Rozkminy nowy book (2013)

Daemons of Chaos

Moderator: KrzysiekW

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Re: Rozkminy nowy book (2013)

Post autor: Glegut »

Soulferin pisze:
Naviedzony pisze:Slaanesh forever. 8)
Dzięki Bogu są jeszcze klimaciarze :)
żebyś się nie zdziwił 8)

Bandzierochlast
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 105

Post autor: Bandzierochlast »

Myślę, że dopóki euro "eksperci" nie potną i tak już randomowych -> słabych turniejowo demonów, to rozpiski można zaczynać od 2x Działa khornowego i kilku bestii nurgla.

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

bestie nurgla boli mała siła
działo i chyba rydwany to jedyne dobro które przynosi nowy book
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Ogólnie mono są stabilne. Pytanie, które będą najlepsze w obecnym meta. Ja na razie czekam na AB i jak przyjdzie to będę liczył na czym grać :) Chciałbym misz-masz, coś ciekawego, niekoniecznie stabilnego na papierze.

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

ja na początek spróbuje po klocku krwiopuszy, nurglowców i pinków każdy z swoim heroldem
pod dowództwem wrony na metalu
do tego działo i furie
może jakis rydwan
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3848
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Ja w sumie mało ostatnio gram - dwójka dzieci, studia żony w weekend i turnieje są dla mnie niemal rajem utraconym (więc nawet na euro się skuszę :P ). Dlatego a) w sumie nie składam armii najmocniej jak się da i b) z deka nie ogarniam mety. :)
Lipti pisze:Trochę cię mało Krzysiek.
Jest mnie więcej niż na "euro Nurgle" poprzedniego podręcznika. (>Link, bo nie chcę rozbudowywać posta ;) ), a tamta armia jakoś się broniła. GUO z początku rzeczywiście musi się kitrać (komu, ..rwa, przeszkadzało 10 W?!), ale mam nurglingi w scoucie i furie. Dodatkowym zmartwieniem przeciwnika są beasty (Mv 6, swifstride).
Brakować mi (nam :mrgreen: ) może sunderinga. Magię, póki co, też uważam że w poprzedniej rozpisce miałem mocniejszą (staff of Nurgle, no i masakrująca miasma oraz 6 z przywoływaniem nurglingów) choć to z pewnością czas pokaże.
Lore na grubym chyba jednak będzie Nurgle.

Gram na tyle rzadko, że nie zależy mi na jakichś specjalnych wynikach, więc będę tak trochę eksperymentował. Choć jakichś skrajnych głupot do rozpiski bym w imię funu nie wciskał... :P Na pewno pokombinuję coś z mixem bóstw (rydwan Tzeentcha mam sklejony od poprzedniej edycji, trza tylko dokończyć i jakiegoś wypasionego flamera skonwertować). Na mono Slaanesha teraz brakuje mi rydwanów i fiendów, choć klimat jest kuszący (nawet gdzieś tam z tyłu półki Azazel grzeje ławeczkę). Mono Khorna zostawiam Khumanowi. :)
Lipti pisze:A tak na poważnie dla opcji nie klimatycznej najważniejszy jest bsb z taką marką jaki masz core armii (najwięcej jednostek danego boga w rospisce). Generał to dodatek.
O, to, to. :) Choć dla furii generał ma znaczenie.
Khuman pisze:czemu nie masz muszek?
Bo jeszcze nie kupiłem. :)
Na marginesie, czy muchy mogą robić Vanguarda? Hover -> Flyers (bez marszu) Muchy są monstrous cavalry, o ile dobrze kojarzę. Ktoś kumaty to rozsupła?

P.S. Z udokumentowanych "mono armii" na turniejach mam jeszcze w dorobku "Tzeentch 8 ed. forever". ;) No, soulgrinder nie był Tzeentchowy...

Awatar użytkownika
Malin
Kretozord
Posty: 1705
Lokalizacja: SNOT Gdynia MANTRA Studio
Kontakt:

Post autor: Malin »

Grałem dzisiaj 2 gry.

1. rozpa taka:
GUO, 4lvl, wielki gift i najmniejszy gift, lore nurgla (ASF i dodatkowa kostka na dispell)
Herald Nurgla locus poison na 5+
Herlad tęczy 2 lvl metal (transmutacja i 0)

Core
30 plagusów, fcg, +1M
12 horrorów, trąbka (gejłej)
Specki
5 bestii
5 furii khorna
Rare
3 muchy
1 cannon
2 charioty tęczy

16-4 w plecy z wochem

wnioski po tej grze, jak chariot tęczy wypala 8 hitów z S8 w DP, to wiedz że coś się dzieje :twisted:
Plagusy muszą szarżować żeby coś zrobić.
Cannon nie dał rady za bardzo, helena wygrała pojedynek strzelecki.
Muchy possały w tej grze i siadły od piątki forsakenów slaanesha.
GUO dostało od przodu rydwan, od boku rydwan od tyłu jednego hellstridera. Straciło 2 rany z impaktów (było 10 w sumie i 4 szóstki na ranienie), zabiło pedalca z tyłu i wbiło 2 rany w rydwan z flanki. W sumie dla mnie 3 punkty dla niego 4(2 rany, bok i szarża) wrotki i dwie gały, ooops I am alive and as good as new :) nie siadł mi do końca gry.

Tabelkę Winds of Magic graliśmy tak, ze bije po wszystkich oddziałach przeciwnika (po co adnotacja że ten klapsy sa liczone jako magiczne, jezeli mają bic po demonach i po oddziałach z markami, to nic tu nie jest eteryczne, ten zapisek do niczego nie służy, ergo ma to sens tylko w stosunku do eteryków, kolejny argument za całoarmijnym napierdalaniem). Efekt z całej gry był taki, że jak herald tęczy wyszedł z horrorów to dostał 8 hitów z S3 bes sejva i się złożył, po 2 piwach mnie to tylko rozbawiło. Ergo, nie wychodź cholero z horrorów bez względu na wszystko.

Furie dostały klaps slaaneshowy D6 hitów i potem LD jak nie zdam to znowu D6, no i dostały 38D6 hitów, po grze pokulaliśmy i wyszło 133 hity z S4. Furie tylko z takim markiem jak generał, innych się nie opyla.

Ze śmiesznych rzeczy, rzuciłem pocisk nurgla D6 hitów S5 w hellstriderów wbiłem 5 ran. Nie było nic mojego w zasięgu, ale z tych pięciu kostek były trzy szóstki, szkoda że bestie stały taaaaak daleko.

2. rozpa taka:
DP, Nurgiel 4 lvl, wyjebany gift (wykulałem 2 i zamieniłem na przerzuty winds of magic)
Herosi tak jak u góry
Core:
j.w.
Specki
5 bestti
2x5 furii nurgla
Rare
cannon
3 muchy + poison, Banner, flaming
4 muchy +posion

powiem tak, w tej grze bestie trzymały do przedostatniej tury DP, exalteda na daemonic mouncie i później jeszcze maga.
brakowało mi rydwanów tęczy tutaj.
Plagusy pogoniły trolle (10 sztuk), po tym jak rzuciłem na nie treason of tzeentch (miałem tak słabe rzuty że masakra).
Muchy dały rade w tej grze.
Daemon Prince ssie pałę, GUO FTW! T7 w hth jest nieoceniony.i zawsze z nurgla można go podbić ;)

plan jest taki, żeby:
wywalić jedne furie
za te 70p wchodzi:
GUO zamiast DP
zostaje prawie 30p w rozpie czyli wchodzi jakiś gift mały na herlada nurglowego albo BSB (skłaniam się ku bsb).

I zobaczymy jak to wyjdzie, GUO w combacie teraz jest wyjebany w kosmos, pełna moc!

Tyle ode mnie, nie wiem kiedy następne playtesty ale gra się zabawnie, brak scrolla boli ale da radę tym grać. trzeba jeszcze pokombinować przy rozpach. Bestie nam potną na EURO raczej na 100%, ale można by ogarnąć rozpę na większej ilości tego ustrojstwa.

Bo zapomniałem o jednym, w drugiej grze z efektu na winds of magic, na 9, zabiłem jednego warhounda (tak jednego, jedną sztukę i nic więcej...)!!!!

Let us play, hide and slay!
SIŁA!
Obrazek

Awatar użytkownika
Lipti
Falubaz
Posty: 1429
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Lipti »

No to muszę Ci powiedzieć, że dobrze udało się wylosować czary i całkiem sympatycznie na gifty.
Lohost - najwidoczniej nie umiesz z nich strzelać :mrgreen:. Jedno jest pewne. Jak ich nie ograniczą to biorę 2. :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Malin
Kretozord
Posty: 1705
Lokalizacja: SNOT Gdynia MANTRA Studio
Kontakt:

Post autor: Malin »

Lipti pisze:No to muszę Ci powiedzieć, że dobrze udało się wylosować czary i całkiem sympatycznie na gifty.
Lohost - najwidoczniej nie umiesz z nich strzelać :mrgreen:. Jedno jest pewne. Jak ich nie ograniczą to biorę 2. :D
Nastawiam się na to, że gruby Niemiec i gruby Duńczyk siądą i zaczną płakać, czy tam się tasować na widok tego działa i będzie 0-1 na euro, dlatego nie brałem dwóch.

Bestie zajebiste do trzymania różnych kowbojów i innych takich, szkoda, ze jest tak mało punktów, bo bym dwa oddziały brał w ciemno :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Manfred
Postownik Niepospolity
Posty: 5910
Lokalizacja: Cobra Kai

Post autor: Manfred »

furie sa w specjalach ??

Awatar użytkownika
Lipti
Falubaz
Posty: 1429
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Lipti »

Imo zamiast 2xfurii to lepiej mieć 2x1 bestia. Oszczędzasz 20 pkt w rospie, a masz bestyjkę, która przepchnie każdy śmietnik. Nie trzeba niańczyć ich generałem. No i nie spadają prawie automatycznie na 2x1 na magię (niemodyfikowana liderka na instablizację).
Maniek: Tak furie są special. 12 pkt za model i 2 pkt dodatkowe za ewentualny mark
Obrazek

Awatar użytkownika
Manfred
Postownik Niepospolity
Posty: 5910
Lokalizacja: Cobra Kai

Post autor: Manfred »

Pink fire z rydwanu jest flaming i powoduje panikę tak jak Flame Thrower z podręcznika ?

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3675
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Malin pisze: GUO, 4lvl, wielki gift i najmniejszy gift, lore nurgla (ASF i dodatkowa kostka na dispell)
Herald Nurgla locus poison na 5+
Herlad tęczy 2 lvl metal (transmutacja i 0)

Core
30 plagusów, fcg, +1M
12 horrorów, trąbka (gejłej)
Specki
5 bestii
5 furii khorna
Rare
3 muchy
1 cannon
2 charioty tęczy
To jest najbliższe mojemu planowi, choć kilka rzeczy robiłbym inaczej.
Po pierwsze furie jednak nie z frenzy.
Po drugie, szukałbym punktów na więcej muszek - na pierwszy rzut, zdjąłbym GUO i zmienił na DP, ale to kwestia sprawdzenia przeżywalności tego drugiego.
Zaskakują mnie te unity bestii nurgle'a trochę...nawet o nich nie myślałem.

Najgorsze jest to, że to w praktyce nowa zupełnie armia...mam z tego GUO, horrory i herolda tz, no i furie :shock:
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Malin
Kretozord
Posty: 1705
Lokalizacja: SNOT Gdynia MANTRA Studio
Kontakt:

Post autor: Malin »

JaceK pisze:
Malin pisze: GUO, 4lvl, wielki gift i najmniejszy gift, lore nurgla (ASF i dodatkowa kostka na dispell)
Herald Nurgla locus poison na 5+
Herlad tęczy 2 lvl metal (transmutacja i 0)

Core
30 plagusów, fcg, +1M
12 horrorów, trąbka (gejłej)
Specki
5 bestii
5 furii khorna
Rare
3 muchy
1 cannon
2 charioty tęczy
To jest najbliższe mojemu planowi, choć kilka rzeczy robiłbym inaczej.
Po pierwsze furie jednak nie z frenzy.
Po drugie, szukałbym punktów na więcej muszek - na pierwszy rzut, zdjąłbym GUO i zmienił na DP, ale to kwestia sprawdzenia przeżywalności tego drugiego.
Zaskakują mnie te unity bestii nurgle'a trochę...nawet o nich nie myślałem.

Najgorsze jest to, że to w praktyce nowa zupełnie armia...mam z tego GUO, horrory i herolda tz, no i furie :shock:
Co wy z tym frenzy?!

Mają +1 do S w szarży :wink:

Pojedyncze bestie to relikt starego booka, taka 5tka może sporo przetrzymać i to dłużej niż by się mogło wydawać.

Co do modeli, hmmm mam tak samo. Ale przynajmniej mój case nie będzie teraz ważył tony w transporcie :D

GUO>DP
Obrazek

Awatar użytkownika
Malin
Kretozord
Posty: 1705
Lokalizacja: SNOT Gdynia MANTRA Studio
Kontakt:

Post autor: Malin »

Manfred pisze:Pink fire z rydwanu jest flaming i powoduje panikę tak jak Flame Thrower z podręcznika ?
Wg mnie tak, do tego ma Warpflame, S=D6 i Slow to Fire.
Obrazek

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3675
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Malin pisze:Co wy z tym frenzy?!

Mają +1 do S w szarży :wink:

Pojedyncze bestie to relikt starego booka, taka 5tka może sporo przetrzymać i to dłużej niż by się mogło wydawać.

Co do modeli, hmmm mam tak samo. Ale przynajmniej mój case nie będzie teraz ważył tony w transporcie :D

GUO>DP
Na szczęście Bestie Nurgle'a można zrobić ze Spawnów, więc da się tu oszczędzić.
Zdjąłbym chyba level z Tzeentchowca, żeby znaleźć punkty na 4 muchę (i tak przecież chodzi o sygnaturę na pancerniaków). Przydałyby się może na nich Death Heads, choć nie czuję do końca skuteczności (jeżeli mają trafiać na 4+ to jeszcze może da radę, gorszy rzut mija się z celem).

Frenzy na furiach = ld2 na nich, a to sensu dla mnie nie ma. Z Mark of Nurgle będą miały większą szansę zablokować szarżę w miejscu (zsypać się i uniemożliwić overrun).
Że GUO lepszy to oczywiste, ale punkty są nieubłagane.

Na teraz mam wrażenie, że kupowanie tych wszystkich giftów jest bardzo kiepskie, bo niepewne, więc szukałbym minimalnych rozwiązań, ale przyznaję szczerze, że nie znam tabelek (nie mam podręcznika jeszcze).
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
loko
Masakrator
Posty: 2645
Lokalizacja: wrocław

Post autor: loko »

moze dozyje czasow" +100 pkt dla demonow" :)
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

loko pisze:moze dozyje czasow" +100 pkt dla demonow" :)
myśle, że bardzo niedługo
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Raamiel
Wodzirej
Posty: 776

Post autor: Raamiel »

The Chromatic Tome.
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ostatnie zdanie tego przedmiotu. Ale czy jeśli zdecyduję się go użyć to rozumiem że od tego momentu w każdej swojej fazie magi muszę przeżucić wszsytkie WoM ale czy przeciwnik również ? Czy tylko jeśli i on zdecydował się na przerzut ?
Może ktoś mi dokładnie wytłumaczyć jak rozumiem działanie tego przedmiotu.

Awatar użytkownika
Lipti
Falubaz
Posty: 1429
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Lipti »

Jak zdecydowałeś się na przerzut, to dałeś możliwość przeciwnikowi przerzucić kości w jego następnej turze magii (no chyba, że to jest twoja 6 tura i przeciwnik zaczynał to już bonus dla niego przepada).
Jacek Khorn daje plus 1 do siły w szarży :!: Poza tym jak dal mnie furie to też relikt poprzedniego booka. No chyba, że uda się kulnąć wynik na tabelkę do wskrzeszania.
Obrazek

ODPOWIEDZ