9th Age - WDG ogólnie

Warriors of Chaos

Moderator: JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3784
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: debelial »

Ja myślę, że w Bielsku spokojnie dopuścimy jak ktoś zechce tym grać.

Awatar użytkownika
Keller
Falubaz
Posty: 1315
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Post autor: Keller »

Myślę, że org nie powinni mieć problemu z udostępnianiem tej armii na turniejach (jak i tych, które powstaną).
Zapis o przeznaczeniu bardziej domowym jest tylko po to, aby nie musieli dbać w jakiś szczególny sposób o balans w minibookach, bo mieli by problem, jak zaczął wydawać je masowo.
Kluczowym argumentem jest jednak to, że taka armia nie powinna być jakaś gięta, po przede wszystkim jest to okrojony book większej armii z paroma smaczkami dla klimatu. Dla gracza takiego jak ja (bez parcia na wygrywanie i jakieś większe lokaty), byłoby super opcją zagrać taką armią na turnieju. (Chciałbym nadmienić, że nie uważam tej armii za słabą i że nie da się nią uzyskać lepszych wyników, bo na pewno się da. Chce tylko zwrócić uwagę, że wywalając z booka 20 oddziałów (licząc postacie) i dając w zamian 8 nowych (w tym jedna postać), trzeba na prawdę mocnych zasad, aby armia posiadała te same możliwości co pierwowzór.)

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1064
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

Jotunn jest OP.
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2063
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

Dla mnie daje wielki powiew świeżości, jest co innego - o raju vargi, mamut , barbarzyńcy z crazy zasadą :D do tego ciekawe zasady wystawienia- ambushe, nie brakuje light troopsa, ale czy gięta? wątpię, jednak potrafiłbym nią dobrze zagrać
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Post autor: Albo_Albo »

w Krakowie raczej dopuscimy czemu by nie :)

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Albo_Albo pisze:w Krakowie raczej dopuscimy czemu by nie :)
Generalnie dlatego, że nie jest to sprawdzane pod kątem balansu. Dodatkowo gracze mogą nie być obeznani z zasadami jakiegoś scrolla, który jest opcjonalny.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

kątem

Fajna lista nawet
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Czy wiadomo, czy ktoś zgłaszał błędnie wpisane charakterystyki do rydwanów (Siła i AP przesunięte w HP i Def)?

Pytanko o Battleshrine:
Czy on może użyć więcej, niż 1 bound spell? Jakoś nie widzę problemu.

Awatar użytkownika
Keller
Falubaz
Posty: 1315
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Post autor: Keller »

Nie widzę przeciwwskazań aby rzucać kilka boundów, tak długo jak posiadacz soul tokeny.

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Siedzę drugi tydzień nad rozpami i jakoś słabo mi idzie. Coś tam się da wrzucić, coś się da pograć, ale fajerwerków jednak nie ma. Jedna rzecz zwróciła moją uwagę:

Kod: Zaznacz cały

Models in Army: 59
To jest chyba ta część, o której zapomnieli twórcy tego booka. Ta armia powinna się składać z 30 modeli max w swojej standardowej wersji. Wtedy można mówić o elitarności. Oczywiście opcja złożenia i 100 powinna być, jak ktoś ma ochotę, ale rozpa na 30 modelach powinna być do złożenia i to sensownie. Jakby przyświecał im taki cel, to myślę, że szybciej by się zorientowali gdzie są luki w tym booku.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

PA, BSB na cycu, mag na koniu, 3x barbarzyńców na kucach, 6 feldraków, 2 eldery. 35 modeli.

Problemem jest core, w którym nie można brać chariotów. Minimum 24 modele...

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Dokładnie tak.

Czarioty w core i tak mają tą wadę, że nie są scorigniem, więc nie kumam czemu nie chcą ich wrócić do corów.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

yedee
Mudżahedin
Posty: 344
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: yedee »

Też uważam, że rydwany w core nie wywróciłyby systemu do góry nogami. Problem jest taki, że twórcy gry koniecznie chcą promować piechotę. A piechota z mv4 w armii ofensywnej bez strzelania, specjalnych deploymentów, vanguarda, swiftstride itd. zawsze będzie słabym wyborem... Nowy hellcannon mógłby w tym nieco pomóc - idea jest fajna, tylko wykonanie wymaga jeszcze wiele pracy.

Ktoś z tu obecnych orientuje się jakie są szanse na jakieś poważniejsze zmiany (poza wg mnie bardzo prawdopodobnym obniżeniem kosztu punktowego paru jednostkom) nowego wdg w trakcie obecnej bety?

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

JarekK pisze:Dokładnie tak.

Czarioty w core i tak mają tą wadę, że nie są scorigniem, więc nie kumam czemu nie chcą ich wrócić do corów.
Bo inne cory zrobilyb sie z automatu slabsze :P

grunt ze charioty sa na herosach tam są fajne :D
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

yedee pisze:Też uważam, że rydwany w core nie wywróciłyby systemu do góry nogami. Problem jest taki, że twórcy gry koniecznie chcą promować piechotę. A piechota z mv4 w armii ofensywnej bez strzelania, specjalnych deploymentów, vanguarda, swiftstride itd. zawsze będzie słabym wyborem... Nowy hellcannon mógłby w tym nieco pomóc - idea jest fajna, tylko wykonanie wymaga jeszcze wiele pracy.

Ktoś z tu obecnych orientuje się jakie są szanse na jakieś poważniejsze zmiany (poza wg mnie bardzo prawdopodobnym obniżeniem kosztu punktowego paru jednostkom) nowego wdg w trakcie obecnej bety?
Z tym MV nie narzekałbym. Do wzięcia są 4 sztandary przyspieszające marsz i 3 zwiększające ruch i marsz

yedee
Mudżahedin
Posty: 344
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: yedee »

Blaesus pisze: Z tym MV nie narzekałbym. Do wzięcia są 4 sztandary przyspieszające marsz i 3 zwiększające ruch i marsz
To naturalnie moja opinia.

Corowe jednostki mogą brać tylko sam marsz (swoją drogą czemu worki nie mają 75pts na banner jak inne elity z core np. vermini?), ale samo jego zwiększenie do poziomu 10 czy 11 - czyli poziomu standardowego dla elfów, bestii, ogrów, demonów itd. - za dodatkową solidną opłatą i przy rezygnacji z innego sztandaru to nie jest ihmo świetny deal. Pamiętajmy przy tym, że jesteśmy jedyną armią bez prawie żadnych argumentów zasięgowych z wyjątkiem magii.

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3784
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Ciesz się, że mają chociaż 50, u nas nawet elity ze speciali jak rycerze mają 50 na sztandary :roll:

Awatar użytkownika
Artur
Chuck Norris
Posty: 541
Lokalizacja: Koszalin, Klub Zad Trolla

Post autor: Artur »

Dziwne i drażniące są limity na jednostki ... dlaczego mogę mieć tylko 10 chosenów w unicie, dlaczego nie mogę mieć ich 30 - jak chce mieć klocek za 2500 pkt to chyba moja sprawa - takimi limitami 9th age od razu klasyfikuje role danych unitów, a nie powinno bo to gracze powinni wyznaczać po przez liczebność modeli cela i zadania uniów.
Obrazek

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Co za post :D

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Pewnie dlatego, że byłoby to przejebane. No sam pomyśl. Bierzesz kloc 50 warriorów z GW i wsadzasz do środka 3 herosów. Ot cała rozpiska. Brzmi jak armia która robi 7-13 pkt z każdym, w zależności od scenariusza.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

ODPOWIEDZ