Dyskusja o balancing patchu

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Re: Dyskusja o balancing patchu

Post autor: Jankiel »

Kuba przeciez to byla reakcja jednego kontrowersyjnego w swoich pogladach gracza
Sam wiesz, jaka była reakcja na orkowe przedmioty. I to dosyć powszechna.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Tym bardziej warto zastanowić się nad zmianami, lecz nie umieścić je w BP od razu. Barbarossa dał nam propozycję, lecz najwyraźniej oprócz graczy WoChu pozostała ona bez echa.

BP jest powszechnie uznawany na turniejach w Polsce. Dlatego też modyfikacja innych AB( jak by nie było, bubli jest trochę, lecz nie aż tak dużo) mogła by być umieszczona bądź w tzw."Testowej" części BP, abzolutnie nieoblagatoryjnej, lub też w oddzielnym pliczku "Test Patch?".
Wystarczy tylko, środowisko graczy zebrało po 1-2 zmian( nie więcej) od każdej armii z bublami, ustaliło wspólnie treść Test Patcha. Zostałby on opublikowany i ......super. Można testować, nie trzeba stosować. Wygląda lepiej niż jęki na forum, jest składniejsze i bardziej wyważone.

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2937
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Wystarczy tylko, środowisko graczy zebrało po 1-2 zmian( nie więcej) od każdej armii z bublami, ustaliło wspólnie treść Test Patcha. Zostałby on opublikowany i ......super. Można testować, nie trzeba stosować. Wygląda lepiej niż jęki na forum, jest składniejsze i bardziej wyważone.
1-2 zmiany mogą nie wystarczyć, ale idea zacna 8) .
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

1-2 Zmiany to nie rewolucja. Lecz, w mojej opinii, wystarczy.

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2937
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Zależy jeszcze jakie to by zmiany były. +1 atak dla całej armi to też jedna zmiana, a ile by zmieniała :wink: :lol: , nie ?

Osobiście bym wolał 3-4 dość głebokie, od 1-2 radykalnych ( bo jak znam życie te radykalne zmiany wcale by takie gigantyczne nie były :mrgreen: ), ale ważne tak naprawdę jest to, ze coś się ruszyło. Propozycję barbarossy w pełni popieram 8) .
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Mówiłem o naprawianiu bubli, nie przeginaniu :wink:

Dziwię się, iż tylko na forum WoCh ktoś zainteresował się tym projektem. Czyżby inne armie były idealne?
Osobiście bym wolał 3-4 dość głebokie, od 1-2 radykalnych ( bo jak znam życie te radykalne zmiany wcale by takie gigantyczne nie były :mrgreen: )
Niekoniecznie dobrze kombinujesz. Wystarczy naprawić buble, by te armie działały. Bubli nie jest wiele.

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2937
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Moze i źle. Zresztą, mniej ważna ilosć, bardziej to jak się przełożą na grę 8) .
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Najpierw trzeba porozmawiać wewnątrz klubu.
Potem pogadać ze znajomymi grającymi daną armią.
Następnie Forum i konkretne pomysły i nie przedstawiamy ich tutaj a na forum swoim [ WE, WoCH, Dwarfy itp. ]
Kolejny krok to wystosowanie gracza do kontaktu z Balansującym.
Przedstawienie zmian, wybranie ich i uzasadnienie oraz omówienie z Balansującym.

Tak więc zacznijmy od pkt pierwszego ;]
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

No dobra, ale wszystko chyba nie teraz, tylko jakies pol roku po wyjsciu nowej edcji? Jak juz bedzie wiadomo, co nie gra.

Bo chyba nikt na serio nie zamierza sie użerać z robieniem zmian, ktore beda obowiazywac przez 3 miesiące?
Obrazek

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2937
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

ktore beda obowiazywac przez 3 miesiące?
A czemu tylko 3 :mrgreen: ? Jak staną się po nowym RB niepotrzebne to sie je wywali, a jak ich potrzeba pozostanie, to przynajmniej nie trzeba będzie od nowa zaczynać hecy z tym jakie mają być i czy wogóle :P .
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

No dobra, ale wszystko chyba nie teraz, tylko jakies pol roku po wyjsciu nowej edcji? Jak juz bedzie wiadomo, co nie gra.

Bo chyba nikt na serio nie zamierza sie użerać z robieniem zmian, ktore beda obowiazywac przez 3 miesiące?
Równie dobrze można było poczekać ze zmianami w OnG i Ok, wszak to tylko 5 miesięcy.
Znowu. Buble nie wynikają z mechaniki whfb, lecz błędów w AB. Nowa edycja raczej tutaj nic nie zmieni.
A jeśli tak, to najwyżej dany postulat zniknie z listy.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Ja bym sie chetnie zaangazowal w prace nad korektą AB, ale swiadomosc, ze ta praca straci aktualnosc (i sens) w bardzo krotkiej perspektywie czasu działa na mnie absolutnie domotywująco.
Nowa mechanika gry moze (i pewnie to zrobi) zmienić znaczenie i wartosc bojowa kazdego oddziału w tej grze. Cos co bylo plewne nagle moze byc super. Impakt na biezace zasady jest kompletnie nieprzewidywalny. Dlatego zmiany podrecznikow w tym momencie sa bezsensowane, ale jesli komus sie chce, to oczywiscie prosze bardzo. Wprawdzie zanim skonczycie te zmiany ustalac, to juz beda do wyrzucenia, ale przynajmniej przetestujecie model wspolpracy. :)

Ja sie wlacze do zabawy pod koniec roku, jak juz sie troche ogramy z nowa edycja.
Obrazek

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Blesiu a ile to musimy "ograć" się z edycją żeby wiedzieć co jest a co nie jest wygięte?
Dostajesz booka, przeglądasz, znajdujesz najciekawsze rzeczy w... powiedzmy pół godziny czytania i wiesz jak to się je...
Tak jest z każdym nowym AB i raczej się nie zmieni w stosunku do RB...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

bigpasiak pisze: Tak jest z każdym nowym AB i raczej się nie zmieni w stosunku do RB...
pamietasz zmiane poweru u driadi alterow zaraz po wyjsciu 7 ed?

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Shino pisze:pamietasz zmiane poweru u driadi alterow zaraz po wyjsciu 7 ed?
A czy przez to stały się mniej grywalne?
Inne unity z booka dostały coś dzięki temu?

Faktycznie.
Brak kindredów u BSB, brak możliwości wzięcia g. weapona u BSB, brak s4 na całej armii na krótkim [ analogicznie do AP w DE ], brak możliwości brania każdej broni a nie tylko wardancer weapon przez wardancer noble/highborn, brak możliwości wybrania innej niż l.armour i innej broni niż spear przez wild rider noble/highborn, brak h.armour dla nobla/highborna, brak możliwości brania fasta bez łuków przy obniżonym koszcie pkt podobnie do DR, brak 2 orłów na slot [ co by wychodziło podobnie do HE ] i jeszcze parę smaczków z AB na bank zmieni nowa edycja i sprawi że to będzie grywalne.
Kloce piechoty dostaną boosta w 8ed.?
Zajebiście, czyli WE znowu dostają po dupie bo chyba kloców piechoty nie mamy wystawialnych...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Akurat brak proksimity zrobił alterów mniej grywalnych
(choć i tak gram na dużym i małym – ale jestem w mniejszości)

no i nie byłbym tak pewien czy 8 edycja wszystko wyprostuje - ludzie którzy robią zasady zmądrzeją? wątpie...

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Laik pisze: no i nie byłbym tak pewien czy 8 edycja wszystko wyprostuje - ludzie którzy robią zasady zmądrzeją? wątpie...
Nikt nie mowi, ze nowa edycja wszystko wyprostuje. W ogole nie wiadomo, co zmieni nowa edycja, wiec nie wiadomo takze, czy ewentualnie wprowadzone zmiany beda mialy wplyw pozytywny czy negatywny, albo czy w ogole beda mialy jakikolwiek wplyw.
Moze sie okazac, ze herosi maja znaczenie marginalne i nie warto im dawac zadnych itemow, great weapony sa do bani, sila 3 jest lepsza od sily4, orlow mozna wystawiac dowolna liczbe, byle nie nie przekroczyc 25% wartosci armii, a w ogole to znika formacja skirmisza i wszyscy pomykaja w klockach. We tez. Nagle zajebiste okaza sie treekiny i warhawki a lucznicy, tancerze i wildzi powędrują sie kurzyć na polki.
Niemozliwe? Kto wie....
Obrazek

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Blesiu a ile to musimy "ograć" się z edycją żeby wiedzieć co jest a co nie jest wygięte?
A ile było podchodów do VC i DE, zanim się okazało, co jest najmocniejsze?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

bless pisze:...
...
jaaaasne a demony będą dla klimaciarzy...
Jankiel pisze:A ile było podchodów do VC i DE, zanim się okazało, co jest najmocniejsze?

Nie wiem jak inni ale ja po przejrzeniu AB widziałem to samo co teraz, czyli najciekawsze kombinacje i pewnie gdyby nie BP to nawet by nie było szukania innych opcji więc to trochę nie do końca tak jak piszesz...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

bigpasiak pisze:
jaaaasne a demony będą dla klimaciarzy....
Nie wiem, moze beda. Moze wiesz cos wiecej o nowej edycji niz inni, ktorym dane jest tylko kilka nieskladnych plotek, z ktorych poki co wylania sie zupelnie nowy system bitewny. Znaczaco inny od obecnego WFB7ed.

Nie zabraniam Ci przeciez robic erraty. Pisalem to juz. Wolna wola.
Ja jednak, choc jestem wielkim zwolenikiem naprawiania bledow GW, nie widze w tym teraz wiekszego sensu. Ile trwało zebranie i zaopiniowanie zmian dla orków? No, tak z pół roku chyba...

Ale dzialaj, dzialaj! :)
Obrazek

ODPOWIEDZ