Orki

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: Orki

Post autor: bless »

No to az tak zle z moja pamiecia jeszcze nie jest. Trafilem, ze maja dwa bonusy i trafilem z hatem.

No ok, niechby nawet zwykli BO mieli tylko te bonusy, ktore maja Imortulzi. Mozna by wtedy niesmialo rozwazyc ich obecnosc w rozpie... ale niesmialo.

Shino, przedstawisz propozycje na LS?

Zawsze to milo sie oprzec na juz istnieja propozycji. Imortulzi sa na wyciagniecie reki. Duzo nie trzeba myslec. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Bartosz
Chuck Norris
Posty: 658

Post autor: Bartosz »

Ech, wzmocnienie Czarnych Orków byłoby... no... bomba! Mieliby szanse zawalczyć na równiejszych prawach z innymi elitami :D

@:BOGINS
Racja, enchanted item może być tylko jeden... Nic to, może jeszcze wyjdzie jakieś rozszerzenie, errata lub cokolwiek, i złożenie mocarnego orka będzie bardziej realne :roll:

Awatar użytkownika
Undead
Falubaz
Posty: 1241
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Undead »

Nie no to ingerowanie w booka troszke Polhamerowo śmierdzi... :roll: ...
Wyczekajmy spokojnie kolejną edycje i już...co sie dało to LS zmieniła...moim zdaniem wystarczy...co by się przydało tej armii to wszyscy doskonale wiemy niestety...ale już moze dajmy jej spokój i przemilczmy ten beznadziejny dla niej okres siódmoedycyjny... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Undead84 propagujesz czyste zło - bezczynność i poddaństwo z uległością włącznie ;)

Z czekaniem kiepsko bo to kilka lat jeszcze...

A BP i tak ingeruje w AB...

Niczego nie powinniśmy przemilczać, zwłaszcza jak jest "beznadziejne". Gdybyśmy kierowali się tym motywem, żadnego BP+R by nie było i do dzisiaj od góry do dołu mielibyśmy tylko demony i VC. Być może nawet by upadło życie turniejowe, a przynajmniej masterowe. Chciałbyś tego Undead84?

I tak te wszystkie zmiany dokonane w WFB przez środowisko graczy idzie zdecydowanie za wolno ;)

Awatar użytkownika
Undead
Falubaz
Posty: 1241
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Undead »

Tak....no masz w sumie racje...i zgadzam sie i zawsze sie zgadzałem ze zmiany w tych naprawdę słabych armiach by sie jakieś przydały aby tą grę troszkę zbalansować...
Napisałem o przemilczeniu pewnych spraw dlatego że zauważyłem to co i ty zauważyłeś....czyli tępo podejmowania decyzji w sprawie jakichkolwiek zmian...co za tym idzie stwierdziłem ze i tak nic z tego nie będzie wiec po co tracić ślinę...
(aczkolwiek wiem doskonale że podejmowanie takich decyzji jest bardzo trudne wiec nie mam absolutnie o to preensji do nikogo)...

Więc morał z tego taki....Zmiany jak najbardziej TAK....tylko szybciej... :mrgreen: :mrgreen:

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Dobrze, że zgadzamy się Undead84 ;)

Zdecydowanie zmiany idą za wolno i mimo wszystko wciąż operujemy "półśrodkami".

Obecnie jednym z większych paralizatorów zmian jest przedświadczenie, że wyjdą nowe AB i będzie wszystko w porządku - a tak niestety do końca nie będzie. AB wziąż wydawane są bardzo powoli. Niektóre AB najprawdopodobniej nawet nie doczekają się 7 ed. AB a dopiero 8 ed. Dodatkowo armie "skopane" z 7 edycji jak imperium czy orki również muszą czekać na ósmą edycje a sama nowa edycja to wielka niewiadoma. Dodatkowo jeszcze jest problem armii "martwych" jak krasnoludy chaosu czy DoW.

Jako, że orki i imperium na 100% będą musiały przechodzić 7 edycje na bardzo kiepskich AB w ich przypadku powinno się wprowadzić bardziej konkretne zmiany. Tak naprawdę chodzi o oczywiste oczywistości jak BS 5 na inżynierze, 50 punktow na sztandar magiczny dla GS, banner of griffon za 50 punktów, jeden regiment piechoty powinien posiadac sztandar do 25 punktow, BSB może posiadać każdy zwykły ekwipunek itp. To samo powinno się tyczyć orków. Ogólnie wystarczy tak jak w przypadku orków skorzystać z rozwiązań 6 edcycyjnych AB do tych armii - tylko skorzystać z większej ilości.

Przykładowo ograniczeń dotyczących vampirów jest naprawdę sporo. Jeśli zrobić tyle samo punktów dotyczących bancingu imperium i orków uzyskujemy już całkiem udane AB - czyli takie jakie powinny być na samym początku.

Sęk w tym, żeby zrobić to w końcu kompleksowo, bo przykładowo DoW otrzymało kilka miłych bonusów, ale z niewiadomych mi przyczyn pominięta w BP całkowicie krasnoludy chaosu. Czemu? Nie mam pojęcia.

Stąd niech w końcu wejdzie pełny BP, bo nawet te bonusy do orków idą wolniej niż wydawane AB GW.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

nawet bossowie bossow odstaja od obecnych elit w innych armiach.

ost mialem umowiony sparing OnG z DE Jankiela (2500). Zainteresowanych odsylam do Jankiela,ja tam bylbym stronniczy - wyrazi swoja opinie o OnG po BP.
w 4 turze byl remis,w 5 sie zaczelo sypac,w 6 stracilem ost model.

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Jako że orkasy w każdej w zasadzie konfiguracji wciąż "ssą aż po kule" pojawia się pytanie - czy to już koniec zmian w zielonej armii? Czekamy z zaciśniętymi kciukami na 8ed (pewnie w okolicach Euro2012) czy możemy liczyć na to, że np kolejny BP coś usprawni?
Obrazek

I może następnym razem ktoś łaskawie napisze co jest nieregulaminowe w podpisie zanim go wypierdzieli?

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

jedyne co mi przychodzi do głowy to pomysł Kołaty: sloty takie jak u HE, z zastrzeżeniem ze max 50% to maszyny.

powstanie taka mocno defensywna armia.. bo będzie max maszyn oraz kilka rydwanów do kontry, oraz mengile w rarach ;-)
Obrazek

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Asassello pisze:jedyne co mi przychodzi do głowy to pomysł Kołaty: sloty takie jak u HE, z zastrzeżeniem ze max 50% to maszyny.

powstanie taka mocno defensywna armia.. bo będzie max maszyn oraz kilka rydwanów do kontry, oraz mengile w rarach ;-)
Pomysl byl moj, ale mniejsza...
W kazdym razie to byloby cos, co faktycznie mogloby pomoc orkom. Zastrzezenie zmienilbym tylko na to, ze dodatkowe sloty nie moga byc brane na maszyny (a nie na 50%).

Wtedy osobiscie bralbym:
4x chukka
1x Lobba
2x Orc Chariot
5 paczek Squig Herdów

2x Doom Diver
Trolle

Przegiecie? Nie. Poza maszynami pojawiaja sie jednostki, ktore moga cos powalczyc, nie sa przegiete ale lepsze niz zwykla, corowa, gowno warta piechota.
Obrazek

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Będziesz miał drogi Blessie okazję przetestować te ograniczenia o&g na naszym turnieju 31ego. :P
Obrazek

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Dobra chłopaki, a może ktoś objaśnić ten pomysł Blessa? Jeśli dobrze rozumiem, to nie musimy się martwić limitem slotów special, nie musimy brać corów, a maszyny nie mogą wynosić więcej niż 50% speciali?
Obrazek

I może następnym razem ktoś łaskawie napisze co jest nieregulaminowe w podpisie zanim go wypierdzieli?

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Wbij na turniej JH organizowany przez Kalesonera pod koniec pazdziernika to posmakujesz sily Waaaagh! - sam zamierzam sie tam pojawic z moja horda :]

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9564
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Pomysł jest autorstwa Blessa ;) Z tym że ja się ostatnio do niego przekonałem na parówce, gdzie grałem 2 armiami orków. Coprawda miałem dobre matchupy, bo nie dostałem żadnego porno shootingu, ale ogólnie fajowo się grało mając 6 specjali (2 klopy, 4 bolce, 4 rydwany), a cory dość symboliczne w postaci snotów, 2x10 errorr boyzów i 2 małych oddziałów savage orków (łącznie jakieś 430 pkt). W połączeniu z szamanami, jakimiś herosami do walki (na rydwanach ;)), doom diverem i mengilami armia naprawdę dawała radę.
Choć rydwany goblińskie są dość plewne, bo przez cały turniej mając 6 sztuk w rozpisce na impacty udało się rzucić łącznie 3 razy :P Albo spadały z shootingu i magii, albo oblewały feara, albo nie miały w co jechać. Ale przynajmniej są tanie :P No i eskadra rydwanów zajebiście wygląda i robi fajny efekt psychologiczny :mrgreen:

Jesliby dodać jeszcze 2 rary (jak u HE), to bym kombinował z trollami i pump wagonami. Są tanie, więc w miarę dobre :P (mam nadzieję, bo tej pory nie za bardzo byla okazja sprawdzić ten szajs :mrgreen: ).

Mam nadzieję, że na naszym turnieju się trochę zielonych pojawi i coś zawalczą ;) Taka ilość slotów daje duże pole do popisu w tworzeniu rozp, w których nie trzeba pakować pts w gówniane cory.

DaBoss
Chuck Norris
Posty: 604
Lokalizacja: rezydent Zadu Trolla w Trójmieście

Post autor: DaBoss »

Skoro już i tak ingerujemy w ksiązki armii to może zamiast kompozycji armii zmienimy/ugrywalnimy bardziej jednostki?

Np. Blak orkom dać odporność na strach, terror, panikę?

Big Unsom ciężki pancerz i mniejszy koszt?

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

łatwiej ingerować w zasady na poziomie całej armii (kompozycji) a nie pojedynczych jednostek..
bo nie trzeba się co turniej uczyć nowych zasad danych jednostek :/
Obrazek

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

swieta_barbara pisze:Wbij na turniej JH organizowany przez Kalesonera pod koniec pazdziernika to posmakujesz sily Waaaagh! - sam zamierzam sie tam pojawic z moja horda :]
Niestety październik mam obstawiony - 17tego turniej w Toruniu, 24-25 turniej w halówkę, ostatni weekend z żoną spędzę :)
Ale chętnię poczytam jakieś relacje. No i rozpiski możecie wrzucać :)

Tylko pytanie - ten schemat zostanie zatwierdzony przez LS w kolejnym BP, czy to jedynie na potrzeby jednego turnieju?
Obrazek

I może następnym razem ktoś łaskawie napisze co jest nieregulaminowe w podpisie zanim go wypierdzieli?

DaBoss
Chuck Norris
Posty: 604
Lokalizacja: rezydent Zadu Trolla w Trójmieście

Post autor: DaBoss »

Asassello pisze:łatwiej ingerować w zasady na poziomie całej armii (kompozycji) a nie pojedynczych jednostek..
bo nie trzeba się co turniej uczyć nowych zasad danych jednostek :/
Niby racja. Ale przecież BP nie aktualizuje się co turniej, można by zebrać kilka pomysłów, przemyśleć i dorzucić do BP.
Smutne jest że orkami można sensownie grać tylko na maszynach i magach:/

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Yahoo82 pisze: Tylko pytanie - ten schemat zostanie zatwierdzony przez LS w kolejnym BP, czy to jedynie na potrzeby jednego turnieju?
Prędzej LS zatwierdzi coś przetestowanego, niż pozostającego w sferze pomysłów. Więc, po prostu chcemy przyczynić się do zmian, a co zrobi LS to nie mam pojęcia.
Obrazek

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

DaBoss pisze:
Asassello pisze:łatwiej ingerować w zasady na poziomie całej armii (kompozycji) a nie pojedynczych jednostek..
bo nie trzeba się co turniej uczyć nowych zasad danych jednostek :/
Niby racja. Ale przecież BP nie aktualizuje się co turniej, można by zebrać kilka pomysłów, przemyśleć i dorzucić do BP.
Smutne jest że orkami można sensownie grać tylko na maszynach i magach:/
a sadziles ze najwiecej inwazji z Badlands wykonaly hordy zielonych? :twisted:
wspolczesna wojna-> stopa na odleglosc, wyslac zwiad lotniczy (Doom Diver), powtorzyc nalot stopą, kolejny zwiad. i na koniec teren zajac snotlingami.
na okupowanych terenach Savage Military Police.

ODPOWIEDZ