9th Age - WDG ogólnie

Warriors of Chaos

Moderator: JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Bobson
Masakrator
Posty: 2250
Rejestracja: 9 maja 2012, o 13:08
Lokalizacja: Warszawa

9th Age - WDG ogólnie

Post autor: Bobson » 8 paź 2015, o 11:45

Zakłądam nowy wątek. Grał już ktoś Wochem w szwedzką 9 edycję? A raczej nie Wochem tylko Warriors of the Wastes :) Co prawda nie ma już Warda 3+ , ale może inne złożenia będą miały rację bytu i w końcu warriorzy z chosenami wyjdą z szafy.

Ze zmian na szybko:

Marki zupełnie inaczej działają. Brak warda 3+,slaanesh = AP(1), Nurgle -1 WS w b2b oraz odporność na toxic attacks (nie poison), Mark of Khorne daje +1S w pierwszej turze walki :twisted:
No i jest jeszcze undivided. Tak jak w 7ed daje przerzut paniki,strachu i terroru

Warriorzy tańsi o punkt w zamian za zmniejszenie inicjatywy do 4
Marauderzy za 4 pkt od łba. Z dwurakiem i z markiem 8 pkt
Dragon Ogry z opcją save'a 4+ i dostali 5T (mogą brać marki)
Jurki też dostały 5T ale wciąż mają frenzy i save spadł do 2+
Hellcannon nie ma ch dwarfów jako obsługi?
choseni maja hate'a i wbudowany ots no i są tańsi
Putridzi tylko 2W i ten sam trooptype co był?
Trolle droższe ale +1A (brak AHW)
Charioty bez większych zmian, tyko że nie wiem jakiego mają save'a bo załogańci mają tyko heavy armour i można dokupić barding więc w sumie są troche droższe
Gorebeast sporo droższy.
Chimera bez zmian (poza zmianą zasady breath weapon samej w sobie)
Shaggoth troche bardziej sensowny.

Dajcie znać jak wam się gra Wochem w nowego battla :P
Ostatnio zmieniony 4 sie 2016, o 12:31 przez Bobson, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Robert.P
Wodzirej
Posty: 761
Rejestracja: 25 kwie 2012, o 14:13
Lokalizacja: Racibórz"Wataha"

Re: 9th Age WoCH

Post autor: Robert.P » 8 paź 2015, o 12:22

Szwedzka 9 edycja ssie po kule :wink:
Moim zdaniem Furionowe Podręczniki lepsze.Mam cichą nadzieje że w Polsce będą bardziej popularne.Przynajmniej na tyle żebym mógł raz na jakiś czas pograć na jakimś turnieju.Nie wiem jak się ma sytuacja ogólnie,mógłby ktoś określić niej więcej co się dzieje w wielkim świecie z tą grą?Mam na myśli jaka wersja podręczników będzie uznana za bardziej oficjalną itp.
"Nie pytaj cóż za Istota Krzyczy nocą.Nie pytaj kto czeka na ciebie w cieniu.
To mój krzyk budzi cie nocą.I to ja skrywam sie w cieniu.Jestem Tzeentch a ty jesteś marionetką,tańczącą do mojej melodi..."

REŻIM.DYKTATURA,TOTALITARYZM
Obrazek

Awatar użytkownika
Bobson
Masakrator
Posty: 2250
Rejestracja: 9 maja 2012, o 13:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: 9th Age WoCH

Post autor: Bobson » 8 paź 2015, o 13:04

Już jest po głosowaniu. W tym roku będzie grane 9th age

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2305
Rejestracja: 15 lut 2012, o 18:23
Lokalizacja: Oleśnica

Re: 9th Age WoCH

Post autor: Okoń » 8 paź 2015, o 13:32

Bobson pisze:Hellcannon nie ma ch dwarfów jako obsługi?
Nie ma. Taki sam zabieg wykonali u lizardmeńskich salamander i razordonów - są odrobinę tańsze, ale nie mają poganiaczy.

U hellcannona sporym obciążeniem jest posiadanie Frenzy przy ld 4. Jeżeli znajdzie się poza zasięgiem inspiring presence i jakieś badziewie pojawi się w zasięgu 13" od niego, to prawdopodobnie nie strzeli tylko spali szarżę..
Obrazek

Awatar użytkownika
Bela
Falubaz
Posty: 1198
Rejestracja: 17 lis 2011, o 18:24

Re: 9th Age WoCH

Post autor: Bela » 8 paź 2015, o 13:52

Bobson sprawdź wersje, którą przeglądasz. Od kiedy patrze na 9th age (chyba wersja 0.6) undevided ma przerzut tylko paniki, więc tak fajny nie jest.
Jurki bez 5T, a Trolle dostały +1I i wciąż opcję AHW. Szczerze powiem, że wygląda ciekawie, lecz myślę, że trzeba poczekać do wersji 1.0.
Sprzedam:
WoCH/WDG
Demony/Bestie

Polskie tłumaczenie 9th Age :
9th Age PL

Tłumaczenie na zamówienie (np. AoS, Mordheim) => PW

Awatar użytkownika
Bobson
Masakrator
Posty: 2250
Rejestracja: 9 maja 2012, o 13:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: 9th Age WoCH

Post autor: Bobson » 8 paź 2015, o 14:01

Tak, masz rację. Wczoraj się pojawiłą nowa wersja :/ Trzeba jeszcze poczekać niestety, bo zmienia się to jak w kalejdoskopie

Awatar użytkownika
marvin
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 147
Rejestracja: 3 gru 2011, o 20:08
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka

Re: 9th Age WoCH

Post autor: marvin » 8 paź 2015, o 18:36

Ja bede testowal rozpe na 2400 w niedziele. Helena tansza o 30 pkt ale to frenzy to troche lipa na nue.Ma co prawda swifstride ale i tak slabo przy mv 1.spoko opcja jest ze shrinem teraz.Ten ward na 5 + od strzelania w 6 calach jest ok.Skulki troche slabsze i drozsze.sv na 2+ i + 1 do S na jezdzcach w pierwszej turze combatu.Przy mark of wrath chyba nie musza robic overunna ale pewny nie jestem bo nakladaja sie 2 zasady(frenzy + markof wrath)
Obrazek

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14378
Rejestracja: 22 gru 2006, o 13:22
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: 9th Age WoCH

Post autor: swieta_barbara » 12 paź 2015, o 10:52

Chwilowo bez książki trudno ocenić jak ukształtuje się meta warriorów, ale można sobie pogdybać.

W tej edycji marki bardzo straciły, unbound jest świetny na oddziałach, na bohaterach lust i change są super.
Zadaniowo można wszystkich używać, najsłabszy moim zdaniem wrath i pestilence.

Z jednostek, które moim zdaniem sporo zyskały to przede wszystkim warriorzy za 16 pkt/model są nieźli, knighci za 38 też dają radę, no i fasty wreszcie mają 4+ save.
Choseni są bardzo mocni, ale 20/model to trochę dużo. Rydwany straciły 1 save, ale wciąż są mocnym wyborem.

Diabeł latający 8 cali - mogli sobie darować, za 40 punktów nie będzie się tego zbyt często brać. Ogólnie trochę podrożał i stracił unbreakable, ale wciąż jest świetnym modelem.
Z kosztami mountów u bohaterów trochę im się popieprzyło, u lord jurek kosztuje 5 punktów mniej niż dm, u herosa 5 punktów drożej i za te punkty dostajesz: +1 WS, dłuższą podstawkę, nie możesz wykupić bardinga i tracisz fear :) No słaby deal, ale dm dalej bardzo mocny pick, mimo że nie daje już 5T.

Pierwsza rozpa na 2400 u mnie wygląda jakoś tak:
diabeł (lust): 4 lvl Lust, Sword of Strenght (+1S), Lucky Shield (discount pierwszego hita), Gem of Dragonfire (2++ vs fire), Wastehardened Skin (scaly skin 5+) @ 480
lord (change) na kucu: gen, Fleshrender (dwurak, AP1), Bluffer's Helm (+1 as, reroll woundów w niego), Talisman of Supreme Shielding (4++) @ 330
hero (change)na kucu: bsb, halabarda, Dust Stone (reroll save), Dragonscale Helm (dragonhelm) 211
caddy z buta (lust): ds @ 140
3 rydwany @ 345
5 piesków z vanguardem @ 35
3x5 fasta: tarcze, light armour @ 240
10 knightów: fcg, dyscyplina @ 435
helena @ 180

Całkiem sporo tego weszło, zwłaszcza cieszy mnie oddział rycków.

Awatar użytkownika
Aku.
Mudżahedin
Posty: 338
Rejestracja: 10 paź 2014, o 14:43
Lokalizacja: Warszawa-Izabelin

Re: 9th Age WoCH

Post autor: Aku. » 12 paź 2015, o 21:18

Ja ostatnio zagrałem ze skavenami na 2400. Na szybko zrobiłem rozpę:
DP slaaneshowy z shadowem trochę zbliżony do tego znanego i lubianego
Mały nyrglowy czarodziej 2 lev z dissaes, dawna lora nurgla i bsb na palanquinie z tym mieczem dający holy strike i rerol do wunda 15 nurglowych chosenów ze sztandarem dającym swifstride; 37 marasów tzeenctha z flailami 2 charioty khornowe, teraz mogą mieć dalej sv na 3+, ale kosztem zmniejszenia ruchu o 1 za barding, 2 razy pieski (teraz sa już bardziej grywalne bo chyba za 25 pkt masz 5 i do tego dostały zasadę ze nie wzudzaja paniki w oddziałach dzieki zasadzie "niestotne" czy jakoś tak w tłumaczeniu. hellcanon też się pojawił wbił 3 woundy na dzwonie potem spadł od działa wieć trudno coś więcej powiedzieć. Dla wsparcia warshrine khorna dający 5 warda na strzelanie w promieniu 6'. Jak dobrze rozumuję to teraz warshrine jest chariotem z wszystkimi jego zasadami typu impacty testowanie terenów itp. bo nie widziałem żeby dali mu zasady specjalne odnośnie jego troop typ'a :lol2: Jeżeli chodzi o samą bitwę to marasi spadli cali ale przetrzymali klocek ratogrów z lordem z fellbladem są, tani liczni ale giną jak muchy, choseni już teraz mają jakiś sens, ale ich wadą jest mała liczebność i mogą nie dojść w sile wystarczającej do poważniejszej walki. Charioty napewno brać Jeden wjechał w abomkę i wrzuciłem nową wersję mindrazora z shadowa wiec tylko rzucam na impacty i patrze ile ran wchodzi. Na pewno pojawiają się nowe opcje i bohaterowie już nie koniecznie będą stanoweć 55-60% armii :)
Pozdro
Obrazek

lahcimus
Wałkarz
Posty: 66
Rejestracja: 3 lut 2013, o 19:10

Re: 9th Age WoCH

Post autor: lahcimus » 13 paź 2015, o 22:40

Przeglądając zasady nie znalazłem nigdzie Hellstriderów, czy Szwedzi uśmiercili całą jednostke?

Awatar użytkownika
Bobson
Masakrator
Posty: 2250
Rejestracja: 9 maja 2012, o 13:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: 9th Age WoCH

Post autor: Bobson » 16 paź 2015, o 12:26

I jak Marvin poszło testowanie 9th age? Czym grałeś I z czym?

Awatar użytkownika
rusek
Mudżahedin
Posty: 312
Rejestracja: 5 sie 2013, o 08:47
Lokalizacja: Kraków NH

Re: 9th Age WoCH

Post autor: rusek » 20 paź 2015, o 16:09

Jak myslicie cos takiego ma sens na 2400? Jeszcze nie mialem okazji zagrac na nowe zasady ale turniej w krakowie sie zbliza wiec trzeba poogarniac. Ten lord na smoku to must have dla mnie, zawsze chcialem nim zagrac a jak mam model zrobiony to musze chociaz raz to zrobic...
Jeszcze nie wiem jakie przedmioty wziasc ale sa wloczone w koszta punktowe zapomnialem jeszcze dopisac markow ale niewszedzie beda
Lord:
Chaos lord na smoku
Heroes:
Bsb na dm
Maly mag 2lvl
Core:
24wariorow z halabardami
5lekkiej kawy
Chariot z bardingiem
Special:
8ryckow
Warshrine
Rare:
Skule

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14378
Rejestracja: 22 gru 2006, o 13:22
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: 9th Age WoCH

Post autor: swieta_barbara » 20 paź 2015, o 17:18

Jutro wychodzi book beta - proponuję poczekać do tego momentu z klejeniem rozpisek.
Wrzucę link jak już będzie coś wiadomo.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14378
Rejestracja: 22 gru 2006, o 13:22
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: 9th Age WoCH

Post autor: swieta_barbara » 21 paź 2015, o 09:38

Całego booka nie ma, ale trochę przecieków się pojawiło, zapraszam do dyskusji:
Eye of the Warp

A model with this rule cannot refuse a challenge, and must issue one if no other model does so. Immediately after killing a model in a challenge or slaying a monster in combat, the controlling player rolls on the table and confers to the model:

+1 Initiative. If this is the second time receiving this gift take a toughness test. If passed you gain Stupidity Special rule, if failed you turn into a Mutant Spawn.
+1 Weapon Skill. If this is the second time receiving this gift gain Supernatural Reflexes Special Rule instead.
+1 Attack. If this is the second time receiving this gift gain the Killing Blow Special Rule instead.
+1 Strength. If this is the second time receiving this gift gain the Multiple Wounds(2) Special rule instead.
+1 Toughness. If this is the second time receiving this gift, choose one: gain 5+ Ward Save or increase existing Regeneration or Ward Save by 1 (up to 3+).
+1 Leadership. If this is the second time receiving this gift choose one: gain Stubborn or turn into a Daemonic Prince.


Re-roll any roll that results in getting a gift a 3rd time.
When turning into a new model. Remove the old model from the board. It counts as being killed for all purposes, except for figuring if your General or Battle Standard has been killed. Place the new model back on the the table within 6"s of the old model's place. Keep it at least 1" away from all other models and impassable terrain. This new model becomes your Battle Standard or General if replacing a model with that rule. Spawn only retain the mark of the old model, while Demonic Princes keep all Gifts, Magic or Mundane Items and Marks. Spawns can never confer their Leadership to another model.
Bardzo zgrabne rozwiązanie, nie trzeba się już zmieniać w dpka, co bardzo cieszy, straciłem tak przynajmniej 2 bohaterów.
Ogólnie trochę uproszczona ta tabelka, ale też bez przesady.
Mark of the Dark Gods (X)
There are different Marks of the Dark Gods, each one with a different effect, explained below. Which mark has a model has is stated in brackets. Models with a Mark of the Dark Gods other than Unbound cannot join Units with one or more models with a Mark of the Dark Gods other than the same as themselves or Unbound. Models who choose a Mark of the Dark Gods as an option must specify which mark they have on the army list.

Unbound: Units with majority of models with the Mark of the Dark Gods (Unbound) may reroll failed Panic tests
Pestilence: Enemy models attacking or being attacked by models with Mark of the Dark Gods (Pestilence) have -1 Weapon Skill (to a minimum of 1). Toxic Attacks are at -1 to wound against parts of models with Mark of the Dark Gods (Pestilence).
Lust: Parts of models with the Mark of the Dark Gods (Lust) can reroll charge, pursuit and random movement rolls and are Immune to panic caused by 25% casualties (but not immune to any other kinds of panic: unit destroyed or broken within 6", terror-caused panic etc.).
Change: When Shooting, or at the start of each combat, parts of models with the Mark of the Dark Gods (Change) can choose one of the following Special Rules to apply to their Shooting attacks that Phase or Close Combat Attacks done during that combat: Flaming Attacks, Magical Attacks, Holy Attacks or Hellfire. A Wizard with Mark of the Dark Gods (Change) has +1 Casting Modifier when casting spells.
Wrath: Parts of models with the Mark of the Dark Gods (Wrath) have Immune to Psychology Special Rule and +1 Strength on their attacks for the first round of combat. Furthermore, a Unit with one or more models with this Mark must always Pursue (if able), but are not forced to overrun. Wizards cannot use, have, or gain this Mark in any way.
Wizards with Mark of the Dark Gods must use certain Paths depending on the mark chosen
Change: Path of Change or Alchemy
Lust: Path of Lust or Shadows
Pestilence: Path of Disease or Death
Unbound: Path of Heavens (Lord only) , Alchemy, Shadow, Death or Fire
Tutaj duże zmiany, lust się nagle zrobił zajebisty na kawalerii i piechocie ze sztandarem co daje swiftstride.
Wrath chyba najlepszy.

Nowy bohater:
Barbarian Jarl 50 pts
M WS BS S T W I A Ld
4 5 4 4 4 2 5 3 8
Infantry Base size: 25x25mm
Unit size 1
Special Rules: Eye of the Warp, Mark of the Dark Gods (Unbound)
Equipment: Light armour

Options:
May replace Unbound with another Mark of the Dark Gods (5 pts)
May take a single GiftNo pt limit
May take Magic Items up to 50 pts
May take Shield 4 pts
May take Heavy armour6 pts
May take Throwing Weapons3 pts
May take a weapon (one choice only)
Great Weapon 10 pts
Flail 6 pts
Additional hand weapon 3 pts
Light Lance3 pts

May be mounted on (one choice only)
Warhorse15 pts
Steed of Lust (Lust Only)20 pts

Each army can have up to one of the following upgrades:
Heir of the Sea30 pts
Heir of the Steppe15 pts

Heir of the Sea: Gains Ambush and Vanguard Special rule. If Barbarian Jarl has Heir of the Sea upgrade, choose one Barbarian unit, that unit gains Ambush and Vanguard Special rules and Barbarian Jarl has to be deployed in that unit.

Heir of the Steppe: Gains Devastating Charge Special rule. If deployed in a unit of Mounted Barbarians or Striders of Lust he confers this Special rule to the unit as long as he remains in the unit and is alive.
Fajny bohater do wsadzenia klocka 40 marasów do ambusha za 80 punktów. Przydatny w niektórych typach rozpisek, no i w razie czego będzie świetną odginaczką. No fajnie ogólnie, że jest jakaś alternatywa do exalted herosa.

Choseni sporo zyskali:
Favoured 140 pts
M WS BS S T W I A Ld
4 6 3 4 4 1 5 2 8
Infantry Base size: 25x25mm
Unit size: 10
Special Rules: Immune to Psychology, Mark of the Dark Gods (Unbound), Chosen of the Dark Lords
Equipment: Plate Armour

Options:
May add up to 20 additional models 14 pts / model
All models may replace Unbound with another Mark of the Dark Gods (3 pt/model)
All models may take:
Halberds 2 pt/model
Additional hand weapon 1 pt/model
Great weapon 2 pt/model
Shields 2 pt/model
Shields if taken with another weapon 1 pt/model
May upgrade one Favoured to each of the following:
Musician10 pts
Champion 10 pts
- may take Magic Itemsup to 25 pts
Standard Bearer 10 pts
- may take a Magic Bannerup to 50 pts

Chosen from the Dark Lords:
A model with this special rule is one of the few Chosen Ones from the Dark Lords. Those models gain an additional effect from their ‘Mark of the Dark Gods’:

Unbound: Models with Mark of the Dark Gods (Unbound ) have Bodyguard Special rule
Pestilence: Models with Mark of the Dark Gods (Pestilence) have +1 Toughness
Lust: Models with Mark of the Dark Gods (Lust) have +1 Movement and +1 Initiative. Any Character in a unit of Chosen from the Dark Lords and with Mark of the Dark Lords (Lust) has +1 Movement.
Change: Models with Mark of the Dark Gods (Change) have 6+ Ward Save (or improving their existing Ward Save by 1) and Wizard Conclave (Level 1: Blue Fire) Special rule
Wrath: Models with Mark of the Dark Gods (Wrath) have +1 Strength.
Jeśli ktoś chce przeczytać cały sneak peak:
http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... #post41479

Moim zdaniem trochę za dużo kombinują, ale już wiem co dla mnie będzie czarnym koniem tych zawodów.

Jędrul
Chuck Norris
Posty: 450
Rejestracja: 25 gru 2013, o 03:12
Lokalizacja: Poznań

Re: 9th Age WoCH

Post autor: Jędrul » 21 paź 2015, o 10:42

Choseni khorna maja +1s zawsze i +1s w pierwszej rundzie, do tego halabarda +1s no i grubo.
MARK OF MARKI MARK

Awatar użytkownika
rusek
Mudżahedin
Posty: 312
Rejestracja: 5 sie 2013, o 08:47
Lokalizacja: Kraków NH

Re: 9th Age WoCH

Post autor: rusek » 21 paź 2015, o 15:09

Czemu chaoseni khorna maja az 3plus do sily jak biora halabarde? Rozumiem ze 1+z halabardy 1+z marka a trzecie?

Awatar użytkownika
wrogu
Falubaz
Posty: 1041
Rejestracja: 3 sty 2007, o 09:08
Kontakt:

Re: 9th Age WoCH

Post autor: wrogu » 21 paź 2015, o 15:35

Chosen from the Dark Lords. Albo halabarda albo np ADH - 3 ataki i siła 6.

Nurgle tez syty z 6ws i rozdają -1ws innym plus 5T. Nieco słabo biją, ale są mocno żywotni.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14378
Rejestracja: 22 gru 2006, o 13:22
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: 9th Age WoCH

Post autor: swieta_barbara » 21 paź 2015, o 15:56

Choseni IMO tylko wrath z tarczami.
Świetny oddział, który nigdy nie zobaczy stołu!

Awatar użytkownika
rusek
Mudżahedin
Posty: 312
Rejestracja: 5 sie 2013, o 08:47
Lokalizacja: Kraków NH

Re: 9th Age WoCH

Post autor: rusek » 21 paź 2015, o 16:55

To ja ponowie moje pytanie :oops: czy jest sens brania smoka (albo wogule moja rozpe z poprzedniego posta)? Z tego co wiem to lekko znerfili altylerie ale podobno dzieki combinedprofile biore wondy, savy i inne duperele na bronienie od smoka czyli nieoplaca mi sie brac zadnych talizamnow, zbroi ani podobnych im rzeczy z racji trgo ze jak sie bije po smoku i sie go zabije to lord tez spada... Ale da sie zrobic smoka z savem na 2+ z rerolem i wardem na 5+od maszyn i zostaja jeszcze pkt na jakas bron/MR'a. Mam pla to testowac w piatek ale zawsze milo jest sie kogos bardziej doswiadczonego zapytac ;)

PSz
Falubaz
Posty: 1402
Rejestracja: 12 gru 2006, o 07:56

Re: 9th Age WoCH

Post autor: PSz » 21 paź 2015, o 17:52

Model na monsterze może korzystać tylko z scaly scin i nie można go w żaden sposób ulepszyć. Działają jedenie te magiczne rzeczy które działają na wearer's model np reroll pabcerza czyli tylko tego scaly skin.
Eardy i armor na wearerze nie przenoszą się na monstera.
To się przenosi tylko monserous beast bo np wywerna już nie jest monsterem

ODPOWIEDZ