Tłumaczenie: V - Główne Pojęcia Gry

Fantasy skirmish ze stajni Reapera.
ODPOWIEDZ
Tomash
Spaministrator
Posty: 7890
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Tłumaczenie: V - Główne Pojęcia Gry

Post autor: Tomash »

V. Główne Pojęcia Gry
Gry figurkowe mają mnóstwo zasad, dzięki którym można rozstrzygać spory i dobrze się bawić przy swoich figurkach. W Warlordzie istnieje kilka terminów tak częstych, że warto je poznać przed poznawaniem dalszych zasad.

1. Doskonała Dziesiątka
Kiedy gracz musi rzucić k10 i wyrzuci na kości naturalne 10, wynik jest automatycznym sukcesem. Dzieje się tak niezależnie od modyfikatorów, które mogłyby bez tej zasady normalnie uniemożliwić jakikolwiek sukces. Zwana także Heroiczną Dziesiątką, taka akcja oznacza przeskoczenie wszystkich utrudnień i wykonanie heroicznej akcji.

2. Linia Widzenia (Line Of Sight, LOS)
Linia Widzenia jest jedną z tych koncepcji w gracz figurkowych, która często wywołuje gorące dyskusje wśród graczy. Generalnie Linia Widzenia oznacza, że jeden Model może "zobaczyć" inny Model i tym samym wykonać dowolną akcję, wymagającą widzenia. W przypadku sporów, należy pamiętać o złotej regule dla Linii Widzenia: "Jeśli to cię widzi, ty także to widzisz". To powinno rozstrzygnąć większość sporów.

Określanie Linii Widzenia
Do określenia Linii Widzenia należy poprowadzić linię pomiędzy podstawkami obu Modeli, a następnie rozszerzyć ją na pół cala. Otrzymuje się wtedy tzw. Korytarz Widzenia. Jeśli nic nie "stoi" w tym korytarzu, wtedy Linia Widzenia jest jasno określona i można wykonywać wszystkie wymagające jej akcje. W przeciwnym wypadku Linia Widzenia jest Zablokowana. Z wyjątkiem sytuacji, kiedy Korytarz Widzenia przechodzi przez Zarośla (patrz niżej) lub Osłonę (patrz rozdział "Osłona").

Rozmiar Modelu
Przy określaniu Linii Widzenia do Modelu na drodze Korytarza Widzenia może się pojawić inny, trzeci Model. Wtedy widoczność rozstrzyga się następująco:
- Model blokuje Linię Widzenia do Modelu o takiej samej podstawce tylko jeśli blokuje całą szerokość Korytarza Widzenia
- Model o mniejszej podstawce nie blokuje Linii Widzenia do Modelu o większej podstawce.
- Model o większej podstawce zawsze blokuje Linię Widzenia do Modelu o mniejszej podstawce.

Do określenia Rozmiaru Podstawki korzysta się z poniższej tabelki:
Wartość - Podstawka Modelu
0: Standardowa ze specjalną zdolnością Robactwo
1: Standardowa
2: Duża i Kawaleryjska
3: Olbrzymia
4: Super

Zarośla
Strzała lecąca przez krzaki lub las ma dużą szansę trafienia w drzewo, gałąź czy chociażby odchylenia przez liście. Podobnie, widoczność przez zarośla też jest ograniczona. Generalnie zarośla (lasy, krzewy i inne elementy terenu, na jakie umówią się gracze) blokują Linię Widoku, jeśli Korytarz Widzenia biegnie przez:
- 2+ (2 lub więcej) cali Rzadkich Zarośli
- 1+ (1 lub więcej) cal Gęstych Zarośli
- jak tylko umówią się gracze odnośnie pozostałych elementów terenu
Jeśli Korytarz Widzenia biegnie przez mniejsze długości zarośli i tym samym Linia Widzenia nie jest zablokowana, zarośla mogą dać Modelowi Osłonę (patrz rozdział "Osłona").

Modele na podwyższeniu
Rozmiar podstawki Modelu, używany do określania widoczności, może zostać zwiększony lub zmniejszony w zależności od poziomu terenu, na jakim jest Model.
- Każde podwyższenie modyfikuje Rozmiar Podstawki o +1.
- Każde obniżenie modyfikuje Rozmiar Podstawki o -1
Jak z każdym zagadnieniem dotyczącym terenu, przed rozpoczęciem gry gracze powinni jasno ustalić które elementy terenu kwalifikują się jako podwyższenie lub obniżenie i o ile.

3. Obszar Działania (Area Of Effect, AoE)
Niektóre moce, czary i zdolności wpływają na wszystkie Modele znajdujące się w Obszarze Działania. Zdolności i czary mające pewien Obszar Działania, mają też określony promień tego obszaru, podany w calach i mierzony od centralnego punktu. Wszystkie Modele wewnątrz tak określonego koła poddane są działaniu czaru lub zdolności (może się też zaliczać sam czarujący!). Modele będące tylko częściowo objęte Obszarem Działania poddane są efektowi tylko wtedy, kiedy środek ich podstawki jest wewnątrz Obszaru Działania (rąbek podstawki to za mało!).
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

ODPOWIEDZ