taktyki tomb kings w 8 edycji

Tomb Kings

Moderator: Shino

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rothand
Chuck Norris
Posty: 640
Lokalizacja: Poznań, Plewiska
Kontakt:

Re: taktyki tomb kings w 8 edycji

Post autor: Rothand »

Mysza_on pisze:Polecam wam połączenie sfinksa i sępy które są jego wzmocnieniem. Szybki skok i już maja możliwość rozwałki wszystkiego do średnich jednostek . Polecam . Mi sie sprawdziło walcząc z chaosem oraz imperium.
Mysza rozwiń proszę bo mnie zaciekawiłeś :)
Generalnie uważam ze cariony do niczego sie nie nadaja... gdyby TK mogli marszowac to by była użyteczna jednostka,
ale z ruchem 10 to sobie mogą latać w okół własnych dziobów.

Awatar użytkownika
Mysza_on
Mudżahedin
Posty: 336
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mysza_on »

Ja zazwyczaj robię w ten sposób iż czekam jedną turę aż zbliży się przeciwnik ( dla zachęty wylatuje na przód szkieletami i TG). W większości wszyscy lecą to siekać. Nasz sfinks i sepy po jednej turze mają możliwość wlecenią miedzy jednostki po ich ruchu. Sam sfinks jest w stanie pokonać podstawowe jednostki i fasty. Jednak szarża sfinksa i carrionów z boku lub od tyłu tworzy masakrę. Wiadomo nie kosi to potęgi naszego przeciwnika ale maszyny nie są w stanie sie oprzeć tym atakom. Łącznie jest to w sumie 11 lub 13 ataków z czego jeden z siłą 10. Sprawdziło mi sie to walcząc z imperium i chaosem. Z krasnalami dopiero za drugim razem tak zakatowałem górkę ( przyznam, że to połączenie nie nadaje się na defensywne armie no chyba ,że popełni błąd nasz przeciwnik ). W najbliższym czasie będę toczył walkę z imperium (znowu). Postaram sie stworzyć raport z fotkami to zobaczycie jak to wygląda.

Awatar użytkownika
Rothand
Chuck Norris
Posty: 640
Lokalizacja: Poznań, Plewiska
Kontakt:

Post autor: Rothand »

Bardzo ciężko jest zaszarżować carionami w 2 turze, warsphinxem z resztą też...
Skoro imperium i krasnale maja bardzo dobre (za dobre) maszyny to bez sensu i nawet
mało doświadczeni gracze nie dają się nabrać na takie coś skoro są nastawione na defens.
Najpierw ustrzelą Ci warsphinxa a carriony padną od kusz czy muszkietów.
TK mają bardzo ciężko jeśli chodzi o armie z "armatami" - Niby mamy stalkery ale jak przychodzi co do czego
to albo wykopują się w złym miejscu albo za późno, albo po prostu dostają na klatę z armat.
Niedawno właśnie zmasakrowało mnie imperium na 3ch moździerzach i 2 armatach...
Niesamowite jak tanie są maszyny w tej grze... i jak głupi jest system strzelania z nich.
W pierwszej turze casket miał 1 ranę, hierotytan i warsphinx dostali po kulce...
do 3 tury nie miałem już nic sensownego na stole resztę zmasakrowały moździerze....
Jeszcze brak marszu dobija gwóźdź do trumny.

Chętnie posłucham o taktykach i rozpiskach na armie silnie defensywne.
Może jeśli któryś z graczy był na turnieju - też chętnie usłyszę jak było :)


No kurczę! Nikt?!

Awatar użytkownika
Giacomo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 104

Post autor: Giacomo »

Co sądzicie o TK magic Lore? Osobiście ja zwykle wystawiem 2 dużych liszów (nehekara i light) i cały czas gram na świetle, a szkoda żeby marnowało się te 210p Nie używam naszej domeny bo wydaje mi się za słaba (przydatny tylko ward 5+ i KB na gwardii), ale może po prostu się nie znam :cry: . A skullstorm jast dla mnie kompletnym dnem. Może mi ktoś poradzić jak używać poszczególne czary albo pokazać jakieś ciekawe kombosy, gdyż ja na razie w tym nic nie widzę.
Z góry dziękuję za odpowiedź. :-)
Giacomo

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Z TK lore przede wszystkim używaj przezajebistej 4ki :D. Przecież ten czar jest absolutnie obłędny, praktycznie wykluczasz jeden klocek przeciwnika, doczołga się znacznie później niż reszta, jeśli czar będzie wchodził :D. Skullstorm jest dobry na white lionów, ale chyba inaczej jeszcze mi się go nie udało zastosować. A jak dojdzie do combatu, to przy naszej ilości kostek można sobie pozwolić na spam czarów z dwóch kości, takie czary jak ward i dodatkowy atak (na coś twardego i wspomniany kb) mają swoje miejsce, tym bardziej, że nas leczą ;). Ja używam obu lorów i jestem zadowolony.

Awatar użytkownika
Giacomo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 104

Post autor: Giacomo »

Wielkie dzięki za szybką odpowiedź :D .
Po prostu wystraszyły mnie bardzo wysokie poziomy rzucenia czaru (np. 5 z TK robi to samo co soulblight ze śmierci, a ma o 2 punkty wyższy poziom) Wygląda to tak, jakby twórcy założyli istnienie hierotytana w kożdej rozpisce i podnieśli o 2 poziom każdego czaru.
Skullstorm duży czy mały? IMO jedyny sens jego użycia to przy hierofancie na flance wojsk przeciwnika co jest praktycznie niewykonalne.
P.S. Używacie sygnarurki TK tylko do leczenia, czy próbujecie za jej pomocą zrobić ofensywne TK?

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Ale większość bufujących czarów wchodzi na ok. 9, więc z dwóch kości można sobie pozwolić na odrobinę ryzyka, 5 jest do rzucenia. Nie jest tak tragicznie z tym castingiem ;). Skullstorma jak rzucam to małego, duży jest nie do rzucenia :P., jak już wspomniałem, działa fajnie na white lionów, nawet od frontu- zakrywa 15, z 8 do piachu. Ale w sumie rzadko kiedy będziesz miał go okazję rzucać. Co do sygnaturki, to rzadko kiedy ją rzucam, raczej faktycznie po to, by się uleczyć. Chociaż i zdarzało mi się popychać oddziały z brionną, jak trzeba było szybko podejść. Zdarza się to rzadko, bo jak już się okazuje, że to TK muszą się ruszyć do wroga, a nie odwrotnie, to trochę kaszana.

Awatar użytkownika
Giacomo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 104

Post autor: Giacomo »

Większość czrów na 9+ z 2 kości wchodzi bez problem (7 z kości + 4 z maga = 11 2 punkty w zapasie) dodatkowe k3 z hierotytana. Problemy są przy dużych wersjach na 18+

A włanie jak już o hierotytanie mowa. Używacie go? Jak się wam sprawdza? Mi pasuje doskonale. K3 do każdego czaru naprawdę pomaga ( przeciwnik musi użyć 1 kostkę więcej aby miec pewność, że czar nie wejdzie), szczegónie ja się spamuje z kilku magów. Chciałbym to wiedziec zanim kupię sobie model, bo n razie gram tylko z wochem i VC, wię moje wrażenie może być błędne.

Co sądzicie też o Sfinksach (war i necro) araz gigancie. Na raazie używałem tylko warsfinksa i sprawdzał się bardzo słabo, gwardia wypadła dużo lepiej. Proszę o wasze opinie.
Giacomo. :D

P.S. Na ostatnim turniaju grałem z imperium. Jak rozwalić czołg?

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

P.S. Na ostatnim turniaju grałem z imperium. Jak rozwalić czołg?
Dobrą odpowiedzią na czołg zdaje się być cascet. Tym bardziej, że czołgowi wystarczy wbić 2 lub 3 rany i już jest zwarzywiony. Można też spróbować łapać czołg na sfinksy, one całkiem nieźle stoją w takim combacie.

Awatar użytkownika
Rothand
Chuck Norris
Posty: 640
Lokalizacja: Poznań, Plewiska
Kontakt:

Post autor: Rothand »

Giacomo pisze:Większość czrów na 9+ z 2 kości wchodzi bez problem (7 z kości + 4 z maga = 11 2 punkty w zapasie) dodatkowe k3 z hierotytana. Problemy są przy dużych wersjach na 18+

A włanie jak już o hierotytanie mowa. Używacie go? Jak się wam sprawdza? Mi pasuje doskonale. K3 do każdego czaru naprawdę pomaga ( przeciwnik musi użyć 1 kostkę więcej aby miec pewność, że czar nie wejdzie), szczegónie ja się spamuje z kilku magów. Chciałbym to wiedziec zanim kupię sobie model, bo n razie gram tylko z wochem i VC, wię moje wrażenie może być błędne.

Co sądzicie też o Sfinksach (war i necro) araz gigancie. Na raazie używałem tylko warsfinksa i sprawdzał się bardzo słabo, gwardia wypadła dużo lepiej. Proszę o wasze opinie.
Giacomo. :D
Magia u TK polega raczej na jak największej ilości czarów... silniejsze wersje rzadko kiedy się przydają i są też niebezpieczne...
Miscast kopie nam całą turę (i żeby tylko to) ...w kulminacyjnym momencie może wszystko zepsuć.
I tu przechodzimy do hierotytana który jest cudowny :) zawsze możemy nim pomóc w walce ale największym jego plusem jest bonus
do czarowania... Praktycznie wszystkie podstawopwe czary wchodzą na 2ch kościach i dużym liczu :)
Dla mnie rewelacja. Ma też 2 boundspelle które niekiedy bardzo się przydają na jakieś zagubione monstery lub inne ustrojstwa nie z tego świata.
Co osobiście sądzę o pozostałych potworach:
Gigant - mało przydatny
Necrosphinx - przerost formy nad treścią (a właściwie treści nad formą niestety)
Warsphinx - bardzo fajny zwłaszcza z zionięciem :)

Awatar użytkownika
Giacomo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 104

Post autor: Giacomo »

Naviedzony pisze:
P.S. Na ostatnim turniaju grałem z imperium. Jak rozwalić czołg?
Dobrą odpowiedzią na czołg zdaje się być cascet. Tym bardziej, że czołgowi wystarczy wbić 2 lub 3 rany i już jest zwarzywiony. Można też spróbować łapać czołg na sfinksy, one całkiem nieźle stoją w takim combacie.
Czy czołg nie jest przypadkiem odporny na wszystkie czary, które nie zawierają współczynnika siła?
Co do sfinksów, czołg będzie zadawał po jednej średnio ranie na turę, którą się będzie wskrzeszło, wiec sfinks może sobie tak stać w nieskończonośc, dopóki coś nie właduje się na flankę.
Myślałem nad nekrosfinksem, który dopakowany z curse blade-a (1 z TK Lore) mógłby wypłaci czołgu HKB. Ewentualnie spam katapult i liczymy na szczęście. :(

Co do warsfinksa nie jestem się w stanie wybowiedziec, bo gram tylko z WoCH (miliard ataków) i Vc (poisony na ghulach), więc sfinks spadał bardzo szybko.
Sfinksa posyłacie samogo jako 2 - 3 turowy bloker, czy taż na flankę jak wsparcie piechoty?

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2937
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Czy czołg nie jest przypadkiem odporny na wszystkie czary, które nie zawierają współczynnika siła?
Pozostałość myślenia z poprzedniej edycji, przynajmniej od roku nieaktualne :P .
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

ST jest odporny na LoD (test LD)
Obrazek

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Dokładnie, zdaje test z automatu.

Co do sfinksa, to stosuję go jako blokera, który prawdopodobnie wygniecie ten oddział- z wochowcami też sobie radzi bezproblemu, jeśli to nie są choseni. Leczymy go ranę co turę, jak siądzie ward to w ogóle pięknie. Z reguły sfinksa bolą ataki dystansowe, jeśli na full hp doczłapie już do tego klocka, to potrafi go pozamiatać solo.

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

eliah91 pisze:ST jest odporny na LoD (test LD)
Nie.
Dokładnie, zdaje test z automatu.
Nie.
Rulebook str. 10 pisze:A model will sometimes be called upon to take a characteristic test. Such a test could be applied against any charasteristic the model has, save Leadership.
Test LD to NIE JEST test statystyki, co oznacza, że nie jest tak, że czołg zdaje go z automatu. Musi normalnie rzucać na LD:10.

Awatar użytkownika
Dulltran
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 112

Post autor: Dulltran »

Naviedzony pisze:
eliah91 pisze:ST jest odporny na LoD (test LD)
Nie.
Dokładnie, zdaje test z automatu.
Nie.
Rulebook str. 10 pisze:A model will sometimes be called upon to take a characteristic test. Such a test could be applied against any charasteristic the model has, save Leadership.
Test LD to NIE JEST test statystyki, co oznacza, że nie jest tak, że czołg zdaje go z automatu. Musi normalnie rzucać na LD:10.
+1
Obrazek

Awatar użytkownika
Giacomo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 104

Post autor: Giacomo »

Sprawdzałęm erratę do imperium i nie zauważyłem zmian dotyczący czołgu.
Dawno nie byłem na turnieju, więc nic nie wiem o bierzącej sytuacji. Dlatego proszę o jednoznaczne stwierdzenie:
Czy na czołg działają czary i jakie? (wszystkie, czy tylko z siłą?). Mogłby też ktoś wysłać mi linka do najnowszych errat? Byłem na faberze, ale tam są dopiero z 2009r.

Mam też inne pytanie. Czy grał ktoś na domenie Śmierci i jak współgra ona z TK i nehekarą? Ja gram zwykle na świetle. Wydaje mi się ono lepsze od śmierci, gdyż zapewnia czary ofensywne dalekiego zasięgu (sygnaturka, banishment, net of aymok), których brakuje w nehekarze ( jedynie mamy nieszczęsnego skullstorma). Może się mylę, i death jest nieodkrytym skarbem, dlatego proszę bardziej doświadczonych graczy o opinię. [-o<
Giacomo :D

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Naviedzony pisze:
Test LD to NIE JEST test statystyki, co oznacza, że nie jest tak, że czołg zdaje go z automatu. Musi normalnie rzucać na LD:10.
Hmm, ktoś potwierdzi? Nie wiedziałem o tym, jak się dowiem czegoś nowego to super, ale byłem pewny do tej pory, że testy lidery też automatycznie zdaje.

Giacomo- nie grałem nigdy na deathie, już w teoryhammerze odpadła- nie mój styl gry, brak możliwości zboostowania klocków, zasięgi tak małe, że zaczniemy czarować, jak przeciwnik będzie o krok od rozdeptania nas. Nie widziałem jeszcze sensownej rozpy TK na domenie śmierci.

Awatar użytkownika
Dulltran
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 112

Post autor: Dulltran »

@Giacomo
Najnowsze erraty są naturalnie na stronie GW:
http://www.games-workshop.com/gws/conte ... ue&start=2
Jeśli chodzi o czołg vs. magia to nieaktualny jest cały zapisek odnośnie niewrażliwości steam tanka na magię z wyjątkiem spellów z określoną siłą - obecnie działają na niego wszystkie zaklęcia.

@Domino
Jak dla mnie potwierdzeniem słów Naviedzonego jest cytat który przytoczył z rulebooka :wink: Rulebook rozróżnia characteristic test i leadership test jako 2 różne testy, podlegające innym zasadom.
Obrazek

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

Wystarczy, że potwierdza to Rulebook. ;) W dodatku tak zasędziował Kudłaty na masterze w Poznaniu.

ODPOWIEDZ