Nowa Edycja

Tomb Kings

Moderator: Shino

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Re: Nowa Edycja

Post autor: gerald_tarrant »

jest imo.
ale szkoda jednak trochę tego scrolla, teraz to w sumie bardziej +4pd, niż pewna ifka z 3PD

Edit: chociaż w sumie to jednak takie nie do końca jasne, bo aż się zaciekawiłęm i dokładnie spojrzałem do Faqa i AB i ponieważ kości ze Scrolla nie są traktowane jako PD tylko jako bonus dice, to może jednak nie być If na 2x6 z mieszanych kości ,tylko na 2x6 na PD albo dublecie na BD.

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3784
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Dublet 6 to też dublet, FAQ mówi, że dublet musi być w całości z kości bonusowych.

Bastor
Chuck Norris
Posty: 451

Post autor: Bastor »

To jest jasne...
Chodziło mi o interpretację czym jest KOŚĆ.
Na szczęście w RB nie ma wyszczególnienia na czym ma być "6" - więc na DOWOLNYCH kościach użytych do rzucania czaru 2x6= Ifka... :)

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

hmm czy zapis na końcu thundercrasha:
"... Other troop types underneath the template are too big to be crushed, abd don`t suffer any hits"

oznacza że poza piechotą, swarmami i war beastami thundercrash na nic nie działa?
czy też oznacza to że na inne typy działa tylko środek templatki ?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

wogole nie dziala

Bastor
Chuck Norris
Posty: 451

Post autor: Bastor »

Shino - wg. mnie centralne trafienie działa normalnie na wszystkich.

Po pierwsze:
Jest wyraźne rozgraniczenie w opisie tego co znajduje się "pod templatką" od tego jak działa "środek".
"The model" oznacza model jako taki - a nie odniesienie się do modelu jako podmiotu z poprzedniego zdania (czyli Infantry, WB i Swarmów).

Po drugie:
Jak podaje FAQ - templatka przyłożona do Sfinksa musi go dotykać. A to oznacza, że w najlepszym razie sięgniesz 3 szereg piechoty lub drugi szereg WB lub swarmów (niestety podstawki 40x40 są za małe aby być idealnie pod "centrum")
A jeśli podstawka jest większa - to wg. twojej interpretacji nie działa.

Po trzecie:
Wydaje mi się nielogiczny jeden fakt:
- trafiam centralnie konika - nic się nie dzieje (bo "za duży")
- trafiam centralnie minotaura - wchodzi jak w dym (bo jest wystarczająca "mały" :D)

Po czwarte:
Jeśli to nie działa na wszystkie modele - to po co na tym umieszczono S=9?
Jeśli najmocniejsze infantry lub WB ma T=5
Kto rozsądny zamieni 4 ataki woundujące w najgorszym wypadku na 4+ (w przeważnie na 2+ lub 3+) na jeden o takiej samej szansie trafienia który max. zada 3 woundy (w przeważającej większości max 2 woundy - bo tylko monstrous infantry ma W=3; reszta 2 lub mniej?

Po piąte:
Gdyby ta zdolność miała tak działać jak Thunderstomp - to napisali by tak jak w jego opisie - a nie rozdrabniali by się na opisywanie co "pod" a co "w środku".

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

"Other Troop Types undernath the template are too big to be crushed, and don't suffer any hits". Nie wiem z czym tu dyskutować ;)

p.s. na minotaura też thundercrush nie działa.

Inne pytanie:
Czy w jakikolwiek sposób można uleczyć bohaterów z Nehekary?
Skoro jest zapis:
"Unless specifically stated otherwise, spells and magic items that restore lost Wounds cannot heal characters or their mounts."
To wydaje mi się, że nie.

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Bastor, działa tylko na warbeasty, infantry i swarmy. Serio.

Nie da się niestety leczyc bohaterów za pomocą lore atribute nehekhary. :(
Obrazek

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

No to Bastor, stawiasz zimnego Lecha :D

Bastor
Chuck Norris
Posty: 451

Post autor: Bastor »

Momento:
Od kiedy Lore atributes jest spellem lub magic itemem?
Lore atributes nie może leczyć herosów TYLKO jeśli znajdują się w oddziale. Jeśli są alone - są zwykłym unitem.


A co do thundercrusha - wg. waszej interpretacji stworzono wultiwoundowe trafienie które działa sensowanie tylko na 1 woundowe modele. Bravo =D>
Nic tylko stosować to na swarmy które normalnie trafiam na 3+ i wounduje na 2+...
Lepiej zamienić to na zdolność, która może po finezyjnym trafieniu zadać 1 wounda.
W końcu wiem jak to stosować... :mrgreen:

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Warbeasty mogą być 2 woundowe (psy khorna, salamandry)
Piechota może być 2 woundowa (flamery, postacie)
Swarmy wszystkie są kilkuwoundowe.

Bastor
Chuck Norris
Posty: 451

Post autor: Bastor »

Waldi pisze:"Other Troop Types undernath the template are too big to be crushed, and don't suffer any hits". Nie wiem z czym tu dyskutować ;)

p.s. na minotaura też thundercrush nie działa.
A czy słówko "any" nie oznacza przypadkiem "każdy"? :wink:
A skoro infantry - to KAŻDY INFANTRY.
W "każdy infantry" zawiera się również "monstrous INFANTRY" :D

Bastor
Chuck Norris
Posty: 451

Post autor: Bastor »

Waldi - ale sam pomyśl...
Czy opłaca się walić templatką - rzucając 1d6 i ryzykując brak jakiegokolwiek trafienia tylko po to, żeby na 2+ zadać 1 wouda a na pozostałe pieski, flamery czy inne swarmy zmniejszyć sobie Str z 5 na 4?
Czy lepiej wziąć 4d6 i trafiać dokładnie tak samo tylko woundować z Str=5?

Ja oczywiście będę grał wg. oficjalnej, uściślonej interpretacji - ale wydaje mi się, że zaczynamy tworzyć jakieś "herezje"
"Undernath" - nie jest tym samym czym jest "under the template's central hole".

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

moim zdaniem dziurka mogła by działać na każdy typ potwora ale pozostałe elementy tej dyskusji to na pewno nie:

- lore atribute przy takim zapisie nie moze leczyć bohaterów nigdy ponieważ obojętnie czy w oddziale czy na piechotę to bohater nadal jest bohaterem.
dodatkowo do lore atributes działają zdolności oparte na czarach (np. jak z lighta dostaniezs dodatkowe k6 woundów to ward z mr ci przysługuje, a nie oddzielasz te hity twierdząc że nie jest to spell i że mr nie działa).

- po wczytaniu się w cytat:
"Any infantry, war beasts or swarm models..." uważam że chodzi tu jednak o rozumienie tego jako: Każdy z pośród: infatry, war beast or swarm.. a nie o RAWowe interpretowanie tego przy braku interpunkcji jako to że ANY odnosi się tylko do Infatry.

Moim zdaniem thundercrash jako często wykorzystywana i bardzo skuteczna zdolność powinna dostać linijkę w uściśleniach w celu wyeliminowania takich dyskusji jak tam podczas turniejów.
Ew. jednoznaczna wypowiedź 1-2 z LS też powinna załatwić sprawę.

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Bastor, czy Ty w ogóle przeczytałeś opis thundercrusha w podręczniku, czy tworzysz z pamięci? Po pierwsze jaka siła 4? Siła 3! Po drugie co to za interpretowanie zasad pod katem opłacalności? Myślisz, że ten kolo co to pisał się zastanawiał, co Bastor uzna za opłacalne? Ciesz się, że zostawił Ci furtkę w postaci zwykłych ataków. Jest napisane w opisie thundcrusha, że działa tylko na to co napisałem, w czym jeszcze jest problem, przecież stoi jak wół w podręczniku przy opisie zasad warświnksów. Jeśli nie wiesz jakie możesz osiągnąć korzyści z thundercrusha i siły pod środkiem templatki, to już tylko i wyłącznie Twój problem. W podręczniku do 8ed masz opisane troop types i zdecydowanie MI =/= I, gdyby tak było, szkielety miałby rank od 3 modeli i stompa. :]. Thundercrush nie działa na treekiny, kroxigory, rat ogry czy co tam byś jeszcze chciał.
I kolejna herezja z tym leczeniem bohaterów, weź sobie moze przeczytaj w całości fragment z 28 strony AB do TK Resurecting fallen warriors, w szczególności przedostatnie zdanie, to powinno Ci wyjaśnić tę kwestię. Jeśli nie wierzysz nam i podręcznikowi to idź na forum zasad i tam dalej pisz głupoty.
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Bastor pisze: Jeśli są alone - są zwykłym unitem.
true. I jest tez nadal characterem, ktorego nie da sie leczyc
A co do thundercrusha - wg. waszej interpretacji stworzono wultiwoundowe trafienie które działa sensowanie tylko na 1 woundowe modele. Bravo =D>
Nic tylko stosować to na swarmy które normalnie trafiam na 3+ i wounduje na 2+...
Lepiej zamienić to na zdolność, która może po finezyjnym trafieniu zadać 1 wounda.
W końcu wiem jak to stosować... :mrgreen:
brawo. Nagle wszystkich bohaterow zmniejszyles do jednej rany.
A czy słówko "any" nie oznacza przypadkiem "każdy"? :wink:
w any hits oznacza jakiekolwiek trtafienia.

I nie nie ma tu nic o monstrous infantry. Jest to osobny format i byloby to zaznaczone. Iwec monstous infantry nie moze oberwac od thundercrusha
"Undernath" - nie jest tym samym czym jest "under the template's central hole".
W zasadzie underneath jest szerszym okresleniem zawierajacym w sobie takze srodek tempatki, ktory co chyba oczywiste jest jej czescia.
A jak juz doszlismy do tego przy alowku any nic wiekszego pod ta templatka nie dostaje hitow


@white lion. Tak ten przecinek wszystko zmienia

Bastor
Chuck Norris
Posty: 451

Post autor: Bastor »

OK - przekonaliście mnie... :D
Nie mam racji. Thundercruch nie działa na nic innego poza wymienionymi. Bez wyjątku.
(znalazłem w WhiteDwarfie coś a'la uściślenie, że monstery i MI są za duże dla świnki...)

Ale nie przekonaliście mnie do tego, że nie da się leczyć herosów...

Nigdzie nie jest napisane, że nie da się leczyć herosów - jest tylko napisane, że aby to robić CZAREM lub MAGICZNYM PRZEDMIOTEM w jego opisie musi być wyraźnie napisane, że można to robić.
Tu pełna zgoda.

Ale na bank - Lore atributes nie jest spellem.
Jest efektem dodatkowym, który działa na konkretne cele.
Nie jest napisane "effects of spells" - bo wtedy definitywnie byłoby to jasne.

WhiteLion - to rozumiem, że użycie Lore atributes można zniszczyć lub rozproszyć scrollem?
Albo nawet jeśli zdispeluje spell - to lore atributes jako osobny "spell" mimo wszystko wchodzi?

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Ale jaja, to teraz nie można leczyć bohaterów TK? :lol2: :lol2: :lol2:
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

Bastor pisze:
WhiteLion - to rozumiem, że użycie Lore atributes można zniszczyć lub rozproszyć scrollem?
Albo nawet jeśli zdispeluje spell - to lore atributes jako osobny "spell" mimo wszystko wchodzi?
Oczywiście że można rozproszyć :) - jak rozproszysz czar to nie ma lore atribut.
Lora atribut to element samego czaru - jego dodatkowy efekt związany ze szkołą magii z jakiej pochodzi.

poza tym :
- jeśli nie można leczyć herosów to tak samo jak biegają samopas i tak samo jak są w oddziale - różnicy nie ma.

- jeśli można ich leczyć to również w obu przypadkach

imho.

Bastor
Chuck Norris
Posty: 451

Post autor: Bastor »

Chwila chwila...
Jeśli rozproszysz CZAR - to nie ma dodatkowego efektu.
Ale jeśli czar wejdzie - to z lore atributes działa dodatkowy efekt a nie spell
Przykład: rzucasz dodatkowy ruch z neherkary
Co jest efektem działania czaru? Ano dodatkowy ruch - oczywiście...

I co się teraz dzieje? Każdy unit, którego dotyczył efekt czaru podlega działaniu dodatkowego, bonusowego działania - czyli leczenia.
A skoro pisze, że ten efekt dotyczy wszystkich unitów khemryjskich - to również bohaterów.
Nie jest spell'em, nie jest przedmiotem - więc nie dotyczą go ograniczenia dotyczące właśnie spelli i przedmiotów.

Co w powyższym jest niezgodne z zasadami/zapisami?

Mówię szczerze - nie rozumiem i chcę się dowiedzieć.
Gdzie w swojej "niezmierzonej ignorancji" popełniam błąd w interpretacji? :wink:

ODPOWIEDZ