Beast of CHAOS, pytania poczatkujacego...
Moderator: Dibo
Beastami dopiero mam zamiar grać więc jeszcze się nie znam Nurtuje mnie takie pytanie: czy po niezdanym teście Unruly, jednostka rusza się ze swoim pełnym ruchem (w Compulsory Movement) w kierunku najbliższej jednostki wroga to potem znów może się ruszać w fazie pozostałych ruchów?
Kupię:
Bretonnia
Ogre Kingdoms
Wood Elves
Bretonnia
Ogre Kingdoms
Wood Elves
Dzięki za odpowiedź, jeszcze nie rozumiem, ale muszę to przetrawić
Kolejne pytania:
1) czemu wszyscy twierdzą, że Bestigory nie nadają sieę do grania? 12 punktów za model, 4S, 4T, HA, GW, Mark, Magic Banner...jedynie LD7.. na papierze wyglądają całkiem nieźle
2) jaką domenę magii polecacie?
3) w Rare slot: 3x DO czy 2x spawn?
Thank You from the Mountain za pomoc!
Kolejne pytania:
1) czemu wszyscy twierdzą, że Bestigory nie nadają sieę do grania? 12 punktów za model, 4S, 4T, HA, GW, Mark, Magic Banner...jedynie LD7.. na papierze wyglądają całkiem nieźle
2) jaką domenę magii polecacie?
3) w Rare slot: 3x DO czy 2x spawn?
Thank You from the Mountain za pomoc!
Kupię:
Bretonnia
Ogre Kingdoms
Wood Elves
Bretonnia
Ogre Kingdoms
Wood Elves
To kloc, więc dosć słabo się nimi manewruje, to raz. Mało ataków z bazy - ergo mała siła przebicia, to dwa. Jak chce mieć się zacnego static CR'a to trzeba wydać kupę punktów, bo bestigorki schodzą od ostrzału jak się patrzy. No i wreszcie jak dostaną szarżę czegoś złośliwszego z małym wiaderkiem ataków to robią się z nich bitki i nie ma co zbierać.czemu wszyscy twierdzą, że Bestigory nie nadają sieę do grania? 12 punktów za model, 4S, 4T, HA, GW, Mark, Magic Banner...jedynie LD7.. na papierze wyglądają całkiem nieźle
Ja bym powiedział, że na papierze to one raczej średnio wyglądają, a na stole - do dupy
Beast - z racji na popychaczki, jakieśtam ofensywne pierdnięcie i beast covers, które jest na dobrą sprawą jedyną rzeczą, która pozwala bestiom na w miarę skuteczne kontrowanie smoka [o ile się go wylosuje a potem przebije przez ochronę antymagiczną].jaką domenę magii polecacie?
Slaneshowy lore też jest całkiem-całkiem, ale raczej nie jest on tak fajn jak kiedyś.
Z tym to bywa różnie - popatrz sobie na rozpę i zdecyduj, czego ci potrzeba - jak uderzenia to wstawiasz DO, jak w miarę plastycznej jednostki która jest bardzo skuteczną przyszkadzajką to śmiało bierz spawny. Ja osobiście DO w ogóle nie wystawiam z racji ich niespecjalnie silnej odporności na psychologie - mają tendencję do uciekania. Z drugiej strony spawny opłaca się brać tylko i wyłącznie z markiem slanesha - resztą można się pobawić, ale tak po prawdzie są wtedy zbyt wolne i nieprzewidywalne by brały jakiś rzeczywisty udział w walce. Tak więc jeżeli planujesz generała innego niż undivided/slaneesh to raczej nie bierz spawnów pod uwagę.3) w Rare slot: 3x DO czy 2x spawn?
Uerph.
4 to dla mnie na 1,5 kafla trochę za dużo wręcz. 3 to IMO maks na takie punkty. Fajnie jest jednemu czy dwóm rydwankom dać znaczek khorna, mają wtedy potężną siłę przebicia, czasem gorzej tylko z kontrolą, bo się potrafią pakować w krzaki :]
Trolle dla mnie praktycznie odpadają, bo są uzależnione od generała - ergo cały czas jest tam gdzieś przy nich, i musi być to doombull, bo inaczej będziesz pół gry dreptał do przodu 3 cale. Za to minosy nie dosć, że nie potrzebują niańki, to mają nawet większą siłę przebicia [ws i siła duuużo zmienia], tylko jeżeli chodzi o przeżywalność obsysają. Ale wystarczy dobrze skreenować i mieć tak z 3 oddziały to któryś powinien dojść nawet do lini strzeleckiej i pochulać. No i oprócz tego, że nie muszą co turę testować głupoty to rzadko kiedy psycha jest dla nich problemem - undivided/khorne robią swoje.
Właśnie, minosy inne niż undivided/khorne, w ostateczności slaneesh nie mają prawa bytu. Scaly skin z nurgla+LA wydaje się fajną opcją, ale wtedy minoski potrafią szybko poddać tyły.
Zresztą dla mnie 4+ regenka na trollach w ogóle nie gwarantuje przeżywalności, bo mi by w ogóle to 4+ nie wypadało
Trolle dla mnie praktycznie odpadają, bo są uzależnione od generała - ergo cały czas jest tam gdzieś przy nich, i musi być to doombull, bo inaczej będziesz pół gry dreptał do przodu 3 cale. Za to minosy nie dosć, że nie potrzebują niańki, to mają nawet większą siłę przebicia [ws i siła duuużo zmienia], tylko jeżeli chodzi o przeżywalność obsysają. Ale wystarczy dobrze skreenować i mieć tak z 3 oddziały to któryś powinien dojść nawet do lini strzeleckiej i pochulać. No i oprócz tego, że nie muszą co turę testować głupoty to rzadko kiedy psycha jest dla nich problemem - undivided/khorne robią swoje.
Właśnie, minosy inne niż undivided/khorne, w ostateczności slaneesh nie mają prawa bytu. Scaly skin z nurgla+LA wydaje się fajną opcją, ale wtedy minoski potrafią szybko poddać tyły.
Zresztą dla mnie 4+ regenka na trollach w ogóle nie gwarantuje przeżywalności, bo mi by w ogóle to 4+ nie wypadało
Uerph.
hmm a rozpiska BP+R czy nie ? bo chyba nie skoro mówisz o 4 rydwanach . Ja oczywiscie gorąco polecam rydwany w każdej ilości no prawi w każdej tzreba znać umiar 4 jest ok . Ze specjali to oczywiscie minosy i centigory (jeśli nie chcesz więcej minosów) . co do rarów ... hmm ja grał bestaimi for fun i na luzie wieć lubie sobie wykorzystać takich panów jak gigant czy shaggot ... ale skoro pytasz o DO czy spawn ... DO !
Tak, szczególnie jak masz 3xminosy w specjalach i 4 czarioty, nie jest ci wtedy nic innego potrzebne, niż jeszcze więcej grubasów, których już wtedy NAPRAWDĘ cięzko będzie ustawić w jakiś logiczny sposób w deploymentcie, przez co któraś z jednostek uderzeniowych będzie sie wlokła za głównym uderzeniem, i jak już dojdzie to albo nie będzie co zbierać z przeciwnika, albo całą ofensywę szlag trafi.
DO w ogólnym rozrachunku są od minotaurów słabsze bo psychologia u nich kuleje. Dlatego jeżeli jest możliwość lepiej sobie zapachać specjale minosami a rary w ogóle darować.
Centki są fajne i klimatyczne, ale raczej nie zwiększają szansy na zwycięstwo.
Giganty i szaggoty for fun to czemu nie, ale jak chce się wystawiać coś uniwersalnego i co w 4/5 przypadkach nie będzie darmowymi punktami dla przeciwnika to lepiej tak nie szaleć
DO w ogólnym rozrachunku są od minotaurów słabsze bo psychologia u nich kuleje. Dlatego jeżeli jest możliwość lepiej sobie zapachać specjale minosami a rary w ogóle darować.
Centki są fajne i klimatyczne, ale raczej nie zwiększają szansy na zwycięstwo.
Giganty i szaggoty for fun to czemu nie, ale jak chce się wystawiać coś uniwersalnego i co w 4/5 przypadkach nie będzie darmowymi punktami dla przeciwnika to lepiej tak nie szaleć
Uerph.
myślę nad kolejną armią (do tej pory grałem na krasiach i VC). teraz szukam czegoś nowego. jakiejś nowej strategii w porównaniu z moimi dotychczasowymi armiami. dobrze trafiłem?
i teraz pytanie:
co warto kupić już teraz by po wyjściu nowego booka wciąż było grywalne. wiem, że na chwile obecną jest mnóstwo niewiadomych ale jakieś 'żelazne jednostki' na pewno pozostaną i w nowej edycji. myślałem o kupnie 2 rydwanów (zwykłego i z lordem). jakie stare modele wypadają i warto je kupić zanim zostaną zastąpione przez plasticzaki?
i teraz pytanie:
co warto kupić już teraz by po wyjściu nowego booka wciąż było grywalne. wiem, że na chwile obecną jest mnóstwo niewiadomych ale jakieś 'żelazne jednostki' na pewno pozostaną i w nowej edycji. myślałem o kupnie 2 rydwanów (zwykłego i z lordem). jakie stare modele wypadają i warto je kupić zanim zostaną zastąpione przez plasticzaki?
wydaje mi się, że herd sam w sobie nie zostanie zmieniony. figurki są bardzo ładne, więc 2-3 pudełka można bez problemu zakupić.
Bestigory. Grając na BP-R bestigory wraz minusiem lodziem to ciekawe i silne combo, jednakże sądzę że wyjdą plastykowi więc kupować 10 za 120 złociszy to ciężka sprawa..........
Rydwan... hmm pewnie w specialnym slocie będzie, tak jak centki i minusie. Wydaje mi się że będą nowe minusie... na rydwan też są duże szanse... pewnie też nowi magowie!
Tak więc pieski z wojowników i herdy + herosi (wojownicy).
Bestigory. Grając na BP-R bestigory wraz minusiem lodziem to ciekawe i silne combo, jednakże sądzę że wyjdą plastykowi więc kupować 10 za 120 złociszy to ciężka sprawa..........
Rydwan... hmm pewnie w specialnym slocie będzie, tak jak centki i minusie. Wydaje mi się że będą nowe minusie... na rydwan też są duże szanse... pewnie też nowi magowie!
Tak więc pieski z wojowników i herdy + herosi (wojownicy).
- quidamcorvus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4457
- Lokalizacja: Żory/Katowice
- Kontakt:
Witam graczy zwierzoludzi
Mam pytanie, posiada ktoś 'fluff' do zwierzoludzi (na przykład z Army Booka) przetłumaczony na polski, albo zna jakąś stronę, na której takie coś można znaleźć? Jest mi to potrzebne, a nie mam dostępu do AB, a tym bardziej czasu na tłumaczenie
Mam pytanie, posiada ktoś 'fluff' do zwierzoludzi (na przykład z Army Booka) przetłumaczony na polski, albo zna jakąś stronę, na której takie coś można znaleźć? Jest mi to potrzebne, a nie mam dostępu do AB, a tym bardziej czasu na tłumaczenie
10 10 to trochę kicha, do takiego herdu przydał by się czempion i muzyk, może sztandar, wtedy kosztuje to 145 pts a i tak jakiegoś wielkiego statica nie ma i trza przed wieloma rzeczami uciekać. A co masz zbreakować to i nawet mały herd uczyni.
Ja wyznaję 2 typy herdu a klaruje mi się jeszcze 3
5 gorów 6 ungorów muzyk 64 pts można wysłać w ambuszu bo jak wyjdą gdzie nie powinni to nie szkoda jest ich 11 więc jak nic nie zabijesz to jest eś w najgorszym wypadku na remisie(gdy przeciwni ma sztandar)gdy atakujesz jakieś plewy wroga. Do małych herdów szkoda na czempiona bo za drogi.
7 gorów 9 ungorów z czempionem i muzykiem 110 pts idealne do trzymania maga w środku a i swoje może zrobić.
9 gorów 7 ungorów z czempionem i muzykiem 116 pts wariant bitewny, ja wiesz że przeciwnik ma mało strzelania i to ty będziesz szarżować, ungory to mordercy elfich bohaterów a tym bardziej skinkowych, wpada w ciebie kloc giną wszystkie gory a ty i tak z 2 szeregu oddasz włóczniami i ubijesz jakiegoś słabego bohatera.dlatego jestem zwolennikiem pierwszej wersji dużego herdu.
Większymi jest strasznie ciężko manewwrować.
Sztandary na razie sobie odpuść bo to za łatwe pts dla przeciwnika.
Ja wyznaję 2 typy herdu a klaruje mi się jeszcze 3
5 gorów 6 ungorów muzyk 64 pts można wysłać w ambuszu bo jak wyjdą gdzie nie powinni to nie szkoda jest ich 11 więc jak nic nie zabijesz to jest eś w najgorszym wypadku na remisie(gdy przeciwni ma sztandar)gdy atakujesz jakieś plewy wroga. Do małych herdów szkoda na czempiona bo za drogi.
7 gorów 9 ungorów z czempionem i muzykiem 110 pts idealne do trzymania maga w środku a i swoje może zrobić.
9 gorów 7 ungorów z czempionem i muzykiem 116 pts wariant bitewny, ja wiesz że przeciwnik ma mało strzelania i to ty będziesz szarżować, ungory to mordercy elfich bohaterów a tym bardziej skinkowych, wpada w ciebie kloc giną wszystkie gory a ty i tak z 2 szeregu oddasz włóczniami i ubijesz jakiegoś słabego bohatera.dlatego jestem zwolennikiem pierwszej wersji dużego herdu.
Większymi jest strasznie ciężko manewwrować.
Sztandary na razie sobie odpuść bo to za łatwe pts dla przeciwnika.
Mam pytanie... bo tak sie przymierzam zeby zagrac sobie bestiami na male punkty tak czysto for fun, przeglada wszystkie dostepne mi materialy (BoC, HoC) i jakos nie moge tego znalesc.
Jak to jest z markami na rydwanach?? Niby jest napisane ze maja undivided ale nie ma nic o tym ze moga je zmienic (chyba ze nie zauwazylem) A jezeli moga to jaki jest koszt punktowy? Jak u unitow czy jakis inny ktorego tez nie udalo mi sie znalesc?
No i jeszcze jedno... mam te AB o ktorych wspomnialem i gdzies tam mam pdf'a z mutacjami czy cos jeszcze jest mi potrzebne?
Jak to jest z markami na rydwanach?? Niby jest napisane ze maja undivided ale nie ma nic o tym ze moga je zmienic (chyba ze nie zauwazylem) A jezeli moga to jaki jest koszt punktowy? Jak u unitow czy jakis inny ktorego tez nie udalo mi sie znalesc?
No i jeszcze jedno... mam te AB o ktorych wspomnialem i gdzies tam mam pdf'a z mutacjami czy cos jeszcze jest mi potrzebne?
Zgadza sie FAQ wyszło prawie równo rok temu przed wyjsciem nowego Chaosu . Jak masz AB do besti i starego chosu iii pdf-a z mutacjami to włąściwie nic wiecej ci nie trzeba .... miłej gry najwspanialszą z armii
Czcij Koze !!
Twoja Stara gra w Age of Sigmar !
Twoja Stara gra w Age of Sigmar !
mam takie dziwne pytanie - ile było wzorów tułowi dragon ogrów ?? Maluję własnie jednego i ogrzej części nie ma wśród 4 wzorów na Stronie GW.
5 ... Przynajmniej ja mam 5 rodzaji czy jest wiecej nie wiem - nie kojaże .
a - Z klocem na hełmie trzymający broń w 1 ręce
b - W rogatym hełmie , broń trzyma oburącz
c - Hełm z rogami (jak w b) i broń w jednej ręce
d - w Hełmie z kucykiem i małymi góżkami , trzyma miecz w 1 łapce
e - Hełm z kucykiem bez rogów i topór dwuręczny
Teoretycznie powinien być jeszcze :
x - koleś z kolcem na hełmie i bronią dwuręczną
a - Z klocem na hełmie trzymający broń w 1 ręce
b - W rogatym hełmie , broń trzyma oburącz
c - Hełm z rogami (jak w b) i broń w jednej ręce
d - w Hełmie z kucykiem i małymi góżkami , trzyma miecz w 1 łapce
e - Hełm z kucykiem bez rogów i topór dwuręczny
Teoretycznie powinien być jeszcze :
x - koleś z kolcem na hełmie i bronią dwuręczną
Czcij Koze !!
Twoja Stara gra w Age of Sigmar !
Twoja Stara gra w Age of Sigmar !