor: Krassus »

Tylko angielskiej.
Mój mały blog:
Wargaming Zone
Obrazek

Awatar użytkownika
mazgier
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 47

Post autor: mazgier »

Jeśli chodzi o zasady (mechanikę) gry potrzebujesz tylko "Primala". Wszystkie jednostki WM&H mają z pudełkach/blisterach karty ze statystykami i zasadami. Jesli chcesz się czegoś dowiedzieć na temat konkretnego modelu lub oddziału przed jegoi zakupem proponuję rzut oka na forum PP, Battle College lub któreś z polskich forów WM&H.

Awatar użytkownika
sharkoon
Mudżahedin
Posty: 226
Lokalizacja: Biała Podlaska->Moria

Post autor: sharkoon »

Jeszcze tak się zapytam, bo chciałbym zacząć zbierać trollbloods ale nie wiem czy się opłaca, czy nie okaże się, że są oni najgorszą armią w systemie. Podoba mi się jeszcze khador. Czy możecie mi bardzo krótko scharakteryzować te armie lub którąś polecić.

Awatar użytkownika
Izwor
Chuck Norris
Posty: 388
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Izwor »

Witam!
Jakiś czas temu zainteresowałem się Hordą i stąd moje pytanie.
Od czego zacząć zbieranie Circle Orboros?
Czytałem, że starter jest średnio opłacalny, więc nie wiem...
Podobają mi się jednostki tj Gorax, Gnarlhorn Satyr, Tharn Ravager, Warpwolf, (ew. Reeves of Orboros).
Da się coś z tego sklecić? Jakiego Warlocka powienienem wybrać?

P.S. Ktoś pisał, że można gdzieś znaleźć podstawowe statystyki/zasady jednostek (konkretnie CO), gdzie?

Awatar użytkownika
mazgier
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 47

Post autor: mazgier »

Izwor pisze:Witam!
Jakiś czas temu zainteresowałem się Hordą i stąd moje pytanie.
Od czego zacząć zbieranie Circle Orboros?
Czytałem, że starter jest średnio opłacalny, więc nie wiem...
Podobają mi się jednostki tj Gorax, Gnarlhorn Satyr, Tharn Ravager, Warpwolf, (ew. Reeves of Orboros).
Da się coś z tego sklecić? Jakiego Warlocka powienienem wybrać?

P.S. Ktoś pisał, że można gdzieś znaleźć podstawowe statystyki/zasady jednostek (konkretnie CO), gdzie?
Dość dokładne opisy jednostek (oczywiście bez cytowania statystyk) i ich możliwości można znaleźć na Battlecollege (TUTAJ).
Co do przydatności oborowego startera to opinie są uzaleznione od stosunku do Kayi. Jedni uważają ją za plewną inni potrafią nią skutecznie grać. Ja osobiście bardzo ją lubię. Z pozostałych warlocków warto pomyśleć o Baldurze i Kromacu, choć ten ostatni wymaga nieco ogrania do efektywnego prowadzenia.
Więcej informacji proponowałbym szukać na forum PP lub na którymś z polskich forów warmachinowych (Żelazne Królestwa lub Warmachina.pl).

Jaszczurx
Mudżahedin
Posty: 296
Lokalizacja: Warshau/Lustria

Post autor: Jaszczurx »

Zastanawiam się nad armią Protectorate of Menoth.
Mógłby ktoś opisać ogólnie ich jednostki i styl gry?

Awatar użytkownika
mazgier
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 47

Post autor: mazgier »

Jaszczurx pisze:Zastanawiam się nad armią Protectorate of Menoth.
Mógłby ktoś opisać ogólnie ich jednostki i styl gry?
"Ogólnie opisać jednostek" się nie da - za dużo tego. Ogólnie styl gry opiera się na zmasowanym ataku nawiedzonych fanatyków, wykorzystywaniu śmierci własnych modeli dla dopakowywania innych, spamowaniu ogniem itp.
Jeśli lubisz klimaty talibów skrzyżowanych z koktajlami Mołotowa, polowaniem na czarownice i miotaczami ognia to jest to armia dla Ciebie.

Jaszczurx
Mudżahedin
Posty: 296
Lokalizacja: Warshau/Lustria

Post autor: Jaszczurx »

Fanatycy to jest to :)

Awatar użytkownika
Offspringman
Kretozord
Posty: 1666
Lokalizacja: Czarne Wrony W-wa

Post autor: Offspringman »

właśnie nabyłem starter Menothu(ah ten klimat :wink: ) i zastanawiam się w co dalej zainwestować. nie wiem czy iśc w armię stricte combatową czy combat ze wsparciem ogniowym.
myślę nad zakupem deliverersów, ale zawsze lepiej poradzić się kogoś doświadczonego. jak sądzicie?

ODPOWIEDZ