Co się sprawdza ...

Tomb Kings

Moderator: Shino

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Smiechu
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3349
Lokalizacja: Rogaty Szczur (Stare Babice)

Re: Co się sprawdza ...

Post autor: Smiechu »

Pytanie tylko dlaczego wydales wiecej niż 25% w Core?

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

Tak serio, to TK mają akurat niemal równą zdolność do rozstrzelania WE, co w drugą stronę. Ja bym poszedł w łuki i rydwany.

Awatar użytkownika
Smiechu
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3349
Lokalizacja: Rogaty Szczur (Stare Babice)

Post autor: Smiechu »

Eeee tam.
Węże robią robote. Tylko strzałki -3As je krzywdza, a tych akurat gracze dają 1 unit.

Awatar użytkownika
Dzoooma
Chuck Norris
Posty: 607
Lokalizacja: Stolica, Wola - "Gamonie"

Post autor: Dzoooma »

Pytanie nie dotyczyło kwestii rozpiski tylko tego jak przy rozpiskach, które Wam pokazałem powinienem to rozegrać.

Skończyło się na 10:10. W sumie ujdzie biorąc pod uwagę, że wywaliło mi w powietrze dużego maga światła w 2 turze.
Obrazek
Zapytaj mnie co sądzę o GW...

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

Ostatnio miałem rozkminę na temat Khalidy na Euro. Kombinowałem sobie, że 40 łuków strzelających zawsze na 4+ z poisonem realnie zwiększa potencjał strzelecki tej armii, ale potem naszła mnie taka refleksja. Khalida kosztuje 365 pkt. Nie jest asem w walce i nie posiada żadnej ochrony, więc wszystkie jej umiejętności bitewne można porzucić. Wychodzi mi, że za poisona na łukach i +1 do BS płacę 365 pkt i jeśli pomyślę sobie co innego mógłbym w tej armii wziąć za tyle punktów - Khalida zwyczajnie nie ma sensu. Czy ktoś próbował na niej grać? Z jakim skutkiem?

Awatar użytkownika
Kacpi 1998
Masakrator
Posty: 2195

Post autor: Kacpi 1998 »

Ja próbowałem ale problem polega na tym że jak w taki klocek wpadnie ci piątka fastów od boku to stoisz i żeby khalida się spłacała to potrzeba około 60 łuków

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

jesli brac khalide na etc to trzeba wziac duzy oddzial. najlepiej tak ok. 90 modeli.

przy 88 (+muzyk i champion to 548 pkt) khalida kosztuje 3 pkt na kazdego szkieleta, co jest bardzo dobra cena jak za taki bonus.

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

Kacpi 1998 pisze:Ja próbowałem ale problem polega na tym że jak w taki klocek wpadnie ci piątka fastów od boku to stoisz i żeby khalida się spłacała to potrzeba około 60 łuków
Jak w taki klocek wpadnie piątka fastów, to Khalida zrobi Make Way! i rozniesie tego fasta swoimi 5 atakami z ASF, więc bez tragedii.

Muszę spróbować na ETC taki klocek łuczników zrobić. :D Może na poznańskiego pre-mastera.

Awatar użytkownika
Kacpi 1998
Masakrator
Posty: 2195

Post autor: Kacpi 1998 »

Naviedzony pisze:
Kacpi 1998 pisze:Ja próbowałem ale problem polega na tym że jak w taki klocek wpadnie ci piątka fastów od boku to stoisz i żeby khalida się spłacała to potrzeba około 60 łuków
Jak w taki klocek wpadnie piątka fastów, to Khalida zrobi Make Way! i rozniesie tego fasta swoimi 5 atakami z ASF, więc bez tragedii.

Muszę spróbować na ETC taki klocek łuczników zrobić. :D Może na poznańskiego pre-mastera.
kiedyś się o tym przekonałem na turnieju, słaby rzut i klocek przytrzymany

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

Jak masz słaby rzut, to możesz sobie Slaana wsysnąć do warpa w pierwszej turze albo i czarkę na pegazie zabić własnym słoneczkiem (pozdro Jarlaxle). Nie ma armii odpornych na słabe rzuty, to, że można rzucić słabo nie jest powodem, żeby czymś nie grać.

Awatar użytkownika
Kacpi 1998
Masakrator
Posty: 2195

Post autor: Kacpi 1998 »

co nie zmienia faktu że klocek da się łatwo przystrzymać

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

Nie widzę specjalnie możliwości. Wystarczy obudować klocek swoimi jednostkami i nie ma się czym przejmować. Necropolis Knighci i Sfinks na przodzie, jeden bok opieramy o krawdędź stołu, na drugiej skorpion i nie ma nas prawa nic zajechać. Przed klockiem może stać dowolna ilość oddziałów, bo i tak nie działają na nas covery.

Załóżmy jednak, że wpada w nas fast, powiedzmy 5xEllyrian. Od boku, żeby nie było nam za łatwo. Dopychamy Khalidę do walki. Bijemy równo. Khalida swoje 5 ataków na 3+. Trafia 3, rani wszystko. Spada trzech kawalerzystów. Pozostałych dwóch stara się nabić CR na oddziale. Trafiają na 3+ z przerzutem, ranią na 3+. Ze swoich dwóch ataków trafiają obydwa, ranią powiedzmy, że obydwa. Zakładając, że trzymamy tam hierofantę mamy dwie regenki 6+, ale raczej nie zdajemy. Tracimy dwie rany na oddziale. Tera dwa konie. Trafiają na 3+ i ranią na 4+. Teoretycznie jeden szkielet zginie. Oddają jeszcze trzy szkielety. Trafiają na 4+ i ranią na 4+. Jeden przebija się do save'a, na 5+, który raczej nie jest zdany. Spada więc czwarty kawalerzysta. Podliczamy CR i mamy 4 rany + 3 szeregi + sztandar = 8 dla TK i 3 rany + 1 szarża + 1 bok =5 dla HE. Pozostały kawalerzysta zdaje LD na 5. Statystycznie oblewa. Receptą jest jednak nie dawanie sobie wjeżdżać fastem w ten oddział od boku i problem solved. Ja jednak zaryzykuję.

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2336
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

No Naviedzony ładnie się rozpisałeś i jest prawie dobrze. :mrgreen:
Naviedzony pisze:Załóżmy jednak, że wpada w nas fast, powiedzmy 5xEllyrian. Od boku, żeby nie było nam za łatwo. Dopychamy Khalidę do walki. Bijemy równo. Khalida swoje 5 ataków na 3+. Trafia 3, rani wszystko. Spada trzech kawalerzystów. Pozostałych dwóch stara się nabić CR na oddziale.(...)
Czyli khalida bije równo z ellyrianami, ale po szkieletach dziwnym trafem uderza tylko 2? :P

Poza tym pomyśl sobie co by było, jakby tym fastem okazali się warlockowie!
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Kacpi 1998 pisze:
Naviedzony pisze:
Kacpi 1998 pisze:Ja próbowałem ale problem polega na tym że jak w taki klocek wpadnie ci piątka fastów od boku to stoisz i żeby khalida się spłacała to potrzeba około 60 łuków
Jak w taki klocek wpadnie piątka fastów, to Khalida zrobi Make Way! i rozniesie tego fasta swoimi 5 atakami z ASF, więc bez tragedii.

Muszę spróbować na ETC taki klocek łuczników zrobić. :D Może na poznańskiego pre-mastera.
kiedyś się o tym przekonałem na turnieju, słaby rzut i klocek przytrzymany
slaby rzut 90 kostek? serio?
o nie zmienia faktu że klocek da się łatwo przystrzymać
na przyklad jak?
tylko nie rzucaj argumentami w stylu "kadaja latwo powstrzymac. wystarczy heros z odpornoscia na ogien"

przypominam, ze oddzial radzi sobie z wiekszoscia rzeczy. z podwojnym strzelaniem zdejmuje lance na ture lub 25 plaguebearerow w takim samym czasie. herosow bez save 1+ z reroleem podobnie

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Dorzuca się sojusz z goblinami i od szamana masz poisony na 5+, to dopiero potęga :mrgreen:
Tak poważnie 90 luków - jak to ustawić? 20 w ranku? strzeli 60, statystycznie 10 poisonów, lub 20 jak uda się wsunąć dual shot. Lanca bretońska wysejwuje z tego 16-17 ran. Biorąc pod uwagę metę gdzie większość rzeczy jest pancerna, i gdzie nie można dzielić strzałów z oddzialu, jak również to że rpzeciwnik podwójnego strzelania raczej nie wpuści, nie jest to dobry deal.
Taniej wychodzą gobliny :mrgreen:

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

jak masz volley fire to strzelają normalne szeregi a potem połowa tego co zostało, więc strzałów będzie więcej
przy stand and shoot nie mozna uzyc volley fire, a TK i tak nie mogą robić S&S z racji undead
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

jak masz volley fire to strzelają normalne szeregi a potem połowa tego co zostało, więc strzałów będzie więcej
90 modeli w rankach po 20 to 40 z dwóch pierwszych i 25 z pozostałych. Razem 65. Liczyłem dla 80. Więc jakim cudem więcej?
Po 45 modeli w szeregu? :mrgreen:

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

no racja musialby byc wiekszy front, deko bez sensu, zeby w takiej formacji chodzic
przy 10 w szeregu mamy mega static i 55 strzalow hit 4+ jesli to tak dziala :)

a juz nie raz widzialem kreski na pol stolu, wiec wcale sie nie zdziwie jak ktos tak by to wystawil
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

Poza tym pomyśl sobie co by było, jakby tym fastem okazali się warlockowie!
O, nie! A co jeśli to będą Wildzi?!

Receptą na fasty jest nie dać się zaszarżować przez fasty od boku i problem rozwiązany.

Awatar użytkownika
Kacpi 1998
Masakrator
Posty: 2195

Post autor: Kacpi 1998 »

Shino pisze:slaby rzut 90 kostek? serio?
żeby mieć 90 rzutów to albo trzeba mieć 45 modeli w szeregu albo jakieś 140 modeli w oddziale zakładajac, że masz 20 w każdym szeregu :wink:
a rozmawiamy cały czas o walce wręcz
Shino pisze:na przyklad jak?
np. 5 chaos knightów. Jak wlecą w combat z takim klockiem to jest problem

ps. żeby zdjąć tą lancę na turę to nie dość, że trzeba być rozwiniętym na te 45 modeli w szeregu to jeszcze magia musi wyjść ale bardziej bym się martwił o sensowne ustawienie oddziału

ODPOWIEDZ