Tłumaczenie: I - Wstęp

Fantasy skirmish ze stajni Reapera.
ODPOWIEDZ
Tomash
Spaministrator
Posty: 7890
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

I. Wstęp

Reaper Adventure Game Engine

Od kiedy pojawiły się zabawkowe żołnierzyki, zaczęły się pojawiać gry, w których byli używani. Gracze wystawiają armie złożone z małych figurek, wykonanych z plastiku lub metalu, pomalowanych, gotowych do gry na stole imitującym pole bitwy. Reaper Adventure Game Engine, lub w skrócie R.A.G.E., jest prostym i ogólnym systemem mechaniki i zasad do rozgrywania gier figurkowych. RAGE jest systemem ogólnym, ponieważ jego poznanie umożliwia zagranie wielu gier w różnych realiach. Warlord jest opartą na RAGE grą, umiejscowioną w fantastycznym świecie Adon, na rozdartym wojnami kontynencie Taltos.

Dobre Nawyki Gry

Istnieje kilka dobrych nawyków wartych przyswojenia przed graniem w figurki, pozwalających wszystkim cieszyć się grą i ograniczyć spory. Następujące Dobre Nawyki nie są zasadami, ale ogólnie przyjętymi regułami gier figurkowych. Na oficjalnych turniejach Warlorda, te dobre nawyki będą istotnym elementem oceny sportowego zachowania.

Deklaruj, potem mierz - Nie mierz odległości miarką, zanim wszystkie akcje Oddziału i Modelu nie zostały głośno zadeklarowane. Niektóre gry zezwalają na mierzenie przed deklaracją, ale jeśli nie jest to wyraźnie napisane w zasadach gry lub jeśli przeciwnik nie pozwolił na to wyraźnie, należy założyć że jest to niedozwolone. Jeśli po deklaracji i zmierzeniu odkryjesz, że nie masz zasięgu/ruchu/możliwości wykonania zadeklarowanej akcji, zrób co zasady dopuszczają - ale nie zmieniaj zadeklarowanej akcji.

Rzucaj kostkami na widoku - Rozstrzygając akcje, rzucaj kostkami tak, żeby wszyscy gracze widzieli wynik rzutu.

Dziel się informacją z DataCard - Jeśli przeciwnik zapyta o jakąś informację, wydrukowaną na DataCardzie, należy jej udzielić.

Znaczniki i leżące modele - Warlord używa Znaczników do określania istotnych zdarzeń lub miejsc, pojawiających miejsce w grze. Przykładem takiego zdarzenia jest "zabicie" Modelu. Preferowane jest usunięcie w takim momencie Modelu i zastąpienie go znacznikiem, dzięki czemu gra w danym miejscu nie jest utrudniona. Jednogroszówka, dla przykładu, jest świetnym znacznikiem! Niektórzy gracze używają miniatur kamieni nagrobnych, przyklejonych do jednocalowej podstawki, co ciekawie i sugestywnie wygląda. Inni gracze preferują po prostu położenie modelu na boku lub plecach. Dowolna metoda oznaczania, na jaką zgodzą się obaj gracze, jest w porządku.

Upadłe Modele po drodze - Jeśli nie używacie znaczników do oznaczania "zabitych" Modeli, w pełni dozwolne jest ich odsuwanie jeśli utrudniają ruch lub akcje innym modelom. Traktuje się je po prostu jako element podłoża.
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

Awatar użytkownika
Nameless
Wałkarz
Posty: 70

Post autor: Nameless »

Pierwsza czesc tlumaczenia Tomasha po moich poprawkach.
trzeba bedzie jakos uzgodnic sposob pracy i postowania, bo w tym jednym temacie zrobi sie zaraz balagan. Kursywa terminologia gry, ktora byc moze ulegnie zmianie.

I. Wstęp

Reaper Adventure Game Engine

Od kiedy pojawiły się zabawkowe żołnierzyki zaczęto tworzyć gry, w których mogły być użyte. Gracze wystawiają w nich armie złożone z małych figurek wykonanych z plastiku lub metalu, pomalowanych, gotowych do gry na stole imitującym pole bitwy. Reaper Adventure Game Engine, lub w skrócie RAGE, jest prostym i ogólnym systemem mechaniki i zasad do rozgrywania gier figurkowych. RAGE jest systemem ogólnym, ponieważ jego poznanie umożliwia zagranie wielu gier w różnych realiach. Warlord jest opartą na RAGE grą, umiejscowioną w fantastycznym świecie Adon, na rozdartym wojnami kontynencie Taltos.

Dobre nawyki podczas gry

Istnieje kilka dobrych nawyków wartych przyswojenia, pozwalających wszystkim cieszyć się grą i ograniczyć spory. Następujące dobre nawyki nie są przepisami, ale ogólnie przyjętymi regułami gier figurkowych. Na oficjalnych turniejach Warlorda te dobre nawyki będą istotnym elementem oceny sportowego zachowania.

Deklaruj, potem mierz - nie mierz odległości miarką, zanim wszystkie akcje Oddziału i Modelu nie zostały głośno zadeklarowane. Niektóre gry zezwalają na mierzenie przed deklaracją, ale jeśli nie jest to wyraźnie napisane w zasadach gry lub jeśli przeciwnik nie pozwolił na to wyraźnie należy założyć, że jest to niedozwolone. Jeśli po deklaracji i zmierzeniu odkryjesz, że nie masz zasięgu/wystarczającego ruchu/możliwości wykonania zadeklarowanej akcji, zrób to, co dopuszczają zasady - ale nie zmieniaj zadeklarowanej akcji.

Rzucaj kostkami na widoku - rozstrzygając akcje rzucaj kostkami tak, żeby wszyscy gracze widzieli wynik rzutu.

Dziel się informacją z DataCard - jeśli przeciwnik zapyta o jakąś informację, wydrukowaną na DataCardzie, należy jej udzielić.

Znaczniki i leżące modele – w Warlordzie używa się Znaczników do określania istotnych zdarzeń lub miejsc, pojawiających się w trakcie gry. Przykładem takiego zdarzenia jest "zabicie" Modelu. Preferowane jest usunięcie w takim momencie Modelu i zastąpienie go znacznikiem, dzięki czemu gra w danym miejscu nie jest utrudniona. Jednogroszówka, dla przykładu, jest świetnym znacznikiem! Niektórzy gracze używają miniatur kamieni nagrobnych, przyklejonych do jednocalowej podstawki, co ciekawie i sugestywnie wygląda. Inni preferują z kolei położenie modelu na boku lub plecach. Dopuszczalne jest zastosowanie dowolnej metody oznaczania, na którą zgodzą się obaj gracze.

Upadłe Modele po drodze - jeśli nie używacie znaczników do oznaczania "zabitych" Modeli, w pełni dozwolone jest ich odsuwanie, jeśli utrudniają ruch lub akcje innym modelom. Traktuje się je wtedy jako element podłoża.


Pogrubienie - nie mam tu tekstu oryginalnego. tam jest "fallen models in the way"? jesli tak:
Przeszkadzające leżące modele

Tomash
Spaministrator
Posty: 7890
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

O! Udało Ci się "oddrewnić" trochę moje wypociny. Super :)

Chyba już możemy przystać na Znacznik, Model, Kartę Modelu i Oddział.

W ostatnim akapicie wystarczy
Leżące Modele - jeśli nie ...
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

Awatar użytkownika
Nameless
Wałkarz
Posty: 70

Post autor: Nameless »

mnie te tlumaczenia pasuja, ale zaznaczylem na wszelki wypadek - dyskusje trwaja :) chyba ze wlasnie je zakonczyles :twisted:

masz racje, wystarczy.

Awatar użytkownika
Nameless
Wałkarz
Posty: 70

Post autor: Nameless »

Nanioslem poprawki. Jesli nikt nie zglasza juz uwag i nie widzi bledow, mozna chyba temat zamknac.

============

I. Wstęp

Reaper Adventure Game Engine

Od kiedy pojawiły się zabawkowe żołnierzyki zaczęto tworzyć gry, w których mogły być użyte. Gracze wystawiają w nich armie złożone z małych figurek wykonanych z plastiku lub metalu, pomalowanych, gotowych do gry na stole imitującym pole bitwy. Reaper Adventure Game Engine, lub w skrócie RAGE, jest prostym i ogólnym systemem mechaniki i zasad do rozgrywania gier figurkowych. RAGE jest systemem ogólnym, ponieważ jego poznanie umożliwia zagranie wielu gier w różnych realiach. Warlord jest opartą na RAGE grą, umiejscowioną w fantastycznym świecie Adon, na rozdartym wojnami kontynencie Taltos.

Dobre nawyki podczas gry

Istnieje kilka dobrych nawyków wartych przyswojenia, pozwalających wszystkim cieszyć się grą i ograniczyć spory. Następujące dobre nawyki nie są przepisami, ale ogólnie przyjętymi regułami gier figurkowych. Na oficjalnych turniejach Warlorda te dobre nawyki będą istotnym elementem oceny sportowego zachowania.

Deklaruj, potem mierz - nie mierz odległości miarką, zanim wszystkie akcje Oddziału i Modelu nie zostały głośno zadeklarowane. Niektóre gry zezwalają na mierzenie przed deklaracją, ale jeśli nie jest to wyraźnie napisane w zasadach gry lub jeśli przeciwnik nie pozwolił na to wyraźnie należy założyć, że jest to niedozwolone. Jeśli po deklaracji i zmierzeniu odkryjesz, że nie masz zasięgu/wystarczającego ruchu/możliwości wykonania zadeklarowanej akcji, zrób to, co dopuszczają zasady - ale nie zmieniaj zadeklarowanej akcji.

Rzucaj kostkami na widoku - rozstrzygając akcje rzucaj kostkami tak, żeby wszyscy gracze widzieli wynik rzutu.

Dziel się informacją z Karty Modelu - jeśli przeciwnik zapyta o jakąś informację, wydrukowaną na Karcie Modelu, należy jej udzielić.

Znaczniki i leżące modele – w Warlordzie używa się Znaczników do określania istotnych zdarzeń lub miejsc, pojawiających się w trakcie gry. Przykładem takiego zdarzenia jest "zabicie" Modelu. Preferowane jest usunięcie w takim momencie Modelu i zastąpienie go znacznikiem, dzięki czemu gra w danym miejscu nie jest utrudniona. Jednogroszówka, dla przykładu, jest świetnym znacznikiem! Niektórzy gracze używają miniatur kamieni nagrobnych, przyklejonych do jednocalowej podstawki, co ciekawie i sugestywnie wygląda. Inni preferują z kolei położenie modelu na boku lub plecach. Dopuszczalne jest zastosowanie dowolnej metody oznaczania, na którą zgodzą się obaj gracze.

Leżące Modele - jeśli nie używacie znaczników do oznaczania "zabitych" Modeli, w pełni dozwolone jest ich odsuwanie, jeśli utrudniają ruch lub akcje innym modelom. Traktuje się je wtedy jako element podłoża.
Ostatnio zmieniony 30 lip 2007, o 10:56 przez Nameless, łącznie zmieniany 1 raz.

Tomash
Spaministrator
Posty: 7890
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

DataCard -> Karta Modelu :)
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

Awatar użytkownika
Nameless
Wałkarz
Posty: 70

Post autor: Nameless »

done

ODPOWIEDZ