Tłumaczenie: III - Organizacja Armii

Fantasy skirmish ze stajni Reapera.
ODPOWIEDZ
Tomash
Spaministrator
Posty: 7890
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

III. Organizacja Armii

Drużyna
Gracze będą kierowali pewną grupą Modeli, zwaną Drużyną. Drużyna składa się z jednostek zwanych Oddziałami, natomiast każdy Oddział - z jednego lub więcej Modeli. Poniżej przedstawione są zasady dotyczące wystawiania do gry własnej drużyny.

Rozmiar Drużyny
Każdy Model posiada na swojej DataCardzie wyszczególniony koszt punktowy. Aby gra była wyrównana, gracze umawiają się na rozmiar bitwy w punktach (np. "gra na 1000 punktów") i łączny koszt punktowy ich armii nie może przekroczyć ustalonego limitu. Jeśli Drużyny są łącznie warte mniej niż limit punktowy, jest to wciąż bitwa na określone punkty.

Przykładowa Drużyna
Następujący przykład przedstawia dużą drużynę (grubo powyżej 1000 pkt.), jaką można spotkać podczas gry w Warlorda:
- Oddział A: 12 Modeli - 1 Warlord, 9 Szeregowców, 2 Modele Elitarne
- Oddział B: 5 Modeli - 1 Kapitan, 3 Adeptów, 1 Elitarny
- Oddział C: 7 Modeli - 1 Sierżant, 6 Szeregowców
- Oddział D: 1 Model - 1 Potwór
- Oddział E: 1 Model - 1 Samotnik
- Oddział F: 1 Model - 1 Machina Wojenna

Oddział
W grze Warlord podstawową jednostką organizacji Drużyny jest Oddział. Warlord jest grą bitewną typu skirmish, co oznacza, że armie składają się z niewielkich grup dość swobodnych Modeli.
Oddział może być zarówno pojedynczym Modelem (Typu Solo), jak i grupą Żołnierzy i Elitarnych pod komendą jednego Dowódcy.

Rozmiar Oddziału
Zarówno całkowita wielkość Oddziału, jak i ilość Modeli Elitarnych weń, ograniczone są charakterystykami prowadzącego Oddział Dowódcy. DataCard Modelu Dowódcy określa wielkość jego Oddziału w następujący sposób:
Troop: Min-Max/Elit
Pierwsza wartość (Min) określa minimalny rozmiar Oddziału, natomiast druga wartość (Max) rozmiar maksymalny. Obie wartości określają rozmiar całego Oddziału, czyli razem z Dowódcą. Wartość po ukośniku (Elit) określa ile w Oddziale może być maksymalnie Modeli Elitarnych zamiast Żołnierzy.

Ograniczenia:
- Maksymalny stosunek ilości Modeli Elitarnych do rozmiaru Oddziału wynosi 1:4. Oddział zawierający łącznie 6 Modeli może mieć w tej szóstce tylko jeden Model Elitarny (czyli jeszcze 1 Dowódca i 4 Żołnierzy). Oddział zawierający 8 Modeli może zawierać dwa Modele Elitarne (zatem prócz Dowódcy jeszcze 5 Żołnierzy).
- W Oddziale nie może być więcej niż jeden Dowódca.
- Drużyna nie może mieć więcej modeli Solo niż Dowódców.
- Drużyna nie może mieć więcej niż jednego Warlorda.
Skład Modeli Żołnierzy wewnątrz Oddziału jest poza tym dowolny, a zatem Oddział może zawierać dowolną mieszankę Żołnierzy, jak np. łuczników, pikinierów, kawalerii itd.

Przykładowy Oddział
Powiedzmy, że pewien Dowódca ma w swojej DataCard zapis: Troop: 3-10/2. Zbudujmy Oddział prowadzony przez tego Dowódcę.
- Minimalnie Oddział musi zawierać łącznie 3 Modele, czyli Dowódca plus dwóch Żołnierzy.
- Maksymalnie Oddział może zawierać łącznie 10 Modeli: Dowódca, 7 Żołnierzy i 2 Modele Elitarne (lub 8 Żołnierzy i 1 Elitarny lub 9 Żołnierzy).


Hierarchia Dowodzenia
Hierarchia Dowodzenia ogólnie oznacza, że w większych potyczkach musi być dostateczna ilość Modeli Dowódców o odpowiedniej randze do poprowadzenia Drużyny. W skrócie, aby wziąć trzeciego Dowódcę danej rangi należy wziąć jednego Dowódcę wyższej rangi.
Rangi od najniższej do największej: Sierżant, Kapitan, Warlord.
Ponieważ Drużyna może zawierać tylko jednego Warlorda, jego włączenie do drużyny oznacza możliwość wystawienia nieograniczonej ilości Kapitanów. Ograniczenie "jeden Kapitan na każdych trzech Sierżantów" wciąż obowiązuje.

Przykład 1: Drużyna składa się z trzech Oddziałów. Dwa z nich prowadzą Sierżanci. Trzeci Oddział może więc być prowadzony wyłącznie przez Kapitana lub Warlorda.
Przykład 2: Drużyna składa się z ośmiu Oddziałów. Jeśli sześć z nich prowadzą Sierżanci, to dwa pozostałe muszą być prowadzone przez dwóch Kapitanów lub Kapitana i Warlorda.

Oczywiście Oddziały złożone z Modeli Solo nie są uwzględniane w liczeniu Hierarchii Dowodzenia.

Duże Operacje
W grze na 1501 lub więcej punktów, Warlord jest obowiązkowy.

Więcej oficerów niż trzeba
Hierarchia Dowodzenia określa minimalne wymagania wobec wystawianych Dowódców. Nie istnieją górne granice, więc gracze mogą bez żadnych ograniczeń wystawiać Warlorda czy Kapitanów nawet w najmniejszych potyczkach, w których Drużyny składają się z jednego-dwóch Oddziałów.
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

Awatar użytkownika
Nameless
Wałkarz
Posty: 70

Post autor: Nameless »

moje poprawki. czy fragmenty pogrubione nie powinny byc po polskiemu?

=========

III. Organizacja Armii

Drużyna
Gracze będą kierowali pewną grupą Modeli, zwaną Drużyną. Drużyna składa się z jednostek zwanych Oddziałami, natomiast każdy Oddział - z jednego lub więcej Modeli. Poniżej przedstawione są zasady dotyczące wystawiania do gry własnej drużyny.

Rozmiar Drużyny
Każdy Model posiada na swojej Karcie Modelu wyszczególniony koszt punktowy. Aby gra była wyrównana, gracze umawiają się na rozmiar bitwy w punktach (np. "gra na 1000 punktów") i łączny koszt punktowy ich armii nie może przekroczyć ustalonego limitu. Jeśli Drużyny są łącznie warte mniej niż limit punktowy, jest to wciąż bitwa na uzgodnioną ilość punktów.

Przykładowa Drużyna
Poniższy przykład przedstawia dużą drużynę (grubo powyżej 1000 pkt.), jaką można spotkać podczas gry w Warlorda:
- Oddział A: 12 Modeli - 1 Wódz, 9 Szeregowców, 2 Modele Elitarne
- Oddział B: 5 Modeli - 1 Kapitan, 3 Adeptów, 1 Model Elitarny
- Oddział C: 7 Modeli - 1 Sierżant, 6 Szeregowców
- Oddział D: 1 Model - 1 Potwór
- Oddział E: 1 Model - 1 Samotnik
- Oddział F: 1 Model - 1 Machina Wojenna

Oddział
W grze Warlord podstawową jednostką organizacji Drużyny jest Oddział. Warlord jest grą bitewną typu skirmish, co oznacza, że armie składają się z niewielkich grup luźno związanych ze sobą Modeli.
Oddział może być zarówno pojedynczym Modelem (Niezależny), jak i grupą Żołnierzy i Elitarnych pod komendą jednego Dowódcy.

Rozmiar Oddziału
Zarówno całkowita wielkość Oddziału, jak i ilość Modeli Elitarnych weń ograniczone są charakterystykami prowadzącego Oddział Dowódcy. Karta Modelu Dowódcy określa wielkość jego Oddziału w następujący sposób:
Troop: Min-Max/Elit
Pierwsza wartość (Min) określa minimalny rozmiar Oddziału, natomiast druga wartość (Max) rozmiar maksymalny. Obie wartości określają rozmiar całego Oddziału, a więc razem z Dowódcą. Wartość po ukośniku (Elit) określa ilu Żołnierzy w Oddziale można zastąpić Modelami Elitarnymi.

Ograniczenia:
- maksymalny stosunek ilości Modeli Elitarnych do rozmiaru Oddziału wynosi 1:4. Oddział zawierający łącznie 6 Modeli może mieć w tej szóstce tylko jeden Model Elitarny (czyli jeszcze 1 Dowódca i 4 Żołnierzy). Oddział zawierający 8 Modeli może zawierać dwa Modele Elitarne (zatem prócz Dowódcy jeszcze 5 Żołnierzy);
- w Oddziale nie może być więcej niż jeden Dowódca;
- Drużyna nie może mieć więcej modeli Niezależnych niż Dowódców;
- Drużyna nie może mieć więcej niż jednego Wodza.
Dobór Modeli Żołnierzy wewnątrz Oddziału jest poza tym dowolny, a zatem Oddział może zawierać dowolną mieszankę Żołnierzy, jak np. łuczników, pikinierów, kawalerii itd.

Przykładowy Oddział
Załóżmy, że pewien Dowódca ma na swojej Karcie Modelu zapis: Troop: 3-10/2. Zbudujmy Oddział prowadzony przez tego Dowódcę.
- Oddział musi zawierać łącznie co najmniej 3 Modele, czyli Dowódca plus dwóch Żołnierzy;
- Oddział nie może zawierać łącznie więcej niż 10 Modeli: Dowódca, 7 Żołnierzy i 2 Modele Elitarne (8 Żołnierzy i 1 Elitarny lub 9 Żołnierzy).

Hierarchia Dowodzenia
Hierarchia Dowodzenia oznacza, że w większych potyczkach musi być dostateczna ilość Modeli Dowódców o odpowiedniej randze do poprowadzenia Drużyny. W skrócie, aby wziąć trzeciego Dowódcę danej rangi należy wziąć jednego Dowódcę wyższej rangi.
Rangi od najniższej do najwyższej: Sierżant, Kapitan, Wódz.
Ponieważ Drużyna może zawierać tylko jednego Wodza, jego włączenie do drużyny oznacza możliwość wystawienia nieograniczonej ilości Kapitanów. Ograniczenie "jeden Kapitan na każdych trzech Sierżantów" wciąż obowiązuje.

Przykład 1: Drużyna składa się z trzech Oddziałów. Dwa z nich prowadzą Sierżanci. Trzeci Oddział może więc być dowodzony wyłącznie przez Kapitana lub Wodza.
Przykład 2: Drużyna składa się z ośmiu Oddziałów. Jeśli sześć z nich prowadzą Sierżanci, to pozostałe muszą być dowodzone przez dwóch Kapitanów lub Kapitana i Wodza.

Oczywiście Oddziały złożone z Modeli Niezależnych nie są uwzględniane w liczeniu Hierarchii Dowodzenia.

Duże Operacje
Wódz jest obowiązkowy w grze na 1501 lub więcej punktów.

Nadmiar oficerów
Hierarchia Dowodzenia określa minimalne wymagania wobec wystawianych Dowódców. Nie istnieją górne granice, więc gracze mogą bez żadnych ograniczeń wystawiać Wodza czy Kapitanów nawet w najmniejszych potyczkach, w których Drużyny składają się z jednego-dwóch Oddziałów.

Tomash
Spaministrator
Posty: 7890
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

Na razie nie tłumaczmy Kart Modeli, więc musimy w opisach w podręczniku odwoływać się do "oryginalnych" kluczy.
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

Awatar użytkownika
Nameless
Wałkarz
Posty: 70

Post autor: Nameless »

zakladam, ze predzej czy pozniej dotrzesz do kart, wiec moze zanotuj sobie gdzies, zeby wrocic i poprawic te fragmenty

ODPOWIEDZ