Beast Herd 9th Age czyli Kozy dziewiątej ery

Beastmen

Moderator: Dibo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Bombaj
Chuck Norris
Posty: 471

Beast Herd 9th Age czyli Kozy dziewiątej ery

Post autor: Bombaj »

No Panowie i inne Kozy, ależ ładne te bestie zrobili w Dziewiątce :)

Ponieważ moje ukochane szczury są znerfione na maksa, a ja nie mam duszy masochisty, wracam do Kózek.

Lektura armybooka to początkowe pasmo zachwytu zakończone jękiem zawodu w sekcji rare (jak zwykle z resztą)

Lordowie i bohaterowie: świetne (IMO) zasady totemów i innych boostów. Wyczucie synergii nie będzie łatwe, ale rysuje się coś pięknego. Minotaury odkoksowane, za to kozuchy na maksa!
Cory sympatyczne - zwłaszcza totemy na championach! Holy Macaroni! Gory z AHW +1A +1I i przy odpowiednim totemie +1A AP2. A wszystko w stabilnym ambuszu, jeśli ktoś lubi. Dla mnie hit.
Spece. Całkiem spoko. Bestigory też dokoksowane totemami, nawet nie płaczę za markiem nurgla (którego też sobie dorobię z totemu). Latajki takie same, minosy lekko podkręcone oraz możliwe do przerzucenia w core.
Rary - bida. Albo za drogie, albo bez save'a, albo do bani.
Zabrali nam lore of Wild (ależ strata) ale dodali life'a! Bene!

Moja pierwsza rozpa. 100% ambush. Nie wystawiam ani jednego modelu na stół. W zależności od sytuacji wychodzą albo w pierwszej turze (zdolnośc beastlorda) albo w drugiej, zawsze z przerzutem (zdolność drugiego beastlorda).

Waham się, co będzie lepsze - life czy beast. Life leczy małe i wrażliwe klocki bestigorów. Beast boostuje wszystko wokół i w ogóle.
Unnamed2400 Pts - Beast Herds Army

1 Lord: Beast Warlord @ 267.0 Pts
General; Beast Axe; Heavy Armour; Shield; Totem Bearer; Stalker
Greathorn Helm [25.0]
Dusk Stone [30.0]
Crown of the Trueborn Beast [15.0]

1 Lord: Beast Warlord @ 250.0 Pts
Great Weapon; Totem Bearer; Stampede
Bramblehide [70.0]
Gem of Dragonfire [5.0]

1 Hero: Wildhorn Chieftain @ 147.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Totem Bearer
Talisman of Supreme Shielding [50.0]

1 Lord: Blood Rite Great Shaman @ 255.0 Pts
Magic Level 4; Path of Wilderness
Dispel Scroll [35.0]

3 x 20 Longhorn Herd @ 260.0 Pts FCG
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician; Ambush
#Wolverine Totem [0.0]

36 Wildhorn Herd @ 317.0 Pts FCG
2ndWeapon; Allow Magic standard; Standard; Musician
Banner of Discipline [25.0]
#Wolverine Totem [0.0]

35 Wildhorn Herd @ 285.0 Pts
2ndWeapon; Standard; Musician
#Wolverine Totem [0.0]

2 x 1 Hedgefiend @ 50.0 Pts

Models in Army: 132


Total Army Cost: 2401.0 (przekroczyłem o jeden punkt, ale jakoś uskubię ten punkcik w dalszej obróbce rozpy)
Pomysł prosty. Staram się wyjść wszystkim na raz i jednocześnie wypuścić hedgefiendy z lasu, żeby przeciwnikowi zrobić maksymalny chaos w deploymencie. Duże klocki gorów mają łapać i trzymać, a małe taktyczne dwudziestki bestigorów uderzać, tam gdzie przeciwnik jest najsłabszy. Jeżeli wezmę beasta to na sygnaturze mogę jeszcze manipulować wystawieniem. Generał wskakuje w wózek gorów z dyscypliną. Reszta kadry pewnie też, albo rozlokowana nieopodal.

Myślałem jeszcze nad jakimiś małymi ambuszowymi ungorami do ustawiania się na maszyny, ale jakoś punktów nie mogę uskubać :)

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9564
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Hehe, widać że nie jesteś na bieżąco ;)

Po pierwsze, ściągnij aktualnego booka.
Lordowie nie mogą mieć totemów.
Beastlord nie ma ambusha.
Ambush na bestigorach kosztuje (od dzisiaj) 1 punkt od łba.


A co do ogólnych wniosków, to uważam że book jest świetny.
I nie zgadzam się z Tobą, że rary czy minosy są słabe.
Wszystko w tym booku jest fajne i grywalne.
Najsłabiej wypadają tylko ungory w klockach (niepotrzebnie je podrożyli o 1 pkt) i duże rydwany, bo po prostu reszta jest fajniejsza.


ps. A co do rozpy, to bez śmietnika imo nie da rady.

Pozdro i witamy w klubie zajaranych nowym bookiem :D

Awatar użytkownika
Bombaj
Chuck Norris
Posty: 471

Post autor: Bombaj »

bardzo ostro zajaranych :)

taki ogólny klimat i uzupełnianie się jednostek autentycznie mnie zachwycił.

Szkoda, że beastlord nie ma totemów. Nie znajduję uzasadnienia. Wycinając lorda zawsze mogę wstawić drugiego herosa.
W takim razie bestigory pójdą dwoma klocami w bez ambusha. Lordem zostanie minos i przerzuci jedne minosy do corów, które uzupełnię małymi gorami w ambushu. jakieś harpie do smaku no i te wyłażące z lasu spawny, które niesamowicie mi się podobają, nawet jeśli okażą się nie jakieś turbo gięte.

No i jak dla mnie kluczowe pytanie - "jak żyć, panie prezesie, jak żyć" - duży mag z beastem czy czy duży mag z lifem, dwa małe magiki jeden z dispellem, drugi z taktycznym lasem?

Jak najlepiej sklepać klocek minosów? z jaką bronią? totemem?
(i tak złożę sobie jakąś walniętą rozpę na 100 procent ambush :) )

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9564
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Opcji jest pierdylion i wyglądają na dość równoważne wzgledem siebie.
Np minosy są dobre z każdym rodzajem broni.
Z tarczami mają distracting i save.
Z dwurakami mają meega wygar, ale są droższe i szybciej giną, bo biją na końcu.
Z additionalami mają i4, co jest nie do pogardzenia. Ale jesli z przodu masz herosów (bsb i doombulla), a idziesz wąskim frontem, to chyba to najgorsza opcja.

Jeśli chodzi o totemy pod minosy to direwolf (+3I i d6 do szarży) albo volverine (+1a i AP2) jeśli nie masz dwuraków.
A z dwurakami to foulhide raczej (distracting i +1 do sejwa).
Albo niezależnie od uzbrojenia dać Pale Sun (MR3 i hard cover) jeśli boisz sie koncentracji ognia na tym klocu, który niestety mega łatwo wystrzelać.

Kurde, wszystkie totemy sa fajne :P Trzeba je ograć.

Najważniejsze to wszystko dobrze do kupy poskładać. Ja bym się nie bawił w każdym razie w składanie walca piechotnego. To nigdy nie była dobra taktyka, a na pewno nie uniwersalna. Najlepiej weź sobie 1-2 mocne oddziały i do tego pierdylion innych wartościowych wystawień, żeby robić kombaty na własnych warunkach.
Jedno jest pewne - ta armia ma czym przyjebać w CC jak mało która :twisted:

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

Fajnie Bombaj że założyłeś taki wątek.
Ja mam mieszane uczucia co do 9th Age .. no bo jako Krakoska konserwa nie lubuje sie w zmianach.
Cieszy mnie niezmiernie fakt jakiegokolwiek ugrywalnienia moich ukochanych Centigorów. Nawet jako 100% klimaciarz nie byłem wstanie ich wystawiać do tej pory .. teraz dam im szanse.
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9564
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Teraz to najlepszy unit w booku. Tylko że nikt nie ma masy figurek centaurow :mrgreen:

Awatar użytkownika
rusek
Chuck Norris
Posty: 367
Lokalizacja: Kraków NH

Post autor: rusek »

To ją mam pytanie :mrgreen: od zawsze mi się podobał model jabbera i cygora :D są teraz grywalni? Pytam się bo nie potrafię ocenić bo patrze przez pryzmat modeli :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9564
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Wszystko jest grywalne. Monstery moim zdaniem wyszły im bardzo fajne. Aż sam nie wiem co brać.

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 386

Post autor: ninjaska »

Cygor na Holy Attack, czyli przeciwnik przerzuca udane Wardy. W swiece latajacych Lordow z 4++ to duza rzecz. Jabber lata i jest tani, czegoz chciec wiecej?
Obrazek

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

Kołata pisze:Teraz to najlepszy unit w booku. Tylko że nikt nie ma masy figurek centaurow :mrgreen:
... i tu sie waćpan mylisz :D :D
.. no dobra moze nie mase ale na solidny oddział byłoby
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

Awatar użytkownika
Bombaj
Chuck Norris
Posty: 471

Post autor: Bombaj »

no to szybki battle raport i przemyślenia

rozpiska
duża koza generał, zbroja +1T i regena, 2+WS na ogień, automatyczne zdawanie primal fury w 12" + przerzut rzutu na ambush
BSB koza ze sztandarem +1 do siły + totemy
Koza hero WS4+ plus totemy
Duży szaman life z przenośnym lasem
Mały szaman life z DScrollem
Duży kloc Gorów z +1LD
3 x małe gory do ambusha
1 x 30 Bestigorów
Gorgona
2x5 latajek
1 x leśny spawn
na każdym oddziale, który mógł - totemy +1A AP2. Trzy małe klocki w ambushu z przerzutem - wyszły wszystkie trzy :)

Naprzeciwko -
imperium z klocem halabard, klocem greatswordów, klocem flagellantów, 2 x handgunnerzy, papa na papamobile + generał + BSB + mag duży z lightem, dwie armaty, hurricanium.
W skrócie. Nikt nie spodziewa się, co bestie potrafią zrobić. W drugiej turze ryzykuję, szarża wszystkim na nienaruszony kloc greatswordów. latajki odginają flagusów. Ustawiam szarże tak, żeby rzucacze totemów siedzieli w lesie. Rzucam +1A 2AP na każdy oddział łącznie z gorgoną. Greatswordzi w 2/3 znikają, u mnie straty nieznaczne. Przyjmuje kontrszarże, blokuję kolejkę magii, ambuszerzy nie panikują od strzelania. Dobijam greatswordów, opancerzonego bsb i opancerzonego generała. Kontrszarże się odbijają. Koniec gry ;)

wnioski.

Plusy: Totemy gną system. Na poziomie rozpiski najlepszą decyzją było wzięcie dwóch kozoherosów z totemami. Hard cover jak trzeba, dodatkowy atak jak trzeba, inicjatywa jak trzeba. Siła 4 z 2AP wystarczy na większość rzeczy spokojnie.

Life x 2. Regeneracja na dwóch magach i plusy do T + straszak z dwellersów. Ale przede wszystkim regena. wreszcie jakaś ochrona na tej armii.

Kozy - Gory a AHW i totemem +1A 2AP wymiatają. Rewelacja.

Leśny spawn. Czułem, że jest niezły, a jest rewelacyjny. Przy dobrze rozłożonych terenach jest w stanie zdemolować całą rozkminę przeciwnika.

Minusy - brak ;)

Neutralności:
latajki - drogie. Niby 4T, niby thunderous charge (czy jakoś tak), ale i tak mają odgiąć i zginąć. mogłyby być tańsze, ale i tak robią to, co trzeba.

gorgona. wspierana lifem da radę. ale trzeba się z nią pieścić i momentalnie pchać do walki. Nie mam przekonania, że jest warta swojej ceny. Tylko w komplecie z lifem ;)

Ogólne wrażenia: chaos w starym świecie! :) a tu coś z lasu wylezie, a tu od krawędzi wyskoczy. Grając przeciwko bestiom trzeba wziąć pod uwagę tyle zmiennych, że można się zmęczyć jeszcze przed rzutem na zaczynianie. Podoba mi się. Myślę, że jak wszyscy się obtrzaskają z nowym potencjałem bojowym bestyjek, to nie będzie to łatwa armia do prowadzenia. Tak jak Kołata słusznie mi odpisał - walec piechoty to za mało. Ale na razie frajdy moc!

Jedno co nieco rzuca się cieniem, to długość kolejki magii. Każdy czar to dwa czary z innymi targetami itp. Zamiast rozkminiać jak i gdzie się ruszyć, to za długa faza dumania, że jeżeli rzucę ten czar na ten oddział, to sygnaturę na tamten, wtedy drugi czar na trzeci oddział, żeby czwarty mógł dostać sygnaturę itp. zobaczymy

ogólnie na razie 9th gites.

ślivek
Kretozord
Posty: 1658

Post autor: ślivek »

Beast Herds wymodzili wreszcie:
Beast Herds - Proposal for RT - Week 1

Dear RT,

here is the first part of the Beast-Herds-Army-Book-Committees proposal to finalize and balance our AB for version 1.0

We definitely know, that you are completely overloaded with work for reviewing all the books and we want to make clear, that we do not want to set unnecessary pressure on you. The BH-ABC feels like our book already has a very good balancing and most of our suggestions are only fixing minor-issues.

As the reviewing-process for version 1.0 will last several weeks now, but we already finished all the proposals we are going to hand in, we tried to prioritize our suggestions and created "themes".

We tried to keep the rationale as short as possible. If there are questions just feel free to ask us and we will try to give you detailed feedback.

We already perpared the other parts for the upcoming proposals. So If you want us to hand in a next step before another week is over, just let us know and we will try hand it in asap.

Thx in advance for a great cooperation!

Yours BH-ABC :)


Proposal #1


Issue #1: Special-Rules

1a. Ambush

Suggestion: Add
“Stampede“ (Beastlord´s Wildherd-Call-option) as an army-wide special
rule for all ambushing Beast Herds units. Remove Stampede from
Beastlord`s Wildherd-Call-options. If RT changes the Ambush
rule in a way that Characters can join ambushing units without a
separate roll, then remove Pack Howl from Beastlord and make Stalker the
only Beastlord-option.

Rationale: “Ambush”
is the Beast Herds only specialty from a game-design perspective. We
have limited shooting, standard magic, very poor armour, and few tools
for dealing with flying monsters, etc. The one thing we do is Ambush. There needs to be a general advantage for Beast-Herds-Ambush rather than forcing players to field two Beastlords to field Ambush-themed-armies.

1b. Blood Rite Mystic/Blood Rites

Suggestion: remove inflicting a wound if ability is used (if RT feels there MUST be a disadvantage, make it a single S5 hit).

Rationale:
Inflicting a wound on a Caster is a harsh thing when this rule is
designed to keep ambushing units from being panicked off the board. Our
Casters will have to go into combat, and casters with 1 wound left are a
big liability. They are also a gamble in the magic-phase. Also, this
rule practically forces Path of Nature.


Issue #2: „Minotaurs“

2a. Slaughterer

Suggestion: remove “Such is the Slaughterer’s thirst for blood that any unit including a model with this rule suffers a -1 penalty to Leadership for the purpose of taking Frenzy tests.“

Rationale: -1Ld on a Frenzy-check
made Minotaur-Charackters lackluster choices, especially if players
want to field a Minotaur-general. Forced pursuit and overuns should be
sufficient penalties for these frenzied units.

2b. Lord of Bulls

Suggestion: remove “but may not take a magic banner.“

Rationale: fielding only one Minotaur-unit in core is already a strong limitation. Even with a Banner this unit is still easy to redirect because of Frenzy. It´s sometimes necessary to have a Ld-Banner to keep your armies “core” together for several builds.

2c. Minotaur Chieftain

Suggestion: change „Impact Hits 1“ to „Impact Hits D3“

Rationale: streamline Minotaurs with Ogres.

2d. Gorgon

Suggestion: add special rule „Thick Fur (5+ Innate Defense against Ranged Attacks), increase Impact Hits to D3+2

Rationale: Poison
and BS-shooting are a nightmare for this guy and he is way too
expensive for a Monster that is shot before even in combat. Thick Fur
helps him along his way into combat and D3+2 Impacts is kind of
necessary regarding to the Impacts of Minotaur-Charakters that should
not have the same Impacts as a Monster-Minotaur.


Issue#3 Magic-Items:

3a. Crown of the Trueborn Beast

Suggestion: drop points to 10pts.

Rationale:
lackluster choice at the moment. Nobody is taking it for it`s price.
10pts still gives some room for equipment if bearer is a Hero.

3b. Rune of the Beast

Suggestion: drop points to 10 pts.

Rationale:
lackluster choice at the moment. Nobody is taking it for it`s price.
10pts still gives some room for equipment if bearer is a Hero.

3c. Seed of the Dark Forest

Suggestion: make it regular forest-size (same as SE-forest).

Rationale: Forest
should have the same size all over the books. 5” is very small and it`s
very hard to benefit from it with for example Hedgefiends or Casters.
At the moment it forces a main part of your army to be static.

3d. Primeval Mace

Suggestion: change name to “Primeval Axe“. Change weapon-type to Beast-Axe (Fanged Axe).

Rationale:
lackluster choice at the moment and we do not see it in any lists. The
possibility to have a Beast-Axe allows some protection for the bearer.

3e. Pillager Icon

Suggestion: increase points to 35pts. Remove “(excluding Character mounts)“ (If RT feels this is too strong add “the bearer gains Vanguard“).

Rationale: at the moment it is very frustrating for players, that a General give Vanguard
within his bubble and if enemy goes first turn your vanguarding units
panic all over the place because they are out of the Generals Inspiring Presence.
Obrazek

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

I wtedy taki Lord z Primeval Axe bierze magiczną tarczę i ma 2+ save, jeszcze zostaje mu 20 pkt na talizmany/enchanted itemy
Obrazek

Awatar użytkownika
Bombaj
Chuck Norris
Posty: 471

Post autor: Bombaj »

chłopaki, ja taki trochę niedowidzący jestem. Co jest takiego rewelacyjnego w centigorach? Siedzą w prawie każdej rozpie, a ja jakoś nie mog wykminić, o co chodzi.... :(

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9564
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Mobilność, hitpower i dobra cena?
Za 90 pts masz fasta z potencjalnymi 10 atakami S6 (w szarży) z primalem.
Fakt, że mają tylko 5+ save, 3I i 7 ld, ale jeśli chcesz robić mega napór to można nimi ładnie zajeżdżać.

Awatar użytkownika
Bombaj
Chuck Norris
Posty: 471

Post autor: Bombaj »

zawsze chcę robić mega napór :)

to prośba o poradę. Do walki weszły mi kloc bestigorów, gorów i 6 minosków. 3 małe gory w ambush.

mam wolne punkty na dwa hedge fiendy i harpie.

Wymienić latajki na centusie? (urwę skądś punkty na ekwipunek). Może dwa fiendy przerobić na jedne centki? Lub w ogóle latajki i fiendy wymienić na centki i puścić je flankami?

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9564
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Nie wiem jak cała rozpa wygląda. Jak masz napór piechotny, to te centki imo tak średnio pasują. Bo zanim piechota sie doczłapie, to oni już pewnie zdechną. W takiej sytuacji rozważyłbym ambush + drunken na nich. Wtedy może wyjdzie jakiś skoordynowany atak w 3 turze. No nie wiem, sam sobie to przekalkuluj :)

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 386

Post autor: ninjaska »

Bestigory moga dojsc do walki "potrojnym marszem". 15" w pierwszym ruchu, calkiem szybko.
A a propos Centigorow, to dodatkowy ich walor, to fakt, ze moga wozic ze soba Centiherosa, ktory zly nie jest.
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Lord (140), beast axe (20), shield (5), HA (12), Las (40), hunters spear (40) dragonhelm (10) - 267

Crusowy hero centaurowy - 184
Crusowy BSB, totemy, beast axe, shield, +1T i regena, 173
2x2 levl (2x95), death, DS + LocusBreath (35+35) - 260

core: 620

2x5 ridersów - 80
5 ridersów scout - 50

gory z tarczami - 25 (180) tarcze (25) fcg + totem (40) +1 A Ap(2) +1 LD - 270
gory z tarczami - 25 (180) tarcze (25) fcg + totem (40) +1 A Ap(2)- 245

special: 615

40 Bestigory, FCG, +1 move, totem (-1 to hit i +1 to save), 465

5x centaurs, impaler + shield, 90

3x5 ravagers - 240

rare: 100

2x lesnyspawn - 100

2399.
Do przemyslenia wyrzecenie jednego spawna i wrzucenie magicznych kos tu i tam (na Szaitisa :D). Z lore wole deatha, bo totemy daja dosc boostow na unity, a tu trzeba cos pomeczyc wczesniej. Do CC tez tam cos jest. Herosa centkowego, harpie i cos tam jeszcze mozna wcisnac druga horde bestigorów. Generalnie fajna książka
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9564
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Jak dla mnie to trochę rozpa z tych co nic w nich nie ma :P
Na 5 herosów tylko 1 się sensownie klepie (centaur).
A oprócz tego masz tylko jeden naprawdę groźny unit - bestigory.
Reszta nie ma hitpowera.

ODPOWIEDZ