Orki

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: Orki

Post autor: bless »

quas pisze:
a sadziles ze najwiecej inwazji z Badlands wykonaly hordy zielonych? :twisted:
wspolczesna wojna-> stopa na odleglosc, wyslac zwiad lotniczy (Doom Diver), powtorzyc nalot stopą, kolejny zwiad. i na koniec teren zajac snotlingami.
na okupowanych terenach Savage Military Police.
LOL ! :)
No tak, mamy XXI w, czasy "chirurgicznych uderzen pociskami samonaprawdzajacymi" a nie ganiania sie bandami po polach.

BTW, moj typ na zmiany w nowej edycji (ktore ma sie chyba pojawic w przyszlym roku, jesli dobrze pamietam? ) : kloce piechoty maja 360 pola widzenia, ale szarza w boki i tyl mozna robic tylko na dystans ruchu a nie ruchx2. Zasiegi sa mierzone od oddzialu po prostu, zadnych wheeli, turnow, reformow. Wtedy piechota zaczyna miec sens.... ;)
Zapamietajcie moje slowa. To jednyny sposob, by kloce piechoty zaczely miec sens w nowych czasach samych mobilnych jednostek (skirmiszy, kawalerii, monsterow) z turbodymojebnieciem.
Obrazek

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

druga opcja to harpie, furie itp rzeczy do rareów ;]
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

quas pisze: a sadziles ze najwiecej inwazji z Badlands wykonaly hordy zielonych? :twisted:
wspolczesna wojna-> stopa na odleglosc, wyslac zwiad lotniczy (Doom Diver), powtorzyc nalot stopą, kolejny zwiad
...bo pierwszy nie wrócił itd itd aż zwiadowców starczy

:lol2:

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

trikk pisze:druga opcja to harpie, furie itp rzeczy do rareów ;]
Nie no ograniczenie innych armii do poziomu OnG mija się z celem. Z tego co słyszałem jakiś odpowiednik LS bodajrze w Stanach wprowadził dodatkowe punkty dla zielonych (chyba 100 na każdy tysiąc). Nie wiem na ile to ugrywalnia biednych orków, ale daje możliwość wystawienia większej ich liczby. Jedno jest pewne - OnG powinny miażdżyć masą liczebnych i silnych oddziałów. Zamiast tego dostajemy prawie z każdym w HtH, nic nie chroni nas przed ostrzałem, a oddziały BO (nota bene fluffowo prawdziwych maszyn do zabijania) dostają nawet od corów ;/
Masakra jakaś.

Bless gdzie słyszałeś, że za rok ma się pojawić 8 edycja?
Obrazek

I może następnym razem ktoś łaskawie napisze co jest nieregulaminowe w podpisie zanim go wypierdzieli?

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

2011 z Bretonskim AB ma zakonczyc 7ed.
a jako ze parzyste edycje resetowaly sytem to sie rycorze uciesza :x

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

To ja już nic nie wiem bo słyszałem kiedyś że właśnie bretka ma dostac od razu 8ed. Ciekawe jak w ich wypadku wybrną z rank bonusu za 3 w szeregu itp.
A co do orkasów - chętnie poczekam nawet do 2012 niech nasza armia nie wychodzi jako jedna z pierwszych, bo póki co im głębiej w las tym większe prawdziwki.
Obrazek

I może następnym razem ktoś łaskawie napisze co jest nieregulaminowe w podpisie zanim go wypierdzieli?

Awatar użytkownika
MUKER
Falubaz
Posty: 1172
Lokalizacja: 4 piramida od lewej

Post autor: MUKER »

bless pisze:[
BTW, moj typ na zmiany w nowej edycji (ktore ma sie chyba pojawic w przyszlym roku, jesli dobrze pamietam? ) : kloce piechoty maja 360 pola widzenia, ale szarza w boki i tyl mozna robic tylko na dystans ruchu a nie ruchx2. Zasiegi sa mierzone od oddzialu po prostu, zadnych wheeli, turnow, reformow. Wtedy piechota zaczyna miec sens.... ;)
Zapamietajcie moje slowa. To jednyny sposob, by kloce piechoty zaczely miec sens w nowych czasach samych mobilnych jednostek (skirmiszy, kawalerii, monsterow) z turbodymojebnieciem.
=D> =D>

Do tego ograniczenie flee i blokowania śmieciami.
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

szafa@poznan pisze:Moja ulubiona statystyka armiowa:

Każdy gracz dostaje X punktów, gdzie X = 89-miejsce.

Malal jest więc wart 88, a ostatni - 1. Sumujemy punkty dla wszystkich armii razerm.

doc 696
vc 511
de 500
he 439
skav 292
we 267
lizz 264
emp 259
woc 211
tk 186
dwarf 119
boc 36
bret 14

Pokazuje nam to wypadkową popularności i silności.

To orkasy zarządziły.... Wyglada na to, ze kosmetyczne zmiany w BP nie wplynely na ugrywalnienie tej armii, skoro na masterze nie znalazl sie ani jeden milosnik tej armii. Mam taka hipoteze, ze najblizszy turniej JH, gdzie orkasy maja miec sloty jak HE, zgromadzi znacznie wiecej graczy orkowych. Licze na to, ze fakt pojawienia sie graczy orkowych, oraz zajecie przez nich rozsadnych miejsc (przy jednoczesnym potwierdzeniu ze strony przeciwnikow, ze nie bylo overkilla) pozwoli nam przekonac LS, ze warto wprowadzic to rozwiazanie do BP. Goraco zapraszam chlopakow z LS na nasz turniej, zeby sami przekonali sie, jak to rozwiazanie sprawdzi sie w rzeczywistosci.

Tymczasem niestety potwierdzily sie slowa, ze brak znaczacych zmian w O&G sprawi, ze ta armia zniknie z zycia turniejowego. Wlasnie zniknęła.
Obrazek

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Nie bylo tez ogrow, ani najemnikow. Tym niemniej, szkoda troszke orkasow.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

tyle ze DoW i OK zawsze mial malo graczy. a OnG w 6 ed bywalo calkiem sporo.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

powiedzmy sobie szczerze DoW to nie jest pełnowartościowa armia WFB, więc nie dziwne że nie jest dorobiona i mało kto chce nią grać - ja bym w ogóle się nią nie martwił...
i tak dobrze, że widujemy jakichkolwiek najemników w pozostałych armiach (nawet jeśli są to jedynie armatki i mengile)

OK są popsute od samego startu.. ich uratować może tylko nowa edycja.
Obrazek

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Kłamcy! Ogry były i się dzielnie biły! Tylko chyba piątej bitwy nie rozegrały bo chyba szybciej musiały wracać do domku na obiadek!

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Dziwna sytuacja że nie było ani jednego gracza orków - przecież to nie jest niszowa armia jak ChD czy Dow tylko jedna z bardziej klimatycznych armii w battlu.
gdzie orkasy maja miec sloty jak HE
12 bolcy, 4 doomy i jazda ;) Nie mas szans żeby zmiana slotów przeszła w BP bez jakiegoś ograniczenia maszyn. Niemniej trzeba się zastanowić co zrobić żeby orkasy się znów zaczęły pojawiać na turniejach.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9564
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Charki :D Oczywiście maszyny w takim wypadku trzeba ograniczyć, np max połowa slotów na maszyny.

Ale ogólnie to faktycznie sytuacja kiepawa :( Taki Master i zero O&G :(

Awatar użytkownika
Marios
Mudżahedin
Posty: 310
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marios »

Kołata pisze:Charki :D Oczywiście maszyny w takim wypadku trzeba ograniczyć, np max połowa slotów na maszyny.

Ale ogólnie to faktycznie sytuacja kiepawa :( Taki Master i zero O&G :(
Chłopaki, nic prostszego. Jak chcecie biegać dużymi klockami orków dookoła, ogólnie kopać tyłki innym armiom to nie ma nic prostszego... trzeba grać w wh40k ;P

W 40k, duże oddziały Boyzów są bardzo opłacalne. Ci co mają grają orkasami w Battla nie będą mieli większych problemów, żeby przerobić armię na 40k.
Wystarczy podoklejać trochę giwer to pieszych orków ( no i oczywiście przerzucić ich na okrągłe podstawki), z Boar Boyzów można zrobić z powodzeniem Nobz Bikerów, do balist podoklejać końcówki od rakiet i już mamy artylerię orkową. Wystarczy dokupić jakieś ciężarówki czy battle wagony i armia idealna do grania ;)
Mariusz 'Marios' Krakowczyk
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
trikk pisze:Z głupotą można żyć.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Apage !!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Undead
Falubaz
Posty: 1241
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Undead »

Charki pisze:co zrobić żeby orkasy się znów zaczęły pojawiać na turniejach.

Poskładać charki tą armię od nowa albo dopuścić abyśmy mogli na turniejach grać Orkami na zasadach 6 ed. bo 6 ed. była o wiele mocniejsza od tej obecnej...;]

Awatar użytkownika
Marios
Mudżahedin
Posty: 310
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marios »

bless pisze:Apage !!!
Ooooo, widzę plusy klasycznego wykształcenia.
Niestety Blessiu nie uchroni Cię to przed moim naprowadzaniem na jedyny słuszny system ;).

Ale tak poważnie Bless, przecież grałeś orkasami z moim chaosem.
4 balisty, katapulta, doom diver i armata:
zastrzeliłeś mi wszystkich rycerzy, chaos warriorów, marauderów konnych, bohaterów (tylko lord przeżył) i został tylko jeden dragonogr.
Żaden z moich wojowników nie zginął w walce, wszyscy zostali bezczelnie wystrzelani przez nic nie-kosztujące maszyny do których się nie mogłem dobrać przez nic nie-kosztujące oddziały z szeregami.

Zresztą Bless, jeśli uważasz, że orkasy są do niczego to mogę Ci nimi skopać Twój wampirzy tyłek ;)
Mariusz 'Marios' Krakowczyk
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
trikk pisze:Z głupotą można żyć.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Marios pisze: Zresztą Bless, jeśli uważasz, że orkasy są do niczego to mogę Ci nimi skopać Twój wampirzy tyłek ;)
Orkasy sa bardzo slabe. Fakt, ze sa calkiem dobre na Chaos Warriorow i na stadardowe Imperium (4x4x2), ktorzy sa akurat bardziej, niz wiekszosc normalnych armii, podatne na ciezki ostrzal goblinskich balist, nie czyni tej armii grywalną. Bo ani imperium, ani chaos warriorzy, nie tworzą podstawy turniejowego srodowiska. Obecnie glowne armie turniejowe to VC, DE, demony, czyli absolutnie antyorkowe armie, ktore dysponuja takimi atrybutami, jak: fear, terror, odpornosc na psychologie (wzglednie - wysokie Ld), przewidywalnosc, liczne jednostki latajace, mocna magia, mocne i szybkie jednostki, uberherosi, potencjalnie potezny ostrzal w przypadku delfow.
Na te bonusy przeciwnikow orkasy odpowiadaja: niskim ld, podatnoscia na testy psychologiczne, animozją, brakiem lataczy, realnym brakiem lekkiego ostrzalu, nieprzegietymi herosami (gdzie tam Warbossowi na Wyvernie do Black Dragona, lub Bloodthirstera, albo nawet zwyklemu Warbossowi do Vampire Lorda, czy chocby zwyklego Heralda Khorna na Juggurze!), a po wykupieniu obowiazkowych maszyn - brakiem jednostek, majacych jakakolwiek wartosc bojową (zostaje slaba piechota corowa). Fakt, ze jedyne, co w orkach daje rade, to maszyny, sprawia, ze corowa piechota robi jedynie za (sredniej jakosci) blokera dostepu do owych maszyn, wiec armia sila rzeczy ewoluuje w strone chamskiego defensu, co slabe jest. Zreszta, w dobie armat dostepnych w rarach kazda armia moze miec ciezki ostrzal. Nie jest to juz domena orkow, krasi, imperium.
Marios, nie ma problemu, zagraj orkasami, ja wezme VC. Niezrobienie Ci maski bedzie dla mnie porazką. Kazdemu sie wydaje, ze orkasy sa spoko armia, ktora daje rade, leczy wystarczy nia zagrac kilka razy a swiatopoglad sie zmienia o 180 stopni. Gdyby ta armia dawala rade, to... by dawala rade, a nie ladowala wciaz w ogonach wyników turniejow (a teraz juz nawet - przestala sie na turniejach pojawiac. Uwazasz, ze to przypadek, ze na 88 graczy PGA nikt nie zagral "przegietymi" orkasami? Ludzie sa ambitni i lubia sobie utrudniac zycie grajac slabszymi od nich armiami?).
Zmiany, ktore proponujemy to, mozliwosc dodania kilku w miare sensownych oddzialow walczacych z puli special i rare. W praktyce oznacza to pojawienie sie na stolach, obok tego, co tak bardzo Cie boli (czyli maszyn, z ktorych zrezygnowac po prostu sie nie da) squigow, black orkow, rydwanow, trolli, pump wagonow. To na pewno nie sa super przegiete jednostki.
Obrazek

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

bless pisze: Zmiany, ktore proponujemy to, mozliwosc dodania kilku w miare sensownych oddzialow walczacych z puli special i rare. W praktyce oznacza to pojawienie sie na stolach, obok tego, co tak bardzo Cie boli (czyli maszyn, z ktorych zrezygnowac po prostu sie nie da) squigow, black orkow, rydwanow, trolli, pump wagonow. To na pewno nie sa super przegiete jednostki.
Plus lekki ostrzał w postaci Manflayerów :)

ODPOWIEDZ