Dyskusja o balancing patchu

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Dyskusja o balancing patchu

Post autor: Barbarossa »

http://strony.aster.pl/barbaros/balancing_patch.pdf

Zapraszam do dyskusji dotyczącej Balancing Patcha i Systemu Restricted opublikowanych przez Listę Sędziowską. Chciałbym, żebyście przeczytali przed wypowiadaniem się kilka uwag LS... dzięki temu rozmowa w tym temacie będzie dużo bardziej konstruktywna.

Balancing Patch jest systemem ewoluującym. ALE nie oznacza to, że jesteśmy gotowi na wprowadzenie rozległych lub nieuzasadnionych zmian. To ważne:

Nie będzie rozległych zmian... a więc wszelkie sugestie co do tego, by zmienić zasady np. włóczni, magii, koszty punktowe, wprowadzić po 20 zmian w army bookach itp. są w tym temacie nie na miejscu... osoby zainteresowane radykalnie zmodyfikowanym battlem zachęcam do wypróbowania bardzo dobrego systemu Armies of Arcana (można grać figurkami od WFB), my się tym nie będziemy zajmować i tego rodzaju sugestie w tym temacie są nie na miejscu.

Nie będzie nieuzasadnionych zmian... nie interesuje nas, że czyimś zdaniem Dwarfy są przegięte, zaś Bretonnii potrzebne jest dopakowanie. Patrzymy na wyniki turniejów: zależy nam, żeby Top10 (w szczególności na masterach) było nieco bardziej zróżnicowane, niż teraz. Więc jeśli chcecie, żebyśmy ingerowali w zasady jakiejkolwiek armii... odwołujcie się do średnich wyników armii na turniejach (w szczególności klasy master), bo tylko tego rodzaju argumenty są w stanie na cokolwiek wpłynąć. M.in. dlatego w wypadku wszystkich najnowszych armii będziemy czekać, aż pojawią się realne podstawy do oceny ich siły, a nie wprowadzać zmiany na ślepo, bo...coś nowego wydaje się przegięte. Z wyprzedzeniem w nowych armiach wymuszamy tylko zróżnicowanie opcji rare.

Lista Sędziowska będzie reagować, jeśli powtórzy się sytuacja z ostatnich kilku miesięcy, kiedy turnieje zostały totalnie zdominowane przez dwie armie. Naszym celem jest, aby TOP 10 na turniejach było bardziej zróżnicowane, niż obecnie. Naszym celem NIE JEST stworzenie idealnej równowagi (bo jest to po prostu zadanie niemożliwe) ale jedynie przywrócenie jako-takiego poziomu równowagi (to, co mieliśmy w 6 ed). Każda armia ma prawo do swoich przegięć... zarówno Bretka, i WE, i DE, Imperium, Demony, Wampiry i wszystkie inne armie też. Wiadomo, że będą armie nieco silniejsze i nieco słabsze. Chodzi wyłącznie o to, żeby jedna/dwie z tych armii nie dominowało w sposób skrajny.

2 ważne uwagi:

1) Argumenty ad personam, tj. wyzywanie nas od idiotów, sugerowanie, że kierujemy się własnym interesem / że to spisek graczy armii X, będą ignorowane, ich autorzy również. Jesteśmy kolegami, a tych zmian nie forsujemy dla zabawy ani dla własnej korzyści, ale dlatego, żeby jeżdżenia na turnieje armiami innymi niż kilka nowo wydanych miało sens. Dyskutujcie z nami jak z kolegami, a nie jak ze spiskiem masonów i cyklistów, to więcej osiągniecie.

2) Właściciele przegiętych armii (tu mam na myśli osoby takie jak np. Bogins)... wiem, że wielu z Was będzie robiło wszystko, żeby ten projekt pogrzebać, zdyskredytować i zdusić w zarodku. Wymyślicie zapewne 1000 argumentów uzasadniających, dlaczego ten balancing patch to najgorszy pomysł w historii gier strategicznych. Trochę nad tym boleję, ale skoro musicie... zachowajcie przynajmniej odrobinę przyzwoitości i utrzymajcie rozmowę na poziomie merytorycznym. A zanim zaczniecie krytykować... zauważcie, że większość nadchodzących turniejów przycina Wasze armie, bo ludzie po prostu nie chcą z tym grać. Macie więc do wyboru albo sytuację, gdzie na każdym turnieju będą inne restrykcje, raz słabsze, raz mocniejsze, dotyczące różnych zasad i figurek... albo też w miarę jednolity Balancing Patch, który zmniejsza ryzyko, że figurki kupione na jeden turniej będą niewystawialne na następnym.

Dzięki za uwagę :)
Ostatnio zmieniony 14 lis 2008, o 21:03 przez Barbarossa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5389
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Barbarossa pisze: albo też w miarę jednolity Balancing Patch, który zmniejsza ryzyko, że figurki kupione na jeden turniej będą niewystawialne na następnym.
i o to akurat mi najbardziej chodzi, czekam na balancing patcha i licze ze Wam pogratuluje a nie Was objade ;)

pzdr !!

Janiszek
Masakrator
Posty: 2035

Post autor: Janiszek »

EDIT : Po przeczytaniu BP uważam , że wykonaliście kawał dobrej roboty. Gratuluje :D
Ostatnio zmieniony 14 lis 2008, o 21:14 przez Janiszek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Był wklejony na forum "kwestia zasad" :wink: Ale dodałem linka i tu.

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

Brawo dla tego pana z pierwszego posta.

Ze tak to powiem co by to nie było pokocham jak swoje :lol2:
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

Awatar użytkownika
Capek
Chuck Norris
Posty: 388
Lokalizacja: Świebodzin/Gorzów

Post autor: Capek »

super jest :) sam gram VC i uwazam ze ten BP jest bardzo dobry :) gratulacje Panowie!

Awatar użytkownika
Kielon
Masakrator
Posty: 2487
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kielon »

Ta, jak by teraz tylko jakaś osoba obeznana z Builderem mogła to wszystko wklepać, żeby łatwiej było się z tym obchodzić, to byłbym mega wdzięczny. :)

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

pierwsze wrażenie ... cholernie dobry ten patch wraz z zasadami restricted powoduje, że robi się ciekawiej na turniejach; dobrze, że zajęliście się tymi biednymi najemnikami, można coś nimi ugrać dzięki temu 8) choć jak zawsze turnieje to zweryfikują (widać sporo pracy w to włożyliście).

Nehan
Masakrator
Posty: 2299

Post autor: Nehan »

Patch jest świetny - ogranicza najgorsze rzeczy, a jednocześnie daje boosta bestiom, ogrom i DoW (genialna zasada spoils of war - brawo!).

Awatar użytkownika
Artein
Masakrator
Posty: 2285

Post autor: Artein »

a mi się nie podoba, wrzucę sobie 3 unity Witchek i nie mam rarów....
wrzucę sobie 2 bolce do rarów i nie mogę dać nawet dwóch unitów witchek....
i gdzie tu klimat?

tzn. pierwsza część jest dobra, druga natomiast tnie zarówno PG (to jest plus) jak i klimat (to jest minus)

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9564
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Mógłby ktoś wkleić? Bo mi sie nie otrwiera :(

Awatar użytkownika
Capek
Chuck Norris
Posty: 388
Lokalizacja: Świebodzin/Gorzów

Post autor: Capek »

mam pytanko co do Vanhella :) skoro nie jest necromancy juz to czy nekrus moze go nadal brac jako 3 czar nekromancki? czy nie?

Nehan
Masakrator
Posty: 2299

Post autor: Nehan »

nie masz acrobata?
jak masz, ale się nie otwiera - zapisz na dysku i tam otwórz - przeglądarki czasem strajkują z pdfami

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5389
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

1. IMO patch bedzie dzialal tylko i wylacznie w polaczeniu z restricted, keeper + 2x herald tzeentcha + 3x horrory + 4x psy + flamery + fiend to nadal bardzo bardzo mocna armia...
2. Ogry sa przegiete :P
3. Czy Mark of Tzeentch na sorcererach liczy sie do limitu kosci? tj kazdy mark zabiera kosc?
4. Moim zdaniem 12 DD to za duzo, 10 byloby ok

a tak pozatym to gratuluje, jest OK, mam nadzieje ze to wejdzie w zycie jak limited :)


pzdr

Awatar użytkownika
szczurek
Niszczyciel Światów
Posty: 4212
Lokalizacja: W-wa

Post autor: szczurek »

Szkoda trochę tych rarów :wink: 2 klopy + 2 skorpy to nie jest jakieś mega przegięcie :wink: Z drugiej strony tnie to wszystkie armie więc 1 klopa czy 1 skorp styknie ... chyba :)
Malowanie figurek ---> szczurek1903@wp.pl
Coolminiornot ---> LINK

Bartys
Kradziej
Posty: 967
Lokalizacja: KULT

Post autor: Bartys »

bardzo mi się podoba. Chłopaki może przedwcześnie bo to należałoby zrobić po kilku turniejach zagranych na te zasady ale gratuluję.

ps: jak dorwe dastora to ustalimy dokladnie, ale najprawdopodbniej nasz następny tur będzie drużynówką/singlem na duże pts w formacie restricted z patchem.

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

Szczere gratulacje. Naprawde uważam, że odwaliliście kawał dobrej roboty. Jestem ciekawy pierwszych turniei restricted z patchem.
Wydaje mi się, że nikt nie może sie czuć pokrzywdzony ;)
Tylko ograniczenie na magie to w wiekszosci wypadków żadne organiczenie.
Ostatnio zmieniony 14 lis 2008, o 21:54 przez DolmiR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Capek pisze:mam pytanko co do Vanhella :) skoro nie jest necromancy juz to czy nekrus moze go nadal brac jako 3 czar nekromancki? czy nie?
Trafnie wyłapane - wszędzie szukałem dziur i nieścisłości, tylko nie w swojej armii. Zmienię to, intencją jest tylko brak recasta, a nie splewianie przegiętych nekrosów :D

@ Thurion - zgadzam się, ze sam BP to za mało, żeby ograniczyć armie magujące - w szczególności demony magujące. Dlatego jest to przewidziane jako dual pack na bitwy 2000-2999. Ale są rozdzielone, bo chodzi o to, żeby sam restricted był opcjonalnym/edytowalnym modułem na bitwy o innych niż 2000-2999 wymiarach. Np. organizując parówkę 1300 wziąłbym Balancing patch i limity 12 PD, ale wywalił/zmienił zasady special/rare/core slotów, a robiąc singla na 800 zostawiłbym sam balancing patch, bez restricted.

Mark tzeentcha to wykupywalny upgrejd sorcerera... coś jak bloodline czy znaczki w lizzie.

Co do limitu PD - to kwestia demokracji. Nikt nie broni orgom (a nawet zachęcamy) wpisywać "Turniej na zasady balancing patch + restricted z tą różnicą, że limit wynosi X kości".

12 PD to IMO rozsądne ścięcie, ale tu właśnie wchodzi to "IMO" - dla wielu osób będzie to 9 czy 10.
Ostatnio zmieniony 14 lis 2008, o 21:56 przez Barbarossa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Balancing patch bardzo mi sie podoba :)..

Restricted tez wyglada na dobry system, ale potrzebuje ogrania na turniejach, zeby zobaczyc na ile i jak zmienia moc poszczegolnych armii w grze.

Jedyne zastrzeznie jakie moge miec to ograniczenie speciali u HE. O wiele bardziej uderza w HE niz w inne armie. Moze troche wiazac ręce graczom elfickim, ale jest to jak najbardziej do przełknięcia :)

pozdrawiam i gratuluje udanego projektu
Obrazek

Awatar użytkownika
SoCiu
Wodzirej
Posty: 735
Lokalizacja: Rebelia - Łomianki

Post autor: SoCiu »

Wszystko i tak wyjdzie w praniu, ale na pierwszy rzut oka wygląda bardzo sympatycznie.Jeżeli już bym musiał się do czegoś przyczepić to bym tylko wspomniał że zapomnieliście obciąć taki mało gięty przedmiocik zwany Pendant of Khaeleth ...

ODPOWIEDZ