9th Age - WDG ogólnie

Warriors of Chaos

Moderator: JarekK

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13865
Rejestracja: 11 gru 2006, o 11:47
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: Shino » 1 lut 2018, o 14:30

Te dwa są powiązane i zgadzam się. Ja to bym w ogóle ST wywalił do kosza, a za ginące jednostki dawał Veil Tokeny + każdy Shrine/Caster podnosi limit o 2.
w sensie,ze z loimitem do 3? bo veil tokeny nie maja limitu ile ich mozna miec, oprocz siphoning (czyli poczatku wlasnej fazy magii)

inna sprawa, ze wodg chyba ma inne asaw i nie powinine miec zwiekszania ilosci kostek a jedynie sily czarow (soul tokeny moglyby byc generycznym podwyzszaniem sily w czarach a czar rasowy bardziej generycznym isslem wtedy)

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14378
Rejestracja: 22 gru 2006, o 13:22
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: swieta_barbara » 1 lut 2018, o 15:06

Shino pisze:
Te dwa są powiązane i zgadzam się. Ja to bym w ogóle ST wywalił do kosza, a za ginące jednostki dawał Veil Tokeny + każdy Shrine/Caster podnosi limit o 2.
w sensie,ze z loimitem do 3? bo veil tokeny nie maja limitu ile ich mozna miec, oprocz siphoning (czyli poczatku wlasnej fazy magii)

inna sprawa, ze wodg chyba ma inne asaw i nie powinine miec zwiekszania ilosci kostek a jedynie sily czarow (soul tokeny moglyby byc generycznym podwyzszaniem sily w czarach a czar rasowy bardziej generycznym isslem wtedy)
Chodziło mi o Siphoning.
A co do ASAW (zwiększanie liczby kostek) to chyba w ogóle nie ma takiej ASAW.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13865
Rejestracja: 11 gru 2006, o 11:47
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: Shino » 1 lut 2018, o 15:18

zakladam, ze ogolne sily w magii to miedzy innymi latwa przewaga w kostkach.

Wodg mial chyba tylko big spells (cokolwiek to oznacza), choc nie wiem dlaczego zrobili takie rozgraniczenia w magii jednoczesnie gdy wszyscy uzywaja wspolnych lore'ow

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14378
Rejestracja: 22 gru 2006, o 13:22
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: swieta_barbara » 1 lut 2018, o 15:25

Shino pisze:Wodg mial chyba tylko big spells (cokolwiek to oznacza), choc nie wiem dlaczego zrobili takie rozgraniczenia w magii jednoczesnie gdy wszyscy uzywaja wspolnych lore'ow
+1

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13865
Rejestracja: 11 gru 2006, o 11:47
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: Shino » 1 lut 2018, o 15:36

no ale stad pomysl, aby do wszystkich carow tokeny zwiekszaly sile (albo ap zaleznie od wyboru), powiedzmy z ograniczeniem do 2 ulepszen na czar, z dowolnym stosunkiem jaki sobie wymysla i dowolnym ograniczeniem przetryzywania tokenow jaki sobie wymysla

wtedy ogolny pocisk moze byc bardziek w stylu lizakow (choc nie wiem czy w wochunie bylby lepszy z wieksza sila i mniejszym ap. czyli s6 ap1 lub s7 ap2)

Awatar użytkownika
Kaszalot
Mudżahedin
Posty: 222
Rejestracja: 10 lis 2013, o 18:39

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: Kaszalot » 2 lut 2018, o 11:31

swieta_barbara pisze:
Kaszalot pisze:Ogólnie, po przebrnięciu przez X bitew i X komentarzy na różnych forach mam wniosek, że book się nie klei.
No nie pykło Panowie.
Ponownie ogólne stwierdzenie z kategorii "this book is so bland" (które nauczyłem się już czytać jako "I want more power creep").
Jeśli chcesz dyskutować, a nie po prostu narzekać to napisz konkretnie o co chodzi, a nie rzucać słowa na wiatr.
Np. Janus trochę wyżej dał link do swojej oceny booka, bardzo konstruktywna moim zdaniem:
https://www.the-ninth-age.com/index.php ... post884320
Czytałem tą ocenę i ciężko się z czymkolwiek nie zgodzić i coś dodać, zresztą ranga autora robi robotę, ale nie chcę się przyklejać tylko do czyiś słów, zatem:

- marki: pride ok., envy zamieniłbym na „zwykły” hatred i znacznie potanił lub w ogóle dać nienawiść chosenom lub zostawić koszt kuulimy, ale = przerzut trafień na stałe per tura w cc (why not?, tym bardziej, że ilość ataków generowana przez 4-5 chosenów nie jest powalająca i statystyka się tu często wykrzacza), reszta marków przekombinowana, do napisana od nowa, więc nie będę rzeźbił,

- Chosen knights: cena może zostać, ale wówczas sv1+ i mount winien bić lepiej lub mieć impacty (stary, dobry kraszer, którym wszyscy chcieli grać: z sv1+, 3A i S6 w szarży ale frenzy zabijało unit).
Teraz frenzy nie ma (super!, zimny wybraniec na dżagernałcie, jest klimat:), ale:
a) marki nie boostują w CC tej elitarnej jednostki,
b) sv2+ nie urywa, wchodząca rana z AP2 robi problem,
c) 2A z off3 z S5 z siodła. ZA SŁABO. To ma być samodzielna, bardzo kosztowna maszynka do mielenia mięsa (dużego i małego), elita elit! (kuźwa, wybraniec chaosu na jakimś spaśnym Behemocie!!!) Teraz rzucane są argumenty, że jest OK., bo chodzi z pridem w wielu rospach. Pupa nie argument. W OK wyciągnięty z zapchlonej jaskini tusker ma 4A z S5 i D3 impactów w szarży + 8” advance (co jest bardzo ważne, bo wówczas opcja +1 do M do szarży jest poniekąd w statystykach i można „bawić” się z innymi sztandarami, a nie iść w wieczny kompromis lub kujęjący adv.7") i dowozi Res5. Come on!

Zostawiam resztę jednostek żeby nie przynudzać i odniosę się jeszcze do bestii z random movement, bo uważam że powinno być miejsce w chaosie na chaos:
- wretched beast: 130 pkt. za potworka z losowych ruchem bez przerzutu z HP3 def.1(!), res4 Agi1 I co to ma robić ? Ogarniać flanki??? Umierać generalnie i oddawać 130 pkt za darmo. Marnotrawstwo. Jak już ma być to słabiutki random, to poproszę totalne warzywo z samymi 1 w statach za gorsze. Taki random chaff, który 5 gnoblarów nie zje (a'la sporemine z tyrków), ale turę ruchu, jak kulnie ruch, wykradnie.
- forsaken one: NIE za 425 pkt! (3 chosen knightów tyle kosztuje, 3 feldraki to 365). Czy ktoś naprawdę zakłada, że będzie brana bestia z 3d6 ruchu z def1 agi1 za 425? Przy cenie jak za giganta (280 pkt.), to można dla zabawy co entą rospę wrzucić.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5054
Rejestracja: 6 sie 2009, o 22:34

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: Stan » 2 lut 2018, o 14:44

Nie będzie w tym systemie żadnej kawalerii potworów z 1+ więc musisz coś innego wymyślić.
Tusker ma 3+ save to takie Jurki chyba szybciej by spadały. Może lepszy os na juggerze.

Awatar użytkownika
Kaszalot
Mudżahedin
Posty: 222
Rejestracja: 10 lis 2013, o 18:39

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: Kaszalot » 10 lut 2018, o 14:45

Hej, hej,
W oczekiwaniu na pozytywną aktualizację WDG, przesyłam krótką ocenę jednostek, którymi miałem przyjemność kulać w ostatnim czasie. Piszę to just for fun, bez misji nawracania, dla poruszenia marazmu na forum.

Lord
Za drogi punktowo generalnie. Ld8 dla Lorda Chaosu chodzącego często i gęsto jako generał jest koncepcyjnym błędem.
Scythed skywheel - jedną z ciekawych opcji pod siodło mógłby być dysk (mobilny, latający lord), ale adv.6" przekreśla tą koncepcję. Do zmiany: adv.9" mar.18"

Diabeł
Mam słabość to tej jednostki i piękny old-schoolowy model ;), więc próbuję coś z niego wykrzesać na stole.
Do zmiany: posiada efekt wszystkich obecnych manifestacji, a nie dwóch. Bardzo prosta korekta.
Falę oburzenia na powyższą propozycję sugeruję zdławić kosztem za model: 800 pkt (!).

Wojownicy
Za drodzy.
Do zmiany: przywrócenie bonusu za szeregi.

Barbarzyńcy
Po co przepłacać za S4 i battle fever, chyba że autorzy zasad zakładali hordowe oddziały barbarzyńców z włóczniami. Może miałoby to sens, gdyby zadziała się zmiana jaką sugeruję wyżej dla wojowników. Wówczas należałoby jeszcze zmienić Battleshriny i dać im aury boostujące idącą ławą piechotną armię. Klimat.
Bez tych większych zmian, to wolę taniego, liczniejszego, scorującego śmiecia.
Ld8, nice:), ma sens, jak lord chaosu.

Feldraki
Powiedzmy, że idziemy w opcję maxi i robimy w rozpisce potężny, naporowy oddział:
x6 sztuk + FCG + halabardy = 857 pkt!
Wniosek: gdzie ten power za ten koszt ???
Do zmiany: koszt do obniżenia lub boosty do jednostki, np.: nienawiść "normalna" (hatred a.fly - błagam, litości!) + D3 impacty w szarży.

Chosen Knights
Za drodzy. Niedobór hit powera vs koszt punktowy. Pisałem już wcześniej o wzmocnieniu juggerów, zasadzie nienawiści itd. lub koszt do obniżenia.

Rycerze
Koszt za drogi. Do zmiany: lance w pakiecie obecnego kosztu bazowego.
Nowa opcja w slotach: rycerze w corach.

Flayers
gdzie jest vanguard?, o co chodzi autorom? + do zmiany: koszt jednostki 150 pkt. razem z muzykiem.

Forsworn
x2 ich testowałem i nie będę oryginalny we wnioskach.
Do zmiany: +1HP lub < kosztu.

Gigant
Tribal Warspear za 70 pkt (dający w totalu giganta za 350 :/) za mało uniwersalny.
Wolałbym - ale to już totalnie subiektywna sugestia - inną broń, czy zasadę o bardziej uniwersalnym charakterze.

Wnioski ogólne.
Do zrobienia:
a) rewolucja w ogólnym koncepcie armii, tak jak pisałem już kilka razy, obecna koncepcja się nie klei.
- WDG w obecnej odsłonie są finezyjni jak orcza czopa.
lub
b) drobne zmiany, zrobienie korekt największych gniotów oraz obniżenie koszt ogółem o 10 - 15% w zależności od jednostki.

Blood for the blood God!

Awatar użytkownika
Bela
Falubaz
Posty: 1198
Rejestracja: 17 lis 2011, o 18:24

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: Bela » 15 mar 2018, o 20:23

Sprzedam:
WoCH/WDG
Demony/Bestie

Polskie tłumaczenie 9th Age :
9th Age PL

Tłumaczenie na zamówienie (np. AoS, Mordheim) => PW

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 4875
Rejestracja: 25 sty 2010, o 18:20
Lokalizacja: Wrocław

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: JarekK » 15 mar 2018, o 21:21

Nowy book wygląda kozacko. Zobaczymy w praktyce.

Moi faworyci:
- marki
- spike shieldy
- hellmawy (kasujemy corner hammer za 700 pkt, nice)
JimMorr pisze:Ogień żarptaka jest tak gorący, że rura mięknie...

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5054
Rejestracja: 6 sie 2009, o 22:34

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: Stan » 15 mar 2018, o 21:36

Corner hammer to kasują scenariusze.
Słaby zasięg hellmawa, ale wreszcie chociaż trochę kusi stestować.
Bije w wampiry itp czyli armie które idą kupą.
Chimera wróciła i jest coś tania, czy tylko mi się wydaje?

Awatar użytkownika
Artur
Chuck Norris
Posty: 507
Rejestracja: 27 lip 2011, o 16:57
Lokalizacja: Koszalin, Klub Zad Trolla

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: Artur » 15 mar 2018, o 21:54

Co to jest Maximaised Roll - w marku Kuulima ?
Obrazek

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3475
Rejestracja: 22 maja 2007, o 08:12
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: debelial » 15 mar 2018, o 22:13

Artur pisze:Co to jest Maximaised Roll - w marku Kuulima ?
RB strona 8:
Maximised Roll and Minimised Roll
For dice rolls subject to Maximised Roll, roll one additional D6 and discard the lowest D6 rolled. For dice rolls subject
to Minimised Roll, roll one additional D6 and discard the highest D6 rolled. These rules are cumulative (e.g. for a roll
affected by two instances of Maximised Roll, you roll two additional D6 and discard the two lowest D6 rolled).

Awatar użytkownika
Kaszalot
Mudżahedin
Posty: 222
Rejestracja: 10 lis 2013, o 18:39

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: Kaszalot » 17 mar 2018, o 15:40

Hej,

I jak Wasze wrażenia ?
Jakieś pierwsze złożenia macie na horyzoncie ?

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 4875
Rejestracja: 25 sty 2010, o 18:20
Lokalizacja: Wrocław

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: JarekK » 17 mar 2018, o 15:50

Jedyne fajne co pokminiłem, to że BSB na mantysi może mieć burning potionet i 2+ 4++.

Podoba mi się, nie mam pomysłu jak składać. Strasznie kanciaste mi to wychodzi ciągle. Jedna helupa z 2x Markerem przed grą brzmi spoko. W sumie DP jako generał i ta mantysia co wyżej to takie moje początki ze składaniem tego, corów nie potrafię złożyć wgl.
JimMorr pisze:Ogień żarptaka jest tak gorący, że rura mięknie...

Awatar użytkownika
Ciara
Falubaz
Posty: 1371
Rejestracja: 19 sie 2012, o 06:26
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: Ciara » 17 mar 2018, o 15:53

Cory to kloc worków z dwurakami i markiem wratha :)
Obrazek

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14378
Rejestracja: 22 gru 2006, o 13:22
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: swieta_barbara » 17 mar 2018, o 15:58

A w specach 2x10 Chosenów z tym samym zestawem.

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 4875
Rejestracja: 25 sty 2010, o 18:20
Lokalizacja: Wrocław

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: JarekK » 17 mar 2018, o 16:09

i dawanie +1 to hit przeciwnikowi, i klocki z M5 wam nie przeszkadzają?

Btw kombinowałbym coś z tym bannerem co ma hereditary, na 8 kawalerii. 2d6 ciochów s7 x3 w rozpie brzmi strasznie, a do tego jeszcze lata kometa.
JimMorr pisze:Ogień żarptaka jest tak gorący, że rura mięknie...

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14378
Rejestracja: 22 gru 2006, o 13:22
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: swieta_barbara » 17 mar 2018, o 16:21

U mnie pierwsza rozpa wygląda tak:

Diabeł @ 850
BSB of Wrath: Burning Portent, Willow's Ward, Dragonfire Gem, Daemonic Wings @ 680
2x5 Fallen @ 320
20 Warriors: FCG, Banner of Relentless Company @ 590
10 Chosen of Wrath: GW, FCG, Banner of the Void @ 895
2x5 Barbarian Horsemen: Shields @ 280
Battleshrine @ 430
Hell Maw: 2 Gateways @ 450

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 4875
Rejestracja: 25 sty 2010, o 18:20
Lokalizacja: Wrocław

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: JarekK » 17 mar 2018, o 16:26

Tak bez bsb? Przerzutów breja już nie ma.
JimMorr pisze:Ogień żarptaka jest tak gorący, że rura mięknie...

ODPOWIEDZ