9th Age - WDG ogólnie

Warriors of Chaos

Moderator: JarekK

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14378
Rejestracja: 22 gru 2006, o 13:22
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: swieta_barbara » 17 mar 2018, o 16:35

Przecież mam BSB.

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 4875
Rejestracja: 25 sty 2010, o 18:20
Lokalizacja: Wrocław

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: JarekK » 17 mar 2018, o 16:56

Mój błąd. Ciekawa rozpa, trochę odginaczek brakuje, bo na flagach wybiorą ci 2x maruderów i nie masz czym.
JimMorr pisze:Ogień żarptaka jest tak gorący, że rura mięknie...

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14378
Rejestracja: 22 gru 2006, o 13:22
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: swieta_barbara » 17 mar 2018, o 16:59

Mam tych frajerów w core.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13865
Rejestracja: 11 gru 2006, o 11:47
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: Shino » 17 mar 2018, o 17:22

JarekK pisze:Mój błąd. Ciekawa rozpa, trochę odginaczek brakuje, bo na flagach wybiorą ci 2x maruderów i nie masz czym.
przepraszam, ale nie do konca rozumiem co to znaczy "na flagach wybiora ci 2x maruderow"

chodzi o to, ze ich pozabijaja?

Awatar użytkownika
Qsownik
Chuck Norris
Posty: 387
Rejestracja: 4 sty 2014, o 20:29
Lokalizacja: Swarzędz/Poznań

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: Qsownik » 17 mar 2018, o 17:27

Shino pisze:przepraszam, ale nie do konca rozumiem co to znaczy "na flagach wybiora ci 2x maruderow"

chodzi o to, ze ich pozabijaja?
Myślę, że chodzi o scenariusz :P (Każdy gracz wybiera 3 oddziały ze scoring u przeciwnika)
I wtedy odgięcie nimi mija się z celem, bo inaczej oddajesz scenariusz.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13865
Rejestracja: 11 gru 2006, o 11:47
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: Shino » 17 mar 2018, o 17:48

Mysle, ze ten sxenarousz dziala troszke inaczej niz myslocie, ze dziala

Awatar użytkownika
Derka
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 48
Rejestracja: 20 wrz 2014, o 22:47
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: Derka » 17 mar 2018, o 21:02

No jak to, przeciwnik wybiera mu 2x marudy konne jako te z flagami, i jak zacznie nimi odginać to pójdą w piach w śmieszny sposób. Na dzień dobry jest w flagach 3:1. Jak niby więc to ma działać inaczej?
Inna sprawa, że w tym wypadku byłby jeden oddział do wyboru na flagę, bo i warriorzy i choseni są z flagami.

A teraz inne pytanie: wracam po sporej przerwie, patrzę na rozpiski, których i tak mało bo widzę, że graczy wochu wywiało gdzieś w jakieś "End Times". Teraz się już nie gra na Lordów Klepaczy na dyskach albo innych kuniach? Wincyj Exalted Heradlów i do przodu?
"Chaos Champions can never refuse a challenge (...)"

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 4875
Rejestracja: 25 sty 2010, o 18:20
Lokalizacja: Wrocław

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: JarekK » 17 mar 2018, o 21:10

RULEBOOK pisze:5: Capture the Flags
Valuable targets must be annihilated.
After Spell Selection (at the end of step 7 of the Pre-Game Sequence), mark all Scoring Units in both players’ Army Lists. If either player has less than 3 marked units, their opponent must mark enough units from this player’s Army List so that there are exactly 3 marked units in the army, starting with the player that chose their Deployment Zone. The player that has the lowest number of their marked units removed as casualties at the end of the game wins this Secondary Objective.
@Derka
Jak ci dobry gracz mówi, że się mylisz to w 1 kolejności sprawdź zasady.

Zmienił się zapis dotyczący tego scenariusza. Shino czepia się o małą pierdółkę, która dla sedna mojej wypowiedzi nie ma większego znaczenia, bo i tak te marudery są słabą opcją jako odginaczka w tym scenariuszu.
swieta_barbara pisze:Mam tych frajerów w core.
Tylko, że oni mają 12" marszu, więc ciężko odginać tym chyba. W sumie to wymiana maruderów na gości na steedach slaanesha załatwia ten problem. Tylko mało scoringów wtedy.
JimMorr pisze:Ogień żarptaka jest tak gorący, że rura mięknie...

Awatar użytkownika
Derka
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 48
Rejestracja: 20 wrz 2014, o 22:47
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: Derka » 17 mar 2018, o 23:21

Zatem dobrze myślałem i wiedziałem jak działa scenariusz tylko jednej rzeczy nie wiedziałem - że marudy konne są z flagami (a patrzyłem wcześniej do podręcznika i nie wiem jak mi umknęła ta flaga obok nich) :V Teraz to nabiera sensu.
"Chaos Champions can never refuse a challenge (...)"

Awatar użytkownika
Kaszalot
Mudżahedin
Posty: 222
Rejestracja: 10 lis 2013, o 18:39

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: Kaszalot » 18 mar 2018, o 12:20

Przeczytałem tonę dziękczynnych postów za nowe WDG na stronie 9th. To już minęło.
Teraz jest fala oburzenia ze strony opozycji, jak to się stało, że taaaki wałek przeszedł.
Nie rozumiem nad czym ten zachwyt i skąd ta antyOP krytyka.
Ja to widzę (chaotycznie) tak:
- marki dla bohaterów lepsze, ale idąc w diabła, to drugi do bitki bohater nadal z pridem (punkty, punkty, punkty),
- diabeł: lepiej, zwłaszcza z użytecznym hereditarem. Może dawać teraz ld9 w 18” z dobrym zestawem czarów. Te +50 pkt mogli sobie darować,
- hereditary: Ok, wreszcie będzie ktoś to rzucał. Ap0 - nie mam pojęcia skąd ta rozpacz u przeciwników.
- CORY: no nie postarali się. Na cholerę nam marki dla wojowników i klocek za 800 pkt z T5 jak nie szarżuje. Lub z wrathem i dwurakami. WDG są tak mało liczni do taktycznych szachów, że mrożenie pkt w klocu z m4 nie ma sensu. No chyba, że Wasi przeciwnicy idą frontem na taki kloc, wówczas pozycja obowiązkowa.
Falleni: szkoda, że nie potanieli, ich brak przerzutu na breja bardzo boli, a cena ta sama widzę. Ograniczenie 0-2 też bez sensu, bo mają jakiś tam potencjał chłopaki.
- Rycerze: zabrali nam taktyczne 6: 3x2. Z muzykiem było to 388 pkt za bardzo taktyczny unit. Teraz oczywiście są marki, ale punktowo robią się kosmosy. Wolałem ich w wersji poprzedniej i liczyłem, że wejdą w cory.
- feldraki: nie tkniete. Są za drodzy vs hitpower.
- feldrak elder: brak powera w szarży. 520 pkt za 5A. Nie.
- chimera: 265 pkt? zobaczcie sobie statystyki i zasady ambushującego kin-eatera (za 175pkt),
- wretched beast / forsaken: do zmiany, nadal bez użyteczne,
- chosen chariot: ze slothem kosztuje 460 pkt.. rock auroch 475...
- shrine: dobry kierunek , ale za drogi,
- spiked shield: ot tak, taki bajerek. Maruderom, że OP (?!?) sugeruję wziąć liczydło i policzyć,
- flayers: toż to smiecio- odginaczka jest, po co mam teraz dopłacać 20 pkt?

Itd. Generalnie strasznie kanciaście wychodzi, lepiej, ale we are not there yet.

Nie chcę zrzędzić tylko, ogólny kierunek ma sens, ale punktacja i proporcje są nadal mocno zachwiane. Ja tu nie widzę balansu. Jeszcze.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14378
Rejestracja: 22 gru 2006, o 13:22
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: swieta_barbara » 18 mar 2018, o 12:58

Jak dla mnie book gorszy niż poprzedni.
Podoba mi się mechanika Hell Maw, czarowanie (hereditary, reckoning, veil walker).

Reszta zmian na minus. Najgorsze zabranie dodatkowych supportów i reroll breaka. Spiked shield - tragedia. Armia na kometach - bzdura. Faworki - za mocne. Strzelanie ze shrina - świetny klimat wojowników...

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3475
Rejestracja: 22 maja 2007, o 08:12
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: debelial » 18 mar 2018, o 13:43

Supporty i breaki dziwne że zabrali, chyba nie było sygnałów że to jest op?

Shrine mam nadzieję że straci to strzelanie, taką samą mam nadzieję w przypadku altarów VC. Zamiast tego wolałbym żeby był tańszy i dostał z powrotem channeling.

Obrażenia z zamykania portali to niepotrzebna komplikacja, zamiast tego wolałbym żeby helenki były lepsze w osobistej walce, jak już kiedyś pisałem jakiś grind d3+1 byłby fajny.

Favorki- osobiście nie widzę tego op, ale jednak wolałbym ataki z drugiego rzędu na wojakach i rycerzach, mnie akurat favorków na nich nie brakowało. Jednak tak jak jest tragedii nie ma więc nie narzekam.

Awatar użytkownika
Qsownik
Chuck Norris
Posty: 387
Rejestracja: 4 sty 2014, o 20:29
Lokalizacja: Swarzędz/Poznań

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: Qsownik » 18 mar 2018, o 14:27

debelial pisze:Obrażenia z zamykania portali to niepotrzebna komplikacja, zamiast tego wolałbym żeby helenki były lepsze w osobistej walce, jak już kiedyś pisałem jakiś grind d3+1 byłby fajny.
A zamiast tego za 30 pkt w dół zabrali po 1 punkcie HP, Res i Ld =D>

Przynajmniej Choseni dostali buffa i mogą wypłacać z drugiego szeregu komplet ataków :) (3 zamiast 2)

No i chyba nie pomyśleli o Path of Exiled, bo reroll break test tam miał istotne znaczenie.

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3475
Rejestracja: 22 maja 2007, o 08:12
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: debelial » 18 mar 2018, o 16:24

Tak, o exiled pisałem na t9a. Zmiana uderzyła w nich mocniej niż w resztę. Mam nadzieję, że albo dadzą to im osobiście, albo sporą zniżkę.

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Kradziej
Posty: 956
Rejestracja: 4 sty 2016, o 20:00

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: Dancaarkiiel » 19 mar 2018, o 14:25

JarekK pisze:Btw kombinowałbym coś z tym bannerem co ma hereditary, na 8 kawalerii. 2d6 ciochów s7 x3 w rozpie brzmi strasznie, a do tego jeszcze lata kometa.
Jak chcesz z bounda rzucać zboostowaną wersję? xDD
Obrazek

Plague
Chuck Norris
Posty: 421
Rejestracja: 28 maja 2012, o 20:31
Lokalizacja: Świdnik

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: Plague » 20 mar 2018, o 20:58

Wyszedł nowy book a tu nie bardzo coś się dzieje :)

Dawno nie siedziałem tyle przy AB i generalnie zmiany mi się bardzo podobają. Oczywiście nadal są rzeczy nad którymi można by popracować.
Nie ma czasu na testowanie ale chyba da się wycisnąć coś co może pośmigać na turnieju i całkiem nieźle kąsać.

Ktoś już testował nowe opcje na chosen knightach ?
Ciekawi mnie zwłaszcza opcja z weapon masterem.

No i na koniec rozpa którą chcę w najbliższym czasie przetestować.
Generał do maruderów szarżuje z jednostki ma 4d6 z M9.
Czy działa na niego również przerzut 1 na szarżę ??

Unnamed4500 Pts - Warriors of the Dark Gods Army

1 Chosen Lord of Envy @ 715.0 Pts
General; Magic Item allowance; Favour of Envy (Kuulima); Path of the
Favoured; Halberd; Hell-Forged Armour; Shield; Black Steed
Basalt Infusion [35.0]
Talisman of Shielding [50.0]
Luck of the Dark Gods [60.0]
Touch of Greatness [40.0]

1 Chosen Lord of Pride @ 665.0 Pts
Favour of Pride (Savar); Path of the Favoured; Hand Weapon; Hell-Forged
Armour; Spiked Shield; Battle Standard; Black Steed
Lucky Charm [10.0]
Entropic Aura [65.0]
Potion of Strength [25.0]

1 Sorcerer Master @ 585.0 Pts
Wizard Master; The Evocation; Show Hereditary Spell; Hand Weapon; Plate
Armour; Veil Walker
#Hellfire [0.0]
Magical Heirloom [40.0]

8 Barbarian Horseman @ 311.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Battle Fever
Banner of Speed [50.0]

4 Chosen Knights of Envy @ 678.0 Pts
Favour of Envy (Kuulima); Path of the Favoured; Halberd; Hell-Forged
Armour; Standard
Stalker's Standard [50.0]

4 Chosen Knights of Greed @ 650.0 Pts
Favour of Greed (Sugulag); Path of the Favoured; Hell-Forged Armour;
Spiked Shield; Standard
Stalker's Standard [50.0]

5 Warrior Knights @ 300.0 Pts
Path of the Favoured; Great Weapon; Hell-Forged Armour; Spiked Shield

10 Warriors @ 270.0 Pts
Path of the Favoured; Hand Weapon; Hell-Forged Armour; Spiked Shield

5 Fallen @ 160.0 Pts

5 Fallen @ 160.0 Pts

Models in Army: 44


Total Army Cost: 4494.0

Awatar użytkownika
Aku.
Mudżahedin
Posty: 338
Rejestracja: 10 paź 2014, o 14:43
Lokalizacja: Warszawa-Izabelin

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: Aku. » 21 mar 2018, o 10:46

Sam Lord szarżujący z maruderów nie ma rerolla 1 według mnie, musiałbyś całym unitem szarżować.
Jeden lord z envy drugi pride nie martwi Cie brak możliwości wsadzenia ich w jeden unit? Może tych fallenów zamienić na kolejnych konnych marsów?
Na 1 jurkach dałbym naszego torcha zamiast stridera a na drugich flamingi lub +1 MV niż stridera bo w sumie DT jurki zdają już tylko w lesie i ruinach.
Obrazek

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Kradziej
Posty: 956
Rejestracja: 4 sty 2016, o 20:00

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: Dancaarkiiel » 21 mar 2018, o 10:52

Battle Fever
Units with more than half of their models with Battle Fever must reroll any natural rolls of ‘1’ when rolling for Charge Range.
IMO przerzuty są. W momencie gdy więcej niż połowa modeli ma BF to cała jednostka jest objęta rerollem. Heros to część jednostki, podczas wybiegania także.
Możliwe, że intencje były inne... ¯\_(ツ)_/¯
Obrazek

Awatar użytkownika
Aku.
Mudżahedin
Posty: 338
Rejestracja: 10 paź 2014, o 14:43
Lokalizacja: Warszawa-Izabelin

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: Aku. » 21 mar 2018, o 11:11

Zamysł chyba był inny, ale tym lepiej dla nas. W sumie taka szarża na 4d6 z maximised roll i reroll 1 brzmi syto :P
Obrazek

yedee
Mudżahedin
Posty: 337
Rejestracja: 17 lis 2008, o 18:13
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: yedee » 21 mar 2018, o 11:13

Tylko że nie szarżuje unit a pojedynczy model, który w momencie szarży staje się odrębnym unitem i nie ma już zasady battle fever...

ODPOWIEDZ