Beast of CHAOS, pytania poczatkujacego...

Beastmen

Moderator: Dibo

ODPOWIEDZ
Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

Każdy nowy book jest dobry, Demony i wampiry po prostu mają najmniej wad, nowe bestie już są (BP),przez pół roku jeszcze pogramy a potem jak zobaczę nowy book, to może zacznę narzekać

kufel007
Mudżahedin
Posty: 258

Post autor: kufel007 »

Beastami dopiero mam zamiar grać więc jeszcze się nie znam :) Nurtuje mnie takie pytanie: czy po niezdanym teście Unruly, jednostka rusza się ze swoim pełnym ruchem (w Compulsory Movement) w kierunku najbliższej jednostki wroga to potem znów może się ruszać w fazie pozostałych ruchów?
Kupię:
Bretonnia
Ogre Kingdoms
Wood Elves

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

Nie może, ale nie martw się najlepiej jest jak zatrzymasz się 1" od wroga bo szarża była niemożliwa a ty idziesz te 10". Zawsze możesz popchnąć to w magii.

kufel007
Mudżahedin
Posty: 258

Post autor: kufel007 »

Dzięki za odpowiedź, jeszcze nie rozumiem, ale muszę to przetrawić ;)
Kolejne pytania:
1) czemu wszyscy twierdzą, że Bestigory nie nadają sieę do grania? 12 punktów za model, 4S, 4T, HA, GW, Mark, Magic Banner...jedynie LD7.. na papierze wyglądają całkiem nieźle :)
2) jaką domenę magii polecacie?
3) w Rare slot: 3x DO czy 2x spawn?
Thank You from the Mountain za pomoc!
Kupię:
Bretonnia
Ogre Kingdoms
Wood Elves

Awatar użytkownika
Ratzing
Kretozord
Posty: 1549

Post autor: Ratzing »

czemu wszyscy twierdzą, że Bestigory nie nadają sieę do grania? 12 punktów za model, 4S, 4T, HA, GW, Mark, Magic Banner...jedynie LD7.. na papierze wyglądają całkiem nieźle
To kloc, więc dosć słabo się nimi manewruje, to raz. Mało ataków z bazy - ergo mała siła przebicia, to dwa. Jak chce mieć się zacnego static CR'a to trzeba wydać kupę punktów, bo bestigorki schodzą od ostrzału jak się patrzy. No i wreszcie jak dostaną szarżę czegoś złośliwszego z małym wiaderkiem ataków to robią się z nich bitki i nie ma co zbierać.
Ja bym powiedział, że na papierze to one raczej średnio wyglądają, a na stole - do dupy ;)
jaką domenę magii polecacie?
Beast - z racji na popychaczki, jakieśtam ofensywne pierdnięcie i beast covers, które jest na dobrą sprawą jedyną rzeczą, która pozwala bestiom na w miarę skuteczne kontrowanie smoka [o ile się go wylosuje a potem przebije przez ochronę antymagiczną].
Slaneshowy lore też jest całkiem-całkiem, ale raczej nie jest on tak fajn jak kiedyś.
3) w Rare slot: 3x DO czy 2x spawn?
Z tym to bywa różnie - popatrz sobie na rozpę i zdecyduj, czego ci potrzeba - jak uderzenia to wstawiasz DO, jak w miarę plastycznej jednostki która jest bardzo skuteczną przyszkadzajką to śmiało bierz spawny. Ja osobiście DO w ogóle nie wystawiam z racji ich niespecjalnie silnej odporności na psychologie - mają tendencję do uciekania. Z drugiej strony spawny opłaca się brać tylko i wyłącznie z markiem slanesha - resztą można się pobawić, ale tak po prawdzie są wtedy zbyt wolne i nieprzewidywalne by brały jakiś rzeczywisty udział w walce. Tak więc jeżeli planujesz generała innego niż undivided/slaneesh to raczej nie bierz spawnów pod uwagę.
Uerph.

kufel007
Mudżahedin
Posty: 258

Post autor: kufel007 »

To jest pomoc! szybko i na temat. dzięki!
Ile rydwanów na 1000-1500 pktów? 4 starczy?
Ze specali Minotaury (poniżej 2000p więc Doombull odpada :( ) czy Trolle?
Kupię:
Bretonnia
Ogre Kingdoms
Wood Elves

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

Ja tam biorę z 2 razy minosów bo trole jak nie ma doombula to nic nie robią , jeśli chodzi o czarioty to gam na 2 3 bo więcej nie jesteś wstanie na te punkty chronić przed ostrzałem i za szybko schodzą, z speciali polecam centigory

Awatar użytkownika
Ratzing
Kretozord
Posty: 1549

Post autor: Ratzing »

4 to dla mnie na 1,5 kafla trochę za dużo wręcz. 3 to IMO maks na takie punkty. Fajnie jest jednemu czy dwóm rydwankom dać znaczek khorna, mają wtedy potężną siłę przebicia, czasem gorzej tylko z kontrolą, bo się potrafią pakować w krzaki :]

Trolle dla mnie praktycznie odpadają, bo są uzależnione od generała - ergo cały czas jest tam gdzieś przy nich, i musi być to doombull, bo inaczej będziesz pół gry dreptał do przodu 3 cale. Za to minosy nie dosć, że nie potrzebują niańki, to mają nawet większą siłę przebicia [ws i siła duuużo zmienia], tylko jeżeli chodzi o przeżywalność obsysają. Ale wystarczy dobrze skreenować i mieć tak z 3 oddziały to któryś powinien dojść nawet do lini strzeleckiej i pochulać. No i oprócz tego, że nie muszą co turę testować głupoty to rzadko kiedy psycha jest dla nich problemem - undivided/khorne robią swoje.
Właśnie, minosy inne niż undivided/khorne, w ostateczności slaneesh nie mają prawa bytu. Scaly skin z nurgla+LA wydaje się fajną opcją, ale wtedy minoski potrafią szybko poddać tyły.
Zresztą dla mnie 4+ regenka na trollach w ogóle nie gwarantuje przeżywalności, bo mi by w ogóle to 4+ nie wypadało ;)
Uerph.

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

hmm a rozpiska BP+R czy nie ? bo chyba nie skoro mówisz o 4 rydwanach . Ja oczywiscie gorąco polecam rydwany w każdej ilości no prawi w każdej tzreba znać umiar 4 jest ok . Ze specjali to oczywiscie minosy i centigory (jeśli nie chcesz więcej minosów) . co do rarów ... hmm ja grał bestaimi for fun i na luzie wieć lubie sobie wykorzystać takich panów jak gigant czy shaggot :D ... ale skoro pytasz o DO czy spawn ... DO !

Awatar użytkownika
Ratzing
Kretozord
Posty: 1549

Post autor: Ratzing »

Tak, szczególnie jak masz 3xminosy w specjalach i 4 czarioty, nie jest ci wtedy nic innego potrzebne, niż jeszcze więcej grubasów, których już wtedy NAPRAWDĘ cięzko będzie ustawić w jakiś logiczny sposób w deploymentcie, przez co któraś z jednostek uderzeniowych będzie sie wlokła za głównym uderzeniem, i jak już dojdzie to albo nie będzie co zbierać z przeciwnika, albo całą ofensywę szlag trafi.
DO w ogólnym rozrachunku są od minotaurów słabsze bo psychologia u nich kuleje. Dlatego jeżeli jest możliwość lepiej sobie zapachać specjale minosami a rary w ogóle darować.
Centki są fajne i klimatyczne, ale raczej nie zwiększają szansy na zwycięstwo.
Giganty i szaggoty for fun to czemu nie, ale jak chce się wystawiać coś uniwersalnego i co w 4/5 przypadkach nie będzie darmowymi punktami dla przeciwnika to lepiej tak nie szaleć ;)
Uerph.

Awatar użytkownika
Shinue
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6756
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX"

Post autor: Shinue »

myślę nad kolejną armią (do tej pory grałem na krasiach i VC). teraz szukam czegoś nowego. jakiejś nowej strategii w porównaniu z moimi dotychczasowymi armiami. dobrze trafiłem? ;)

i teraz pytanie:
co warto kupić już teraz by po wyjściu nowego booka wciąż było grywalne. wiem, że na chwile obecną jest mnóstwo niewiadomych ale jakieś 'żelazne jednostki' na pewno pozostaną i w nowej edycji. myślałem o kupnie 2 rydwanów (zwykłego i z lordem). jakie stare modele wypadają i warto je kupić zanim zostaną zastąpione przez plasticzaki?
Obrazek

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

wydaje mi się, że herd sam w sobie nie zostanie zmieniony. figurki są bardzo ładne, więc 2-3 pudełka można bez problemu zakupić.
Bestigory. Grając na BP-R bestigory wraz minusiem lodziem to ciekawe i silne combo, jednakże sądzę że wyjdą plastykowi więc kupować 10 za 120 złociszy to ciężka sprawa..........
Rydwan... hmm pewnie w specialnym slocie będzie, tak jak centki i minusie. Wydaje mi się że będą nowe minusie... na rydwan też są duże szanse... pewnie też nowi magowie!
Tak więc pieski z wojowników i herdy + herosi (wojownicy).

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4457
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Witam graczy zwierzoludzi :)
Mam pytanie, posiada ktoś 'fluff' do zwierzoludzi (na przykład z Army Booka) przetłumaczony na polski, albo zna jakąś stronę, na której takie coś można znaleźć? Jest mi to potrzebne, a nie mam dostępu do AB, a tym bardziej czasu na tłumaczenie :oops:

Awatar użytkownika
Whydak
Chuck Norris
Posty: 625
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Whydak »

A jak z tym herdami ?
Jakie konfiguracje się wystawia to sobię można znaleźć w rozpiskach ale mam takie pytanie :
dlaczego tak ?
Czy jakiś duży powiedzmy 10/10 ma racje bytu ?

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

10 10 to trochę kicha, do takiego herdu przydał by się czempion i muzyk, może sztandar, wtedy kosztuje to 145 pts a i tak jakiegoś wielkiego statica nie ma i trza przed wieloma rzeczami uciekać. A co masz zbreakować to i nawet mały herd uczyni.
Ja wyznaję 2 typy herdu a klaruje mi się jeszcze 3
5 gorów 6 ungorów muzyk 64 pts można wysłać w ambuszu bo jak wyjdą gdzie nie powinni to nie szkoda jest ich 11 więc jak nic nie zabijesz to jest eś w najgorszym wypadku na remisie(gdy przeciwni ma sztandar)gdy atakujesz jakieś plewy wroga. Do małych herdów szkoda na czempiona bo za drogi.
7 gorów 9 ungorów z czempionem i muzykiem 110 pts idealne do trzymania maga w środku a i swoje może zrobić.
9 gorów 7 ungorów z czempionem i muzykiem 116 pts wariant bitewny, ja wiesz że przeciwnik ma mało strzelania i to ty będziesz szarżować, ungory to mordercy elfich bohaterów a tym bardziej skinkowych, wpada w ciebie kloc giną wszystkie gory a ty i tak z 2 szeregu oddasz włóczniami i ubijesz jakiegoś słabego bohatera.dlatego jestem zwolennikiem pierwszej wersji dużego herdu.
Większymi jest strasznie ciężko manewwrować.
Sztandary na razie sobie odpuść bo to za łatwe pts dla przeciwnika.

Awatar użytkownika
Niko
Oszukista
Posty: 794
Lokalizacja: Warszawa, Yelonki "GAMONIE"

Post autor: Niko »

Mam pytanie... bo tak sie przymierzam zeby zagrac sobie bestiami na male punkty tak czysto for fun, przeglada wszystkie dostepne mi materialy (BoC, HoC) i jakos nie moge tego znalesc.

Jak to jest z markami na rydwanach?? Niby jest napisane ze maja undivided ale nie ma nic o tym ze moga je zmienic (chyba ze nie zauwazylem) A jezeli moga to jaki jest koszt punktowy? Jak u unitow czy jakis inny ktorego tez nie udalo mi sie znalesc?

No i jeszcze jedno... mam te AB o ktorych wspomnialem i gdzies tam mam pdf'a z mutacjami czy cos jeszcze jest mi potrzebne? :P

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3848
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Errata GW do bestii pozwoliła kupować marki dla rydwanów po kosztach jak dla regimentu (str 60 - 61).

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

Zgadza sie FAQ wyszło prawie równo rok temu przed wyjsciem nowego Chaosu . Jak masz AB do besti i starego chosu iii pdf-a z mutacjami to włąściwie nic wiecej ci nie trzeba .... miłej gry najwspanialszą z armii :twisted:
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

Awatar użytkownika
Foalooke
Chuck Norris
Posty: 438
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Foalooke »

mam takie dziwne pytanie - ile było wzorów tułowi dragon ogrów ?? Maluję własnie jednego i ogrzej części nie ma wśród 4 wzorów na Stronie GW.
http://imperium-i-insze-wojska.blogspot.com/

Modelarstwo + opowiadania o imperium 8)

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

5 ... Przynajmniej ja mam 5 rodzaji czy jest wiecej nie wiem - nie kojaże .

a - Z klocem na hełmie trzymający broń w 1 ręce
b - W rogatym hełmie , broń trzyma oburącz
c - Hełm z rogami (jak w b) i broń w jednej ręce
d - w Hełmie z kucykiem i małymi góżkami , trzyma miecz w 1 łapce
e - Hełm z kucykiem bez rogów i topór dwuręczny

Teoretycznie powinien być jeszcze :
x - koleś z kolcem na hełmie i bronią dwuręczną
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

ODPOWIEDZ