Border Princes

Border Princes

Niezależne Forum WFB/9th Age
 
Teraz jest 15 sie 2018, o 02:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1415 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: 9th Age - WDG ogólnie
PostNapisane: 1 lut 2018, o 14:30 
Nerd Forumowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 gru 2006, o 11:47
Posty: 13691
Lokalizacja: Ordin Warszawa
Cytuj:
Te dwa są powiązane i zgadzam się. Ja to bym w ogóle ST wywalił do kosza, a za ginące jednostki dawał Veil Tokeny + każdy Shrine/Caster podnosi limit o 2.


w sensie,ze z loimitem do 3? bo veil tokeny nie maja limitu ile ich mozna miec, oprocz siphoning (czyli poczatku wlasnej fazy magii)

inna sprawa, ze wodg chyba ma inne asaw i nie powinine miec zwiekszania ilosci kostek a jedynie sily czarow (soul tokeny moglyby byc generycznym podwyzszaniem sily w czarach a czar rasowy bardziej generycznym isslem wtedy)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9th Age - WDG ogólnie
PostNapisane: 1 lut 2018, o 15:06 
habydysz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2006, o 13:22
Posty: 14136
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Shino napisał(a):
Cytuj:
Te dwa są powiązane i zgadzam się. Ja to bym w ogóle ST wywalił do kosza, a za ginące jednostki dawał Veil Tokeny + każdy Shrine/Caster podnosi limit o 2.


w sensie,ze z loimitem do 3? bo veil tokeny nie maja limitu ile ich mozna miec, oprocz siphoning (czyli poczatku wlasnej fazy magii)

inna sprawa, ze wodg chyba ma inne asaw i nie powinine miec zwiekszania ilosci kostek a jedynie sily czarow (soul tokeny moglyby byc generycznym podwyzszaniem sily w czarach a czar rasowy bardziej generycznym isslem wtedy)

Chodziło mi o Siphoning.
A co do ASAW (zwiększanie liczby kostek) to chyba w ogóle nie ma takiej ASAW.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9th Age - WDG ogólnie
PostNapisane: 1 lut 2018, o 15:18 
Nerd Forumowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 gru 2006, o 11:47
Posty: 13691
Lokalizacja: Ordin Warszawa
zakladam, ze ogolne sily w magii to miedzy innymi latwa przewaga w kostkach.

Wodg mial chyba tylko big spells (cokolwiek to oznacza), choc nie wiem dlaczego zrobili takie rozgraniczenia w magii jednoczesnie gdy wszyscy uzywaja wspolnych lore'ow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9th Age - WDG ogólnie
PostNapisane: 1 lut 2018, o 15:25 
habydysz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2006, o 13:22
Posty: 14136
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Shino napisał(a):
Wodg mial chyba tylko big spells (cokolwiek to oznacza), choc nie wiem dlaczego zrobili takie rozgraniczenia w magii jednoczesnie gdy wszyscy uzywaja wspolnych lore'ow

+1


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9th Age - WDG ogólnie
PostNapisane: 1 lut 2018, o 15:36 
Nerd Forumowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 gru 2006, o 11:47
Posty: 13691
Lokalizacja: Ordin Warszawa
no ale stad pomysl, aby do wszystkich carow tokeny zwiekszaly sile (albo ap zaleznie od wyboru), powiedzmy z ograniczeniem do 2 ulepszen na czar, z dowolnym stosunkiem jaki sobie wymysla i dowolnym ograniczeniem przetryzywania tokenow jaki sobie wymysla

wtedy ogolny pocisk moze byc bardziek w stylu lizakow (choc nie wiem czy w wochunie bylby lepszy z wieksza sila i mniejszym ap. czyli s6 ap1 lub s7 ap2)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9th Age - WDG ogólnie
PostNapisane: 2 lut 2018, o 11:31 
Mudżahedin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2013, o 18:39
Posty: 201
swieta_barbara napisał(a):

Kaszalot napisał(a):
Ogólnie, po przebrnięciu przez X bitew i X komentarzy na różnych forach mam wniosek, że book się nie klei.
No nie pykło Panowie.

Ponownie ogólne stwierdzenie z kategorii "this book is so bland" (które nauczyłem się już czytać jako "I want more power creep").
Jeśli chcesz dyskutować, a nie po prostu narzekać to napisz konkretnie o co chodzi, a nie rzucać słowa na wiatr.
Np. Janus trochę wyżej dał link do swojej oceny booka, bardzo konstruktywna moim zdaniem:
https://www.the-ninth-age.com/index.php ... post884320


Czytałem tą ocenę i ciężko się z czymkolwiek nie zgodzić i coś dodać, zresztą ranga autora robi robotę, ale nie chcę się przyklejać tylko do czyiś słów, zatem:

- marki: pride ok., envy zamieniłbym na „zwykły” hatred i znacznie potanił lub w ogóle dać nienawiść chosenom lub zostawić koszt kuulimy, ale = przerzut trafień na stałe per tura w cc (why not?, tym bardziej, że ilość ataków generowana przez 4-5 chosenów nie jest powalająca i statystyka się tu często wykrzacza), reszta marków przekombinowana, do napisana od nowa, więc nie będę rzeźbił,

- Chosen knights: cena może zostać, ale wówczas sv1+ i mount winien bić lepiej lub mieć impacty (stary, dobry kraszer, którym wszyscy chcieli grać: z sv1+, 3A i S6 w szarży ale frenzy zabijało unit).
Teraz frenzy nie ma (super!, zimny wybraniec na dżagernałcie, jest klimat:), ale:
a) marki nie boostują w CC tej elitarnej jednostki,
b) sv2+ nie urywa, wchodząca rana z AP2 robi problem,
c) 2A z off3 z S5 z siodła. ZA SŁABO. To ma być samodzielna, bardzo kosztowna maszynka do mielenia mięsa (dużego i małego), elita elit! (kuźwa, wybraniec chaosu na jakimś spaśnym Behemocie!!!) Teraz rzucane są argumenty, że jest OK., bo chodzi z pridem w wielu rospach. Pupa nie argument. W OK wyciągnięty z zapchlonej jaskini tusker ma 4A z S5 i D3 impactów w szarży + 8” advance (co jest bardzo ważne, bo wówczas opcja +1 do M do szarży jest poniekąd w statystykach i można „bawić” się z innymi sztandarami, a nie iść w wieczny kompromis lub kujęjący adv.7") i dowozi Res5. Come on!

Zostawiam resztę jednostek żeby nie przynudzać i odniosę się jeszcze do bestii z random movement, bo uważam że powinno być miejsce w chaosie na chaos:
- wretched beast: 130 pkt. za potworka z losowych ruchem bez przerzutu z HP3 def.1(!), res4 Agi1 I co to ma robić ? Ogarniać flanki??? Umierać generalnie i oddawać 130 pkt za darmo. Marnotrawstwo. Jak już ma być to słabiutki random, to poproszę totalne warzywo z samymi 1 w statach za gorsze. Taki random chaff, który 5 gnoblarów nie zje (a'la sporemine z tyrków), ale turę ruchu, jak kulnie ruch, wykradnie.
- forsaken one: NIE za 425 pkt! (3 chosen knightów tyle kosztuje, 3 feldraki to 365). Czy ktoś naprawdę zakłada, że będzie brana bestia z 3d6 ruchu z def1 agi1 za 425? Przy cenie jak za giganta (280 pkt.), to można dla zabawy co entą rospę wrzucić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9th Age - WDG ogólnie
PostNapisane: 2 lut 2018, o 14:44 
Niszczyciel Światów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sie 2009, o 22:34
Posty: 4593
Nie będzie w tym systemie żadnej kawalerii potworów z 1+ więc musisz coś innego wymyślić.
Tusker ma 3+ save to takie Jurki chyba szybciej by spadały. Może lepszy os na juggerze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9th Age - WDG ogólnie
PostNapisane: 10 lut 2018, o 14:45 
Mudżahedin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2013, o 18:39
Posty: 201
Hej, hej,
W oczekiwaniu na pozytywną aktualizację WDG, przesyłam krótką ocenę jednostek, którymi miałem przyjemność kulać w ostatnim czasie. Piszę to just for fun, bez misji nawracania, dla poruszenia marazmu na forum.

Lord
Za drogi punktowo generalnie. Ld8 dla Lorda Chaosu chodzącego często i gęsto jako generał jest koncepcyjnym błędem.
Scythed skywheel - jedną z ciekawych opcji pod siodło mógłby być dysk (mobilny, latający lord), ale adv.6" przekreśla tą koncepcję. Do zmiany: adv.9" mar.18"

Diabeł
Mam słabość to tej jednostki i piękny old-schoolowy model ;), więc próbuję coś z niego wykrzesać na stole.
Do zmiany: posiada efekt wszystkich obecnych manifestacji, a nie dwóch. Bardzo prosta korekta.
Falę oburzenia na powyższą propozycję sugeruję zdławić kosztem za model: 800 pkt (!).

Wojownicy
Za drodzy.
Do zmiany: przywrócenie bonusu za szeregi.

Barbarzyńcy
Po co przepłacać za S4 i battle fever, chyba że autorzy zasad zakładali hordowe oddziały barbarzyńców z włóczniami. Może miałoby to sens, gdyby zadziała się zmiana jaką sugeruję wyżej dla wojowników. Wówczas należałoby jeszcze zmienić Battleshriny i dać im aury boostujące idącą ławą piechotną armię. Klimat.
Bez tych większych zmian, to wolę taniego, liczniejszego, scorującego śmiecia.
Ld8, nice:), ma sens, jak lord chaosu.

Feldraki
Powiedzmy, że idziemy w opcję maxi i robimy w rozpisce potężny, naporowy oddział:
x6 sztuk + FCG + halabardy = 857 pkt!
Wniosek: gdzie ten power za ten koszt ???
Do zmiany: koszt do obniżenia lub boosty do jednostki, np.: nienawiść "normalna" (hatred a.fly - błagam, litości!) + D3 impacty w szarży.

Chosen Knights
Za drodzy. Niedobór hit powera vs koszt punktowy. Pisałem już wcześniej o wzmocnieniu juggerów, zasadzie nienawiści itd. lub koszt do obniżenia.

Rycerze
Koszt za drogi. Do zmiany: lance w pakiecie obecnego kosztu bazowego.
Nowa opcja w slotach: rycerze w corach.

Flayers
gdzie jest vanguard?, o co chodzi autorom? + do zmiany: koszt jednostki 150 pkt. razem z muzykiem.

Forsworn
x2 ich testowałem i nie będę oryginalny we wnioskach.
Do zmiany: +1HP lub < kosztu.

Gigant
Tribal Warspear za 70 pkt (dający w totalu giganta za 350 :/) za mało uniwersalny.
Wolałbym - ale to już totalnie subiektywna sugestia - inną broń, czy zasadę o bardziej uniwersalnym charakterze.

Wnioski ogólne.
Do zrobienia:
a) rewolucja w ogólnym koncepcie armii, tak jak pisałem już kilka razy, obecna koncepcja się nie klei.
- WDG w obecnej odsłonie są finezyjni jak orcza czopa.
lub
b) drobne zmiany, zrobienie korekt największych gniotów oraz obniżenie koszt ogółem o 10 - 15% w zależności od jednostki.

Blood for the blood God!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9th Age - WDG ogólnie
PostNapisane: 15 mar 2018, o 20:23 
Falubaz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lis 2011, o 18:24
Posty: 1115
Nowe WDG
https://www.the-ninth-age.com/news/inde ... he-dark-g/

_________________
Sprzedam:
WoCH/WDG
Demony/Bestie

Polskie tłumaczenie 9th Age :
9th Age PL

Tłumaczenie na zamówienie (np. AoS, Mordheim) => PW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9th Age - WDG ogólnie
PostNapisane: 15 mar 2018, o 21:21 
Niszczyciel Światów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2010, o 18:20
Posty: 4566
Lokalizacja: Wrocław
Nowy book wygląda kozacko. Zobaczymy w praktyce.

Moi faworyci:
- marki
- spike shieldy
- hellmawy (kasujemy corner hammer za 700 pkt, nice)

_________________
JimMorr napisał(a):
Ogień żarptaka jest tak gorący, że rura mięknie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9th Age - WDG ogólnie
PostNapisane: 15 mar 2018, o 21:36 
Niszczyciel Światów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sie 2009, o 22:34
Posty: 4593
Corner hammer to kasują scenariusze.
Słaby zasięg hellmawa, ale wreszcie chociaż trochę kusi stestować.
Bije w wampiry itp czyli armie które idą kupą.
Chimera wróciła i jest coś tania, czy tylko mi się wydaje?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9th Age - WDG ogólnie
PostNapisane: 15 mar 2018, o 21:54 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2011, o 16:57
Posty: 493
Lokalizacja: Koszalin, Klub Zad Trolla
Co to jest Maximaised Roll - w marku Kuulima ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9th Age - WDG ogólnie
PostNapisane: 15 mar 2018, o 22:13 
Szef Wszystkich Szefów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 maja 2007, o 08:12
Posty: 3263
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Artur napisał(a):
Co to jest Maximaised Roll - w marku Kuulima ?


RB strona 8:
Cytuj:
Maximised Roll and Minimised Roll
For dice rolls subject to Maximised Roll, roll one additional D6 and discard the lowest D6 rolled. For dice rolls subject
to Minimised Roll, roll one additional D6 and discard the highest D6 rolled. These rules are cumulative (e.g. for a roll
affected by two instances of Maximised Roll, you roll two additional D6 and discard the two lowest D6 rolled).

_________________
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9th Age - WDG ogólnie
PostNapisane: 17 mar 2018, o 15:40 
Mudżahedin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2013, o 18:39
Posty: 201
Hej,

I jak Wasze wrażenia ?
Jakieś pierwsze złożenia macie na horyzoncie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9th Age - WDG ogólnie
PostNapisane: 17 mar 2018, o 15:50 
Niszczyciel Światów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2010, o 18:20
Posty: 4566
Lokalizacja: Wrocław
Jedyne fajne co pokminiłem, to że BSB na mantysi może mieć burning potionet i 2+ 4++.

Podoba mi się, nie mam pomysłu jak składać. Strasznie kanciaste mi to wychodzi ciągle. Jedna helupa z 2x Markerem przed grą brzmi spoko. W sumie DP jako generał i ta mantysia co wyżej to takie moje początki ze składaniem tego, corów nie potrafię złożyć wgl.

_________________
JimMorr napisał(a):
Ogień żarptaka jest tak gorący, że rura mięknie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9th Age - WDG ogólnie
PostNapisane: 17 mar 2018, o 15:53 
Falubaz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sie 2012, o 06:26
Posty: 1052
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Cory to kloc worków z dwurakami i markiem wratha :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9th Age - WDG ogólnie
PostNapisane: 17 mar 2018, o 15:58 
habydysz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2006, o 13:22
Posty: 14136
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
A w specach 2x10 Chosenów z tym samym zestawem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9th Age - WDG ogólnie
PostNapisane: 17 mar 2018, o 16:09 
Niszczyciel Światów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2010, o 18:20
Posty: 4566
Lokalizacja: Wrocław
i dawanie +1 to hit przeciwnikowi, i klocki z M5 wam nie przeszkadzają?

Btw kombinowałbym coś z tym bannerem co ma hereditary, na 8 kawalerii. 2d6 ciochów s7 x3 w rozpie brzmi strasznie, a do tego jeszcze lata kometa.

_________________
JimMorr napisał(a):
Ogień żarptaka jest tak gorący, że rura mięknie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9th Age - WDG ogólnie
PostNapisane: 17 mar 2018, o 16:21 
habydysz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2006, o 13:22
Posty: 14136
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
U mnie pierwsza rozpa wygląda tak:

Diabeł @ 850
BSB of Wrath: Burning Portent, Willow's Ward, Dragonfire Gem, Daemonic Wings @ 680
2x5 Fallen @ 320
20 Warriors: FCG, Banner of Relentless Company @ 590
10 Chosen of Wrath: GW, FCG, Banner of the Void @ 895
2x5 Barbarian Horsemen: Shields @ 280
Battleshrine @ 430
Hell Maw: 2 Gateways @ 450


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9th Age - WDG ogólnie
PostNapisane: 17 mar 2018, o 16:26 
Niszczyciel Światów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2010, o 18:20
Posty: 4566
Lokalizacja: Wrocław
Tak bez bsb? Przerzutów breja już nie ma.

_________________
JimMorr napisał(a):
Ogień żarptaka jest tak gorący, że rura mięknie...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1415 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL - Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.072s | 13 Queries | GZIP : Off ]