9th Age - WDG ogólnie
Moderator: JarekK
Re: 9th Age - WDG ogólnie
Jak wam się teraz gra? Jakieś przemyślenia osób które już grały ''na nowe''?
Trudno powiedzieć. Zagrałem dopiero 1 grę, ale widać, że jest duży problem z ogarnianiem dużych celów jak Keeper czy smoki, bo nic sensownego ich nie kroi w kombacie. Piechota też dostała po pupie bez IG. Za to shiriny są fajne. Mnie się osobiście odechciewa bawić w masochistę i chyba wracam do VC, przynajmniej do póki nie wyjdzie nowy book (za jakieś 6 miesięcy). Na tym przykładzie bardzo ładnie widać różnice między armiami. Jak siadam do Army buildera i składam VC to wychodzi mi rozpiska na 5500 i zaczynam ciąć. W WoDG wsadzam 2200 i się zastanawiam co dorzucić, bo każdy wybór wydaje się być słaby. Nie bardzo widzę rozwiązania, bo czego nie wrzucę to ma autokontre w postaci X,Y,Z,A,B,C i przelatując przez match upy wychodzi, że prawie wszędzie mam słaby paring.
Dodatkowe przemyślenia nie związane z armią są takie, że ilość jednostek jakby się zmniejszyła. Dużo mniej wchodzi niż było albo mam tylko takie wrażenie. Magia jest dalej fajna, ale dużo bardziej supportuje niż gniecie przeciwnika. A tu jakieś woundy wbije w pojedynczy cel, a tu zabije odginaczkę, a tu wrzucę jakiegoś buffa do kombatu. Z takich mocniejszych czarów jakie widziałem to chyba tylko kometa.
Dodatkowe przemyślenia nie związane z armią są takie, że ilość jednostek jakby się zmniejszyła. Dużo mniej wchodzi niż było albo mam tylko takie wrażenie. Magia jest dalej fajna, ale dużo bardziej supportuje niż gniecie przeciwnika. A tu jakieś woundy wbije w pojedynczy cel, a tu zabije odginaczkę, a tu wrzucę jakiegoś buffa do kombatu. Z takich mocniejszych czarów jakie widziałem to chyba tylko kometa.
Mimo pozytywnego podejścia po pierwszym przejrzeniu, nadal woch odbiega od innych armii. Ja na razie grałem 2 bitwy i z tego co zaobserwowałem :
Choseni lusta z hlaabardami fajni, jeśli je odpowiednio wykorzystać
Helupa, bardzo ładnie zdejmuje klocki przeciwnika, jest też wyporna
Shriny - hit, ale głównie przez boundspella który jest bardzo mocny
Reszta za droga, lub powinni zmienić zasady, potworki nadal słabe,
Ogólnie to chyba warto poczekać do wyjścia booka w nowej formie, jak to gdzieś Barbara zakomunikowal
Choseni lusta z hlaabardami fajni, jeśli je odpowiednio wykorzystać
Helupa, bardzo ładnie zdejmuje klocki przeciwnika, jest też wyporna
Shriny - hit, ale głównie przez boundspella który jest bardzo mocny
Reszta za droga, lub powinni zmienić zasady, potworki nadal słabe,
Ogólnie to chyba warto poczekać do wyjścia booka w nowej formie, jak to gdzieś Barbara zakomunikowal
"Jak ja nie cierpię Vampirów"Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
Ja jak grałem na 2400 to dostałem klocek chosen pestilens z gw który mi przejechał po całej armii.
To że wymagane jest tylko 15% core jest naprawdę mocne.
Dorzucicie do tego helupy, shriny, rydwany i IMO jest solidna rozpa.
Nie wiem jak na większe punkty bo na razie grywamy mniejsze formaty.
To że wymagane jest tylko 15% core jest naprawdę mocne.
Dorzucicie do tego helupy, shriny, rydwany i IMO jest solidna rozpa.
Nie wiem jak na większe punkty bo na razie grywamy mniejsze formaty.
Ja grałem 1 Bitewkę a w rozpisce miałem:
2 Helupy
2 Łor szrajny - true chaos
2 Rydwany Lusta
5 Skulli DW + Sztandar AP1
Core 15% - Chyba 17 warriorów pest z GW i bannerkiem na posiony
BSB Pestilience na Palanquinie GW + Miasma i chyba miał WS 4+
Lord Mag Pestilience na Palanquinie - Shamanizm 3 czary Wizard Master, AS 1+ z przerzutem + książka +1 cast/ dispel
W fazie magii rządziłem , strzelanie nic nie zrobiło , bo Helupy musiały chodzić by zająć objectiv ( Znaczniki )
W combacie Skulle zjadły 3 małe lance i dzielnie walczyły z klepaczami bretki ( tak w skrócie ) Klocek Warriorów z Magiem i BSB zdjął generała na Gryfie który siedział na flance skulli( BSB wygrał w challengu - Miasma , posion attaki ).
O ile nic nie pomyliłem tak właśnie było.
Wiem , że brakuje odginaczki itp nie mniej jednak grało się bardzo przyjemnie. Trzeba gdzieś wrzucić Ringa, odginaczkę i powinno być w miarę solidnie.
Już samo to , że można wziąć obecnie 1/2 armii tego co było wcześniej Rarem ograniczonym do 25% to ogromny boost, jednak czegoś brakuje chaosowi.
2 Helupy
2 Łor szrajny - true chaos
2 Rydwany Lusta
5 Skulli DW + Sztandar AP1
Core 15% - Chyba 17 warriorów pest z GW i bannerkiem na posiony
BSB Pestilience na Palanquinie GW + Miasma i chyba miał WS 4+
Lord Mag Pestilience na Palanquinie - Shamanizm 3 czary Wizard Master, AS 1+ z przerzutem + książka +1 cast/ dispel
W fazie magii rządziłem , strzelanie nic nie zrobiło , bo Helupy musiały chodzić by zająć objectiv ( Znaczniki )
W combacie Skulle zjadły 3 małe lance i dzielnie walczyły z klepaczami bretki ( tak w skrócie ) Klocek Warriorów z Magiem i BSB zdjął generała na Gryfie który siedział na flance skulli( BSB wygrał w challengu - Miasma , posion attaki ).
O ile nic nie pomyliłem tak właśnie było.
Wiem , że brakuje odginaczki itp nie mniej jednak grało się bardzo przyjemnie. Trzeba gdzieś wrzucić Ringa, odginaczkę i powinno być w miarę solidnie.
Już samo to , że można wziąć obecnie 1/2 armii tego co było wcześniej Rarem ograniczonym do 25% to ogromny boost, jednak czegoś brakuje chaosowi.
Exactly, potem sprawdziłem ale nie chciałem się już tłumaczyćStan pisze:Może Artur myślał że to jest +1 cast i dispell scroll
No chyba że tak, choć pomysł sam w sobie wydaje się lekko zboczonyNapadzior pisze:Skorują stojąc na objectivie (jednym z dwóch znaczników) nie dopuszczają wroga by go zająłArtur pisze:Bardzo fajnie ale helupy nie skorują ...
Po wczorajszym turnieju mogę wyciągnąć 1 wniosek. WOCH jest oficjalnie najsłabszą armią 9th Age, Demonom oraz DE nie dorasta już do pięt
Dla ciekawskich moja rozpa, którą grałem (przy czym nie jest to optimum wdg, chciałem bardziej się pobawić kilkoma zabawkami, a powyższy wniosek nie jest na podstawie wyników, tylko samej możliwości złożenia / synergii itd)
1 Chaos Lord of Change @ 750.0 Pts
General; Mark of Dark Gods (Change); Shield; Disc of Change
Talisman of Greater Shielding [50.0]
Third Eye of Change [60.0]
Ogre Sword [80.0]
Bluffer's Helm [70.0]
1 Disc of Change @ [0.0] Pts
1 Chaos Harbinger of Pestilence @ 480.0 Pts
Mark of Dark Gods (Pestilence); Great Weapon; Battle Standard
Crown of Scorn [30.0]
Waste Hardened Skin [60.0]
War Standard [30.0]
Lucky Charm [10.0]
Dragonscale Helm [30.0]
18 Wasteland Warriors of Pestilence @ 718.0 Pts
Mark of Dark Gods (Pestilence); Great Weapon; Shield; Veteran Magic
Standard; Musician
Banner of Speed [50.0]
Warrior Champion @ [20.0] Pts
10 Chosen of Lust @ 460.0 Pts
Mark of Dark Gods (Lust); Chosen of Lust; Halberd; Shield; Standard
Nine-Tailed Standard [80.0]
10 Chosen of Lust @ 420.0 Pts
Mark of Dark Gods (Lust); Chosen of Lust; Halberd; Shield; Standard
Flaming Standard [40.0]
2x1 Battle Shrine (Priest) of True Chaos @ 240.0 Pts
2x1 Elder Dragon Centaur @ 540.0 Pts
Halberd; Light Armour
6 Warhounds @ 110.0 Pts
Models in Army: 49
Total Army Cost: 4498.0
Dla ciekawskich moja rozpa, którą grałem (przy czym nie jest to optimum wdg, chciałem bardziej się pobawić kilkoma zabawkami, a powyższy wniosek nie jest na podstawie wyników, tylko samej możliwości złożenia / synergii itd)
1 Chaos Lord of Change @ 750.0 Pts
General; Mark of Dark Gods (Change); Shield; Disc of Change
Talisman of Greater Shielding [50.0]
Third Eye of Change [60.0]
Ogre Sword [80.0]
Bluffer's Helm [70.0]
1 Disc of Change @ [0.0] Pts
1 Chaos Harbinger of Pestilence @ 480.0 Pts
Mark of Dark Gods (Pestilence); Great Weapon; Battle Standard
Crown of Scorn [30.0]
Waste Hardened Skin [60.0]
War Standard [30.0]
Lucky Charm [10.0]
Dragonscale Helm [30.0]
18 Wasteland Warriors of Pestilence @ 718.0 Pts
Mark of Dark Gods (Pestilence); Great Weapon; Shield; Veteran Magic
Standard; Musician
Banner of Speed [50.0]
Warrior Champion @ [20.0] Pts
10 Chosen of Lust @ 460.0 Pts
Mark of Dark Gods (Lust); Chosen of Lust; Halberd; Shield; Standard
Nine-Tailed Standard [80.0]
10 Chosen of Lust @ 420.0 Pts
Mark of Dark Gods (Lust); Chosen of Lust; Halberd; Shield; Standard
Flaming Standard [40.0]
2x1 Battle Shrine (Priest) of True Chaos @ 240.0 Pts
2x1 Elder Dragon Centaur @ 540.0 Pts
Halberd; Light Armour
6 Warhounds @ 110.0 Pts
Models in Army: 49
Total Army Cost: 4498.0
"Jak ja nie cierpię Vampirów"Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
W większości to to:
1. Daemon Prince - still expensive as hell and count toward precious Empowered category. It it he who should have access to Occultism (in place of Shamanism for example), not the Sorcerer. Sorcerer is not someone you want to buff and go into combat...
2. Lord and Harbinger - lost the very nice Inspire Greatness rule, which made me want to field this characters on foot. With IG gone (WHY?) I don't feel urge to field foot characters any more, which is sad.
Daemonic mounts and discs are prohibitevely expensive.
Discs counting towards Empowered is a nail to the coffin.
3. Manticores - UNIQUELY AMONGST ALL ARMIES - make characters count towards Empowered. In all other armies (as far as I can tell) mounts of this kind count towards separate category...
4. Sorcerer, expensive, paying for the stats he do not want to use, access to Occultism is poor, it should be Thaumaturgy or Pyromancy
5. Wrath Priest is better, but lost IG which makes it rather a mounted choice
6. CORE - infantry only - not what I expected - all mounted army is impossible. I mean our horsemen are not 1/2+ save knights, and other armies have this in core...
7. Marauder horsemen and dogs moved to special - there was much talk about CORE TAX, which made units more expensive. And yet marauder horsemen and warhounds were moved to special while their price remained the same...
8. Warhounds - auto picked scaly skin? really? I think most of us would prefer removing the option, not auto buying it and increasing dogs price...
9. Hell Striders - lost 2 Initiative, Lightning Reflexes AND went up in points. What is more they cannot have both light lance and whip, one being cc weapon, other shooting weapon. WHY they can't have both?
10. Dragon Ogres - lost command options, while many people modelled them because of T9A rules - NOT NICE. Also, they still don't have fear which is rather sad
11. OnceChosen still to expensive, but I want to believe that balancing changes will come. EDIT: Usually MI starting cost have a discount, while Once-Chosen pay extra - why is that?
12. Crushers - first three cost like four, while similar units do not pay more, sometimes even less for starting size. EDIT: Extra cost was earlier somewhat justified, because unit of 2 crushers war quite mobile and versatile. Now that starting size is 3, this is no longer a valid justification.
13. Fallen Beast - only 2? invalidating models is not cool
14. Chimera - 225 (450) for 4 wounds. Thank you, good night.
15. Bloodbeast is still too expensive, but its getting close.
All in all changes are OK, apart from the problems I listed.
The thing I find the most difficult is reducing the points to 4500. Putting a list together, along with the lost 'feeling' (because of doubling the points) of unit costs, is a real pain to me for now.
1. Daemon Prince - still expensive as hell and count toward precious Empowered category. It it he who should have access to Occultism (in place of Shamanism for example), not the Sorcerer. Sorcerer is not someone you want to buff and go into combat...
2. Lord and Harbinger - lost the very nice Inspire Greatness rule, which made me want to field this characters on foot. With IG gone (WHY?) I don't feel urge to field foot characters any more, which is sad.
Daemonic mounts and discs are prohibitevely expensive.
Discs counting towards Empowered is a nail to the coffin.
3. Manticores - UNIQUELY AMONGST ALL ARMIES - make characters count towards Empowered. In all other armies (as far as I can tell) mounts of this kind count towards separate category...
4. Sorcerer, expensive, paying for the stats he do not want to use, access to Occultism is poor, it should be Thaumaturgy or Pyromancy
5. Wrath Priest is better, but lost IG which makes it rather a mounted choice
6. CORE - infantry only - not what I expected - all mounted army is impossible. I mean our horsemen are not 1/2+ save knights, and other armies have this in core...
7. Marauder horsemen and dogs moved to special - there was much talk about CORE TAX, which made units more expensive. And yet marauder horsemen and warhounds were moved to special while their price remained the same...
8. Warhounds - auto picked scaly skin? really? I think most of us would prefer removing the option, not auto buying it and increasing dogs price...
9. Hell Striders - lost 2 Initiative, Lightning Reflexes AND went up in points. What is more they cannot have both light lance and whip, one being cc weapon, other shooting weapon. WHY they can't have both?
10. Dragon Ogres - lost command options, while many people modelled them because of T9A rules - NOT NICE. Also, they still don't have fear which is rather sad
11. OnceChosen still to expensive, but I want to believe that balancing changes will come. EDIT: Usually MI starting cost have a discount, while Once-Chosen pay extra - why is that?
12. Crushers - first three cost like four, while similar units do not pay more, sometimes even less for starting size. EDIT: Extra cost was earlier somewhat justified, because unit of 2 crushers war quite mobile and versatile. Now that starting size is 3, this is no longer a valid justification.
13. Fallen Beast - only 2? invalidating models is not cool
14. Chimera - 225 (450) for 4 wounds. Thank you, good night.
15. Bloodbeast is still too expensive, but its getting close.
All in all changes are OK, apart from the problems I listed.
The thing I find the most difficult is reducing the points to 4500. Putting a list together, along with the lost 'feeling' (because of doubling the points) of unit costs, is a real pain to me for now.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
Hej no, czemu przekleiłeś mój post z forum T9A? Byś chociaż napisał że to cytat
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
Sorka, tak słowa Debeliala. Cytowalem na 9th Age forum, i nie wiem czemu myślałem że o tu przekleidebelial pisze:Hej no, czemu przekleiłeś mój post z forum T9A? Byś chociaż napisał że to cytat
"Jak ja nie cierpię Vampirów"Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.