Vampiry a Balancing Patch & Restricted

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Madimiel
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: Opole

Post autor: Madimiel »

Mylicie pewne zeczy albo nie rozumiecie co Aro pisze... Aro wcale nie jest przeciwny BP tak jak ja Wrecz przeciwnie obydwoje uwazamy ze BP jest bardzo dobrym pomysle ale ... Restr jest zdupy panowie wymyslcie sobie swoj wlasny system a ludziom pozwolcie grac w Warhammera bo to powoli robicie w grze fantasy gdzie magia robi klimat gdzie magia jest podstawa swiata w ktorym gramy obcinacia sie ja tak ze bezsensem bedzie granie magami...

Co od zadawania ran to tu wszyscy macie racje i Arbal twierdzac ze ta armia polega na outnamberingu i Aro twierdzac ze na ranach to poprostu zalezy od stylu gry niektozy preferuja defensywna gre wampirami oparta na nekromancji wtedy gramy na outnamberingu Ale ci co grali kiedys na Blood Dragonach preferuja armie ofensywne ktore musza te rany zadawac...
Gelo pisze:Pytasz się po co to ograniczenie, a po co tamto? Po to żebyś nie wygrywał bezsensowanie, bez myślenia, tylko żebyś mógł wygrywać z głową.
To zacznijcie myslec a nie jeczec ze cos jest przegiete To ze nie umiecie sobie z czyms poradzic to nie znaczy ze jest to przegiete!Wystarczy zaczac myslec a nie grac samograjami ktore polegaja pchaniem wszystkich oddzialow do przodu
Wampiry maja wystarczajaca liczbe minusow by mozna soby bylo z nimi poradzic ostatnio to udowodnilem w opolu masakrujac nowe overpower Vampiry Dwarfami w 3 tury!!!
Furion pisze:Helm of Commandment powinien zjadać rare - bo to bardziej boli.

W fell batach nie powinno sie grzebać - grzebanie w ożywieniu jest wystarczające.

Na Van Hell powinno być pozwolenie do jednokrotnego recastu, czyli w sumie 2 na ture. Helish vigour traktowany jako osobny czar.

Wraithy powinny zjadac slot hero - bo to trafne ograniczenie jest. Roznica miedzy 5 a 10 wraithow jest marginalna, wiec nie wiem po co te ograniczenie ilosciowe.

A poza tym, to zmienianie zasad gry jest z dupy, i to ostro.

pozdrawiam
Furion

ps. nowe vc nie sa przegiete. dopiero jak sie je przegnie, to sa przegiete, same z siebie sa dobre i zbalansowane.

6ed wampiry byly ciekawsze.
Zgadzam sie z Furionem w calej rozciaglosci naprawde przemyslanie i madze napisane

Awatar użytkownika
Gelo
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Lubartów - Zielony Smok

Post autor: Gelo »

Wampiry maja wystarczajaca liczbe minusow by mozna soby bylo z nimi poradzic ostatnio to udowodnilem w opolu masakrujac nowe overpower Vampiry Dwarfami w 3 tury!!!
Czyli sugerujesz, że nie powinny być wogóle ścinane?
O tak biedne wampirki, dwarfy je zmiażdżyły w 3 tury, może je jeszcze dopakujemy?

Awatar użytkownika
Madimiel
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: Opole

Post autor: Madimiel »

Gelo pisze:Czyli sugerujesz, że nie powinny być wogóle ścinane?
O tak biedne wampirki, dwarfy je zmiażdżyły w 3 tury, może je jeszcze dopakujemy?
Boshe czlowieku naucz sie czytac ze zrozumieniem albo sie nie wypowiadaj....
Madimiel pisze:Mylicie pewne zeczy albo nie rozumiecie co Aro pisze... Aro wcale nie jest przeciwny BP tak jak ja Wrecz przeciwnie obydwoje uwazamy ze BP jest bardzo dobrym pomyslem ale ... Restr jest zdupy panowie wymyslcie sobie swoj wlasny system a ludziom pozwolcie grac w Warhammera bo to powoli robicie w grze fantasy gdzie magia robi klimat gdzie magia jest podstawa swiata w ktorym gramy obcinacia sie ja tak ze bezsensem bedzie granie magami...
Furion pisze:A poza tym, to zmienianie zasad gry jest z dupy, i to ostro.
Druknij sobie te dwie wypowiedzi i zanies do szkoly moze tam ci to wytlumacza....
Ostatnio zmieniony 27 gru 2008, o 16:22 przez Madimiel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dark kaczuszka
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 145
Lokalizacja: Kraków

Post autor: dark kaczuszka »

Z czego wywnioskowałeś że Madimiel sugeruje że nie powinny być wogóle ścinane?

Awatar użytkownika
Gelo
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Lubartów - Zielony Smok

Post autor: Gelo »

Rozumiem o co Ci chodziło no ale szkoda, że ironia nie została odczytana :). Nie chce się sprzeczać. Pozdrawiam. A do szkoły już nie chodzę :wink: .

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5712
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Jankiel pisze:
Helm of Commandment powinien zjadać rare - bo to bardziej boli.
No pewnie. Nie mozna wystawić przegiętego black coucha. I gtracz wampirów ma alternatywę - black couch, czy może hełm. Trudny wybór.
Lepsza jest dobra jednostka wspomagająca od niepotrzebnego czwartego herosa. IMHO.
Roznica miedzy 5 a 10 wraithow jest marginalna,
Cos jak różnica pomiędzy jednym steamtankiem, a dwoma. 5 wraithów można posypać.
Ja tu mówię o jednym oddziale wraithów, nie o dwóch. 5 wraithów brejkuje pełnowymiarowy klocek piechoty. 10 też, tylko kosztuje 2 razy więcej. Jeżeli chcesz je posypać, do zwykłą szarzą od frontu tego nie zrobisz.

A wraithy mają to do siebie, że na nieśmiertelności rozwalają 90% armii przeciwnika. Tę rolę spełniają w ilości 5+. I są tak samo niezabijalne jak 10.

Przyznaję, so odporne na jeden 2d6s4 więcej - ale w końcu za coś się te 250 punktów płaci.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

aro pisze:a gdybym zaczął bronić O&G zresztą ja nie widzę niczego złego, w powrocie do starej animozji, to też miałbyś takie samo wrażenie??
Nie, bo bogins bronił demonow, najbardziej przegietej armii w historii WFB. Ty wampirow, drugiej w kolejnosci.

Orki takie nie są, i odkąd pamietam to byly jedna z najbardziej zbalansowanych armii w WFB. Gdybys bronil orkow to bym nie mial takiego wrazenia :P
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

ale sie offtop zrobił :P
to moze z dalszymi pomysłami poczekam na kolejny topic...

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Lepsza jest dobra jednostka wspomagająca od niepotrzebnego czwartego herosa. IMHO.
"Obcięcie" hełmu nie jest możliwe. Nic zupełnie nie zmienia w potencjale armii brak jednego rare (bo ani warg, ani coach do specjalnie mocnych jednostek nie naleza). Ale już brak herosa w połączeniu z przycięciem drakenhoffa trochę zmienia. Bo zostaje tylko czarujący lord, do niczego nie przydatny bsb i ostatni slot zostaje na drugiego czarującego wampira.
Nie ma już combosów w stylu trzy czarujące wampiry, kloc z regenką + hełm.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5712
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Ok, rozumiem Twój punkt widzenia. Nie zgadzam się z nim do końca, ale dostrzegam jego sens. Obcięcie hełmu w ten sposób spełni określone zadanie.

Czy mogę prosić o ustosunkowanie się do wraithów?

pozdraiwam
Furion

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

5 wraithów mozna sypnąć szarzując na nich "od boku" (zwijając je w linię fastem czy innym smieciem i dobijając od boku klockiem) - to wersja hardcorowa dla armii nie dysponujących magicznymi atakami w ogromnej liczbie i masą magicznych pocisków. 10 wraithów już nie. dodatkowo, jak mamy 10 wraithów, to mozna spokojnie wpuścić w nie dwa magiczne pociski, a i tak przejeżdżaja po całej armii.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Jak Jankiel. Mniejsza ilość wraithów oznacza, że armie dysponujace ograniczonymi możliwościami zniszczenia tego oddziału mają mimo wszystko szansę to zrobić. Im więcej wraithów, tym gorzej, stąd ograniczenie liczbowe. Tak jak wspomniałeś - odporność na jeden 2D6S4 może dużo znaczyć, tak samo jak łatwiejsze absorbowanie strat zadanych przez pojedynczego herosa z magiczną bronią. Przy 10 wraithach to jest do obejścia.

Jednocześnie wraithy są w wielu buildach VC potrzebne, choćby na takie kwiatki jak Czołg czy Helka, więc całkowite ich banowanie (albo nawet zajmowanie hero slota - IMO za dużo) - przegina pałę w drugą stronę.

Chodzi o to, żeby obie strony miały szanse, i o ograniczenie bezmózgich matchupów - IMO dokładnie to zostało osiągnięte.

Awatar użytkownika
Ish
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176
Lokalizacja: Łask

Post autor: Ish »

tnijcie co chcecie ale wara od dublowania Bloodlinesów i tyle;)

Kiedys nie bylo Helmu i gralem,chociaz fakt -slot rare wydaje sie byc bardziej na miejscu. (na CB tez srałem bo byly lepsze opcje na zajechanie przeciwnika).
Wrajty zostawcie,bo imo ten oddzial moze sie przetoczyc po calym polu bitwy pożerając kazdy klocek po drodze(kiedys byla banshee i problemu nie bylo),a tak przyciete jak sa teraz wystarczy pocelować z Magic Missle i ich nie ma.

Awatar użytkownika
Morgon82
Mudżahedin
Posty: 300

Post autor: Morgon82 »

Moim zdaniem lepiej jest obciac slot herosa od slotu rare. Nawet jesli czwarty heros nie jest szczegolnie potrzebny to jest to zawsze miejsce do kitrania punktow. Zawsze bylem przeciwny wciskaniu polowy punktow w bohaterow bo zazwyczaj sa to najtrudniejsze punkty do zdobycia a jednoczesnie jest malo oddzialow na stole. Tym bardziej sie skrzywilem jak zobaczylem ile punktow mozna wladowac w bohaterow w nowym AB. Mozna mowic ze nie trzeba wykupowac za tyle punktow ulepszen, ale prawda jest taka ze kazdy chce dopakowac maksymalnie herosa i polsrodki nie wchodza w gre. Poza tym jak juz zostalo zauwazone, poza wraithami nie ma rewelacji wsrod jednostek rare.

Co do samych Wraithow to popieram Jankiela i Barba, 10 wraithow to przegiecie, biora 2 strzalki 2d6 s4 na ryj i dalej 4 wraithy ida do przodu, wampir dowskrzesza piatego i rzna wszystkich w tylek. Nie mowiac juz o tym ze szansa ze zlapia tyle na ryj zanim dojda nie jest wcale duza przy silnej antymagii wampirow.

Awatar użytkownika
Madimiel
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: Opole

Post autor: Madimiel »

Przy Rest to ze helm wpierdziela slot herosa nie robi zadnej roznicy bo dopuszczalne 12PD to ty generujesz samym lordem...

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Ale nie da się połączyć hełmu z regenką i silną magią. I tylko o to chodziło, bo zabieranie drugiego rare za hełm to nic nie znaczące wygłupy. Ani warg ani coach nie są na tyle mocne, by zakaz ich brania był jakimkolwiek osłabieniem rozpiski.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Kielon
Masakrator
Posty: 2487
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kielon »

Madimiel pisze:Przy Rest to ze helm wpierdziela slot herosa nie robi zadnej roznicy bo dopuszczalne 12PD to ty generujesz samym lordem...
A można wiedzieć w jaki sposób? :o

Awatar użytkownika
Shakin' Dudi
Masakrator
Posty: 2633
Lokalizacja: Moria - Lublin

Post autor: Shakin' Dudi »

znajomosc lora - 1pd
sumoning jakis - 1 pd
3 lvl - 3 PD
+2 pd za moc
2 pd z poola
skullstaff- 1 pd

mi tu wychodzi 10 pd :p , ale mozna inaczej lorda zlozyc, zeby zajmował te 12 pd, ale po co?

Awatar użytkownika
Madimiel
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: Opole

Post autor: Madimiel »

2PD za armie+Vampire Lord(2lvl maga=2PD+)Extra LvL(+1PD)+Arcane Power(+2PD)+Dark Akolit(+1lvl maga =+1PD)+Lord of Dead(+1do casta inkantacji na kosciaki +1PD)+ Black Periapt(Przenosze 1PD)+Book of Arkhan(Bounspell nr 1 +1PD)+Gem of Lahmia(+1PD) =12PD

Nie daj boze jak bym wziol jeszcze Corps Carta to bedzie juz drogi bounspell wiec nastepne 2PD!

razem 14 ...

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

swoja droga nie wiem czy wiesz ale mozesz tylko jednego arcana wziac na charactera :)

ODPOWIEDZ