A to bardzo możliwe, bo pierwsza edycja w ogóle była od czapy, jeśli chodzi o zgodność z WFB - druga już jest prawie z nim jednolita.Asassello pisze:no to w takim razie jest to wymysł tylko ludzi od RPG, w zaden sposob nie konsultowany z ludzmi od battlaSkavenblight pisze:Średnio nowy, w pierwszej edycji WFRP już byłAsassello pisze:no to pewnie jest to jakis nowy wymysł twórców swiata Imperium i już
Pytania i odpowiedzi
- Skavenblight
- Naczelna Prowokatorka
- Posty: 6092
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
W sylwestra mamy rozegrać pierwszą w dziejach (naszych dziejach) sesje Warhammera (wreszcie nie muszę prowadzić D&D). MG będzie początkujący. Powiedział mi, że mam sobie poszukać klasy, która najbardziej mi odpowiada. Chciałbym coś takiego: płatny morderca, który świetnie posługuje się sztyletami, krótkimi mieczami lub zabójce potworów, który świetnie włada mieczem (coś jak wiedźmin). Pomóżcie.
No to w profesjach poczatkowych nie ma takich super klas ktore posluguja sie tym i tym i zabijaja to i to. Jest łowca nagród - kto to, to każdy wie, a jak wymyślisz sobie dobrą historie to może zabijać potwory na zlecenia (chociaż polowanie na potwory zwykle kończy się śmiercią). Ewentualnie najemnik. No a jeśli nie za pieniądze, tylko z powodów "egoistycznych" chcesz zabijac potwory, to krasnoludzki zabójca troli czeka.
Dobra, mam takie pytanie: jak to jest z krasnoludzkimi kowalami run. Potrafią władać rodzajem magii, ale czy mają coś w stylu "wiedźmiego wzroku"? Na logikę to powinni, ale z krasnoludami to nie wiadomo... Z góry dzięki za odpowiedź
Tak żeby pytanie nie było bezpodstawne, to trochę to uzasadnię: Owszem, jest powiedziane, że krasnoludy nie splatają magii, ale jakoś muszą w końcu ją kontrolować. Osobnicy którzy nie posiadają magicznie wzmocnionych zmysłów nie są w stanie w żadnym stopniu panować nad dziką magiczną energią, którą przecież kowale zamykają w runach...
- Skavenblight
- Naczelna Prowokatorka
- Posty: 6092
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Czy gdy mag wlaczy sobie korone ognia czy cos takiego (trzeba zdac sile woli zeby go zaatakowac) to screamer czincza ktory ma SW równe 0 automatycznie oblewa i nie moze tknac takiej postaci?
podsatwowe przedmioty potrzebne do przetrwania kazdemu awanturnikowi (o ile nie jest to jakas wyjatkowo bedna profesja), czyli jakies ubranie, hubka, jakieś naczynie, torba, koc... itpWilku pisze:Jaki jest początkowy ekwipunek postaci, prócz tego od profesji?
a zależnie od tego jaka to profesja to postac moze jakieś przedmioty związane ze swoim zawodem.. tylko ze beda to zapewne te mniejsze przedmioty, które nie przeszkadzaja zbytnio w poruszaniu się.. uczony będzie mógł mieć cos do pisania.. itp.
ps. oczywiscie profesje takie jak żebrak to prawie nic nie będą miały przy sobie wszystko w granicach rozsadku i wyobraźni graczy
pozdrawiam
- quidamcorvus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4456
- Lokalizacja: Żory/Katowice
- Kontakt:
Wilku pisze:Jaki jest początkowy ekwipunek postaci, prócz tego od profesji?
Podręcznik podstawowy, strona 20 pisze: Niezależnie od profesji, każdy BG rozpoczyna grę posiadając ubranie podróżne, składające się z koszuli, spodni, butów i peleryny, a także sztylet ukryty w bucie lub za pasem, sakwę podróżną lub plecak zawierający koc, drewnianą miskę i sztućce, broń jednoręczną (miecz, pałkę, topór, itp.) oraz sakiewkę z monetami o wartości 2K10 złotych koron (zk).