Border Princes

Border Princes

Niezależne Forum WFB/9th Age
 
Teraz jest 18 lut 2018, o 22:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1368 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 65, 66, 67, 68, 69
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: 9th Age - WDG ogólnie
PostNapisane: 1 lut 2018, o 14:30 
Nerd Forumowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 gru 2006, o 11:47
Posty: 13476
Lokalizacja: Ordin Warszawa
Cytuj:
Te dwa są powiązane i zgadzam się. Ja to bym w ogóle ST wywalił do kosza, a za ginące jednostki dawał Veil Tokeny + każdy Shrine/Caster podnosi limit o 2.


w sensie,ze z loimitem do 3? bo veil tokeny nie maja limitu ile ich mozna miec, oprocz siphoning (czyli poczatku wlasnej fazy magii)

inna sprawa, ze wodg chyba ma inne asaw i nie powinine miec zwiekszania ilosci kostek a jedynie sily czarow (soul tokeny moglyby byc generycznym podwyzszaniem sily w czarach a czar rasowy bardziej generycznym isslem wtedy)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9th Age - WDG ogólnie
PostNapisane: 1 lut 2018, o 15:06 
habydysz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2006, o 13:22
Posty: 13909
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Shino napisał(a):
Cytuj:
Te dwa są powiązane i zgadzam się. Ja to bym w ogóle ST wywalił do kosza, a za ginące jednostki dawał Veil Tokeny + każdy Shrine/Caster podnosi limit o 2.


w sensie,ze z loimitem do 3? bo veil tokeny nie maja limitu ile ich mozna miec, oprocz siphoning (czyli poczatku wlasnej fazy magii)

inna sprawa, ze wodg chyba ma inne asaw i nie powinine miec zwiekszania ilosci kostek a jedynie sily czarow (soul tokeny moglyby byc generycznym podwyzszaniem sily w czarach a czar rasowy bardziej generycznym isslem wtedy)

Chodziło mi o Siphoning.
A co do ASAW (zwiększanie liczby kostek) to chyba w ogóle nie ma takiej ASAW.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9th Age - WDG ogólnie
PostNapisane: 1 lut 2018, o 15:18 
Nerd Forumowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 gru 2006, o 11:47
Posty: 13476
Lokalizacja: Ordin Warszawa
zakladam, ze ogolne sily w magii to miedzy innymi latwa przewaga w kostkach.

Wodg mial chyba tylko big spells (cokolwiek to oznacza), choc nie wiem dlaczego zrobili takie rozgraniczenia w magii jednoczesnie gdy wszyscy uzywaja wspolnych lore'ow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9th Age - WDG ogólnie
PostNapisane: 1 lut 2018, o 15:25 
habydysz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2006, o 13:22
Posty: 13909
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Shino napisał(a):
Wodg mial chyba tylko big spells (cokolwiek to oznacza), choc nie wiem dlaczego zrobili takie rozgraniczenia w magii jednoczesnie gdy wszyscy uzywaja wspolnych lore'ow

+1


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9th Age - WDG ogólnie
PostNapisane: 1 lut 2018, o 15:36 
Nerd Forumowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 gru 2006, o 11:47
Posty: 13476
Lokalizacja: Ordin Warszawa
no ale stad pomysl, aby do wszystkich carow tokeny zwiekszaly sile (albo ap zaleznie od wyboru), powiedzmy z ograniczeniem do 2 ulepszen na czar, z dowolnym stosunkiem jaki sobie wymysla i dowolnym ograniczeniem przetryzywania tokenow jaki sobie wymysla

wtedy ogolny pocisk moze byc bardziek w stylu lizakow (choc nie wiem czy w wochunie bylby lepszy z wieksza sila i mniejszym ap. czyli s6 ap1 lub s7 ap2)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9th Age - WDG ogólnie
PostNapisane: 2 lut 2018, o 11:31 
"Nie jestem powergamerem"
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2013, o 18:39
Posty: 179
swieta_barbara napisał(a):

Kaszalot napisał(a):
Ogólnie, po przebrnięciu przez X bitew i X komentarzy na różnych forach mam wniosek, że book się nie klei.
No nie pykło Panowie.

Ponownie ogólne stwierdzenie z kategorii "this book is so bland" (które nauczyłem się już czytać jako "I want more power creep").
Jeśli chcesz dyskutować, a nie po prostu narzekać to napisz konkretnie o co chodzi, a nie rzucać słowa na wiatr.
Np. Janus trochę wyżej dał link do swojej oceny booka, bardzo konstruktywna moim zdaniem:
https://www.the-ninth-age.com/index.php ... post884320


Czytałem tą ocenę i ciężko się z czymkolwiek nie zgodzić i coś dodać, zresztą ranga autora robi robotę, ale nie chcę się przyklejać tylko do czyiś słów, zatem:

- marki: pride ok., envy zamieniłbym na „zwykły” hatred i znacznie potanił lub w ogóle dać nienawiść chosenom lub zostawić koszt kuulimy, ale = przerzut trafień na stałe per tura w cc (why not?, tym bardziej, że ilość ataków generowana przez 4-5 chosenów nie jest powalająca i statystyka się tu często wykrzacza), reszta marków przekombinowana, do napisana od nowa, więc nie będę rzeźbił,

- Chosen knights: cena może zostać, ale wówczas sv1+ i mount winien bić lepiej lub mieć impacty (stary, dobry kraszer, którym wszyscy chcieli grać: z sv1+, 3A i S6 w szarży ale frenzy zabijało unit).
Teraz frenzy nie ma (super!, zimny wybraniec na dżagernałcie, jest klimat:), ale:
a) marki nie boostują w CC tej elitarnej jednostki,
b) sv2+ nie urywa, wchodząca rana z AP2 robi problem,
c) 2A z off3 z S5 z siodła. ZA SŁABO. To ma być samodzielna, bardzo kosztowna maszynka do mielenia mięsa (dużego i małego), elita elit! (kuźwa, wybraniec chaosu na jakimś spaśnym Behemocie!!!) Teraz rzucane są argumenty, że jest OK., bo chodzi z pridem w wielu rospach. Pupa nie argument. W OK wyciągnięty z zapchlonej jaskini tusker ma 4A z S5 i D3 impactów w szarży + 8” advance (co jest bardzo ważne, bo wówczas opcja +1 do M do szarży jest poniekąd w statystykach i można „bawić” się z innymi sztandarami, a nie iść w wieczny kompromis lub kujęjący adv.7") i dowozi Res5. Come on!

Zostawiam resztę jednostek żeby nie przynudzać i odniosę się jeszcze do bestii z random movement, bo uważam że powinno być miejsce w chaosie na chaos:
- wretched beast: 130 pkt. za potworka z losowych ruchem bez przerzutu z HP3 def.1(!), res4 Agi1 I co to ma robić ? Ogarniać flanki??? Umierać generalnie i oddawać 130 pkt za darmo. Marnotrawstwo. Jak już ma być to słabiutki random, to poproszę totalne warzywo z samymi 1 w statach za gorsze. Taki random chaff, który 5 gnoblarów nie zje (a'la sporemine z tyrków), ale turę ruchu, jak kulnie ruch, wykradnie.
- forsaken one: NIE za 425 pkt! (3 chosen knightów tyle kosztuje, 3 feldraki to 365). Czy ktoś naprawdę zakłada, że będzie brana bestia z 3d6 ruchu z def1 agi1 za 425? Przy cenie jak za giganta (280 pkt.), to można dla zabawy co entą rospę wrzucić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9th Age - WDG ogólnie
PostNapisane: 2 lut 2018, o 14:44 
Niszczyciel Światów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sie 2009, o 22:34
Posty: 4361
Nie będzie w tym systemie żadnej kawalerii potworów z 1+ więc musisz coś innego wymyślić.
Tusker ma 3+ save to takie Jurki chyba szybciej by spadały. Może lepszy os na juggerze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9th Age - WDG ogólnie
PostNapisane: 10 lut 2018, o 14:45 
"Nie jestem powergamerem"
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2013, o 18:39
Posty: 179
Hej, hej,
W oczekiwaniu na pozytywną aktualizację WDG, przesyłam krótką ocenę jednostek, którymi miałem przyjemność kulać w ostatnim czasie. Piszę to just for fun, bez misji nawracania, dla poruszenia marazmu na forum.

Lord
Za drogi punktowo generalnie. Ld8 dla Lorda Chaosu chodzącego często i gęsto jako generał jest koncepcyjnym błędem.
Scythed skywheel - jedną z ciekawych opcji pod siodło mógłby być dysk (mobilny, latający lord), ale adv.6" przekreśla tą koncepcję. Do zmiany: adv.9" mar.18"

Diabeł
Mam słabość to tej jednostki i piękny old-schoolowy model ;), więc próbuję coś z niego wykrzesać na stole.
Do zmiany: posiada efekt wszystkich obecnych manifestacji, a nie dwóch. Bardzo prosta korekta.
Falę oburzenia na powyższą propozycję sugeruję zdławić kosztem za model: 800 pkt (!).

Wojownicy
Za drodzy.
Do zmiany: przywrócenie bonusu za szeregi.

Barbarzyńcy
Po co przepłacać za S4 i battle fever, chyba że autorzy zasad zakładali hordowe oddziały barbarzyńców z włóczniami. Może miałoby to sens, gdyby zadziała się zmiana jaką sugeruję wyżej dla wojowników. Wówczas należałoby jeszcze zmienić Battleshriny i dać im aury boostujące idącą ławą piechotną armię. Klimat.
Bez tych większych zmian, to wolę taniego, liczniejszego, scorującego śmiecia.
Ld8, nice:), ma sens, jak lord chaosu.

Feldraki
Powiedzmy, że idziemy w opcję maxi i robimy w rozpisce potężny, naporowy oddział:
x6 sztuk + FCG + halabardy = 857 pkt!
Wniosek: gdzie ten power za ten koszt ???
Do zmiany: koszt do obniżenia lub boosty do jednostki, np.: nienawiść "normalna" (hatred a.fly - błagam, litości!) + D3 impacty w szarży.

Chosen Knights
Za drodzy. Niedobór hit powera vs koszt punktowy. Pisałem już wcześniej o wzmocnieniu juggerów, zasadzie nienawiści itd. lub koszt do obniżenia.

Rycerze
Koszt za drogi. Do zmiany: lance w pakiecie obecnego kosztu bazowego.
Nowa opcja w slotach: rycerze w corach.

Flayers
gdzie jest vanguard?, o co chodzi autorom? + do zmiany: koszt jednostki 150 pkt. razem z muzykiem.

Forsworn
x2 ich testowałem i nie będę oryginalny we wnioskach.
Do zmiany: +1HP lub < kosztu.

Gigant
Tribal Warspear za 70 pkt (dający w totalu giganta za 350 :/) za mało uniwersalny.
Wolałbym - ale to już totalnie subiektywna sugestia - inną broń, czy zasadę o bardziej uniwersalnym charakterze.

Wnioski ogólne.
Do zrobienia:
a) rewolucja w ogólnym koncepcie armii, tak jak pisałem już kilka razy, obecna koncepcja się nie klei.
- WDG w obecnej odsłonie są finezyjni jak orcza czopa.
lub
b) drobne zmiany, zrobienie korekt największych gniotów oraz obniżenie koszt ogółem o 10 - 15% w zależności od jednostki.

Blood for the blood God!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1368 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 65, 66, 67, 68, 69

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL - Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.035s | 14 Queries | GZIP : Off ]