DnD 4 ed - pytanko dla tych co znają

Taka odmiana Warhammera, w której gracz ma jeden model i rzuca tylko dwiema kostkami. Ale podobno nadrabia klimatem. Forum poświęcone Warhammerowi RPG i opowieściom ze świata Warhammera.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
MUKER
Falubaz
Posty: 1172
Lokalizacja: 4 piramida od lewej

DnD 4 ed - pytanko dla tych co znają

Post autor: MUKER »

Witam
Sorki, że wrzucam do tego tematu, ale pewnie innych systemów, za często nikt nie zagląda.
Mam tylko pytanie dla ludzi, którzy grali i grają w ten system, bo trafił mi w łapy ang. book do tego systemu i może zaczniemy grać w to, ale nie rozumie jednej rzeczy.

Jak mam atak np.
siła vs AC
To rozumie, żeby trafić
rzucam z k20, dodaje pół poziomu i bonusy z siły i innych rzeczy
ale czy to porównuje tylko i wyłączenie z AC (+ew. bonus z inteligencji lub zręczności) i koniec, czy tak samo:
rzut k20 + pół poziom + AC + inne bonusy?

To samo w innych atakach typu
inteligencja vs will
rzucam z k20, dodaje pół poziomu i bonusy z inteligencji i innych rzeczy
kontra
sama wola?? (czyli tak właściwie bonus cha albo int + z featów, rasy, bla bla)
czy znowu
rzucam z k20, dodaje pół poziomu i bonus z woli ew. inne jeszcze.
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!

symek
Chuck Norris
Posty: 524

Post autor: symek »

AC will i inne to wartości stałe (przecież nie mozesz mieć zmiennego pancerza)

oblicza je się na karcie (wszystko powinno byc podane)
początkowa wartość zawsze wynosi 10
do tego 1/2 poziomu
+ewentualny pancerz
lub/i bonus ze zręczności lub inteligencji (tylko przy lekkich zbrojach, przy kolczudze i cięższych już nie obowiązuje)

powiedzmy ze masz 4 lvl czyli masz 10 startowe + 2 za pół lvl i i np właśnie kolczuge (chyba +6 o ile się nie myle) i to wychodzi 10+2+6 czyli 18

a trafienia są zmienne ponieważ każdy cios zawsze wyglądai inaczej i wychodzi to tak że masz bonus z siły (np4) do tego mozesz mieć jakąs umiejętność (+1) i 1/2 lvl

czyli powiedzmy atakujacy też ma 4 lvl to wtedy masz tak jak w przykładzie 4 za siłe + jeden za specjalne i +2 za lvl

czyli masz 4+1+2=7
czyli w tym wypadku musisz wyrzucić na k20 11 lub więcej żeby trafić kogoś z AC 18 (łączna twoja suma musi wynosić tyle samo lub więcej niż AC lub inna odporność atakowanego)

mam nadzieje że w miare prosto wytłumaczyłem

Awatar użytkownika
MUKER
Falubaz
Posty: 1172
Lokalizacja: 4 piramida od lewej

Post autor: MUKER »

Aaa widzisz te 10 bazwe mi umknęło. Dzięki wielki.
Dlatego chciałem dać ten dorzut przy obronie, bo wydawało mi się strasznie łatwe jest trafianie jak ktoś ma tylko AC 15 a ja mam rzut, dodatek za siłę i inne.
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!

symek
Chuck Norris
Posty: 524

Post autor: symek »

spoko ja kiedyś zrobiłem takiego niziołka wojownika że żeby mnie trafić na AC to trzeba było wykulać 24 na k20 :lol2: 8) to był dopiero tank

Awatar użytkownika
Elros
Wałkarz
Posty: 90
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Elros »

Symek - no i? Zrobienie postaci o AC większym niż 40 po wyjściu PHB 2 to pikuś.

W sprawie rzutów to jak opisał Symek. Wyliczasz i jedziesz.
For the Witch King!

DE ('10) W/D/L Razem
9/4/7 20

symek
Chuck Norris
Posty: 524

Post autor: symek »

tylko że to było na pierwszym podręczniku na samym początku więc ten niziołek siał postrach :twisted: ale szybko się znudził bo tylko stał i się wszystko od niegoodbijało ale podobała mi się sama wizja takiego twardego malucha

mysle że temat się wyczerpał i należałiby go zamknąć koniec offtopu

ODPOWIEDZ